-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
CaNNa3IS
senior tag
Láncos kulcs hiányában, hogyan tudom meglazítani a kazetta anyát ?
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
hegyimorc
senior tag
-
CaNNa3IS
senior tag
válasz hegyimorc #80203 üzenetére
Na erre nem gondoltam. Gyors kötözővel mi? Kösz kipróbálom.
Reggel elugrok a decathlonba hátha van kulcsuk. Ha nem akkor kötözök.Anyához van kulcsom. Eddig valahogy mindig megoldottam de ez most rohadtul rá van húzva.
[ Szerkesztve ]
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
hegyimorc
senior tag
válasz CaNNa3IS #80204 üzenetére
Amikor nem volt láncos kulcsom spárgával tekertem körbe. Szerintem jobb mint a gyorskötöző, mert ezzel körbe lehet tekerni az összes küllőtalálkozási ponton és sok lánckerékfogon, így elolszlik a terhelés.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
6030D
Ármester
válasz hegyimorc #80205 üzenetére
Ez jó ötlet! Mi egyszer úgy oldottuk meg, hogy egy ember a bringa láncát ráfogta a sorra a másik meg a lánc végét egy oszlopra tekerte. Meg lehetne ezt is csinálni egy emberesre, de a spárgával a küllőre jobbnak tűnik.
Boldog karácsonyt Mindenkinek!
Terveztem egy gyors kört még reggelre, de este óta ónoseső esik...[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz CaNNa3IS #80202 üzenetére
Én a lánccal oldottam meg,igaz bontható volt,de beleakasztottam a sorba majd rátekertem átlósan a gumis felnire vagy 2x.Azóta már van egy tisztára mosott megnyúlt láncom erre.
zoli03...szinte kizártnak tartom,hogy az más mint beállítás kérdése legyen,a Radon nem gyárthat akkora sz@rt.!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80209 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? Mi alapján lehet eldönteni? Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. Nem kötekedésből kérdezem, mert akkor inkább visszaküldöm vagy eladom, aztán rakok még hozzá pénzt, hogy jobbat vegyek. A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is.
Többieknek: köszönöm a váltóállítási tanácsokat, de nézzük a követező helyzetet: ha direkt rosszul állítanám be a váltót (se a magassága nem jó, ferdén is áll), de állványon semmihez nem ér hozzá a lánc, akkor egy 500e Ft-os biciklitől elvárnám, hogy abban a fokozatban, amiben állványon jól futott, megtaposva se súrolja a lánc a terelőlemezt adott fokozatban (50-11). Persze lehet játszani addig a beállításokkal, hogy ne érjen bele, meg lefele is tűrhetően váltson, de azt hittem, ilyen kategóriában már nem kell.
-
Lavie
tag
Békés, boldog karácsonyt Mindenkinek!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Nekem az állványon állítás után mindig a terepen történik meg a végleges finomhangolás.Az igazi tehelést nem lehet állványon reprodukálni.Továbbra is kizártnak tartom,hogy ne lehessen beállítani és annyira szar legyen a váz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
Sajnos jelentős különbségek lehetnek karbon vázak között. Valamennyire minden váz tekeredik, a kérdés az, hogy mennyire? És valóban az állványon történő beállítás nem mindig tökéletes, terhelés közben derül ki. Van, hogy utána kell állítani. Azon én is meglepődnék, ha annyira tekeredne az a Radon, hogy nem tudnád normálisan beállítani az első váltót.
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #80212 üzenetére
Én nem írtam olyat, hogy nem kell finomhangolni, vagy állványon le lehet-e terhelni, vagy hogy nem lehet beállítani. Nekem az a bajom, hogy észrevehetően hajlik, aztán mindenhol azt írják, hogy szupermerev hajtómű, szupermerev karbonváz, aztán ehhez képest egy jobb négyszöges is egész merevnek tűnik.
És ez nem egyedi eset:
Altric Cougar Race vázban Alivio FC-M4050 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez (mondjuk ez egy 13e Ft-os hajtómű egy olcsón vázban, úgyhogy nem is várom el, hogy ne hajoljon)
ROSE THE UPRISING vázban (ezt azért már szerintem vehetjük felsőkategóriás alu XC váznak) az SLX FC-M677 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhez
Radon R1 2016-os aluvázban az FC-5750 hajtóművön hozzáér a lánc a terelőlemezhezEzek ismerőseim/saját biciklijeim, amiket kipróbáltam, nem csak úgy hallottam.
És akkor még egyszer: be lehet állítani, de szórakozni kell vele, és ha nem ér bele, attól az még az akkor is csavarodik. Akkor a súlyán kívül milyen előnnyel bír mondjuk egy aluváz+Tiagra kombóhoz képest?
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Most az a bajod, hogy 52-11-ben gondolom síkon amit amúgy nem kéne mert a térdnek se tesz jót az alacsony cadencel erőltetni, 1mm-et hajlik a dolog? Ami kb. semmi a kifejtett erőhöz képest, a láncvilla nem lehet atommerev mert akkor kirázza a beledet, kell valamekkora csillapítás.
A váltót meg rendesen kell beállítani akkor nincs ilyen legyen 2mm-re a lánctól az első váltó az már tuti elég. -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #80214 üzenetére
Az a hajtómű atom merev, a rugalmasság a vázadban van. A négyszöges meg sem közelítheti merevségben, hajtáshatékonyságban a Pressfit rendszerű Ultegrát.
Ettől függetlenül én értem a problémád, és valóban lehet zavaró, de ha rendesen be tudod állítani szerintem ne foglalkozz vele. Vannak nyilván merevebb vázak is, de más árkategóriában.
Ha ez vigasztal, az én Bergamont fitness bicajomnak sem tudom beállítani úgy az első váltóját, hogy ha nagytényér kónuszon van, ne tapossam bele a láncot az első váltóba. Ha annyira megfeszítem a bovdent és átállítom a felső végállást, hogy ne lehessen felül beletaposni, akkor nem teszi le rendesen a láncot. Beállítottam a legkevésbé kompromisszumosra aztán kész. Az igazat megvallva valóban ritka az amikor annyira megtaposom, hogy beleér. Az igaz, hogy ez a fitness jóval alacsonyabb felszereltségű mint a tiéd. Négyszöges hajtással, aluvázzal.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80210 üzenetére
És akkor egy olcsóbb Fuji vagy Felt minek számít? - Nem kezdünk "és"-el mondatot. Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt.
Mi alapján lehet eldönteni? - Általában az hogy a karbon kompozit technológia mennyi karbonszövet és mennyi gyantát tartalmaz, a többi a kialakításon, tömegen múlik.
Mert a gyártók nem adnak túl bő leírást a vázról, meg egymással nem is igazán összehasonlíthatók a leírások. - Ebben sajnos nem vagyok benne, de biztos joggal nem adnak ki pontosabb adatokat, mert a technológia primitív, már akár otthon is össze lehetne rakni egy komplett vázat, megfelelő eszközökkel.
A Tour magazin tesztjében nem említik meg, hogy ennyire csavarodna a közepe, pedig csak kipróbálták azt is. - Most mondanám hogy az elég nagy baj hogy egy bringás újságban szereplő cikk szentírásnak számít. Ugyan azt veszem észre néha a bikemag kapcsán. De összességében ez annyira piti dolog hogy szerintem nincs jelentősége, az is lehet hogy pusztán nem jól lett beállítva. Ha mégis zavar, akkor küldd vissza.
Kellemes békés ünnepeket kívánok mindenkinek.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rétisün
veterán
válasz Tothgera30 #80217 üzenetére
"Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev (egyik pedálra ráállva sem tekeredett jelentősen), és az is ebben az árkategóriában volt."
ráadásul már csak 899 euro az F6, igaz az tiagrás. meg csak nagy méret van. de legalább szép matt karbon mintás
a Z5 meg amúgy is komfort outi, szóval ne legyen már olyan brutál merev
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli03 #80214 üzenetére
El tudom képzelni,hogy 80+ kilóval,atomerős combokkal,kiállva és jó erősen döntögetve a bringát a legdrágább vázak is csavarodnak annyit,hogy egy-egy erősebb hajtás erejéig beleér a lánc a terelőbe.A karbonnak súlya mellett pont a rugalmassága egyik nagy előnye az aluval szemben és én ezt nem is tartanám különös kivetnivalónak.Mikor időnként hajtóművem tesztelem egy-egy gyanús reccsenés eredetének felderítése érdekében,oldalról rá szoktam ránehezedni a majd 45 fokban döntött kerékpár alsó holtponton levő pedáljára,miközben a kormány és a nyeregcsőnél ellentartok,és hát ott bizony 2-3 cm-t is hajlítani tudom az egész összeállítást.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #80220 üzenetére
Montivázaknál ritkább a jelenség, emlékszem erre a bringámra: Threesome SL 7.4.
Itt akárhogy tapostam nem lehetett beletaposni a láncot a terelőbe, még úgy sem, hogy elöl középen volt, hátul kicsin. Irdatlan merev volt a közepe a váznak. -
inifini
tag
Boldog Karácsonyt Mindenkinek!
-
parkr
őstag
[link] mavic-ből vajon hogy lett "Tibor"?
[ Szerkesztve ]
-
Acef
addikt
válasz zoli03 #80214 üzenetére
zoli03
Elöl dupla tányérod van igaz?Nekem szintén dupla tányér, alap Claris váltó, és ennek a a 2-es váltónak négy fokozata van, így tökéletesen beállítható a váltó. (Pedig valsz. nekem is csavarodik a váz: neuzer)
Nem lehet, hogy csak nem vetted figyelembe, hogy négy fokozattal gazdálkodhatsz, és ezért nem jól van beállítva a váltó?
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz rétisün #80218 üzenetére
Az a bringa ami 1000eur-os maximum limittel nézve pozitív csalódás volt. Persze a Tiagrát ledobnán róla, legalább egy 105-ös szettet kapna, könnyű kerékszettel. Meg a versenygeo-s gépeket komfort vázakkal nem szabad keverni, mert abból vicces helyzetek születhetnek.
#80221 Runner_fxr: Bizony, sok jó bringaváz van, még a Tesóm Meridája azért csavarodik, a KTM-em Pressfit miatt már kevésbé (ezek alu vázak), de a Formigli-n (Carbon váz) például nem éreztem erre hajlandóságot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zoli03
őstag
A láncvillának pont, hogy minél rövidebbnek és merevebbnek kell lennie, a támvilla szokott rugózni. Arra inkább nem is írok semmit, hogy 2 mm-re állítsam a váltót, ez 11 sebességes rendszernél elég érdekesen nézne ki, gyakorlatilag lehetetlen is.
#80217 Tothgera30: akkor magyarul tapasztalat/vélemények alapján lehet csak eldönteni, hogy merev/nem merev középen az adott váz. A gyártó leírásából ugye nem derül ki, és az ár sem garancia ezek szerint. Én sajnos sokkal egyértelműbbnek gondoltam a helyzetet (mondjuk egy átlagos, valamennyire márkás karbonváz már nem csavarodik középen), de úgy néz ki, hogy ez közel sem ilyen egyszerű. A magazintesztet csak iránymutatásként linkeltem be, én inkább csak segítségként használom fel a bennük írtakat, 100%-ban nem bízok meg bennük.
(#80224) Acef: tudom, hogy van finomhangoló fokozat (vagy nem tudom, hogyan hívják), természetesen használtam is.
Részemről befejezettnek tekintem a témát, ezek szerint a hajtómű merev, a váz nem. Igazából a hajtómű merevségével sokra nem megyek, ha a váz meg csavarodik, és csak a közép/felsőkategóriás vázak nem csavarodnak annyira. Így összességében azért nagyot csalódtam, de mivel le volt árazva a bicikli, ezért inkább vettem egy Ultegra szettes karbonvázast, mint egy 100 euróval olcsóbb aluvázast 105-ös szettel (tisztában vagyok vele, hogy nekem még a 105-ös szett is bőven elég, de mivel több évre vettem, így a név/kinézet is megérte azt a kevés felárat az Ultegra javára ).
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80227 üzenetére
Azért azt nem írnám le ilyen bátran hogy specifikáció alapján nem állapítható meg melyik belépő, és melyik versenygeometriás, high end Carbon vázas bringa. Hivatalos ár (nem leértékelt raktáron maradt), geometria, tömeg, setup (néha), listában lévő sorrend mind mind árulkodó jelek. A "márkás" Carbon váz jelzőt meg szerintem felejtsd is el. A vázak nagy része made in China, igen, nagyobb gyártóké is, kivéve a kicsi olasz (sötöbö) manufaktúrákat, de lehet ők is onnan veszik. Illúziókat kergetni felesleges, nem ragoznám tovább, érted.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
parkr
őstag
válasz Tothgera30 #80229 üzenetére
*Taiwan
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80229 üzenetére
Írtad, hogy az Ultimate CF az merev. Az Endurance CF ugyanannyi, mint a Sage Carbon, most akkor az merev lesz, vagy nem? Felt F5/F6 azt mondtad, hogy merev, pedig ez szerintem belépő karbonváznak számít, olcsóbb is, mint a nem merev Sage Carbon. Én ezek alapján azt szűrtem le, hogy az belépőkategória lehet merev is, meg nem is, a felsőkategória meg nagyobb eséllyel merev. Persze lehet találgatni meg elemezni, de mivel nincs rá egységes mérőszám (még egyedi se), ezért közel se biztos, hogy igaz lesz az ember megérzése.
A márkás karbon váz alatt arra gondoltam, mint pl egy Cube, Specialized, Canyon, stb, ezzel szemben meg mondjuk egy Planet X. Az meg tök mindegy, hol készül, egy nagyobb gyár maga tervezi még és az alapján gyártat, így gondolom a tervezés során figyel az adott részek merevségére/csillapítására, nem egy katalógusból találomra választja ki, bár alaposabban utánajárva azzal sincs gond (és igen, azt is tudom, hogy 5 karbonszövet beszállító anyagából készül kb az összes váz). Az meg tök lényegtelen, hol gyártják, akár ugyanabban a gyárban is gyártanak neked high end carbon vázat, meg egy belépőkategóriás tucatvázat, csak attól függ, mit kérsz.
-
Sleek
senior tag
Sziasztok használ valaki ilyen cipőt ? Mennyire lehet benne sétálgatni ?
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
rétisün
veterán
volt már pár fajta mtp spd cipőm (konkrétan ilyen mondjuk nem, northwave-ből escape van), elég jók sétához is, nem olyan merev a talpuk, mint az outihoz való spd-sl cipőké. meg ugye a stopli se áll ki jó esetben annyira a talpból, hogy ne lehetne benne emiatt sétálni.
a régebbi speci tahoe cipőt pl. hordtam egy darabig stopli nélkül, hadd szokjam a cipőt, semmivel sem volt rosszabb, mint egy edzőcipő.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Sleek
senior tag
válasz rétisün #80233 üzenetére
Köszönöm
Elvileg mtb/túra cipőnek írja.
Viszont nekem a sárga meg a fekete típus is tetszik belőle.
Akkor ezt is elrakom a próbálandó fajták mellé.
Ha járok Budapesten megnézem ezt a fajtát is.<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Hp Canon
tag
Sziasztok, ti melyik biciklit ajánljátok részemre, 80% beton, 20% terep kb. semmi verseny, főleg fogyókúra :-).
Ezeket néztem ki, mind Trek márka, az utolsó kettő 2017-es modell (bocsánat, az utolsó előtti, meg azelőtti), esetleg majd cserélgetek dolgokat ha javasoljátok:
Meg még egy kérdés, 188cm vagyok, méretben mi a megfelelő számomra? Én 22.5"-re gondoltam, de vannak itt profik akik ezt jobban tudják :-)
Köszönöm előre is a segítséget
[ Szerkesztve ]
-
pc360
addikt
-
Tothgera30
Ármester
válasz zoli03 #80231 üzenetére
"Az is belépő szint. Egyedül a Felt F5-F6 széria (2016), ami valami iszonyú merev..." - Lefordítva: Ugyan az a kategória, de kivételt képez, mert kategórián belül elég merev. Ezzel tapasztalatom van, azért merem leírni, nem újságból olvasom, vagy online tesztekből. Eleve Felt kis gyártó, teperniük kell hogy jó vázakat adjanak el. Ultimate CF és Saga árban sem egyenlőek, és itt hivatalos, friss forrásról beszelünk, nem himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépekről. De mint írtam ezerszer, nem mérvadó a hiba, ha háromszor-ötször ennyiért veszel bringát, akkor talán jogosnak érzem a felvetést, így teljesen irreleváns az elvárás.
#80230 parkr: Számból vetted ki a szót.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #80237 üzenetére
Endurance CF-et írtam, ami hasonló felszereltségben kb 100 €-val drágább, mint a Sage. Ultimate CF-et nem írtam, tudom, hogy kb 300 €-val drágább, mint a Sage. A himi-homi raktárban maradt, leértékelt gépeket nem tudom, honnan veszed. Azért ennyi az ára, mert már itt a 2017-es modell. Ha elfogy, akkor ugyanazt a biciklit nem leértékelve 100 €-val drágábban kapod meg más színben, felesleges a leértékelt árát nézni.
3-5x ennyiért már megkapom a az adott gyártó csúcskategóriás, legjobb karbonvázával, (akár aero vázas, magasperemes kerékszettes), legalább Ultegrával szerelt modelljeit, nehogy már csak ott legyen alapelvárás a merev középrész. -
fpeter07
veterán
válasz Tothgera30 #80181 üzenetére
Hát tegnapelőtt vettem ki a belsőm a nyeregtatyóból... lyukasan. Valami kidörzsölte a táskában, lehet jobb a te megoldásod.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hp Canon #80235 üzenetére
Attól függ, hogy mit értesz terep alatt? Ezek a bringák nem terepre valók, maximum jó minőségű földutakra.
Illetve aszfaltra, ahogy írtad is.
Ha konkrétan változatos erdei terepre is mennél vele, ahol nagyobb kövek, gyökerek is vannak, meredekebb szakaszokkal. Akkor felejtős mindegyik.
Egyébként árulok cross trekkinget én is, ha érdekel, jóval olcsóbban adom mint amiket néztél.
[link]
Teljesen új.
Méretben 22" körüli méret lehet jó, 56 centi kb.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz fpeter07 #80240 üzenetére
Mondjuk nekem sem volt még szükségem rá, de eleve könnyű és egyszerű megoldás. Szerintem:
#80238 zoli03: Nem akarom a szakmai tapasztalataidat kétségbe vonni. Adott gyártó lehet épp a vázon spórol. De a véleményem leírtam, lezártnak tekintem a témát.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
inifini
tag
válasz fpeter07 #80240 üzenetére
Én egyszer a Garda-tó körül tekertem, amikor defektet kaptam. Elővettem a tartalék belsőmet a nyeregtáskámból, elkezdtem felfújni, csak nem akart keményedni. Kiderült, hogy kidörzsölődött a tatyómban, így sétálhattam egy kellemeset. Dupla-dupla csomagolás a megoldás.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #80243 üzenetére
Cube kivétel?
-
Jester01
veterán
planetx 20% kedvezmény mindenre.
Boldog karácsonyt mindenkinek!Jester
-
Hp Canon
tag
válasz Runner_fxr #80242 üzenetére
Ez jól hangzik. Elvileg jók lesznek ezek, semmi hegy, kő és gyökerek, inkább beton és minimális földút. Mit ajánlasz nekem? Maradnák a Trek márkánál
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest