Új hozzászólás Aktív témák
-
addikt
Inkább F40, G30 kellene ekkora súlyhoz (a 350W-os motor miatt), esetleg D38.
Rosszabb utakra érdemesebb lengéscsillapítós rollert venni, bár azok némileg drágábbak. De majd úgyis észreveszed, aztán ha kell, lehet venni a pálcikarollerekhez is lengéscsillapítókat.
A 10"-os kerék mondjuk már alapból sokkal jobb, mint a 8.5"-os kerekű rollerek.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Hány kiló?
A D28-ban kisebb akksi van, mint az F30-ban.
Az egyik elmegy közel 30km-t, a másiknak 22-24 körül lehet a vége. Inkább D38, abban a motor is ugyanakkora, mint az F40-ben.
Akár még te is rápattanhatsz.Sajnos olcsón ezekből nincs, árakat max a használtak között nézelődve lehet lefaragni.
jofogas.hu/szabolcs_szatmar_bereg/Elektromos_roller_130933152.htm
jofogas.hu/budapest/Segway_Ninebot_Kickscooter_G30LE___roller_108km_t_futott__dobozaban_130889918.htmTaláltál külföldi oldalon végül?
Vagy idehaza vetted az F40-et?
A G30-at rendre meg lehetett venni kuponokkal, de az F sorozatot nem szoktam látni ilyen oldalakon.
Mondjuk most már a G30 is elég drága lett DHGateről is.Örülök, h jól sikerült a roller projected, jót választottál, sztem az F30-ban csalódtál volna.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
őstag
Vannak tényleg jó videók (is...) YouTube -on, ahol tök jól elmagyarázzák és egy viszonylag laikusnak mondható ember is könnyen megérti. Mármint azt hogy mire kell figyelni, mit érdemes megnézni kibontás után, mi a helyzet a fékkel. Én például ezzel kezdtem, már a roller megvásárlása előtt. 0 tapasztalattal.
De oké, tegyük fel nem akarok ezzel szórakozni. Azért a roller árának a 20 százalékáért ugyanezt megcsinálni kicsit vicces.
Amúgy manapság már nem számít különösebben komplikált műveletnek letölteni egy alkalmazást és párosítani vele az eszközt. Meg esetleg feltolni rá egy gyári frissítést. Nagyjából ennyit kell csinálni más eszköznél is. Pl. okosóra.
Vannak azért ennél komplikáltabb dolgok is. Amikor például egy smart home eszköz nem minden régióban működik normálisan. De kb. úgy, mintha egy rollernél nem lehetne gázt adni ebben a régióban. Szerencsére manapság már sok az EU eszköz, de ennek ellenére is van néha probléma.
Nordik:
Ezeken mindig mosolygok. Olyan mintha elfelejtenék az emberek, hogy létezik a net...és kb. 10 másodpercbe kerül rákeresni.[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
addikt
Itt elég sok roller van:
facebook.com/groups/2386966144658586/?ref=shareÉs gyakori az alig használt, garis is közte.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Nálunk a kerékpár tároló egy részét jelölték ki a rollereknek. A nyári leállás alatt stekkert is építettek ki hozzá.
Kamerák vannak mindenütt, nem éri meg hozzányúlni más tulajdonához.Xiaomik vannak többségben, eddig 4-en töltötték egyszerre legtöbben, nem csináltam képet, de vicces volt az a sok kábel ahohy tekergett..
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
P3Dr0
senior tag
Én személy szerint innen rendeltem :
[link]
Ha selejtes akkor ismét csak a céget minősíti. Viccet félretéve persze nem selejtes hanem egyszerűen az akkupakk pici, sose fog az a roller 40km-t elmenni egy töltéssel ha csak nem lejmenetben nem megy. Azonkívül elnézve a motorvezérlőt szerintem 106kg súllyal az emelkedőket se nagyon eröltesd. Hosszúakat ami pl. már 100m végképp ne.
Én nagyon sajnálom mert egy alternatívaként tekintettem a rollerre az mi2 pro helyett de így gyárilag... hát szóval lesz munka vele rendesen. Nálam ráadásul azért nincs választás mert itt Svédországban a nagyobb rollekre komoly szabályok vonatkoznak szeptember 1 től.
De ahogy látom a magyarok is átvették így a nagy rollerek MO.n is hamarosan elkezdenek majd megcsappanni. És jönnek a tuningolt pálcikák.
[link]
Nálunk ráadásul max. 20km/h MO,n legalább meglesz a 25km/h max. sebesség korlátozás.[ Szerkesztve ]
-
P3Dr0
senior tag
Ahhoz ez kell :
https://utility.cfw.sh/De nagyon vigyázz a drv ne legyen 5.7.7 vagy nagyobb mert letilt az elektronika és a max sebességet vissza veszi 20km/h ra!!!!
-
őstag
G30 már egy ideje piacon van, így vele elég sok tapasztalat gyűlt össze a neten. Arról is, hogy mennyire számít jó konstrukciónak.
A modellfrissítés miatt gen2 motorral lehet kevesebb tapasztalat, de már az sem idén érkezett. Itthoniban pedig a régi gen1 motor van.
A global modell maximális sebessége meg valószínű érinteni fog még egy-két modellt. G30 sem kivétel ezalól. Már ha tényleg így lesz, és 25 marad a vége.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Kowi84
aktív tag
Nálam sem az egyik pillanatról másikra lett ilyen. Nekem is szép finoman kezdte, néha néha megnyekkent, aztán egyre gyakrabban és egyre hangosabban. Most konkrétan csak akkor nem nyekereg, ha asztallap simaságú felületen megyek. Ha mondjuk térköves részen vagyok, akkor menekülnek a gyalogosok, annyira brutál hangja van.
Én is szívesen elbühykölnék vele (nem vagyok műszaki analfabéta), ha tudnám, hogy melyik alkatrésznél keressem a hibát.
Másik kérdés. Fékbetétet tudnátok az F40-hez ajánlani? Honna és milyet érdemes venni? Van értelme a külföldi rendelésnek, vagy itthon is van normális választék (normális áron)?
Van benne 700 km, és lassan cserés lesz. Elég gyorsan zabálja, vagy nem?
-
Freeman007
aktív tag
és #17670 Thunderzolee
köszönöm az infókat.
Valaki tudna F40 trepni/taposó méretet mondani nekem? - neten erről nem találtam sehol infót - G30ról egy videóban igen (17x50cm)"A mai ember azon a pénzen, amellyel nem rendelkezik, megvesz egy sor olyan dolgot, amire nincs szüksége, hogy iriggyé tegyen vele olyan embereket, akiket nem szeret."
-
őstag
F40 -nél egyébként rá lehet tenni az európai szoftvert a global helyett? Vagy be lehet korlátozni 25 -re?
Mert múltkor valamelyik rollernél olvastam az egyik FB rolleres csoportban, hogy még nem tudják módosítani. Ott mondjuk pont fordítva kellett volna. 25 -ről 30 -ra.
Egy másiknál meg arra nem volt megoldás, hogy kikapcsoljon a roller. Állandóan visszakapcsolt utána.
[ Szerkesztve ]
ZX Spectrum - Commodore 64
-
asuspc96
senior tag
Helló!
Korábbi hsz-ek javaslatait is figyelembe véve így frissült a lista:
[Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 4]
[MS Energy Neutron e10]
[KUGOO G MAX]
[Kugoo Kirin M4 Pro]
[KuKirin G2 MAX]
(a sorrend nem tükröz semmilyen preferenciát)
Ezek alapján melyik lenne a nyerő? -
DigitXT
félisten
Ez az infó honnan van? A balance funkció egy BMS funkció, semmi
köze a töltőhőz. A töltő zöld LED-je meg egy visszajelző funkció, s
csak annyit tesz, hogy már nem folyik relatív sok áram. Ha tényleg
teljesen lekapcsol, akkor rajta hagyható, ám attól még nem biztos,
hogy épp balance-ol a BMS. Okos pl. BMS paraméterezhető, hogy
mekkora feszültségnél kezdje a balance-olást, ami értelemszerűen
nem a töltő végfeszültsége lesz, mivel általában passzív megoldás,
tehát konkrétan töltés közben csinálja, ellentétben az aktívval, ami
bármikor képes, akár kisütésnél is kiegyenlíteni a feszültségeket. -
DigitXT
félisten
A töltőben a zöld/piros LED váltás pontosan arra van, hogy jelezze,
elkészült a töltés. Magyarán ki lehet húzni a konnektorból innentől:
se többre, se kevesebbre nem való. Semmi köze a balance-oláshoz.
Ha kikapcsol teljesen, akkor egy passzív balance elektronika nem is
tud már mit eldisszipálni, azaz nem igaz, hogy éjszaka is dolgozna...Amúgy a li-ion tök jól bírja a részleges töltés/merítést... sőt, inkább
azzal teszel rosszat az akkunak, ha mindig 100%-ra töltöd. Igaz, ez
a roller élettartamában, átlagos használatot feltételezve nagyjából
semmilyen különbséget nem okoz, kevés a ciklus, viszont az biztos,
hogy nincs teteje egész éjjel csak azért bedugva hagyni, merthogy
balance-ol. Ha nagy akku van kis töltővel, akkor tölt: reggelre kész.
Közben éppen balance-olhat is, de nem azután, hogy elkészül.Tekintve a hébe-hóba felröppenő híreket töltés közben kigyulladó
elektromos rollerekről, én nem biztos, hogy tök nyugodtan aludnék
mellette, feleslegesen is rajta hagyva a töltőn. Nyilván kell egy BMS
hiba is a tűzijátékhoz, ám ha valóban meghibásodik, és nem tudja a
töltőt leválasztani, amikor az egyik cellacsoport feszültsége elszáll*,
hát isten óvja a királynőt. Minél tovább hagyod rajta annál nagyobb
a valószínűsége, hogy tüzet csiholsz a rossz akkuból: eleve, ha jó az
akku, pici különbségek lesznek a feszültségben cellacsoportok közt,
ha meg rossz, akkor nem balance-olni kell ezerrel, hanem kijavítani!*: józan paraszti ésszel is belátható, hogy ez a töltés elején kevésbé
tud előfordulni. Amúgy meg a gyorstöltők veszélyesebbek, hiszen a
nagyobb áram durvábban emeli a feszültséget + melegíti a cellákat:
gyorstöltő esetén fordulhat elő gyakrabban, hogy már zöldre vált a
LED, jelezve, hogy kész, de még folyik az áram... Rajta lehet hagyni?
Talán. Fog még balance-olni ilyenkor? Talán. Megéri kockáztatni?Szerk: elnézést kérek, ha esetleg félreérettem az írást, most esett le,
hogy inkább azt írtad, hogy azért kell megvárni a zöldet, mert addig
még balance-olhat. Ez ilyen formában igaz, csinálhatja! De amúgy
nem jó ómen, ha sosem vált át pirosról a LED. Illene neki ugyebár.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Csak akkor tudsz a töltővel balanszolni, ha a töltőre rá tudod csatlakoztatni
a balance vezetékeket... 2-3-4S modellakkuknál (jellemzően LiPo) ez ki van
vezetve, így valóban Te választasz, hogy gyorstöltés, vagy balanszolt? Vagy
mondjuk merítés, tárolási feszültségre stb. Programozható az áramuk is.Ez mind szép és jó! De egy 10-13-16S roller akkunál a balance vezetékeket
nem vezetik ki, hanem a BMS-re kötik rá. Ha annak nincs programozható
felülete, nem "okos" a BMS, akkor semmilyen ráhatásod nincs, hogy éppen
mikor fog balanszolni, mikor nem: lehet, hogy mindig, akár merítés közben?
Lehet, hogy csak töltésnél + lehet, hogy csak töltésnél, csak a töltés végén.Ezt nem tudhatod. Ellenben azt tudhatod, hogy túlmeríteni nem fogod tudni,
pont a BMS miatt. Ez nem LiPo, ami rád van bízva + nagy áramot tud. Nem.A BMS 2 alap funkciója a túlmerítés és a túltöltés elleni védelem... ezt mind
tudják, és lekapcsolják a kimenetet bármelyik szélső érték áll fenn. És nem
csak az összfeszültség alapján, hanem cellaszinten. Egy li-ion cella 2.5V-ig
is lemeríthető papíron, károsodás nélkül, de nem szokták eddig hagyni.
Jellemzően 2.7V/cella értéknél már lekapcsolnak a BMS-ek... De van amit a
gyártó mondjuk 3V/cella értékre állított. Teljesen jól megvédi az akkut. Akkor
is, ha amúgy nem jó a balance: akkor kellemetlen ez, ha roller vezérlője nem
az adott BMS-hez van hangolva, és még 29V-nál is vígan hajtana 10S esetén:
ilyenkor jön, hogy spontán kikapcsol a vas. Ráfoghatjuk, hogy 0%-ra merült...A felhasználó viszont az ilyet nem szereti! Szóval nem valószínű, hogy 80-0%
között használná, sőt. Ha olyan távolságra megy, hogy kell a 80%, s ezt úgy
kívánja megoldani, hogy csutkára tölti és 100-20 között használja, az se jó...
Nagyobb akkut kell venni, és nem kicentizni a hatótávolságot, az a biztos.Ui: van a BMS-ben túláram védelem is. Szóval ha túlterheled az akkut, akkor
is kikapcsolhat. Viszont a BMS ilyen értelemben nem töltésvezérlő, nem tud
bemenő áramot korlátozni. (Ha gyorstöltőt veszel, a saját felelősséged, hogy
az akkudhoz megfelelőt válassz, hogy ne töltsd nagy árammal: a gyári töltők
jellemzően lassúak, kvázi biztonságosabbak. Ilyen 0.2-0.25C jellemző.)Ja igen, és hővédelem is szokott bennük lenni, szóval pl. nem engedik tölteni
a fagypont alatt álló akkut, és lekapcsolják a töltést, ha túlmelegedés van.A balance funkció viszont nem általános és a passzív/aktív működés jelentős
különbséget jelent: létezik BMS, ami soha nem balanszol... Hiába vársz erre
töltéssel napokat. Nyilván csak az olcsóbb kínai szarokban van ilyen, de van.Az, hogy 10-15%-ot töltesz rá teljesen normális. Semmilyen kárt nem okoz...
Sok hatótávolságot mondjuk nem ad hozzá, de a semminél azért több...[ Szerkesztve ]
-
DGery
aktív tag
És mégis van, hogy elérhető, csak a GYÁRI SW-ben engedélyezni kell...
Saját Mi Scooter 3-l tudok nyilatkozni, EU modell és EU régió beállítva, tavalyi 16.155.141 FW
Gyári MiHome iOS app-ban simán engedélyezhető a Cruise control és működik is[ Szerkesztve ]
by DGery® c.o. ///// MacBook Air M1/ iPhone 12 128GB / iPhone SE 2020 / iPad 9 WiFi only 64GB / Apple Watch Series 5 / Xiaomi Mi Scooter 3 / HP EliteBook 850 G7 / Dreame D10s Pro / iKier K1 12W
-
PociAti
senior tag
"az EU miatt nem tehetik bele az EU modellekbe."
Ez hülyeség!
Ehhez kellene lennie ilyen törvénynek, rendeletnek, bármilyen tiltó szabálynak. Olyannak, ami az (egész) EU-ra vonatkozik.
De nincs ilyen szabály!Ebben a (#20031)-es hozzászólásban részletesen összegyűjtöttem azokat a rollerra vonatkozó pontokat, amit az Európai Parlament jövőre vonatkozó közlekedésbiztonsági szakpolitika ajánlásokat.
34-es pontban írnak arról, hogy bizonyos új személyi mobilitási eszközök-nek nincs átfogó EU-s szabályozása. Idézném: "csupán néhány tagállam vezetett be jogszabályt, és hogy az előírások uniós szintű összehangolásának hiánya zavart okozhat, megnehezítve a nem helyi úthasználók számára a helyi szabályok betartását;"
Ebben az EU 2021–2030 közötti időszakra vonatkozó közúti közlekedésbiztonsági szakpolitikai ajánlásokban nagyon meredek dolgok vannak, néha süt belőle a szakmaiatlanság, az olyan életszerű elképzelések, melyek gyakorlat hiányából adódhatnak. (Kb. mintha babakocsi tologató anyukák álmodnák meg a számukra ideális közlekedési modellt. A közutakra.)
-
addikt
A gyári adatot 15km/h-s sebességgel mérik, nem 25-el. Kár egy laikust azzal hitegetni, h 45, meg 55 km-eket tudnak ezek a rollerek 25-ös tempóval.
A Pro 2-ben is ekkora az akksi (12800mAh), arra is 45km van megadva, de kb 30-35km-t lehet életszerű körülmények között megtenni vele.
A Neon Prot is 80km-el hirdetik 14700-as akksi mellett. Sztem akkor a G30 15300-as akkuja 100km-re is elég nyilván.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
ridiculous
aktív tag
Alapból a lista amit osztogat logikátlan és hanyag.
Egyáltalán nem kötekedésnek szánom de a listájában szereplő Pro 4 Ultra egy nem létező roller gondolom a 4 Ultra - ra gondolt de az meg 70km - re képes a gyártói adatok szerint nem 45 - re.
Persze nem tud annyit, de akkor a többinél se a gyárit tüntesse fel mert így egy "laikust" még jobban megzavar.
Pro 4 Ultra.......500W 45km (48V)
Dobfék elöl
Hátsókerék hajtás
Lengéscsillapítók[ [ [ Pain...Death...Nothing phases me ] ] ]
-
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest