-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #254692 üzenetére
Felütted a felnit? Nem értem... én terepen nem kicsit verem oda a gumit, de a felnit persze sosem ütöm fel, mert fel van pumpálva rendesen. Alacsony volt a nyomás? Mert az nem a tubeless hibája. Valami kiszúrta? Kivágta? Miért szivárgott és mit kellett volna tömítsen? Ha lejött a gumi a felniről, azt nincs is ahogy, de ilyen csak akkor fordulhat elő, ha túl alacsony a nyomás. Akkor viszont a gumibelsővel is kígyóharapásos defektet kaptál volna.
Szerintem megint valami user error lesz és emiatt sokan nem váltanak, pedig a tubelessel igazából szvsz csak egy megoldatlan probléma van: gyakran a felrakáshoz nem elég a pumpa, kell a booster vagy kompresszor. De ezt és kb mindent, amire figyelni kell a tubelessesítésnél, 1000x leírtunk, ahogy a guminyomás kalkulátor is sokszor volt linkelve, legutóbb pont tegnap.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #254726 üzenetére
Szerintem meg csak túlképzett vagy. Erről az a vicc jut eszembe mikor a diplomás bemegy a műhelybe mire a szaki: Értem én, hogy bölcsész doktor, csak ne nyúljon semmihez!
Amúgy meg vicceskedek, de ha nem állt volna össze a tegnap az enyém bizony én is füstölögnék...mert pl. vannak olyan tényezők melyeket nehezebb irányítani, pl. a szalag, mely 4-5 kerékre való tekercsként lassan 2 éve volt vásárolva majdnem 8e forintért, így akár romolhatott is a tapadó képessége. Ugyanakkor ki dobná ki csak azért, hogy esetleg vegyen egy újat mely szintén állhatott akár 3 évet is a polcon és szintén kérdéses lehet a tapadása?! A másik a felni, már sokat írtam arról az Alexrims felniről melyet nem tudtam úgy összerakni, hogy a gyatra toldásnál ne eresszen...summa summárum ha mindent jól csinálsz, alapos vagy és jó anyagokkal dolgozol (gumi, szalag, tej, felni, szelepek) és összejön (ez a gyakoribb) akkor bizony évekig jó lehet és örülsz, reklámozod és nem érted mi a baja másnak vele (én is így voltam ~6 kerék összerakásáig) , de ha egyszer beszo*d akkor bizony megérted miről rinyál az akinek nem akar összejönni és abban a xar takonyban kell mocsolkodjon n alkalommal is.
Továbbra is úgy gondolom, hogy akinek nincs legalább 5-10 defektje évente, és/vagy nem versenyzik, és/vagy télen nem bringázik, tehát áll a kerékben a tej, annak semmi értelme ezzel foglalkozni.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #254726 üzenetére
Fel tudtad fújni, csak előtte normálisan összerakni nem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #254726 üzenetére
How to Get Leaky Tubeless Bike Tires to Seal Again
https://www.singletracks.com/mtb-gear/tubeless-tire-troubleshooting-tips/Jó ötleteket mondanak, érdekes cikk.
Legegyszerűbb probléma; szivárgáshoz elég, tömítéshez kevés a tej.
Kivett kereket megrázva hallani a zubogásból mennyi lehet. El kell tudnia folyni, habzania a lyukakhoz. Montinál majd 1 deci a minimál adag.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz Dark Archon #254744 üzenetére
Akkor vagy a felni rossz, vagy a gumi legzaro gyuruje. Meger egy probat, hogy a gumit megforgatod a felnin. Ha ugyan ott ereszt, akkor a felni hibas. Hanem, akkor a gumival van a hiba.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #254744 üzenetére
Nagyon úgy tűnik, hogy a felnid nem jó . Én szétszedném és megvizsgálnám, de ha nincs deformálódva, jók a felni illesztései, nincs sorja, semmi hiba, akkor nagyon fura . Valahol a felnin látszania kéne mi a gond. Szerintem nem a tej a hibás.
Ha esetleg kitartanál a tubeless mellett, csinálhatsz fillérekért dyi boostert régi tűzoltó palackból, én is olyant használok.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #254744 üzenetére
nem látszik semmi sem a felnin, sem a külsőn azon a ponton? ha felfújod 3-4 barra, rendesen helyére pattan ott is?
(lassú vagyok, vagy ti vagytok gyorsak ilyen korán reggel)
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254819 üzenetére
Pesti vagy, ha akarod, megadom a számát az embernek, akitől a palackot vettem. A Bozsik-stadiontól két percre lakik. 1800-ért adja a 6 kg-os palackot, van olyan, amin szelep is van gyárilag, nem neked kell fúrogatni. Ahhoz csak egy pumpafej kell, de a lidl-ös pumpáról át lehet tenni, akár oda-vissza.
-
MPowerPH
félisten
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254859 üzenetére
Tényleg, azt nem is mesélted, hogy a maradék 9 (10?) km-t hogyan sikerült abszolválni. 1 km-t toltad felemelt hátsó kerékkel, aztán tudatosult benned, hogy van még 9 (10?), már nem emlékszem pontosan. Hogy jutottál haza végül?
Boostert viszont tényleg csinálnod kéne, bármikor belefuthatsz olyan felni-gumi kombóba, hogy pumpával esélyed sem lesz.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254863 üzenetére
Megadjam a palackos ember számát? Ezzel foglalkozik, fb marketplészen találtam, szal nem titkos . A gyárilag szelepessel tényleg sima ügy, a saját tömlőjére rá lehet applikálni a lidl-ös pumpa fejét, mást nem is kell vele csinálni. Persze előtte ki kell fújni belőle a cuccot, én belefújtam egy kukászsákba. Meg ki kell mosni alaposan, de ez simán otthon is megoldható. Azt még nem próbáltam, hogy a 6 kg-os palackot fel lehet-e fújni pumpával, gondolom fel, de kompresszorral azért egyszerűbb .
-
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #254859 üzenetére
Ha nem fordul le a felniről a gumi, vagy nem áll el a kukac miatt, akkor szerintem lehet tekerni vele. Kicsit szerencsétlen helyen van, de nekem több kukac is volt már egyik gumimban és amíg elkopott úgy használtam. Milyen amúgy a Tufo?
#254862RexpecT: nem jó vásár, de legalább ennek a legmodernebb a geoja az összes jelenlegi alu xc közül. Itt még nincs fent a geo táblázat, ne keresd . A legjobb ár/érték arány szintről nagyon gyorsan eljutott odáig a Decathlon, hogy már nem éri meg náluk bringát venni
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254865 üzenetére
Ez meg csak 1800, és akár tűzoltásra is használhatod
06 30 964 0938 Kovács Ferenc
Én egy vasárnap kora du. voltam nála, előtte egyeztettünk telefonon. Azt mondta, hézköznap is jó, de olyankor inkább 16-17 óra után. Ha beszélsz vele, mondd meg neki, hogy szelepest akarsz, szerintem már tudni fogja, hogy mire kell. -
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254871 üzenetére
1181 Bezerédi u. 34.
A Bozsik-stadiontól 1-2 perc autóval. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #254957 üzenetére
Én olyan SKS pumpával pattintottam fel eddig mindig, sőt, utoljára már még a szelepmagot sem vettem ki, azzal is felpattant....aztán lehet csak szerencsém volt a felni-gumi párosokkal.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #254957 üzenetére
Király
Szerintem ezzel a tejet is bele tudnád permetezni -
Tin
veterán
válasz Dark Archon #255311 üzenetére
Jó ötlet, hívhatjuk úgy, miért ne?
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255406 üzenetére
Nekem ilyen [link] van, csak nem piros, hanem szürke. A szerszámok beleférnek, nem is zörögnek, de valamiért úgy gondoltam, hogy a telefon is bele fog férni , aztán persze, hogy nem. Ráadásul úgy kitágította a kulacstartót, hogy azóta a kulacs lötyög benne, vennem kellett másikat. Így most van nyári kulacstartóm a kulacsnak, meg téli a szerszámosnak, meg persze az alsócsövön a "rendes" kulacstartó.
Összességében ezt nem tudnám jó szívvel ajánlani, pláne ennyiért, én még valami 10e-ért vettem tavaly.
Akkor már inkább valamelyik alis változat [link] talán jobb vétel lehet. -
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255495 üzenetére
Én egy 6 kg-os palackot vettem, asszem annál csak nagyobb volt neki, de ha felhívod, úgyis elmondja a választékot.
Ha szelepest veszel, akkor igazából csak egy pumpafej kell, ha beéred a palack gyári tömlőjével. Ilyen [link] volt a terv, de ehhez még kellett volna egy olyan csatlakozó csonk, aminek az egyik vége ebbe passzol, a másik a palackba. Vettem inkább egy másik lidl-ös pumpát a tömlő miatt, de végül csak a pumpafej kellett, a palack tömlőjébe kis melegítés után belecsúszott a pumpafej menetes része. 2 db AWAB bilincst vettem, meg egy Loctite55 tömítő szalagot, de a sima teflonszalag is megteszi.
Fújd ki belőle a port teljesen ( én egy kukászsákba fújtam bele ), csavard le a palack tetejét, lesz benne egy hosszú cső, azt eldobhatod. Mosd ki alaposan, szárítsd ki, a kieresztő szelepet is mosd ki alaposan, különben a beleragadt por miatt nem fog rendesen zárni. A menetre tegyél tömítő szalagot, csavard vissza a palackba, aztán már fújhatod is fel. Érdemes kompresszorral, ha más nincs, akár benzinkúton, bár nem tudom, mit fognak hozzá szólni . Lehet, hogy állópumpával is meg lehet oldani, én kompresszorral vagy 4-5 percig fújtam, mire eljutott a nyomásmérő órája odáig, ahonnan már nem ment tovább, ez kb. 8 bar lehet. Itthon megpróbáltam pumpával ráfújni, de nem lehetett, le sem tudtam nyomni a pumpát. Nem tudom, elég-e két kerékre, igazából "élesben" még nem teszteltem. Júl. 11-én viszem átfűzetni az első kereket, majd utána kipróbálom. -
jjeahh
nagyúr
válasz Dark Archon #255542 üzenetére
Vegyél-szerezz 1-2 kilós használt palackot olcsón, vagy akár újan, mert még úgyis megéri, kiüríted és átlakítod. A szelep egy hasznos extra, de igazából nem olyan nagy dolog így átalakítani, az enyémen még pumpa fej sincs . Ha nekem sikerült megcsinálni, akkor bárkinek sikerülne, mert nem igazán vagyok egy nagy barkácsmester... azt a bizbasz csavart kicsavartam belőle, zsebrevágtam és addig mentem körbe a barkács áruházakban, amíg találtam tömlőhöz átalakítót ugyanolyan menettel. Gyakorlatilag ez volt a legnehezebb része a dolognak, mert két átlakító egymásba csavarásával tudtam megoldani, a fúrás, szelep behelyezése viszont már gyerekjáték.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #255542 üzenetére
mi volt a baj a permetezőssel?
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szuszinho
őstag
válasz Dark Archon #255542 üzenetére
Nem kell kompresszor. Simán felfújom pumpával. Nekem sincs rajta pumpafej.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #255559 üzenetére
a poroltós palackom nem tudom, hány lityi, saccra 2 körül, és a kis térfogat miatt nekem 6-7 barra kell nyomnom (annyit tud értelmesen az állópumpám). A műanyag tartály a nagyobb felületen nem is biztos, hogy kibír ekkora nyomást, pedig értelemszerűen azért bőven fölé kell mennie a kívánt 1-2* barnak.
*: van, aki a 2-höz közelebb fújja, de van, aki az 1-hez, jó?Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255559 üzenetére
Annyiszor futsz neki a spórolásnak, hogy ha elsőre veszel egy boostert semmivel se került volna többe mint most a többszöri tartály és szerelő alkatrészek beszerzése, utánajárás és persze az időd. 17-18k huf egy booster, fújhatod 11 bar-ig (minden műhelypumpával, amivel egy outi kerekét is fel tudod fújni), van rajta szelep, tömlő nem ereszt és egy életre elfelejtheted a témát. Egy gumi többe kerül ettől, amiből a bringára 2 kell és 1-1,5 évente cseréled.
Viszont ha nincs egy rendes nagyobb nyomásokat is kezelő műhelypumpád, akkor tök mindegy booster, vagy porraloltó, nem fogod tudni felfújni. -
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255542 üzenetére
Nem mondtam, hogy kell! kompresszor, de ha meg tudod oldani, akkor nyilván könnyebb azzal. Nekem jó, mert melóhelyre behozom a palackot, telefújom, otthon meg nyugodtan tudok bszakodni a gumival. De ahogy írják, valszeg pumpával is fel lehet tölteni, csak én még üres állapotában nem próbáltam.
-
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #255574 üzenetére
na, a linkemről megtudtam, hogy 1 kilós van
Ez nekem érzésre a "végülis jó,de a 2 kilós lehetne ideális".
El lehet vele lenni, legalább nem nagy. Ha 8 bart írnak a pumpára, az nem tudom, olyan-e, mint nálam, az enyémre mintha 10 bar lenne írva, de az úgy jön ki, ha ugrálok rajta kábé, azaz normál üzemben a 6-7 bart tudja. Ja, BBB, és az automata váltós feje ennek is kipurcant, de vettem rá olyan fejet (Deca, de nem találom náluk már), aminél kézzel választhatom ki, melyik felét akarom használni, na az hibátlan. volt vagy 1000-1500 Ft.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #255647 üzenetére
Akkor jól jártál vele
Alaposan mosd ki, mert nem lehet kifújni belőle az összes port. Megpróbáltam. Kifújtam, feltöltöttem, megint kifújtam, megint feltöltöttem, a sokadik kör után is jött még por belőle. Meg a szelepet is alaposan ( nem azt, amin keresztül felfújod, hanem a "nyomóka" alattit ), nekem felfújás közben hallhatóan eresztett, gondolom, a por eltömítette, de egy alapos mosás után már nem sziszegett.
Azért próbáld meg pumpával, hátha... Már csak azért is, mert ha nem megy, én sem kínlódok vele feleslegesen -
rétisün
veterán
válasz Dark Archon #255705 üzenetére
"ráadásul teljesen egészséges hobbira költesz!"
mint a mellékelt ábra mutatja:
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255574 üzenetére
Nekem is SKS van viszont az airkompressor 12 verzió, ami 12 bárig bírja és árban talán 1 ezressel több mint a tiéd.
+1 tipp: arra az esetre amikor nem vált át a fej, vegyél egy presta - autószelep átalakítítót. Van vagy kemény 320 Ft (bikepro), de külföldön is kb 1€ Egy ilyet magadnál hordani is érdemes, bármikor jól jön, akár egy benzinkút esetére. -
rétisün
veterán
válasz Dark Archon #255729 üzenetére
talán hogy bringázás közben történt?
(#255733) fulton: nem ő volt. aki megtámadott, annak 4 karikája volt....
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Dark Archon #255729 üzenetére
Ez a manuálisan kapcsoló fej tetszik.
Nem is értem miért szórakoznak az automata átváltással a gyártók, lényegében alapból autószelep állásban vannak és ha épp veszi a lapot, akkor átvált presta-ra. Miért hiszik azt a gyártók, hogy erre vágyunk? -
stickermajom
addikt
válasz Dark Archon #255737 üzenetére
Én értem, sokáig csináltam ilyesmi dolgokat a magam szórakoztatására. Aztán rájöttem, hogy a saját időm a legértékesebb vagyonom, azóta inkább fizetek a gyári megoldásokért.
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #255708 üzenetére
Egyébként bennem is érik a gondolat egy gravelre ..
A magasabb, szélesebb külsős fajta lehet kényelmesebb. 650B
Itt azt meséli k. kényelmes vastag kerékkel.
Merida Silex【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #255708 üzenetére
lehet hogy megoldja, nem tudom hogy követed/nézed-e a path less pedaled nem teljesítményorientált csatornát, ott russ több videóban is elmondta, hogy a flatbar neki nem pálya mert fáj a csuklója hosszabb távon (azt hiszem carpal tunnel szindrómája/ínhüvelygyulladása van a számítógépes munkától, vagy valami nyűgje), a koskormánytól meg nem.
2x szerintem csak akkor érdemes, ha: grx ~1:1 min. áttéte túl magas, vagy érzékeny vagy a pedálfordulatra/sokat aszfaltozol.
sram axs (de itt millió körüli gépnél tartunk) vagy akár a microshift advent-x ilyen szempontból jobb.szerintem egyből hidrós fékes bringát vegyél, én is szívesen váltanék, de nem 100+ ezerért.
-
XenHai
senior tag
válasz Dark Archon #255708 üzenetére
Én is hasonló gondokkal küzdök, már gyotornász is kezelt vele.Egy gravelt én is kipróbálnák de nem találtam helyet ahol lehetne bérelni. (silex,soot,esker amiket nézegetek). Ha találsz megoldást engem érdekelne.
-
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #255768 üzenetére
bár nem éppen korrekt megoldás, de a dekában szerintem a 14 napos elállásból nem csinálnak nagy problémát.
szerk:
bár elvileg pont erre való, kipróbálod ->fáj a csuklód, nem vált be.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #255768 üzenetére
Ha a csuklód szokott fájni az egyenes kormányon, ami lehet, hogy széles is, az azért lehet, mert ilyenkor mintha kifelé fordulna a normális tartáshoz képest.
Nekem a jobb csuklómmal volt már kéztőalagút szindromám a sokat és rosszul használt egérfogástól gépnél, vagy ha rosszul ülsz a gép előtt. A szívás, hogy az nagyon lassan gyógyul, akár 2-3 hónap is lehet, közben fáslizni kell, kenegetni, plusz csuklómerevítő. Azóta ha kicsit is érzem amikor sok a meló, egyből elkezdem kenni és a csuklómerevítőt használni, és akkor nem jön ki. Mlilgamma gyógyszert szedj rá, az segít.
A bringán pedig én úgy oldom meg, hogy néha átfogok a kormányon úgy, hogy a végét markolom, így a csuklóm nem vízszintesen van, hanem függőlegesen, mint a koskormányon. Nyilván így a váltás és a fék kiesik, de a csuklód pihen párszáz métert. Azóta már nem fáj.
Ha ez elmulasztja neked is hosszabb távon, akkor ott a válasz, függőleges fogás kell. Ezt pedig ki tudod próbálni a flatbar kormányon is, csak adj magadnak pár hetet a kitapasztalásra. -
flash-
veterán
válasz Dark Archon #255708 üzenetére
Mennyit tekersz hetente-az évben mennyit tekertél? ha nagyon keveset és kihagyásokkal akkor lehet az is, kis setup változatások voltak? nyereg gondolom vizszintes,stb...
vagy próbálj esetleg egy másik betétes nadrágot
mikor elekzdtem outizni akkor fájt a csuklóm az első 2-3 tekerés alkalmával, de aztán megszoktam, adj neki időt,de sokszor elég egy kis setup változtatás[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Tin
veterán
válasz Dark Archon #255785 üzenetére
Emlékszem rád, akkor te írtad ezt a váll dolgot. Akkoriban zsibbadt nekem is, erőszakkal lejjebb engedtem a vállaimat, és az segített valamelyest. De a pihentető fogás leginkább. De nekem csak a jobb kéz volt, és akkoriban pont napi 14 órákat melóztam gépnél, szóval tuti az egerezés is megviselte.
Azt olvastam még, hogy a túl magas ülés is nagy terhet rakhat a csuklóra. Ez nyilván geo kérdése is, de ez is egy nulla forintos próba lehetősége.
A kipróbáláshoz szorítok, hogy menjen. Tényleg az a legjobb, ha pár órát tudsz a kiszemelt bicajod tekerni, aztán máris kiderül, hogy megfelelő-e. Vagy elmész egy bike fittingre, és ott mindent megtudsz. -
flash-
veterán
válasz Dark Archon #255787 üzenetére
akkor azzal tuti nem lehet gond hogy nem vagy edzésben.
gondolom más cipőt - nadrágot is próbáltál már
érdekes dolog különben az is hogy én bármit csinálok görgőn, szétnyomom a gátizmom és aztán 20-30 percenként kell menni az azt következő 4-5 órában wc-re
kint pedig semmi gond. biztos hogy másképp ülök a nyeregben de hiába próbálok másképp ülni nincs változás valószinü mert csak mégis az lehet hogy valami rossz ülésmód berögzült
sőt, azt is észrevettem ha többet megyek egy héten (lletve tekerek azért 2-3x legalább) akkor kezd "kisebb" lenni a bringa - legalábbis pont jó(nem érzek húzó érzést amikor 6 óránál van a pedál), de amikor kihagyok kb 1 hetet, akkor meg ugyanaz a setuppal olyan az érzés mintha magasabba kerülne a nyereg és mintha jobban kellene nyújtanom a lábam amikor alsó pontra ér a pedállal.
gondolom mert nincs a láb sokat "nyújtva" (amikor tekerek és alsó ponton van a láb) és megrövidül az izom-lemerevedik,mert nincs "edzésben" a szalag[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #255708 üzenetére
Gravelen még jobban fog zsibbadni.
A kormány dőlésen állítsál, van rengeteg videó ami elmagyarázza mikor mi történik ha döntöd vagy magad felé húzod, most nem ugrik be a hívó szó, ezt találtam.
Tipre magad felé kéne dönteni. -
Tin
veterán
válasz Dark Archon #255800 üzenetére
Neked szerintem nem lenne egy valóban jó bike fitting pénzkidobás, mert sokat mész, nem huszonéves vagy, és az egészségedről van szó, ráadásul összevissza állítgatsz mindent és próbálkozol, de fejben nem tudod, mi okozza.
Ott elmondják, mi a jó neked, és utána csak el kell hinned és ragaszkodni hozzá. A nyereg is, egyik nap úgy érzem szétnyom, másik nap nem is érzem. Pedig ugyanaz a pozíció, hely és táv. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #255807 üzenetére
Azért ez így túlzás, így senki sem bringázik max versenyen, vagy ha nagyon meredeken mászik teljes erőbedobással miközben próbálja a súlypontot lent és középen tartani, vagyis ez nem éppen egy Balatonkerülő, hosszú távon is tartható üléspozíció.
Ha hátra lejted, illetve tolod a nyerget akkor kezed kevésbé terheled ugyanakkor mászni lesz rosszabb, egyrészt a nyereg orra nyomhatja a lágy részeket amint előre dőlsz, másrészt ha nagyon meredeken mászol nem marad tapadás és terhelés az első keréken mely terepen felfelé sodródik és ugrál, nehéz lent tartani. Ha előre billented és/vagy tolod a nyerget akkor javul a hajtási hatékonyság, jobban a hajtómű fölé kerülsz, jobb helyre kerül a súlypont is ugyanakkor nő a kezeden a terhelés és lefelé lesz nagyobb a kormányon átbukás veszélye...én ezt tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #255807 üzenetére
Elsőnek egy dolgot állítunk, nálam a nyereg picit előre dől mtb és az outin is, kormány meg + ban van picit, a stucni elején van jelölés hogy lásd mennyit állítottál.
Ahogy a Föncsi is írja, keresd meg azt a pontot ahol kb. ugyanannyira terheled a testedet elöl és hátul, utána lehet játszani piciket ha nem úgy viselkedik a terepen a gép. -
Ringman
nagyúr
válasz Dark Archon #255785 üzenetére
Úgy vettem észre, hogy hülyén tartom a vállamat, feleslegesen megemelve.
[link] lehet itt magadra ismersz
-
kutga
nagyúr
válasz Dark Archon #255933 üzenetére
Meglepően kényelmes volt a farmer. Leginkább a hátam izzadt, a hátizsák alatt, a pólót cseréltem is.
Let the Zone take me if I am.
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #255933 üzenetére
Még mindig nem a súlycsökkentés miatt kell a TL, csak ez ilyen berögződés. 5 éve nem volt defektem, akkor is csak azért, mert akkor vettem a bringát belsővel és Ikonokkal, és gondoltam használom egy darabig. Két defektig bírtam. Azóta jó. Hazudok, egy defektem volt, amikor nem volt benne tej (user error).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #255938 üzenetére
Nyilván irreleváns más véleménye, tapasztalata. Ha jól sejtem nem derült ki, hogy mi okozta a defektedet. Volt egy lyuk a perem mentén, ami lehet szerelési hiba, felütéses defekt, vagy egy rosszul választott külső miatt is, aminek nem volt megfelelő oldalvédelme. A tejet már le se írom. Ez előfordul, de meg kell nézni, hogy hogyan lehetne elkerülni. Nem kijelenteni, hogy a TL sz*r. Erre jó más véleménye, mások tapasztalat. Én mentem sokat Conti Performance gumival TL-ként, amire mindenki azt mondta, hogy nem lehet TL használni, meg kell venni a Protection-t kétszer annyiért. A jégesős Szilvás maratonról lehozott fél bárt engedve úgy, hogy egy drót volt benne, ami a futófelületnél ment be, és oldalt kiállt belőle. Alapból könnyeznek azok a gumik, és kaptak többen is vágásos defektet is Protectionnel. Azóta van az, ami, és nincs probléma. Senkinek a környezetemben, kivéve a user errort (kevés tej). Ugyanilyen a nyomás kérdés. Lehet, hogy alacsony nyomáson mentél. Nem táblázat alapján kell belőni a nyomást, hanem egyrészt saját tapasztalat, másrészt más tapasztalata (már megint..) alapján, aki úgy bringázik, olyan adottságokkal, mint te. Én elhiszem, hogy valakinek jó az 1,6 bar nyomás 80 kg-hoz, nekem nem, mert nem tudok úgy bringázni és/vagy gyorsabban megyek esetleg lefelé, és nem kerülök ki mindent.
Szóval nem durcáskodni kell, hanem utána járni a dolgoknak.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #255944 üzenetére
Lehiggadsz, megemészted, újra próbálkozol és sikerül (annyira nem lehetsz peches még te sem, hogy ne sikerüljön 2x) aztán megtapasztalod, hogy mennyire jó. Így megy ez, hosszú az élet, sok minden változik, sose mondd, hogy soha.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Dark Archon #255972 üzenetére
Attól függ milyen belső. Latexet megeszi nagyon rövid idő alatt, TPU-t szerintem kevésbé bántja, illetve vannak olyan tejek, amiket szinte tökéletesen ki lehet takarítani + ajánlott a hintőpor egyébként is.
https://barbieripnk.hu/
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest