-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
simon7012
aktív tag
Szia!
Nekem is Axon D-RL van a gépembe, csak nekem KTM SPORT LX DISC-m van.
Gyárilag. Nekem is alig mozog valamit, hiába állítok + vagy - ban a feszítésen.
Olyan mintha levegős lenne...
Egyébként mi van benne?
Bár mostanában csinált olyat, hogy ránehezedve hirtelen megsülyedt.
Eddig erővel kellett lenyomni....G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
Teasüti
nagyúr
Na mondjuk a beállítás nálam az elég patent, ez tény.
Tizedes hézagok vannak csak a pofák és felnik közt, és nem épp 500 ft-os pofákat használok, hanem 2-3 komponensűt.De én ugye alapvetően a pillangók közti különbségen rugózok. Most gagyi betétet és szar beállítást a párhuzamosított XT-ken is tudok alkalmazni...
Szóval a rendszer minden változója ugyanaz, csak épp a féktestek különbözőek.
Kérdéseket lásd fent!(#501) simon7012
[link]
Itt megtalálod a legelső vélemény alatti hsz-ben minden hozzáfűznivalómat.
Amúgy rugós. Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív.
Egy lejtőn kiállva fékezve ténylen nem marad semmi rugóútja, kvázi merev villaként viselkedik.
A lassú mozgását meg a kőmerev csillapításnak köszönhetjük. Szóval úgy szar ez a villa, ahogy van.[ Szerkesztve ]
-
vicces
addikt
na én asszem maradok a jelenlegi montimnál. majd szép lassan cserélek rajta mindent. jelenleg egy trans-x egyenes kormány van rajta. hosszú távon egy idő után már hajlitanám a kormányvégeket előrefele. lehet egy magasitott kormány megy a helyére esetleg kormányszarvakkal. a fékeket is cserélnem kellene, mert lassan 20 évesek lesznek rajta a fékbetétek valamint már több helyen szét van repedezve a gumi. de azért még fognak és igen ez nem V-fékes még hanem kantis
asszonynak meg már kinéztem az alboin 200-at.:)
-
Teasüti
nagyúr
válasz simon7012 #501 üzenetére
Jah én ráadásul még külön megszívtam ezzel a villával,
mert úgy kb 2-6 centivel lejjebb kerül a középcsapágyam is - ülve/kiállva a bringán - és elég sokszor leér a pedálom.
Igaz nem tudom mekkora a beépítési magassága a vázamnak, de következő villámat 100-ason fogom használni, XC ide vagy oda.(#507) hoffman_
Hát azért na!
Szted elhanyagolható fékerő kell ahhoz, hogy egy ugrásból érkezésnél megfogd a bringát egy keréken, aminek nem szabad elforognia?
És teszem azt ha nem a kerék földhöz közeli kerületén érkezik le, hanem mondjuk egy magasabbra eső kerékíven?
Ahol ugye a fellépő erőkar már nagyságrendekkel nagyobb áttételt eredményez a kerék elfordításához.
Én úgy vélem nem véletlenül használnak hidraulikus V-féket.
Ne tévesszen meg, hogy nem 70-ről kell állóra fékezniük a bringát, hanem "csak" ugrásból kell satuzni.[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz Doki-HUN1978 #497 üzenetére
Nekem egyszer még 3 éve iszonyatosan meghúzódott na meg nem is tartottam magam annyira jól szóval lestrapáltam én is, de ezt szoktam megcsinálni minden nap, meg figyelek a tartásomra, bringázás előtt bekenem a derekam fastummal, és már csak akkor fáj ha ideges vagyok nagyon...ezt nem tudom miért van
-
Teasüti
nagyúr
válasz hoffman_ #507 üzenetére
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
De egy sikeres ugrás, egy trükk, vagy az egyensúly igenis ezeken a pillanatnyi dolgokon múlik, hogy a kerék fixálva van-e, vagy képes volt elforogni pár szögpercet, mert nagyon nem mindegy szerintem. -
Doki-HUN1978
senior tag
válasz lsebestyen #508 üzenetére
Érdekes videó, kipróbálom használ-e?!
Thx!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
hoffman_
nagyúr
Sokkal nagyobb erőhatások érik a triál bringákat, igaz csak pillanatokra.
nyilván. pont ezért írtam, amit írtam. a hidrás abroncsfékeknek baromjó fékerejük van, csak raczger leírta a velük járó esetleges veszélyeket - a triál bringák meg ezek egyikére sem fogékonyak, szóval ideális párosítás.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
simon7012
aktív tag
itt miröl is van szó?
"Elég érdekesen méretezve, mert ráülve be lehet állítani a SAG-et rendesen az előfeszítéssel, viszont amint előrébb helyezed a súlyt, abnormálisan sokat beül. Mintha nem lineáris lenne a rugó, hanem depresszív"
Most akkor te hogyan is állítottad be az előfeszítést?
Minuszba vagy pluszba állítottad jobban?
Nekem amúgy a legdurvább terepen is csak egy-hét centit mozog.
Hiába állítom bármerre, szinte merev villának érzem kirázza a lelkem...G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...
-
Kashim
őstag
válasz lsebestyen #508 üzenetére
Köszi, én is derékfájós vagyok, ráfüggök erre a módszerre. (bár bevallom emberesen, a papit látva nekifeküdtem aztán majdnem beszakadt a hátam pár másodperc után gyilkos ez a testtartás)
-
gyuszaa
őstag
Tudnátok ajánlani női biciklit 30-40-ig ? (40 már nagyon a felső határ.)
- Felhasználási terület: főleg város
- Bicikli fajtája: Cruiser (beach cruiser)Bikemag apró, tehát használt is szóba jöhet ennyiért. Esetleg valami alakalmi vétel.
Hasonló kinézetű gepida reptila 100 tetszetős, csak sajnos ez a kétszerese a keretnek
A teszkós bicikli kategória noname alkatrészeit akarjuk elkerülni.
Köszönjük előre is!
-
D.Orion
veterán
Hajtást, váltókat még beleírhatnád, hogy pontosan mi is. Mobilról nézve a hátsót látom, hogy új Altus. Az, hogy Shimano... de milyen? Futott km, hajtásban mennyi km van. Stb, stb. Egyébként ha patent állapotban van, akkor kb. reális ár, vázméret lehet a szűk vevőkör oka, bár 17coll még oks egy átlagos embernek
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Megéri e az árát? 130eFt-ért.
Új de 2006-os évjárat, Full Delore XT-vel (V-fékes), RockShox J3-al szerelt bicaj...
rákerestem az akkori katalógus árra és akkoriban 180eFt környékén árulták ezt a bicajt, most annyival többet ért régebben a pénzünk, vagy az akkori XT szett volt gyengébb minőségű?[ Szerkesztve ]
-
félisten
Köszi!
A hajtás vadiúj Sunrace+Shimano kombináció, az egész bringában 3km van, ami alatt beállítottam a fékeket, váltókat.
A használt alkatrészek is szuper állapotúak. A vázat és a telót itt a fórumon vettem egyik kollégától 2-3 éve.
Beleírok mindent.Köszi a tippet!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Muton
addikt
Szerintetek nem lenne szükség egy kerékpár árazó, vásárló topikra?
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
-
Monya78
veterán
válasz Doki-HUN1978 #522 üzenetére
Én meg azt hittem jó vétel lenne...olyan sok választékot nem találtam régi évjáratú raktárban maradt de új kerékpárból ami relatíve nagy felszereltségű, amúgy DiamondBack Vertec Sport a bicó neve.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
#497 Doki-HUN1978: csontkovácshoz tutira nem mennék, inkább egy jó sportorvossal/ortopéd szakemberrel javasolt megnézetni a derekad. Egyébként nekem nem fáj a derekam, pedig kapja az ívet rendesen bringa, gyúrás, bunyó közben.
#499 Teasüti: síkon, vagy enyhébb lejtőn (pláne, ha nem vagy nagydarab) méxép, hogy megfog a V-fék is. Ugyanakkor más felhasználási területen nem sok eséllyel indulsz vele, pusztán azért, mert messze elmarad fékerőben a jobb tárcsafékektől, eleve a technológiában rejlő eltérések miatt. A V-féknél az egész rendszerben nyúlós rugalmasság van a fékkartól kezdve a bilincsen, bovdenen, bovdenházon át a rögzítési pontig, majd az adott villáig. A tárcsafékben meg csak dugattyúk vannak és olaj (persze az olajvezeték minősége itt is fontos).
A technikai hátrányokat gyorsan le lehet küzdeni gyakorlással. Javasolt is nyugodt körülmények között próbálgatni a vészfékezést pl., hogy éles helyzetben ne pánikolj be attól, hogy megemelkedik a géped hátulja.#501 simon7012: mikor volt utoljára szétszedve, kipucolva a villa?
#502 Teasüti: depresszív? Egy szomorú rugó biztos nem szívesen rugózik. (Bocs, nem hagyhattam ki.)
#506 Teasüti: a váznak nincs beépítési magassága, csak a villának. A váznak van egy gyár által "megálmodott" geometriája, amit adott beépítési magasságú villával kalkulálnak. A villák rugóútja és a beépítési magasságuk között nincs erős összefüggés, ezért minden villacserénél mérlegelni kell a geometria változását. Egy nagyobb beépítési magasságú villával pl. feljebb kerül a monoblokkház és így a gép súlypontja, ami a stabilitást, kanyarban való viselkedést befolyásolja, emellett laposabb lesz a homlokcső szöge, és nő a tengelytáv, ami azt eredményezi, hogy jobb lesz az egyenesfutás, ám kevésbé lesz közvetlen a kormányzás, és persze adott szögű változás után a villa útja sem feltétlenül marad a tervezett. Fordított esetben, tehát, ha kisebb beépítési magasságú villára váltasz, akkor a fentiek fordítottjával kell számolnod.
#507 hoffman_: az még régebben volt, manapság szinte minden komolyabb triál gépet tárcsával szerelnek. Persze lehet triálozni V-fékkel és HS11-gyel, 33-mal is, de azok az alsókategória képviselői inkább. Simán annyi a helyzet, hogy fékerőben sokkal jobb a tárcsa, mint a Magurák.
#509 Teasüti: a tárcsás kerekek még mindig nem forognak el szögperceket egy normálisan fűzött, jó minőségű kerék esetében. Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak. Ha összevissza forognának, ahogy írod, biztosan nem triálozna mindenki tárcsával.
#511 hoffman_: HS33 okés, de a 11-es esetén nincs igazán markáns különbség fékerőben egy jól belőtt (és összességében olcsóbb) V-fékhez képest. Ellenben a Magura jóval sérülékenyebb, mint a többi fék pusztán az elhelyezése miatt, elöl. Jobb felszereltségű trekking gépeken is meg szoktak jelenni már jó ideje.
#515 gyuszaa: biztosan cruiserre gondoltál? Azok ezek. A Reptila 100 meg egy városi (city) bringa, cuki kosárkával.
#519 Monya78: DiamondBack nem egy olyan márka, ami indokolná a felárat, szal drága ennyiért.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Szakbarbár
aktív tag
Üdv!
Nektek edzés után mennyi idő alatt szokott visszaállni a nyugalmi pulzus? Tegnap egy közepes intenzitású tekerés után 1 órával mértem vérnyomást, és még mindig 100 volt a pulzusom. A nyugalmi pulzusom 50 és 60 között van.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
nagyúr
válasz hoffman_ #528 üzenetére
Ma is használnak azért hidrás felnifékeket egyébként, jellemzően hátul és nagyobb kerékméretnél, mivel, ha nem tárcsás a kerék, akkor szélesebb agyperem alkalmazható, ami erősebb kereket eredményez ugye.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
pengemetal
aktív tag
Ha nem gond nyomjatok egy szavazatot a 20-as bringára itt (facebook)
Köszi![ Szerkesztve ]
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
Gyufaaa
veterán
-
Teasüti
nagyúr
válasz simon7012 #512 üzenetére
Ha nem mozog egyáltalán, akkor vagy le van zárva a csillapítása és épp tönkre vágod az erőszakos próbálkozásokkal, hogy mozgasd.
Vagy már eleve problémás benne vmi és azért nem mozog.
1-2 centit lezárva mozog nálam.Itt miröl is van szó?
Elmagyarázom.
Méretezés alatt a rugó erejét értem, azt az egységnyi erőt, ami egységnyi rugóhossz változtatáshoz szükséges.
Pl: 300 Newton (~30 kg) egy méternyi összenyomáshoz. A linearitás azt jelenti, hogy a rugó teljes hosszán azonos erő szükséges az összenyomáshoz, míg a depresszív rugó karakterisztika annyit jelent, hogy a rugó összenyomásra "fellágyul", vagyis csökken az az erő, ami a további összenyomáshoz szükséges. Ennek az ellentéte a progresszív karakterisztika, ami meg azt jelenti, hogy a további összenyomáshoz egyre nagyobb egységnyi erők kellenek (ezzel már biztos találkoztál, de legalábbis köztudott, hogy mondjuk a levegős rugóstagok felkeményednek az összenyomásra).
Konyhanyelven annyit tesz ezaz egész, hogy szerintem túl gyengék a rugók a villában, mintha gyerekek alá lenne tervezve.A SAG:
"Első és egyben legfontosabb a SAG(beülés). Ezzel kell kezdeni minden rugóstag beállítását. Ez határozza meg a negatív rugóút mértékét, amire akkor van szükség, ha egy egyenes úton haladva hirtelen eltűnik az út alólad, azaz gödörbe hajtasz. Ilyenkor a tag úgymond belenyomja a kereket a gödörbe így nem az egész bicaj huppan egy nagyot. Értelem szerűen a beülés a teljes rugóútból vonódik le. A SAG mértékét a rugó cseréjével illetve az előfeszítésével lehet maximum 3-5 teljes fordulatig! Ha még ez is kevés lenne akkor biza erősebb rugó kell."Ezt a nyergen ülve be tudom lőni arányosan, de megborul az egész, amint kiállok a nyeregből -> túl gyenge a rugó.
Épp ezért SAG-től függetlenül a legnagyobb előfeszítésen használom, hogy legalább a teljes rugóútból visszakapjak néhány mm-t.A kőmerev csillapítás meg megkoronázza az egészet. Ennél még egy rugós villa is jobb lenne sztem csillapítás nélkül.
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Ha jól gondolom erről a felüljáróról van szó. A Google autó is pont egy baleset mellett ment el
A 10-es úton sem egy életbiztosítás biciklizni.
Mennyivel kerülnének többe ezek az utak ha szélesebbek lennének 1 méterrel?[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
_NCT
őstag
X-Fact Mission 1.0 Hervis-es kerékpár 55.990-ért drága szerintetek?
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Szakbarbár #535 üzenetére
konkretan utalok utakon bicajozni...
foldut, no man's land rulz
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
válasz Szakbarbár #526 üzenetére
Én mintha úgy hallottam volna, hogy ha igénybevétel után már pár perccel - ha megnyugszik a légzésed - a pulzusod nem áll vissza a nyugalmi értékekre vagy ahhoz közel, akkor azonnali hatállyal ki kell vizsgáltatni magad, a szíved.
-
Gyufaaa
veterán
válasz Szakbarbár #535 üzenetére
Ez bizony. V.Szőlős felőli részén felhajtásnál, még van egy 40cm-es sáv amin tudsz tekerni, de a Tata oldali lehajtónál, már teljesen beszűkül. Kb 10cm-ed marad a tekerésre. Az a legveszélyesebb pontja. Nem voltam a napokban arra. Majd legközelebb meglesem, hol volt az érintett szakasz.
-
Mr.Csizmás
félisten
urak,
mi a legolcsobb/koltseghatekonyabb megoldas arra, hogy felvegyem videora a bicajozast? mint az orosz autos videokban a szelvedokamera ( )
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Teasüti
nagyúr
Bár én fiatal vagyok (24), nekem visszaáll hamar.
Itt olvastam erről a kockázatról.
Nos nekem Szakbarbárnál a csökkenés üteme lassabbnak hat a cikkben írtaktól, ha egy óra után is még magas. -
Teasüti
nagyúr
Cikk még szigorúbban írja, mint amire én emlékeztem. Már rögtön a terhelés utáni első perc végén mérni kell.
25 1/perc ütemmel kellene legalább csökkenie a pulzusnak, ebből nekem az következik, hogy pár perc alatt vissza kell állnia.
Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés.
Kisebb terhelések után ha nem esik vissza, akkor az viszont probléma. -
Szakbarbár
aktív tag
Ugyan azt a cikket olvastam én is.
Kellene vennem vagy kölcsönöznöm egy pulzusmérős órát hogy megtudjam terhelés közben meddig megy fel, illetve utána hogyan csökken a pulzus. Egyébként szerintem sem normális hogy ennyi ideig ilyen magas maradjon a pulzusom. A vérnyomásommal szerencsére nincs gond (még) 110/70 körül szokott lenni."Persze a cikk szerint ez alól egyedüli kivételt képez a maximális intenzitással történt edzés."
Olyan 28-32-es tempót mentem, 45 km-en, ebben volt pár intenzív sprint, megpróbáltam követni pár autót, de nem sok sikerrel.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
fi:zi'k
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #533 üzenetére
Bár nem tudni, hogy ki volt a vétkes, de én kötelezővé tenném a KRESZ vizsgát. Nem csak bringásoknak, hanem MINDENKINEK, aki a forgalomban vesz részt, így a gyalogosoknak is. A suliban szokott lenni KRESZ oktatás, de nem kéri számon senki a tudást. Legyen kötelező vizsga, mert a KRESZ-t nem ismerő gyalogos meg kerékpáros rendkívül ostoba öngyilkos segg onnantól, hogy a lakás ajtaját becsukja maga mögött.
Tegnap autóval jöttünk haza a párommal vidékről. Jó idő lévén elég sok bringás volt és a fővároshoz közeledve egyre többen és többen tekertek. Ez azzal járt, hogy egyre többször került majdnem alánk valami idióta. Kedvencem a családapa volt, akit három kölyök követett és a kereszteződésben hátra sem néz, nem jelez a karjával, csak kivágódik balra, hogy márpedig ő arra kanyarodik. De egyébként 10 bringásból 9 azt sem tudja, hogy a KRESZ szerint a karjával kéne jeleznie.
De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni.
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Stauffenberg #547 üzenetére
allnek elebe a kresznek. itt a kisvarosban a gerincutvonalon kerekparut parhuzamos a jardaval, a tobbit valszeg nem kell magyaraznom (ha annyi szal gyufam lenne, ahany idiotat kikerultem, vilagrekorder palcikavarat epithetnek)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
nagyúr
válasz Stauffenberg #547 üzenetére
Vasárnap egy 4 tagú családi konvoj pattant be így elém. Kényelmesen tekerek a bringaúton 24-26 körüli tempóval (én, plusz a bringa 120+ kg), amikoris bal oldalról egy mellékutcából egy apuka, sehova se nézve betép elém 10-zel, mögötte meg libasorban 3 gyerek apró bringákkal követve az idiótát. Lehet, ugyanaz a család volt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
rekid
addikt
Bringat nem, de sisakot igen. Bemész odadod a kártyát és kiállítják a számlát, asszem arra kell figyelni hogy adóznod kell e utána. Mert ha igen akkor szivas
Adómentes (kiegészítő egészségbiztosítási) szolgáltatás
Gyógyszertár: gyógyszer, csecsemőápolási termékek, illetve minden OGYI, MEEI engedélyszámmal ellátott termék
Optika
Gyógyászati segédeszköz
Orvosi ellátás, fogászat
Nem kártyával – keresőképtelenség idejére táppénzAdóköteles (életmódjavító) szolgáltatások
sporteszközök
természetgyógyászat
fog- és szájápolási termékekVitamin Ep honlapjáról:
A Pénztár sporteszközök vásárlásának támogatásaként az aktív testmozgást segítő sporteszköz (ideértve a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő kiegészítő eszközöket is, mint kar-, könyök-, térd- és fejvédő) vásárlásának, illetve bérlésének támogatását biztosítja.
Sporteszköznek minősülnek a sporttevékenység során a testi épséget közvetlenül védő, kiegészítő speciális eszközök is, ide nem értve a sportruházati termékeket. Nem számolható el a sportruházat, sportcipő, sátor, hátizsák, hálózsák stb.
Életmódjavító egészségpénztári szolgáltatás, csak SZJA-kötelesen vehető igénybe.
[ Szerkesztve ]
Gyáva népnek nincs hazája!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Lelövi a Roccat márkanevet a Turtle Beach
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Stellar Blade
- NFL és amerikai futball topik - Spoiler veszély!
- ASUS routerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Asztrofotózás
- További aktív témák...