Új hozzászólás Aktív témák
-
geotigris9
tag
-
geotigris9
tag
Ez már kis motor (robogó) lényegében azért lehet rá ilyen szabályozás.
(Ha ki mész szlovákokhoz ott kötelező a bukósisak bringánál. Nálunk csak ajánlott.)Ez az a roller ami már tényleg jó lehet a magyar utakra lévén terep-roller, de szerintem a lámpa sem ártana rá, hogy a rendőr ne problémázzon közúton vele.
Bringánál meg a megengedett sebesség bringa úton meg általában 25 km/h és ezért vannak az e-bringák leszabályozva az előbb említett sebességre. A roller meg 25 km/h fölött megy és meg motorizált. Tehát hivatalosan is 25 km/h felett repeszt ezért kelhet már rá a jogsi.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #531 üzenetére
Csütörtökön megjött első rollerem, nagyfokú önmérsékletet gyakorolva ma bontottam ki este tíz környékén és nem bírtam ki, hogy ne menyek próbakörre vele. Az más kérdés, hogy már rég aludnom kellene.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Szia!
Egy kalap sz@r a hátsó tárcsa fékje teljesen gagyi amint lehet le kell cserélni.
Állandóan állítgatni kell a féktestet, hogy ne érjen a fékbetétekhez a tárcsa.
A fékkar csak a belső fékbetétet tolja a tárcsára
Az a gond az egész féktest teljesen instabil ahogyan rögzítve van, ezért kell mindig után állíttatni, de így is hozzá- hozzá ér a tárcsához amikor nem kéne a betét.
Az azért érdekes, hogy nem hullót még le róla a fék nem lepődnék le rajta.
Meg kell néznem még, hogy bringás féktest jó-e hozzá elvileg igen és kicserélni valami megbízható hídrós fékre.És most már akárhogy állítgatom alig fog csak a fék teljesen csumára /markolathoz érjen/ be kell húzni a fékkart.
Kb. 50 km van a rollerben már és eddig fogott úgy ahogy normálisan a fék.
A kormánymarkolatot is érdemes lenne lecserélni bilincsesre ,mert komoly rollerozásnál megforog[hat].
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Most ott tartok, hogy leszereltem teljes lényegében a hátsó féket csak féktest konzol + a féktárcsa van meg hátul. Már egyáltalán nem fogott a hátsó fékkar. a féktestet is szétkaptam és próbáltam állítani teljesen sikertelenül. Hídrós féktől eltérően csak a belső fékpofa tol rá a tárcsára és enyhén behajlítva a tárcsát végül is feszíti rá a másik fékpofára is és így fékez. Amit még tapasztaltam, hogy a vázon átmenő bovdenezés meg volt törve kicsit sérülve mert az átvezetéseknél nincs semmi gumi vagy műanyag akármi betét ami védené a bovdencsövet, hogy ne vágja be a váz. Új féknél ezt meg kell oldani (Én szilikonos a bovden csőre rakható szilikonos vázvédőre gondoltam. ) Meg olajos féknél még nagyobb a gond ha megsérül a bovden.
Hídrós kéne, mert azt biztosabban be lehetne állíttatni, (megbízhatóbban működne), hogy ne érjen a tárcsához amikor nem kéne meg a többi előnyei ..
Viszont ha használtan is veszek olajos féket új fékkábel az fog kelleni, /+ persze olaj is és fékhez való légtelenittős cucc./ hozzá, mert bringán nem igen van kellő hosszúságú használtnál és felrakásnál is, hogy kábel át legyen vezetve vázon alapból a kábelt le kell szedni a féktestről és utána feltölteni olajjal és légteleníteni.
Lemértem már 170 cm fékkábel kell hozzá.Egy hónapot működött kb. a tárcsa fék és amíg szuperált nagyon király volt összevetve az abroncsfékes verzióval. (Esőben is a tárcsás sokkal jobban működik mint a abroncs fék. Abroncs féknél érzésre nálam csak kb. 40 % a fékhatás szárazzal szemben.)
Abroncs féknél rossz úton /kb. mindenütt/ sokkal rosszabb fékezni is, mert az egész fék ... az az lábad rázkódik mint az állat fékezés közben. Arról nem is beszélve, hogy a reakció idő többszöröse fékezésnél, hogy hátra teszed a lábad mint, hogy kézzel meghúzol egy fékkart és rögtön érvényesül a fékhatás.Egyébként még nem vetettem el, hogy valami bovdenes lesz a fék és nem olajos csak mondom a "cincogástól" félek ... hogy elő jön előbb utóbb és csak- csak ciripeni foga fék.
Szóval ja a konstrukció elve jó csak a kivitelezés a csapnivaló.
Mondjuk nem vártam csodát ennyi pénzért a fék kapcsán alapból, de nem bántam volna, hogy még egy ideig elmuzsikált volna úgy ahogy működve.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Megnéztem szép roller, de nem kellene mert csak aksival használnám az meg nem tenne jót a fizimiskámnak. Nem tudnám kihasználni főleg szar utak miatt itt a környéken még outival is igen sz@r menni az úthibák miatt ..
Látom bovdenes a tárcsafékje ott már rendesen van átvezetve a vázon is perselyen megy át a vázba.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Én nem gondolkodnék e - féle tuningban. Nem látom túl sok értelmét, mint anyagilag, mind kinézetben és elve használhatóságban. Ha elektromos rollerban gondolkodsz vegyél valami ajánlott gyári rollert ami elektromos ha önjáró kell.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz ChrisDzsi95 #625 üzenetére
Szerintem mint vállpántos szállítást felejtsd el nem életszerű úgy cipelni. Az én rolleremhez is volt (még meg is van) egyedül akkor használnám életszerűen, ha kézben kellene valami nagy csomagot cipelnem és nem férne hátizsákban de rollerrel mentem érte vagy hoznám el a nagy csomagot. És akkor csak a vállamon tudnám hordozni a rollert az oda vagy visszaúton.
Én vonattal szoktam járni és ha tömeg van és muszáj elpakolnom, csak akkor csukom össze a rollert amúgy soha. Ha olyan van tolom és nem csukogatva cipelem kézben vagy felakasztva.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Nálam kemény használatba volt/van a Flexpro napi szinten. Becslésem szerint közel fél ezer km környékén járhatok már vele.
Egy két dologra reagálnék meg, megosztanék vele tapasztalatot ahogy most állok vele.
Ami zörög benne b@romira eggyébként nem a teleszkópok ha nem a kormányt tartó zsineg rögzítsétek.
Persze a forgáspontoknál is és a teleszkópoknál is van némi zaj meg persze hanem egyenletes úton mész a kerekek is rendesen zörögnek.Csengőt ha haladni akarsz gyalogos tömegben, azt nem hátrány beszerezni és használni.
Sajnos a gyári kézi féket nem lehet úgy beállítani, hogy kifogástalanul működjön mert úgy van megcsinálva konstruktőrösen, hogy soha nem lehet jó. Az más kérdés nálam kb. egy hónap amíg így úgy működött most le van szerelve teljesen csak a tárcsa van fent a fékből.
A tervem még mindig az, hogy kicserélni valami működőképes és nem noname "bringás" fékre.
Nem rég szereztem a célnak Shimano Deore féket ami persze olajos, de az gond, hogy túl széles a féknyereg (nem a szemtáv az sztenderd méretű azonos a gyárival) és hozzá ér a kerékhez. Lévén itt két oldalt ugye két munkahenger dolgozik nem fix pontú az eggyik betét sem. Lényeg kb. 5 mm szélességet kellene áthidalni stb ..
Hogy jó legyen vele. Ha sikerül esetleg megcsinálni és felvarázsolni arról be fogok számolni.
(Nagyon hiányzik eggyébként az a tárcsafék amíg működött áldás volt használni főleg, hogy az abroncsféket vagyok kénytelen használni meg a cipőtalpat fékezni helyette.)
És így sokkal lassabban tudok vele haladni a taposó fék miatt nem tudom úgy ereszteni neki csak "biztonságos" tiszta szakaszokon esetleg.Szét kéne szednem megnézni mert a másik gond ami már nagyon szembetűnő, hogy az egész kormányrésznek már van némi kilengése - holtjátéka előre - hátra, ami már bő 1 - 1,5 cm-e rúg.
Másik dolog fékre még visszatérve nem tudom, hogy volt szerelve másnál a fékbovden, de nem úgy mint a képen(Webes áruházi) már rögtön az elején sérült hála a "fejlesztett" elvezetésnek, hogy nem oldalt van vezetve (burkolaton belül /Webes kép[link]/), ha nem nálam középen volt és oldalt kihozva és itt az oldalt kihozva alul -on van a hangsuly. Tehát ha oda zúzod egy patkánál vagy úthibánál nem csak a vázat éri a fizikai behatás, ha nem a bovdent is. Aki még nem zúzta oda és működik neki a tárcsaféke és nem úgy van elvezetve mint a webes képen annak ildomos átvezetni oldalt.
És érdemes az abroncsfék csavarjait is főleg be csvarrögzittőzni bár gondoltam rá, de elmaradt összerakásnál csak után húzgáltam időnként a csavarokat ami kevés volt egy valahol kiesett és elveszett az abroncsfék csavarokból.
Kis off a végére nem lehúzásnak, de na ... ki látja az összefüggést ?
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Na gyerekek lehet tuningolni ..
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Nem szedtem szét viszont a tárcsa féket teljesen leszedtem már a tárcsát is.
A holtjáték megvan, de úgy tűnik ez nem probléma és nem nőtt a holtjáték az őssztelóból-i forgáspontokból adódik.
Fékre visszatérve teljesen rá próbáltam egy jó minőségű Shimano Deore hídrós féket, de más a szemtávja az - az eggyik gond a másik maga féktest egy kb. fél centivel szélesebb ezért bele ér a kerékbe. (Itt két munkahenger dolgozik nem mint az eredeti féken csak szimpla.)Viszont sárhányót sikeresen tuningoltam elegem lett, hogy a mostani trutyis idő miatt saras a hátam közepéig.
Pénteken meg lelopták az első lámpámat ... 1 percre sem voltam távol ennyi elég volt a kis gerinctelennek lenyúlni. Pékségbe ugrottam be 3 zsömlét venni ... Szerettem jó kis lámpa volt fénye pont elég volt a kis jószágnak. [link]((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Sziasztok! Beszereztem egy "Ducati Pro 2 EVO" névre hallgató rollert. Elakadtam a bluetooth és telefon összekapcsolásával. PIN kódot kér a telefon, hogy össze lehessen kapcsolni a rollerrel. Mi az alapértelmezett PIN vagy hol keressem? Az aplikáció fel van rakva hozzá látja is rollert, de PIN kell hogy működjön és összekapcsolódjon teljesen. Segítséget előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #15367 üzenetére
Azért ez nagyszerű bluetooth-n keresztül tud[na] kommunikálni a roller telefonnal van hozzá app. És kér pint, de sehol, de sehol nem találok semmit mi lehet a pin amit kér?
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz Somatom #15393 üzenetére
Igen! - semmi eredmény.
Se videó a neten sem a gyártó weboldalán nincs semmi ezzel kapcsolatban. Látja az applikáció, de mivel nincs pin semmit nem lehet kiolvasni vagy állítani.Műszaki áruházban vettem ott meg természetesen egyáltalán nincsenek képben.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #15394 üzenetére
Hihetetlen, hogy semmi infót nem találni.
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Ez az összes amit lehet találni a használati útmutató.: [link]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz Thunderzolee #15400 üzenetére
Már elhasználtam egy hagyományos lábbal hajtós rollert és abból már a mosodáikat használom. Kedvetelésből vettem ugye az említett elektromost rollert, mert van amikor jó nem csontig leizzadva megérkezni valahova. Általában az van, hogy bringa és hagyományos rollerezés kapcsán ez nem megvalósítható. Meg hát kedvetelésből vettem egy ilyen elektromost az eddigi tapasztalatok alapján ami fő szempont volt, hogy tömegközlekedésen is viszonylag egyszerűen szállítható legyen jó legyen a lengéscsillapítása és viszonylag nagy legyen a hatótávja mint főbb szempontokat szem előtt tartva és ez tűnt jó választásnak úgy , hogy az árban is most volt eddig a leg kedvezőbb.
App nélkül jól is jól használható megy szépen az EU-s 25 km/h korlát azért nagyon zavaró, de tudtam le lesz fojtva a teljesítménye.
(3 év a gari. a rollerra) Azért már bőven 100 km fölött járok vele pedig a bringa van előtérbe használatban.#15399Casseius "Itt" is írtam .. - meglátjuk. - köszi az infót.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz AliasB #15411 üzenetére
Az jutott eszembe üzletben kiáltott próbadarab volt a roller lehet, hogy valamelyik eladó appal már párosította és az kavar be? Majd megnézem a sok nullával is, de most jöttem meg vele töltőn van. A hivatalos szerviznek is írtam nem reagáltak semmit még.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz AliasB #15415 üzenetére
6 nullával beteszteltem tudott csatlakozni így már. Viszont mindig kéri külön a kódot bluetooth-l mindig külön be kell állítgatni, hogy működjön a kommunikáció.
App-ban a "motorblokkolást" nem engedi nálam.
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
válasz geotigris9 #15451 üzenetére
Vélhetően azért szívok mert már nem volt dobozos a gép.
Sajnos azt is észre vettem már az első nap, hogy összecsukva a hátsó sárhányónál található akasztó gumis része már le volt amortizálódva. (Gumis bevonata)((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Tapasztalat, hogy érdekesen van megoldva a roller összecsukást/rögzítést gátló kar biztosítása. Amit egy darab műanyaggal oldottak meg folyamatosan zörög kopik, koptatja ott a rollert. Úgy lehet összecsukni a rollert és nyitni a gyors zárat , hogy ezt a műanyagot csak fel kell csúsztatni.
Erre valamit ki kell találni tök zavaró főleg a zörgése a rázkódás miatt főleg rossz utakon.[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
Ne hagyd kin az esőben, ha esős idő van ne használd. Hiába van XY IP védettsége. Ha bejut a víz az elektronikába és zárlatot csinál nagyon költséges bármelyik rollert is javítani. Nálam esős időre bringa vagy hagyományos lábbal-hajtós roller.
Kis esőt kibír mindegyik, de ha bekapsz egy felhőszakadást ott lehet már probléma még ha nagy az IP védettség is.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
geotigris9
tag
[link] Sziasztok!
Már rég jártam itt a fórumba.
Infót szeretnék ha bárki tud segíteni. [?]
Röviden a sztori: Egy autós rámkanyarodott és az újszerú járgányom intenzív értékcsökkenést szenvedett ennek következtében. Szerencsére személyi sérülés nem történt. A gépjármű vezetője nem adta meg az elsőbséget. A lényeg a roller egy Aprilia eSR1 viszont nem találtam szervízt ahol elválalnák a javítást. Egy szervízt találtam (Urbanpandas) ahol forgalmaznak is Aprilia Rollert, de azt írták nem tudnak alakatrészt rendelni ehez a modelhez így nem tudják válalni. Ínfóm nincs a hivatalos vagy más szervízről ahol elválalnák. Ha valakinek van infója kérem ossza meg. 🙏
[ Szerkesztve ]
((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Linux - haladóknak
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hardcore café
- Plazma TV topic
- Videó stream letöltése
- DIGI kábel TV
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Mobil flották
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer