-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56294 üzenetére
Ha normál méretű a dob akkor rá lehet tenni, de gyártottak ilyen dobos novatec SS agyat is:
Erre nem megy rá mert ugye sokkal keskenyebb a dob, csak láncvonallal lehet szórakozni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56295 üzenetére
Shadow rendszerű váltók mindig jobbak általában. Nem csak annyi a különbség hogy nem lóg annyira ki.
Kompatibilis igen. 9-10 sebességes rendszerek közt van kompatibilitási baj.
Shadow ban felül nincs rugós forgáspont, igazából nem is fordul a felső forgásponton. A paralel követi le a lánckerekek növekedését. Valamint a kanál forgáspontjába van felfüggesztve a felső görgő, ez miatt is teljesen máshogy reagál a váltó. Kicsit agresszívabban vált egy shadow, és jobban állja a rázkódásokat. -
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #56303 üzenetére
Jo tudni. Mondjuk nekem mar a 08-as is Shadow volt, igy nem volt osszehasonlitasi alapom.
Don't Tread On Me
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56306 üzenetére
Csodás jószág lett. Majd mutass róla képet mocskosan is.
Mai napig nem fogja az agyam ezeket a 2-1 tányéros rendszereket. 29 es bringán még oké a 2 tányér nagyobb kerék miatt megvan a kemény áttétel, kazettából meg fel tudsz rakni 11-34 est, meg a kimondottan 1 tányérosra fejlesztett 1x11 es rendszer pl a sramé ki vannak találva áttétel ügyileg, de oda azért kellett elég sok kompromisszum, az egyedi agy, vagy hogy lánc lesés gátló kell hozzá, mert különben rendszeresen elhagyod a láncot.
De egyébként ha 26 os bringáról van szó, a 11-32/44-32-22 nem véletlenül lett kitalálva. Nálunk sok helyen olyan áldatlan állapotok vannak hogy 22 es tányérnál nagyobbat nem tudsz eltekerni, hiába vagy erős.. hülyeség. Már csak az egyensúly vesztés miatt is, na meg mert emeli a bringa az elejét ha kis fordulattal erőlködsz. Lefele meg kell a 44 es, 2.2 es gumival is. Síkon 55 ig el tudtam tekerni még 2 éve, ott már 112-t pörög a lábad. 22x32 ben pedig 60-as pedálfordulatnál 5km/h val mész.[ Szerkesztve ]
-
h_benjamin
aktív tag
válasz ---Lasali--- #56302 üzenetére
Ennél jóval szélesebb az a szésze ahova megy a fogaskerék. Köszönöm a segítséget!
i5 10600KF + Z590 + MSI GTX 980 + 32GB + 1 TB SSD + 120GB SSD + 2TB HDD // iPhone 14
-
superecneB
őstag
Ezzel kapcsolatban lenne valakinek javaslata?
-
MPowerPH
félisten
válasz ---Lasali--- #56307 üzenetére
Az 1 tanyer mar nekem sem fer a fejembe.... A ketto meg okes, de en regimodi vagyok, es szeretem tudni a 3 tanyert elol. Ennek a 42-32-24/ 11-32 -nek nalam megvan a bevalt stilusa. Terepen alt. mindig elol kozepen, hatul pedig az utolso 3 nagy fogaskerek kivetelevel az osszeset tudom hasznalni, es ugy is hassznalom. Lefele menet, vagy nagyon laza uton aztan elol fel lehet dobni a nagy tanyerra. Ha meg durvabb emelkedo van, akkor johet a kistanyer. Igaz, az utolso 32-est soha nem hasznalom, pont azert amit irsz, hogy elemeli az elejet.
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #56310 üzenetére
Igaz csak párszor,de én még a 22/36-ot is haszáltam egykerékreállás nélkül.Biztos,hogy előre kell dőlni és adagolni kell az erőt,hogy ne pörgesd le,de pl.ha az erdőben 35 fokos lejtőn valamiért leállsz elindulásnál jól fog.
superecneB...nem tudom mennyivel jobb az xt,most van először,de 2 láncot a Deorenak is el kell bírni.Tudom,hogy Aliviom legtöbbet használt koszorúi egyetlen láncot bírtak el. ~7000KM.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz ---Lasali--- #56301 üzenetére
gondolom te sem vagy büszke az ilyen 'kollegákra'. másik sztori
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #56312 üzenetére
Biztos jól megfizetik őket,azért van annyi "szakember"...amúgy az egész országban a Hervistől a Merthülyenemvagyokig.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #56313 üzenetére
ők egy kis maszek bolt, ha jól tudom a '10 sebességes' a tulaj, a 'canti-fékes' meg az alkalmazottja.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #56312 üzenetére
Mi kis szervizként működünk, és még kisebb boltkén. Így ránk hárul a mások által el nem végzett munka java, valamint az ügyfelek tájékoztatása, hogy mit is vettek, és az miért nem jó úgy, ahogy nem rakták neki össze.
Még mindig jó statisztika hogy 10 ből max 1-2 bringának nem rág a kónuszos agya, de akkor még bőven jót mondtam. Ezeket kb senki nem csinálja meg. Egy kollégától hallottam hogy ecsetelte nekünk, hogy ez meg ez a bolt szétszedi minden eladásra kerülő biciklinek az agyait, beállítja stb, hogy ezt nem lehet csinálni, erre egyszerűen nincs idő! Közben ott állnak támasztva a pultot egész nap. Mondták hogy mindet? Képzeld el mi is!
A túrázók a kedvenceim nyáron, akik lerobbannak Balatonkerülés közben, hát azok közt látsz olyan bicikliket.. hogy azzal a boltig nem indultam volna el, és ezeknek a tulajdonosa szinte kivétel nélkül azt mondta, hogy előtte átnézette!
Van olyan nagyobb városban levő bolt, pl BP -n elég sok, aki naponta 30-50 biciklit elad. Egy bringa igényes 0km es szervize 4 óra lazán megvan, és akkor a teleszkóphoz még nem nyúltunk. Ezeknek a boltoknak tényleg nincs idejük erre. Csak akkor mondanák azt, hogy a kerékpár úgy lett eladva, hogy ezt még le kell szervizelni, ez nincs benne az árba, vagy a franc tudja. Csak nyílván ha ezt kiejted a szádon, akkor jön az értetlenkedés, hogy dehát ez új bicikli, hát hogy lehet hogy nem jó? És ha bemegy másik üzletbe, ahol ugyan úgy nem csináltak vele semmit, csak kivették a dobozból, egyenesbe állították a kormányt, de ott azt mondják hogy minden oké a biciklivel, inkább ott fogja megvenni.
Én nem is merném átadni gyári összeszereléssel.. Találkoztam már olyan hibákkal.. vadi új biciklibe menet fúrás, kormánycsapágyból hiányzó golyós kosár, egyáltalán nem meghúzott életveszélyes alkatrészek. Nem tudom ezek a boltok hogy ússzák ezt meg. És a magyar nép egyébként olyan mulya, hogy nem viszi vissza, és nem reklamál. Sokszor mesélte az egyik kolléga, hogy odavittek neki egy kereket, hogy rág az agy, így állította be a másik szerviz, ez normális? Ő megmondta hogy hogy lenne az..? Akart irattatni szakvéleményt, hogy visszavigye, mondta neki barátom hogy nem fogja megírni, mert minek, ez szorul, vigye vissza. Az csávó meg inkább ott hagyta a kereket és megcsináltatta vele...(#56315) Hasaggymeg
Itt már az ablakos meg a volt rendőr is szerel biciklit.. gondoltam egyszer hogy odaviszek nekik valami fox telót, hogy le kéne szervizelni, vagy egy hidraulikus féket légtelenítésre.[ Szerkesztve ]
-
JackFeryll
őstag
válasz ---Lasali--- #56316 üzenetére
Mi a véleményed az ilyen full szerviz akciókról ? Kapkodós gány munkát végeznek ilyenkor ?
Nálam nem számít annyira milyen áron dolgoznak, csak jó legyen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56316 üzenetére
Sok helyen az a gond, hogy olyan pénzeket adnak fizetés címszóval, hogy oda szakember be se teszi a lábát, inkább keres olyat aki valamelyest megfizeti a szaktudását, vagy elmegy külföldre.
Aki meg elvállalja az meg olyan amilyen. Meg ugye nagyon nincs mi motiválja.
Én egyébként úgy vagyok vele mint Te, hogy szeretem ezt a munkát csinálni és igényes is vagyok a munkámra, de azért a pénz nálam is nyom a latba. Már rég külföldön lennék én is ha nem találtam volna egy olyan helyet ahol azért fizetnek is, nem csak elvárnak és követelnek.
A nagyáruházakról nem is beszélve. Tőlem a decathlonba elvárták azt, hogy minőségi kerékpárszerelő legyek, kiváló értékesítő, korcsolyaélező, póló és mez feliratozó, illetve sí szervizes egy személyben. Mindezt 80-90 nettóért. És még csak kedvesek se voltak, ha ezt mind elvégezted akkor mondjuk nem baszogattak egy ideig.
A kisebb boltosok se nagyon szeretnek fizetni. Én ezt ki merem jelenteni, hogy a legtöbb olyan szerviz, bolt ahol normálisabban fizetnek az alkalmazottaknak, minőségibb munkát is végeznek.
Meg azok eleve nincsenek rászorulva arra, hogy felvegyenek egy mazsolát. Jó pénzért megy a szakember is.
A kónuszos agyak beállításával én is egyet értek, de az a 4 órás 0km-es szerviz kicsit azért túlzásnak tűnik. Ez szerintem már a ló túlsó oldala, az egy csodás dolog, hogy a legapróbb részletekig igényes vagy a munkádra, de erre tényleg nincs idő és kapacitás egy olyan boltban, ahol az eladásokból élnek meg és naponta sok bringát kell átadni.
Gyakorlatilag akkor az összes új bringát csavarjaira kéne szedni és újra összerakni ha jól értelmezem. Szerintem ennyire azért nem vészes a dolog, meg lehet ezt elvárható minőségben gyorsabban is csinálni.
Amúgy azzal én is egyetértek, hogy némely szerviz botrányos munkát végez, és valóban én is találkoztam olyan esetekkel, hogy behoztak egy bringát azzal, hogy befog a hátsó vfék. Megnézem, a hátsó kerék egy sima, menetes agyas, csavaros kerék volt. Mondta a tulaj, hogy tengely csere volt mert eltört. Na most a hézagolás úgy sikerült, hogy a kerék nem hogy középen nem volt, de a gumi majdnem beleért a vázba. Nyilván nem lehet század milliméter pontosan középre hézagolni, de azért ez durva volt. Ő sem vitte vissza, hanem velem csináltatta meg inkább.[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56307 üzenetére
Kissé tévesek az információid. Egy tányérosoknál narrow wide lánckerék van, arról nem esik le a lánc, legalábbis ahhoz szándékosan kell leemelni róla. 11-34-es sort említettél, mit én javítanék mért legtöbbször 11-36-ossal találkozom, már kb. 5 éves bringáknál is. De még egyedi agy sem kell hozzá, csak egy nagyobb Cog (40T vagy 42T a gyakori) a 36-os mögé, és két kisebbet egyre cserélni a sorban. Újabb (2015 közepe!!!) 1x11-es rendszereknél meg pl.: Shimano-nál nem kell speciális kazettatest, amire a 10-es sor ráment, arra a 11-es is rá fog menni.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
pikszel
őstag
válasz belaazallat #56282 üzenetére
Az idő megy magától is, nem kell hozzá segítség. Hasznosan kitölteni a feladat. Egyébként már én sem tömöm be a fülem, pedig volt hogy úgy motoroztam, de manapság már séta közben is zavar.
[ Szerkesztve ]
„Az egyedüli létező dolgok az atomok és az üres tér; minden egyéb puszta képzelet”
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #56319 üzenetére
Nekem az a véleményem erről, hogy aki alapból minőségi munkát végez, az akciósan is minőségit fog végezni. Aki meg fost az drágán is fost csinál.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56321 üzenetére
A narrow wide lánckereket ismerem, de attól még sokan panaszkodtak rá hogy dobálja a láncot, xc versenyzőből egy csomó rakott fel leesés gátlót. Meg ahogy kijött az X1 és megjelentek róla ezek a hírek, truvativból megjelent hozzá egy csomó leesés gátló, méreg drágán.
Nálunk azért néha van egy kis késés mire a legújabb dolgokat szerelni kell, nyáron meg egy másodpercet nem nézegetem a netet hogy milyen csodák vannak, mert örülök ha valami mást csinálhatok a szabadban, úgyhogy lehet lemaradásom persze. De mindig megoldottam eddig mindent.
Van egy ügyfelünk, neki a mániája hogy minden bicikliből 1 tányérost csinál. Csak az a legjobb hogy kb képtelenek úgy működni, de nem érti meg.. 3x10 es XT szettből is lett 1 tányéros már van rajta lesés gátló is, deore ból is, bármiből... plusz naponta másik lánckereket kell felrakni, mert így nem jó az áttétel meg úgy..[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56316 üzenetére
A Balaton kerülőkről még pár szó, na hallod, azért ott se mindig a kerékpárszerelő a hibás. Ez minden nyáron lejátszódik nálunk is, amikor jönnek be a fészerből, pincéből, akárhonnan előkukázott vackokkal, már indulás előtt, hogy kéne még ez az, mert holnap mennek Balatont kerülni! Szezon közepe, tele a szerviz, 1 hetes határidővel veszünk fel bármit, erre behoz egy olyan bringát amit egy teljes napig szerelhetnél, hogy biztonságos legyen.
Pumpáljunk a kerékbe, felrakat egy csomagtartót, meg vesz túratáskát. Ja meg nézzünk már rá a váltóra meg erre arra mert nem minden okés. Az egész hajtás fossá kopva, lötyög az összes csapágy, vastagon az olajsár mindenen. Bovdenek szorulnak, gumik repedezettek. Amikor közlöm az állapotot, meg az 1 hetes határidőt, illetve az árakat, akkor meg leesik az álluk. Na jó akkor fújjunk a kerékbe aztán majd a túra után behozza.
Most azt gondolnád ezek ritka esetek, pedig nem, igen gyakori a nyári szezonban. Sokan tényleg azt hiszik, hogy egy bringa teljes rendbetétele néhány ezres és meg van pillanatok alatt. Hidd el, sok ilyen robban le túra közben, és a legjobb az, hogy némelyik még értetlenkedik is és kb lebasz, hogy nem érted, ő most megy túrázni, neki nincs ideje arra várni míg sorra kerül 1 hét múlva, neki most kell! Még véletlenül sem jut eszébe, hogy ő mérte fel rosszul a helyzetet és az kurvára nem az én hibám, hogy túra előtt egy nappal jut eszébe a bringa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56326 üzenetére
Csodálatos emberek. Eszembe jutott pár sztori. Beesett egy túrázó csoport, valami baja volt az egyik bringának, és még odajöttek páran ezért azért, nem megy jól a váltó meg száraz a lánc meg tudom-e oldani még gyorsba. Na az egyik bringának az első kerekében olyan lazák voltak a küllők, mint amikor jó küllő mérettel fűzött kerékben csak annyira tekered rá az összes anyát, hogy még kilátszik 3 menetsor Ha nem kanyarodtál akkor lehetett vele menni, de az agy süllyedt a kerékben 1 centit legalább, így jött vele egy csaj 50km-t. Leküldtem őket a partra, nézzenek szét, egyenek valamit, addig kész lesz valahogy, mert ez így katasztrófa.
Másik bicikli, ami "nem vált pontosan" a kazettából egy tejfölös doboznyi ganyét szedtem ki, már felült a lánc a dzsuvára, a lánc meg annyira volt lenyúlva, hogy a láncnyúlás mérő elakadt az előtte levő gyűrűben.
Meg volt egy srác, aki eszembe jutott, nagy csoporttal jött, a biciklije jó volt, csak éppen a nagy táskája lefoszlott, elkapta a kazetta, és betekerte a shimano dob meg az agypalást közé, és megszorult a dob, már kezdte feltekerni a láncot, váltót, ha tovább megy akkor tuti leszakítja a váltót, váltófület, mindent.
Szétszedtem az agyat, deore volt talán, le kellett vennem a dobot, mert a tömítésén átkúsztak a műszálas szálak, és a golyó pálya is feltelt velük, kő keményre bele volt gyűlve.. el se hittem.. plusz az egyik kónusz rommá be volt rágódva, anyaggal (köszörült kónusz, golyók) mindennel 5500 ft ot kértünk sürgősségibe, úgy hogy az egész műveletet végig is nézhette, meg el is magyaráztam neki mi történt. Annyira sokallta, hogy kiment, és eltűnt, a többieket otthagyva.[ Szerkesztve ]
-
bunddog
tag
-
rétisün
veterán
válasz ---Lasali--- #56327 üzenetére
és Runner_fxr: én szerintem nem sokáig tudnék boltosként/szervizesként működni, nem bírnám a barmokat elviselni vagy inkább nem tudnám moderálni magam az idiótákkal szemben
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Integrale
veterán
Normál A-head csapágy helyére berakható a félintegrált?
"Bad reklám is reklám too"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56327 üzenetére
Ilyen sürgősségi dolgok nekem is sok volt. Bejött egy 30 év körüli nő, hogy nem vált jól a montin a hátsó váltó, ugrál a fokozatok között. Mondom is neki, hogy persze megnézzük, de ez itt hagyós művelet lesz, most rögtön nem tudok vele foglalkozni mert sok a munka. Mondja, hogy hát az nem jó, mert a társai már várják valahol néhány km-el arrébb, most indulnak egy több napos túrára és sietnie kell. Meg mindennap ezzel a bringával jár dolgozni is és idáig jól működött. Jó mondom oké, akkor kivételesen ránézek, persze halom kosz az egész hajtás, váltó görgők nem is látszanak csak egy nagy kosz kupac. A lánc úgy megnyúlva, hogy a nyúlásmérő már nem, hogy csak bele esik hanem majdhogynem fennakad a másik láncszemen.
Mondom neki, hogy ez lánc és sor csere lesz. Mondom az árakat, 9-es rendszer volt rajta. Persze sokallta az árat. Nyilván nem webshop áron kapta az alkatrészeket, de teljesen reális kisker áron voltak, semmi extra. Extra munkadíjat sem számoltunk (2000ft), pedig sokkal koszosabb volt mint az átlag. Még bovden + házat is cserélni kellett, persze az is szorult. Kb fél óra alatt összehoztam, köszönet helyett még olyan hangvétele volt mintha én akartam volna lehúzni. Nem tudom az ilyenek mit képzelnek?
Akkor a másik, úgy belerohadva a nyeregcső, hogy brigéciolban áztatva egy napig, nagy satuba befogva, 2-en 2 nap alatt tudtuk kiszedni, a seggemen vettem a levegőt mire kijött.
Ezenkívül volt rajta lánc csere, sort is kellett volna de azt ő direkt nem kérte, pedig mondtam hogy valószínűleg ugrálni fog rajta az új lánc. Aztán persze neki állt feljebb, hogy hát ez így nem jó, mert ugrál a lánc, mondom épp ezt mondtam a telefonban 2 napja. Akkor már többe került mint amit ő elképzelt és ott parádézott nekem, holott ezért a nyeregcső berohadásos műveletért egy másik szervizben 3 szor annyit fizetett volna.
Végül kapott egy használt de még használható sort, ingyen, aztán elviharzott. na ezek nem hálás munkák az biztos, szopsz vele, becsülettel megcsinálod, elmondasz mindent aztán te vagy a szar, szemét lehúzós. Vannak azért hálásabb melók és értelmesebb emberek. Meg az is probléma, hogy vagyunk a boltba 3-an 4-en, aztán amíg én hátul szervizelek, esetleg munkatársak nem pont úgy egyeztetnek valamit, aztán ebből vannak félreértések néha. Én épp ezért mindig mindent egyeztetek szájbarágósan, pontosan, de sajnos még így is akadnak problémás esetek.rétisün: Ezt csak is úgy lehet csinálni, hogy alapvetően szereted csinálni, ha csak munkaként tekintesz rá, akkor hamar megcsömörlesz a sok baromtól.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #56325 üzenetére
A váltón feszíteni kell, vagy a kapcsolhatós váltón a feszítőt be kell kapcsolni, és nem dobálja úgy le, sőt szinte egyáltalán nem, és a lánc hossza is mérvadó. Egy tányérost leginkább 2-esekből lehet átalakítani, persze ott sem mindegy hogy milyen tányérokat dobálunk rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56332 üzenetére
Ilyen sztorikkal dunát lehet rekeszteni, én már sokat el is felejtettem. Olyan ez kicsit mintha vendéglátósok lennénk, ott is hasonló problémák vannak. Ha magadra veszed akkor hamar belecsömörlesz.
Szerencsére ritkán vannak olyanok akiket nem tudsz hova rakni vagy lekarmolod tőlük az arcod.
Az úr budapesti nyaraló tulajdonos, még szerintem az előző rendszerbe lehetett valaki, onnan a nyaraló, egy kempinget kellett neki használhatóvá tenni, elkészült a kerékpár, majd így folytatódott a kommunikáció (mű nyájas arcba mászó hangvétellel):
"A világítást nem javította meg? -nem uram, direkt kérdeztem a telefonban hogy megjavítsuk-e és azt mondta hogy nem kell. -De a kressz szabályainak értelmében kötelező a világítás nem? -De. -Akkor kérem sztornírozza a számlát, és akkor szóljon ha elkészült a kerékpárom!"[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #56332 üzenetére
Csak en vagyok ilyen hulye, hogy bemegyek, mondanak egy arat, merlegelek, megcsinaltatom, kifizetem es tavozok?
Elore el szoktatok kerni valamekkora osszeget, vagy utolag van fizetve az egesz?
Egy vagy ket hetre megyek majd dolgozni es elotte leadnam a bicot, fekbeallitas, centirozas, egyebek, aztan ket het mulva mennek erte, akkor fizetnem a koltsegeket. Ez mennyire lehetseges vajon?
Everybody lies.
-
rétisün
veterán
válasz ---Lasali--- #56334 üzenetére
plusz ugye jönnek az ilyen 'mennyit engedsz a feléből' típusú emberek is, akik még az újságosnál is alkudoznának a fix árból.... (mert gondolom pl. egy blikk ára elég fix, ott nagyon nem lehet elengedni az áfát, vagy de? )
(#56335) Crytec210: én is ilyen vagyok. ha ad engedményt, mert odajárok 10 éve, megköszönöm, elfogadom. de többször mondtam, hogy nem várok el ilyesmit csak azért, mert törzsvásárló vagyok, viszont így inkább odajárok, tehát valahol neki is megér(het)i
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56334 üzenetére
Igen, ez valóban hasonlít egy kicsit a vendéglátós szakmához. Én is már rengeteget elfelejtettem. De az értékesítés is egy külön fejezet. Általában nem veszem magamra, manapság már elég jól tudom kezelni. Egyetlen egy ember volt akit elzavartam, ott elpattant a cérna. Az konkrétan hazugnak nevezett.
Bejött egy defekttel, munkatársam megcsinálta. Másnap feldúlva, vörös fejjel visszajött, hogy leeresztett 10 km után. Megnéztem, szúrt luk a belsőn, tüske sehol. Mondom neki, hogy ebben nem találtam semmit, de valószínűleg nem volt szerencséje és megint kiszúrta valami, sajnos erre nincs garancia. Azt mondja nekem, hogy az ki van zárva mert előtte vagy 1000km alatt nem volt defektje, most meg kettő egymás után. Biztos, hogy benne hagytuk a tüskét. Mondom neki, hogy nem hiszem, mert ebben nem volt semmi. Én hazudok (tehát ott sunyiba kiszedtem), az nem úgy van. Na akkor visszakapta az előző defektjavítás árát és mondtam neki, hogy többet itt nem szeretném meglátni. Hebegett habogott aztán szerencsére azóta nem láttam.
Apróság, de ez valahogy nagyon feldühített, engem ne nevezzen hazugnak semmilyen jött ment.
Ha normális stílusban mondja, akkor valószínűleg kitalálunk valami kompromisszumot, hogy nem számolok munkadíjat vagy valami ilyesmi, mivel ez a defekt dolog nagyon kiszámíthatatlan és nehéz bizonyítani mindkét fél állítását ezért ha defektjavítás után közvetlen kap még egyet akkor szoktunk adni kedvezményt.
Amennyiben nem egyértelmű a dolog. Bár elég kicsi az esélye annak, hogy benne hagyjunk egy tüskét, persze mindenki hibázhat.
De olyan is számtalanszor volt, hogy szervizelés közben kiderült még probléma, ami plusz költség és akkor húzták a szájukat. Mindig mondom, hogy én azt cserélek amit szeretne, ha nem akarja nem cserélem, de akkor nem lesz jó. Sajnos sok ember nagyon szarrágó ha kerékpárról van szó, manapság már elég jól be tudom lőni a várható költségeket, ritkán van olyan, hogy számottevően eltér a javítás költsége mint amit először mondtam rá. Ezért a ha sokkalja már viheti is máshova mielőtt átvenném. Meg azzal is vigyázni kell, hogy milyen felelősséget vállalunk a nyakunkba. Amikor egy ezer sebből vérző bringán akarnak egy kis szervizt csináltatni, ne várják el, hogy lesz egy olyan jó bringájuk mint ha vettek volna egyet újonnan 150k-ért. Szeretnek ilyenkor minden felelősséget a szerviz nyakába borítani, olyat is amihez semmi köze.Crytec210: Nem vagy hülye, ez a normális, mindenki eldöntheti akarja e vagy nem. Nem szoktunk előre pénzt kérni (meg szerintem kb senki se), csak ha valami drágább alkatrészt külön neki rendelünk. Általában akkor fizet mindenki amikor elviszi a kész kerékpárt.
Tárolási díjat még amúgy nem számoltunk fel senkinek se, pedig voltak már olyanok akik megérdemelték volna. Ha szólsz előre, hogy két hét múlva mész, szerintem az nem gond.rétisün: Nálunk a törzsvásárlóknak van kedvezmény, általában 10%. De sajnos olyan is van aki a nagykerárra leértékelt termékből is alkudni szeretne. Rengetegen rászoktak az alkudozásra. Nekem ez kerékpárboltban amúgy soha nem jutott eszembe régebben, amikor még nem dolgoztam ebben a szakmában.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #56336 üzenetére
De abból a legsúlyosabb a haverkodós.. először láttuk egymást életünkben, és csapkodja a hátam hogy kisapám neked ez 5 perc! Bepattintod azt a kereket aztán itt sem vagyunk, mennyit mondtál 7 ezer? Egy 5-6 ba meg tudunk egyezni, ügyes gyerek vagy te látom rajtad..!
Ilyentől elnézést szoktam kérni, hogy haladnom kell közbe mással, közbe mondja kifulladásig, és rá se nézek, majd a végén közlöm vele, uram 7 ezer lesz, és felhívom ha elkészült. És jéé addigra már az is megfelel.. -
veterán
válasz Runner_fxr #56338 üzenetére
Rendben, akkor majd megkerdezem, ha van tarolasi koltseg, akkor remelem nem egetrengeto osszeg.
En lusta vagyok alkudozni, meg szenvedni is a panaszkodassal, inkabb kifizetem az arat, ha normalis a munka.Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56339 üzenetére
Múltkor jött egy faszi, szeretett volna egy bringás cipőt. Northwave márkát árulunk, de nem tartunk mindenből méretsort. Kinézette egy típust, mondom azt hoznunk kell, mert nincs belőle az a méret. Meg pedál is kellett neki. Mondom az árakat, mondja hogy hát ez így nem jó, egy olyan 20-30% kedvezmény nem lehetne? Persze, hozunk egyet, nem is biztos, hogy jó, aztán még kedvezmény is kéne?
Jut eszembe, olyan is volt aki vett egy új bringát aztán fél év múlva a fellevegősödött első fék miatt ránk rúgta az ajtót, hogy mi meg akarjuk őt ölni ezzel a bringával és üvöltött!
Crytec210: Szerintem nem lesz tárolási díj, esetleg szezonban amikor dugig van bringával a szerviz, de a legtöbb helyen ettől eltekintenek normális keretek között.
Szerintem lehet alkudni, ha tényleg sokat költesz, de minden szir szarra ne akarjunk kedvezményeket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Kis ugraskent erdeklodnek, hogy milyen agyakra gondoltatok, a konuszon kivul, mert itt azt irjak, hogy trekking teruletre javasolt, en milyen felhasznalasba tartozom a neha erdomezos foldutas 50-el lefele es neha aszfaltos padkazos felhasznalasommal? Ez mar nem fer bele a trekkingbe?
Mert nagyjabol csak tarcsas agyak vannak, az meg ebbe a biciklibe felesleges, tudom, tovabbvihetem a kereket a kovetkezo bicoba, ami talan tarcsas lesz, de annak jo esetben lesz gyarilag ket kereke is rogton, szoval ez nyugodtan megmaradhat mindennapos hasznalatra, varosi cirkalos, aszfaltozonak.
Everybody lies.
-
rétisün
veterán
válasz Pttypang #56342 üzenetére
"hogy trekking teruletre javasolt"
shimano kerekeket használnak a tour-on is, meg millió világverseneyen, többnaposokaon, mindenhol, pedig a shimanonak a mai napig kónuszos kerekei vannak. (ha jól tudom) az pedig azért már nem trekking kategória.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
veterán
válasz ---Lasali--- #56343 üzenetére
Latom sikerult felreerthetoen leirnom.
Ez egy konuszos agy, oke, amit ti irtatok, hogy ne hulladek joytech es hasonlo, hanem rendes shimano agyat vegyek, normalis konusszal.
Amit en irtam, az az, hogy az adatlapjan annak az agynak, amit linkeltem, trekking felhasznalast javasolnak.
Nekem egy kerekparboltban azt mondtak, hogy esetleg tarcsas aggyal is gondolkodhatnek, kerek fuzetes kapcsan, mert kesobb attehetem a kovetkezo biciklimbe, ami ertelemszeruen pl tarcsas es hasznalhatom azzal.Nekem viszont nem hiszem ,hogy erre szuksegem lenne, mint opcio, mert ezek a kerekek a v fekes kerekparomban maradnak, amit jelenleg is hasznalok, de ketsegeim tamadtak, hogy a felhasznalasi szokasaimnak mennyire felel meg az a linkelt agy, amirol irtam.
Tudom, hogy a shimano konuszos rendszert hasznal, nincs vele semmi gondom, egyaltalan nem errol szolt a hsz, hanem arrol, hogy mit irnak az adatlapjan a linkelt agynak, valamint ebbe mi ferhet bele?
Everybody lies.
-
veterán
válasz rétisün #56346 üzenetére
Mi szamit trekking felhasznalasnak?
A leirasom, par hsz-el fentebb, beleillik abba, vagy mar nem, tehat inkabb mas agyat nezzek, esetleg tarcsasat, meg ha nincs is ra szuksegem?Tulajdonkeppen azt kerdezem, hogy milyen konkret agyat ajanlanatok, ezert is linkeltem egy elkepzelest, hogy en mire gondoltam kezdesnek, mit szoltok hozza.
Everybody lies.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #56345 üzenetére
Ezeknek a tömítése még talán jobb is mint a tárcsás verziónak. Régen lehetett kapni teleszkóphoz való első agyat, stx rc 100 volt talán a neve (?) annak nagyon hosszan benyúlt a tengelyre a kónusz menete, hogy merevebb legyen.
Ha megnézed a robbantott ábrát ezek belsejében kb semmi eltérés nincs. Valamint a régi XT agyak még 10 es cromo tengellyel készültek, egyik etalon volt az mtb agyak közt. Már azoknál sem fordult elő hogy a csavarodó teleszkóp meglazította vagy megszorította volna az agyat, 9 es tengelyeknél előfordul. Ezeknél egy fém tengely vég van a vastag alu tengely végébe hajtva.[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #56345 üzenetére
A Deore XT már igen magas minőség. A linkelt agy is minőségi darab. Azért írnak trekking felhasználást mert manapság értelmes montira nem szerelnek vféket, illetve gyors zárat.
Maga az agy simán elviseli a durvább terephasználatot is. Az anyagminősége ezt lehetővé teszi. A gond az, hogy abba a bringába amibe manapság ezt beleteszed már nem tolerálja ezt. Amit te írsz, az egy cross trekking felhasználás. maximálisan elegendő ez az agy. Ahova ez az agy már kevés, oda az egész bringád kevés lesz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Autós topik
- Formula-1
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Apple notebookok
- A Plus modell gyengébb lett
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest