-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
A váznak nincs beépítési magassága, csak a villának.
Áh köszi!
Vázhoz is előírnak egy optimális villa beépítési magasságot, ugye?
Hogy tudnék ennek utána nézni? Google még a vázamra se dob semmi értékelhetőt.
Még honlapot se találok a Mistral márkához.Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak.
Akkor szvsz túl feszesre van fűzve a kerék. Nem megmozdulnak, csak nyúlnak rugalmasan.
Képzelheted hogy milyen hatalmas erőket kell felvennie a küllőknek, mikor a kereket fékezed és a felni "szeretne" elfordulni az agyhoz képest, amit csak a küllők akadályoznak meg. Viszont a forgatónyomaték eredő erőjének a hatásvonala szinte merőleges a küllőkre, a küllők viszont csak "küllő irányú" húzó erőket tudnak felvenni.
Az eredő erő küllő irányú komponense óriási lehet, ami húzza azokat, megnyújtva őket.
Már egészen apró nyúlások is elegendőek - tized mm-ek a küllő teljes hosszában -, hogy a felni el tudjon forogni egy minimálisat.
Én inkább azon csodálkozom, hogy mégse jelentkezik ez a jelenség látványosan minden keréknél.
Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy eleve olyan feszesre vannak húzva, hogy kvázi már nyugalmi helyzetben is meg vannak nyújtva, így a menet közben keletkező erők a töredékét képezik az előfeszítési erőknek, így a kerék nem torzul látványosan.Szerintem.
(#547) Stauffenberg
+1Leszámítva ezt a butaságot:
"De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni."Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak!
Inkább nekem lenne kedvem tankkal közlekedni és erőszakkal érvényesíteni a Kresz által rám ruházott lehetőségeimet: átmenni minden elém kerülő idiótán.
Megint a hatalmukba kerítenek azok az érzések, hogy gépfegyverrel akarjak kimenni az utcára és ámokfutni.[ Szerkesztve ]
-
Phvhun
őstag
Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:
Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.
Új hozzászólás Aktív témák
- Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
- Androidos fejegységek
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nyaralás topik
- ASUS routerek
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- További aktív témák...