Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Nyáron bármely időpontban láthatsz ilyeneket a főfalu turistanegyedeiben. Én azonnali jogszabálymódosítást alkalmaznék. A rendőröknél rendszeresíteném a matchbox-pálya műanyag sínjét és bevezetném a nyilvános elfenekelés nevű büntetést. Több, mint 35 éve, hogy apám legutóbb kontaktusba hozott ezzel az eszközzel, de ma is élénken él az emlékezetemben.
Ez onnan jött, hogy tegnap vettem át egy ajánlott küldeményt a Fővárosi Kormányhivataltól, és a főispán nevében írták. Nem hittem a szememnek. Egyből Döbrögi jutott eszembe![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
pazola
tag
válasz lehella #17395 üzenetére
Azért ahhoz nem kell agysebésznek lenni, hogy valaki NE akarjon ketten menni egy egyszemélyes rolleren... akinek eszébe jut, az meg nyugodtan nézzen rollerbalesetes videókat, hátha attól majd átgondolja még egyszer.
K&H online számlanyitás akár 2x40 ezer forint jóváírással PLUSZ 10 ezer forint ajánlásért: https://www.kh.hu/ajanlas-regisztracio2024?offerLinkId=f96bb945-ca05-4e4b-9df1-1453f53b7830
-
Tibiajax
nagyúr
válasz pazola #17402 üzenetére
ne fújjuk fel a dolgot ennyire, ha kérhetem. egy rohadt utcaszakaszról volna szó csak, össz-vissz - az én esetemben. nem a blaháig akarok elmenni vele, 8km-re..
a fotón látható végig, amin felrepülnék vele. addig, meg utána, meg onnatnól meg egyedül repülnék már. viszont, már ez is jelentős időspórolást eredményezne nekünk. napi szinten nézve -
DigitXT
nagyúr
válasz Tibiajax #17403 üzenetére
Ezen a szakaszon amúgy pontosan mivel akarsz repülni felfelé? Lefelé értem,
hogy bármivel lehet száguldani, de felfelé? Hol? Eleve egyetlen sáv járható, ha
végig parkolnak (utcakép alapján), miközben nem egyirányú a szakasz. Tehát
az úttesten, "gyökkettővel" durván ki lennél téve az autóforgalom veszélyeinek.
A járda meg térköves (szeretik ám a rollerek nagyon), cserébe parkolnak is rá.Azon kívül, hogy egy 600 méteres szakaszról beszélünk, ami 10 percen belül
lesétálható, nem látom, hogy hol jelentene ez jelentős időmegtakarítást.Szerk: bocsánat, átsiklottam, hogy előtte meg még 1 km vízszintes szakasz?Félre ne érts, én is kimentem a kisboltba rollerrel, csak a móka kedvéért! De a
megspórolt 5 percet nem nevezném jelentős időspórolásnak. Oké, ha utána
"repkedsz" még a városban sok-sok km-t, akkor jogos az igény, de a gyereket
taxizni szerintem nem. Balesetveszélyes. Ha majd lesz rolleres tapasztalatod,
megérted, hogy miért. Ettől függetlenül árulnak gyerek kapaszkodókat, és sok
felelőtlen szülőt lehet látni összevissza repkedni a városban gyerekkel. Sajnos
vagy sem, ez is lehet a természetes kiválasztódás része: ennél már az is jobb
ötlet, ha a gyerek megy rollerrel, mert ha elfirkál, akkor nem esik rá még 75 kg.
(De adott szakaszon úgy is csak a járda jöhetne szóba. Azon meg illene tudni
lesétálni is 900 métert. És nem olyan környék, hogy megugorhatatlan legyen.)Ui: én általánosba jó 500 méterre jártam (sosem mértem, de most rákerestem),
ill. ha már útvonalterv, biciklivel 1200 méter lett volna. Ha nem akarsz lépcsőzni.
Egyszer akartam lebiciklizni a sportnapra. De nem engedtek, mert elüt az autó.
(Nyilván a korral jár, hogy később azért már biciklizhettem messzebbre is LOL.)[ Szerkesztve ]
-
Tibiajax
nagyúr
válasz DigitXT #17405 üzenetére
napnál is világosabb az a tény, hogy tök laikus vagyok a témában. hisz nincs semmi gyakorlatom, én
robbanómotoros v8 challenger hellcat-telkis volvo-val járok, autós gyerek vagyok.. de ezért is írtam az elején, hogy segítséget kérek, tapasztalatok híján
egyszerűen csak pár napja jött egy ötlet, mikor lefeküdtem épp aludni, és töprengtem kicsit azon, hogy a francba lehetne ezt a reggel 7:30as gyerkőcöt három utcával arrébb/feljebb lévő iskolába-elrepítést felgyorsítani kicsit.. auto kizárva ugye, a szokásos reggeli csúcsforgalom miatt. maradt eddig a gyaloglás, ami oké, megy, de azért csak 20perc..(csak oda). aztán vissza meg megint pattyogás lefele, hazáig
ekkor jött a heuréka, bszki, veszek egy ilyen vacak elektromos rollert.. felpattanunk rá (nyilván ahol lehet meg engedi), feldobom vele, aztán jóvan. bedobom a kicsit, én meg lezúgok vele aztán vissza lakásig, szintén a három utcánnyit. és az egészből lesz max fele annyi idő.
de, akkor ez azért korántsem ennyire halálegyszerű, meg magától értetődő sztori.. most már azért körvonalazódik
etikai, morális, erkölcsi, eredendő szabálysértési, valamint -ha ez még nem elég- konkrét technológiai akadályokkal is szembe kell néznem....[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
válasz Tibiajax #17407 üzenetére
Tényleg veszélyes. Én is motoroztam is régebben, meg régóta közlekedek. De ez a legkevésbé stabil eszköz amit valaha vezettem. Először nem gondoltam, hogy ez lesz, de már sisakot is vettem. Emiatt nem tenném rá a gyerekem, mert szerintem az bazi para lenne.
"Oh my Goa'uld!"
-
MrRL19
senior tag
Csaó Sziasztok !
Xioami s1 m365 roller keresek belső akkut gyárinál erősebbet mindenképpen !
(Pest/Bp megye ,ha lehetséges )
Tud valaki nekem ebben segíteni? sajnos a gyárija nem tölt ... bms csere is volt próbálva ,de semmi előtte bekapcsolni sem kapcsolt szét volt esve forrasztva is volt elv stb... Ezért szeretnék inkább teljesen új akkut bele ami erősebb ,mint a gyári 7.6Ah.Na, viselkedj rendesen, kaszáld a dohányt, tudd, hol a helyed és ki tudja? Talán egy nap majd kinyitják a könyvet és beírják a neved. Befogadnak a családba. Beavatott leszel. Na gyere, emeld a poharad! ///M P O W E R
-
Tibiajax
nagyúr
válasz Peaceliker #17408 üzenetére
baromi jó azért, h ezt így meg tudtuk/tudjuk itt beszélni.. simán vehettem is volna épp, valamit, aztán... jót szoptam volna vele
-
DigitXT
nagyúr
válasz Tibiajax #17407 üzenetére
Én meg viszonylag beleástam magam a "wattok rejtelmeibe", így tudom, hogy
a 10%-os emelkedő a pálcikának halálos. A környékünkön a Tordai utca ilyen,
azt párszor már megénekeltem a topikban is, hogy mekkora kínszenvedés volt
a teszt felfelé... Konkrétan rúgni kellett lábbal, és úgy húzta a belét 8 km/h-val.
(Ebből következőleg a G30 egész biztosan nem 400W csúcsteljesítményű.)Lefelé meg azért életveszélyes, mert az adott pálcikán nem igazán volt (jó) fék.
Nyírta is ki a vezérlőket, amikor megpróbáltam e-fékkel ereszkedni. Konklúzió:
adott szakasz kizárva... Persze 2 motorral + tuning vezérlőkkel kezelhető volt,
de az már azt jelentette, hogy 1500W kellett, hogy 20 km/h körül "száguldjak".
Mondhatni a roller elveszítette a pálcika jellegét. Ez nem feltétlen baj, mert HA
ezeket lezavarják a bicikliutakról (az szomorú) járdákról (az érthető!), akkor az
autóforgalom ritmusát csakis a jóval nagyobb teljesítményű cucc tudja felvenni.
Megjegyzem, hogy a 36V setupnak ugyanúgy vége volt 28 km/h-nál: ez ilyen...
Lejtőn benézett 32-be, de annyi... 48V kellett, adott motoroknak 40+ km/h-hoz.A mostani gép (már megint) átépítés alatt van, de a 45 km/h végsebessége se
volt már rossz, ha éppen kellett mennem az autókkal. Egy pici azért még pont
kellett volna, ezért építettem bele egy 60V akkut, azzal már meglehet az is.Viszont a gyorsulása (szerintem) rendben volt már a régi setuppal is. Véletlen,
vagy sem, de pont ezen a felvételen jön szembe az apuka gyerekkel egy szép
nagy rolleren: ebből a jövőben semmi nem lesz legális, hiszen ugye bicikliúton
vagyunk, ahol majd nem mehetünk, utast is szállít, amit kifejezetten tilos.
Ami viszont nagyon morbid, hogy rajta full face bukó van, a gyereken rohambili.
Ha firkálás van, akkor tök jól megvédte magát... Gyereket meg csinál másikat?Az a
V8 Hellcatnem sokat tett a kétkerekű közlekedés megismeréséhez...
A magam részéről tizenév budapesti motoros tapasztalattal mondom azt, amit:
a roller nekem ilyen motorpótlék lett, második hobbi. (Nyilván sokkal kevesebb
kilométert raktam bele azoknál, akik napi szinten hajtják... főleg az utóbbi idők
Home Office járványának köszönhetően. Cserébe akkukkal/vezérlőkkel, elég jó
barátságot kötöttem, tudom mi mennyi miért.) Már csak be kéne fejezni ezt az
újabb átépítésem, hogy ismét leégethessek vmit szigorúan a tudomány oltárán.akkor ez azért korántsem ennyire halálegyszerű, meg magától értetődő sztori..
Lehet, hogy furán hangzik, de az is a segítség egy formája, ha "lebeszélünk" a
tervedről, mivel tényleg baromi könnyű balesetezni egy ilyen lélekvesztővel...
Nem is téged féltünk ()mit nekünk egy könyöktörés, de a gyereket azért ne![ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
addikt
Nagy lejtőn motorfékkel (főleg töltött akku esetében) igen, elő tud fordulni. Vagyis m356 (és pro) esetében tuti, pro2 szabályzó kapott egy kis erősítést, asszem FET is jobb minőségű. De downhillezés közben továbbra is izgulnék
Sima egyenes úton szerintem nem rizikós, bár lehet mediumra venném. Amúgy én kikapcsoltam, mert az hogy tudtam gurulni szimpibb volt nekem."Oh my Goa'uld!"
-
Kowi84
aktív tag
Ninebot F40e egy ideje már "nyekereg", de az utóbbi időben szinte folyamatosan csinálja, és szörnyen zavaró! Már csöngetnem sem kell, hanem automatikusan ugrálnak félre a gyalogosok, ha jövök.
Szerintem a kormányszár záró mechanikája felől jön a zaj. Ha befújom WD40-el azt a részt, akkor egy nagyon rövid ideig mintha valamelyest jobb lenne (nem múlik el teljesen), de után vissza erősödik és mintha mi sem történt volna. Rendeltem ilyen távtartó gumi lapokat a záró mechanikához, de a legvékonyabbat is csak alig tudom beerőszakolni, és azzal is változatlan.Felvettem ezt a nyekergést, itt tudjátok meghallgatni.
Van bárkinek ötlete, hogy ez mitől lehet és mi lenne rá a megoldás? A gép decemberben lesz 1 éves, még van rá garancia bőven. Küldjem vissza aztán szopjon vele a szeviz?
-
gergo5991
őstag
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
szerintem a műanyag gyűrü hangja ez amivel lebiztositod az összezárót (g30on ilyen van, nemtom f40e-n is ilyen a kormányzár)
hangra műanyag lessz ez, le kéne szedni átpucolni, és wd helyett valamilyen szilikonnal átkenni mert az nem szárad ki gondolom olyan hamar, vagy esetleg valami hydró fékes olajjal megkenni de franc tudja -
wanted5
őstag
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
Tudom, hogy manapság nem divat elolvasni a felhasználói útmutatót, de elég valószínű, hogy benne van, hogy hogyan kell állítani a zár mechanikán.
Vagy ha nem akarsz vele foglalkozni szervizben beállítják, bezsírozzák pár Mátyásért.Igaz az enyém kormánycsapágy csere miatt volt szervizben, de ezt a részét is megcsinálták, azóta egy hangja nincs.
Ford Focus MK2,5 - 1.6 101hp
-
Kowi84
aktív tag
válasz wanted5 #17419 üzenetére
Csak azt nem értem, hogy ha Te magad sem tudod biztosra, hogy tartalmaz-e ilyen információt a használati útmutató (mert nyilvánvaló, hogy nem olvastad, különben tudnád, hogy nincs benne ilyen), akkor honnan veszed a bátorságot, hogy ilyen kioktató hangnemet megengedj?
Köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
Kowi84
aktív tag
válasz Peaceliker #17417 üzenetére
-
BaLee
addikt
válasz Kowi84 #17416 üzenetére
Hű ez eléggé nyekereg. Nálam is van egy fura hang ami kb. 100km után kezdődött és tuti, hogy a kormány záró mechanikából jön.
Nálam nem nyekereg így, annyi, hogy bukkanókon van egy kis hangja ill, ha kicsit megemelem a rollert a kormánynál fogva akár csak arrébb tenni akkor is "nyekken" egyet.
Annyit csináltam, hogy lenyitottam a kormányrudat, majd vissza, mikor bebiztosítottam a füllel utána nem csinálta majd az első úton újra kezdte. Nekem nem rémlik, hogy volt ezzel kapcsolatban bármi a leírásban szóval szívesen fogadok én is tippeket hogy kell beállítani jól. Én szívesen babrálok vele ha tudom mit kell állítani.
-
Aaron14
őstag
Használ valaki olyan táskát, amibe a rollert tudom belerakni? Kellene valami nem túl drága, de jó megoldás. IC-vel ingázok és ha télen kicsit mocskosabb a roller, néha beszólnak a kallerek.
Gránit bank ajánlókódért írj privát üzenetet. Most 50.000 Ft jóváírást kapsz új ügyfélként!
-
PociAti
őstag
válasz Aaron14 #17427 üzenetére
Nem használok (mert nem használok tömegközlekedési eszközt) de készen is lehet kapni, és csináltatni sem sokkal drágább.
Az árukeresőn 7418 Ft-ért találtam ezt: Xiaomi Mi 1S / Essential / M365 / M365 Pro / Pro 2 fekete vízálló cipzáras roller hordozó táska
2490 Ft-ért ez a decathlonos huzat ötletes megoldás.
Azt írják 200 mm-es kerékméretig, ami 8 hüvelyket jelent, tehát így ebben a formában elvileg nem jó, de lehet csináltatni (vagy átszabatni). Ha ilyet látnék, akkor biztosan vennék magamnak, mert nagyon kicsi helyen elfér és a fő funkciót ellátja. -
Mr. Csonti
tag
válasz Somatom #17431 üzenetére
Sziasztok!
Látom ez nem a milyen e-rollert vegyek topik, de mégis itt találtam a legalkalmasabbnak ezt megkérdezni. Szóval a kérdés adott, mit ajánlanátok? plafon 200 ezer de ha nagyon muszáj még picit tudok rádobni. Noname márkákkal mennyire érdemes próbálkozni? Őrült bicajos módjára télen is hajtottam a 2 kerekűm, ezt váltaná le a roller (nyilván ahol bicajjal se indultam volna el, hanem rászántam magam a bkk-ra, ott rollerrel se indulnék).
Válaszokat előre is köszönöm!
-
addikt
ZX Spectrum - Commodore 64
-
Revolit
senior tag
A heten a pirosnal egy szinten G30-ason utazo kollega kirohogott, mikor full face bukoban odaertem. Tudom, gonosz vagyok, de remelem egyszer megnyalja kicsit az aszfaltot, hat meg ha ott lehetnek, hogy en rohogjek ezuttal
u.i. Aztan otthagytam, mert o nem Amerikai region volt
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz Somatom #17435 üzenetére
Amúgy én is mindig ezt mondtam. Aztán csak sikerült. Szerencsére protektorban.
Szerk: érdekes, hogy még a robogó topikban is téma volt a bicikli + full face.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mr. Csonti #17432 üzenetére
Hány kiló vagy?
Mekkora hatótávra lenne szükséged?
Emelkedőkön is fogod használni, vagy szinte csak teljesen sík terepen?
Jó minőségű aszfaltozott bicikliúton fogod használni, vagy rossz úton?Mennyit költenél rá? Vagy minél kevesebbet?Ezt már tudjuk.Ami a hidegben való rollerezést illeti, nem nagyon szeretik a rollerekben található akkupackok a nagy hideget.
Kint tárolnád a rollert a szabad ég alatt, vagy valamennyire fűtött helyen?[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Kowi84
aktív tag
Nálam sem az egyik pillanatról másikra lett ilyen. Nekem is szép finoman kezdte, néha néha megnyekkent, aztán egyre gyakrabban és egyre hangosabban. Most konkrétan csak akkor nem nyekereg, ha asztallap simaságú felületen megyek. Ha mondjuk térköves részen vagyok, akkor menekülnek a gyalogosok, annyira brutál hangja van.
Én is szívesen elbühykölnék vele (nem vagyok műszaki analfabéta), ha tudnám, hogy melyik alkatrésznél keressem a hibát.
Másik kérdés. Fékbetétet tudnátok az F40-hez ajánlani? Honna és milyet érdemes venni? Van értelme a külföldi rendelésnek, vagy itthon is van normális választék (normális áron)?
Van benne 700 km, és lassan cserés lesz. Elég gyorsan zabálja, vagy nem?
-
Mr. Csonti
tag
válasz Thunderzolee #17439 üzenetére
Most 76 kg körül, de tervezek lejjebb menni.
Kb 30at ha tud annak örülnék, de lehet kevesebb is, nagyon többet nem hiszem hogy mennék vele.
Szinte csak teljesen sík terepen.
Budapesten belül használnám főként, azt nem mondanám, hogy jó minőségű bicikli utak vannak...
Hát akkor törekednék arra, hogy nagyon hidegben minél kevesebbet használjam. Alapból lépcsőház aljában a kerékpártárolóknál terveztem hagyni, így eső nem érné, csak a külső hőmérséklet. -
DigitXT
nagyúr
Minden sisakplexi párásodik télen. (Ideig-óráig lehet különféle páramentesítő
anyagokkal élni, de egyik sem tökéletes: amikor folyik a cucc, külön élmény...)
Ami tökéletes az a pin-lock. Vagy, ha van szellőzés, ami lefújja a párát.
Persze nagy hidegben a résnyire nyitott plexi is kellemetlen, ha gyorsan mész.
De ez rolleren valószínűleg nem akkora probléma, mint motorkerékpáron. -
addikt
válasz DigitXT #17446 üzenetére
+ Somatom:
Köszi. Amúgy is át kellene térnem más megoldásra. Nyáron is. Mert nekem nagyon könnyezik a szemem rolleren.Nyáron mondjuk egy jó napszemüveg segít, azt használok is, de az sem tökéletes. Inkább akkor egy motoros szemüveg nyitott bukónál.
ZX Spectrum - Commodore 64
Új hozzászólás Aktív témák
- AliExpress tapasztalatok
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Politika
- Diablo IV
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Lexus, Toyota topik
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mozilla Firefox
- Call of Duty: Black Ops 6
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs