Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hoffman_

    nagyúr

    válasz Jorus #525 üzenetére

    mondjuk be kell valljam, az se ma volt utoljára, mikor triál gépeket láttam sokat testközelből :D

    "The time you enjoy wasting is not wasted time."

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Jorus #525 üzenetére

    A váznak nincs beépítési magassága, csak a villának.
    Áh köszi! :R
    Vázhoz is előírnak egy optimális villa beépítési magasságot, ugye?
    Hogy tudnék ennek utána nézni? Google még a vázamra se dob semmi értékelhetőt. :(
    Még honlapot se találok a Mistral márkához. :F

    Sokkal előbb fog megcsúszni a gumi, vagy csavarodni a villa, mint hogy a küllők megmozduljanak.
    Akkor szvsz túl feszesre van fűzve a kerék. Nem megmozdulnak, csak nyúlnak rugalmasan.
    Képzelheted hogy milyen hatalmas erőket kell felvennie a küllőknek, mikor a kereket fékezed és a felni "szeretne" elfordulni az agyhoz képest, amit csak a küllők akadályoznak meg. Viszont a forgatónyomaték eredő erőjének a hatásvonala szinte merőleges a küllőkre, a küllők viszont csak "küllő irányú" húzó erőket tudnak felvenni.
    Az eredő erő küllő irányú komponense óriási lehet, ami húzza azokat, megnyújtva őket.
    Már egészen apró nyúlások is elegendőek - tized mm-ek a küllő teljes hosszában -, hogy a felni el tudjon forogni egy minimálisat.
    Én inkább azon csodálkozom, hogy mégse jelentkezik ez a jelenség látványosan minden keréknél. :)
    Ezt én csak úgy tudom elképzelni, hogy eleve olyan feszesre vannak húzva, hogy kvázi már nyugalmi helyzetben is meg vannak nyújtva, így a menet közben keletkező erők a töredékét képezik az előfeszítési erőknek, így a kerék nem torzul látványosan.

    Szerintem. :B

    (#547) Stauffenberg
    +1

    Leszámítva ezt a butaságot:
    "De a KRESZ-t az elsőbbség adásra vonatkozó pontoknál át lehetne írni, hogy mindig, minden szituációban a kerékpárosnak van elsőbbsége ha nem akarod elütni."

    Azért már had ne megint a gyenge láncszemekhez kelljen igazodni a társadalom normális tagjainak! :W
    Inkább nekem lenne kedvem tankkal közlekedni és erőszakkal érvényesíteni a Kresz által rám ruházott lehetőségeimet: átmenni minden elém kerülő idiótán. ;]
    Megint a hatalmukba kerítenek azok az érzések, hogy gépfegyverrel akarjak kimenni az utcára és ámokfutni.
    :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Phvhun

    őstag

    válasz Jorus #525 üzenetére

    Nem tudom ezt honnan vetted, de nem így van.
    Épp hogy a magura fog sokkal jobban, és merevebben. A felsőkateges verseny triál bicókon mind magurát használnak hátsóféknek. ( kivéve a 20"-os változatokon, mert ott elég a tárcsa ) Olcsóbb bringákon meg V-féket, még az is jobb, mint a tárcsa.

    De egy kis logikus gondolkodással is rá lehet jönni, hogy miért:

    Magura fékpad felülete nagyobb, mint a tárcsafékeké, a felni felülete vagy gyárilag érdes, vagy meg van flexelve, így jobban "harap" a fék.
    Az erőkar maguránál kb 3* akkora, tehát harmadakkora erő kell a kerék blokkolásához, de a magura nemhogy harmadakkora erővel fékez, hanem nagyobb erővel, mint a tárcsa.
    Az erő ami hat a felnire kisebb deformálódást okoz, mint a tárcsán, ezért miután a fék blokkol, a bicó nem mozdul el akár 1-2 centit is, mint ezt tárcsánál teszi. ( ha a gumi csúszását, és deformálódását nem vesszük figyelembe )

    Első féknek meg azért szoktak tárcsaféket használni, mert azzal ténylegesen lhet "adagolni" a fékerőt, a magura az meg inkább vagy nem fékez, vagy blokkolja a kereket, és sok trükkhöz elől pontos fékerő adagolás szükséges.

  • simon7012

    aktív tag

    válasz Jorus #525 üzenetére

    Tudtommal sohasem.... :K

    [ Szerkesztve ]

    G DATA INTERNET SECURITY 2022.Xiaomi MI 11,..Szeretem, ha egy POPsi kerek...

  • gyuszaa

    őstag

    válasz Jorus #525 üzenetére

    Rosszul írtam, ilyen városi bringák is jöhetnek. Cruiser nem hiszem lenne ebben az árkategóriában. :R
    Kosárkával együtt. :D

Új hozzászólás Aktív témák