-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
mauimagic
aktív tag
válasz fattyu #284499 üzenetére
Ha nem vagy grammániás, nem igazán lehet belekötni.
Itt gombokért van, normális webshop egyébként, csak nem a leggyorsabb. 1 hét simán van, mire feladják a bringát. -
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #284496 üzenetére
Azt megfigyelted, hogy ha előrefelé pörgetsz, akkor gyorsabban halad a bringa?
Ez a hátrafelé pörgetés egyébként mikor kell? Ennyire technikás mászásokat tolsz, vagy mi?[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Hasaggymeg #284489 üzenetére
Az elektromosba különleges fémek kellenek, meg speciális gépekkel készülnek, amiknek nagy az ökolábnyoma, meg sok energiát zabálnak, és különben is az elektromos váltósok pusztul el a bolygó!!
Csakis ezért nem vesszük meg és kész!"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #284471 üzenetére
Az első váltó maga a rossz, nem szabadna darálnia, ha teljesen jól működik és kompatibilis a hajtással.
Nekem nincs gondom a szereléssel, pont most van az asszonynak egy építési prodzsekt a nulláról. Azt elhiszem, hogy nem mindenkinek való a szerelés, de egyáltalán nem agysebészet. Mondjuk centrírozást nem csinálok egyedül, ahhoz már nekem sincs türelmem. Egyébként szeretek szerelni.
Az első váltót üeg sosem szeretem, így a legjobb ötletnek tartom MTB-n az 1x rendszert. Sajnos outi vonalon nem tud kihalni.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #284506 üzenetére
Én agy halált a V-Féktől kapok. Mikor valami miatt ki kell szerelni a hátsó kereket rendszerint defekt miatt emiatt elmegy a fék beállítás is meg a váltóé, vagy a fék pofát cserélek emiatt a csavarokhoz hozzá kell nyúlni hogy ne súrlódjon a felnihez legutóbb is van egy napomba tellett mire jól be bírtam lőni. Ennyiből jobb és bírom a tárcsafékes rendszert bár mennyire nem vagyok még mindig meg barátkozva vele .
-
eron009
tag
Sziasztok
A télen kaptam egy ilyen Capriolo Roadster kerékpárt. Kérdésem volna, hogy a kerekét hány bar-ra kellene fújnom? (100kg vagyok)
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #284507 üzenetére
Utálni utálom a V-féket is, de megtanultam beállítani. Viszont az asszony új biciklijén kikötöttem, hogy kizárólag tárcsafékes lehet. Így vázból is sok kiesett, amin nem volt tárcsafék konzol. Az MT200 is adott volt, így nem lesz V-fék többet itthon.
Az első váltón és a V-féken kívül a négyszögtengelyes hajtómű amit még utálok, így valószínűleg az lesz a gépén.
-
válasz eron009 #284508 üzenetére
A gumira rá van írva, hogy max hány bar (az oldalfalon), a viszonylag nagy súly miatt én ennek a közelébe fújnám. Aztán ha még mindig nagyon keménynek, pattogósnak érzed tekerés közben, akkor lehet próbálkozni kicsit kevesebbel, amíg kenyelmes nem lesz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #284509 üzenetére
Mivel fék problémáim voltak rossz időben így olyan V-Féket kapott amihez olyan fék pofákat adtak ami cserélhető egy sasszeg ki szedésévél így vélhetőleg nem fog elmenni a beállítások.
Az nekem is feltűnt mennyivel másabb hajtani a kerékpárt négy szögtengelyjel mint pl. octalinkel most már Hollowtech II-vel egyből dobtam is le az új bicajról a négyszögtengelyes rendszert. Első váltóval nem volt nekem sosem bajom bár mikor 1*10-re váltottam egy - két hétig kerestem megszokásból az első váltó kart most meg annyira rá kaptam hogy ha vissza kell ülnöm a 3*9-re úgy használom mint a 1*10-t csak akkor kapcsolok mikor darálom a láncot a váltón
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz mauimagic #284503 üzenetére
Én hátrafelé úgy igazán leginkább kenés, törlés közben szoktam forgatni, de akkor keresztben a legkisebben ahol a legjobban megtűri a lánckerék és a váltógörgők a láncot minden irányba. Terepen, ha nagyon technikás akkor egy-egy kis hátraforgatás még előfordul, de attól gondolom nem esik le egy kevésbé szerencsés kialakítású bringánál sem.
#284505Ixion77...na meg mibű lesz az elektromos áram, ugyebár, atom, fosszilis stb. még mindig a jó része.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #284496 üzenetére
Ezért nem tartom jó ötletnek, hogy a kormánycsapágyon menjen át a vezetékelés. Egyáltalán nem tesz jót, viszont hátránya az van. Outinál manapság kötelező, MTB-nél meg kezdik erőltetni. Ha félig van csak rejtve, az sokkal jobb. Vagy legyen wireless a váltás és akkor legalább nem lesznek törések a nem létező bowdenezésben. A hidraulikus tárcsafék legalább nem kényes annyits a törésekre és girbegurba elvezetésre, csak cserélni ne kelljen sosem. Bár légtelenítésnél sem előny ha vannak szakaszok ahol a légbuborék meg tud szorulni vagy állni. De ez nem, mert szebb. Nekem meg egyáltalán nem bántja a szemem ha teljesen kívül futnak a dolgok.
-
Fall-N
veterán
válasz rétisün #284512 üzenetére
Teljesen jó lehet oda is, de itt is mindenki arra esküszik, hogy kell a két tányér. Ha valaha építenék outit/gravelt, akkor csak 1x jöhetne szóba, mert utálom az első váltót. Pont amiatt, hogy sosem használtam, de legalább a láncnak útban van és beleér. (Asszony biciklijére sem kerül fel, neki 1x8 lesz )
Speedy007: 3x7-nél sem használtam sosem, össze is rohadt s Tourney, így a legkisebb tányérra ha váltott, akkor beledarált a lánc. De úgyis az volt a hosszútávú terv, hogy megy a kukába, így nem zavart. Nekem a legjobban az integrált hajtómű fejlesztése jött be az 1x, a másik az erős hidraulikus tárcsafék. MT200 valahogy nem volt az igazi.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Fall-N #284517 üzenetére
Nekem is már össze kopott és szépen fog csak azzal van gondom elejétől kezdve akár MT200-t nézem akár a MT410-t hogy olyan érzésem van mint mikor gép előtt ülsz játszol egy szimulátoron kormánnyal és pedálal és nincs semmi vissza jelzés mikor fékezel tudod a hangból és a lassulásból hogy fog a fék és meg is állsz csak nem érzel semmit a pedálokon keresztül. Ezért fékeztem korábban üvegesre a betéteket mert ha tökig húztam akkor volt hasonló vissza jelzés mint mikor a V-Féket használtam. Itt is hallom hogy a kar legkisebb mozgatására hogy a fék pofák hozzá érnek a rotorhoz de ezt a fék karon addig nem érzem míg tökig nem húzom a kart
-
Tin
veterán
Na rendeltem két sisakot, mert a t.köm kivan már a keresgéléssel
Scott Vivo Plus MIPS - ez 44€ volt
Sweet Protection Dissenter MIPS - ez meg 58€Igen, tudom, hogy ezek MTB sisakok, meg hogy ez a 350g körüli kategória, de az országúti sisakból nem igazán találtam jó áron olyat, olyan helyen, ahova vissza is tudom küldeni, ha nem jó. Itt meg visszaküldhetem ingyen, ha valamelyik nem jó. Nyáron tűző napon valószínűleg nem az ideális viselet, viszont ezeknél azért talán nagyobb a védelem, és ősztől tavaszig nem gáz az sem, ha kevésbé szellőzős.
Na mindegy, majd kiderül egy próba után, még az is lehet, hogy szerencsém lesz.
-
itouchfan
senior tag
válasz rétisün #284512 üzenetére
Vingegaard és a Visma is előszeretettel használja már nem csak TT-n, de outin is, ha nekik megfelel valószínűleg amatőrként is el lehet lenni vele.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
fulton
addikt
Na ha már így belemerültünk akit érdekel.
Feltettem a gp5000 gumikat. Ahogy vártuk kevésbé terül.
Kíváncsi leszek a defektallóságára. A felnire egész könnyen fel tudtam tenni gumi leszedőkar nélkül de mondjuk tényleg hidegbe út szélén...mikor a gumi amúgy is merevebb hááát..meglátjuk ( de ne kerüljön rá sor kop kop kop).
A kész kerékszett mindennel(gumi, tárcsa,sor,sensor) 2580 gramm ( anno ha jól emlékszem csak a csepel hátsó kereke volt 2.1kg)[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Még egy kis adalék:
a kis tatyóba végül ezek kerültek:
Multitool mini p20 topeak
Gumileszedőkar 3db
Patron fej
Patron 1db
Belső 1db
Kézpénz
Zsepi
Láncszem
Autoszelep adapter
3ml ecet (csepegtetös)
Kapuhoz egy pótkulcs (vész esetén) (ha elfelejtem magammal vinni a kapunyitot)
---
Bicó kész súly: útra készen, computerrel, hátsó lámpával tatyóval (viz nélkül) 9kg lett.
már csak vizet teszek hozzá ha megyek[ Szerkesztve ]
-
balintbaba
tag
válasz itouchfan #284521 üzenetére
Ha nekik jó, akkor nekünk nem biztos. Országútin én csak akkor látom értelmét az 1x rendszereknek, ha valaki kizárólag, az év 365 napjából 365-öt csak síkon megy.
Még ha valaki tényleg nagyon erős is, kényelmetlen lesz mászni mondjuk egy 44-es tányérral. Persze fel lehet hozzá rakni olyan sort, aminek a legnagyobb lánckereke már inkább egy fűrészlap, de akkor súlyban nem sokat nyert vele az ember. Cserébe valószínűleg hajtáshatékonyságban nagyobb a veszteség, és az elcsúszott láncvonal miatt nem is biztos, hogy annyival aerobb. Ennyi, jobban értek hozzá, mint a Vismánál.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz parandroid #284510 üzenetére
Na nem azért, hogy ismét felszítsam a PSI vitát de vegyük észre, hogy a gyártó is bőven kerekített. Az 5 bar az 72,5 psi (vagy a 70 psi az 4,82 bar) és nem dőlt össze a világ.
balintbaba: Kompakt hajtással és 28-as sorral el szoktak lenni az emberek. 44-es tányérral ahhoz még csak 36-os sor kell ami azért nem fűrészlap.
Jester
-
Tikakukac
titán
Na fiúk, lányok, ez 68 bringa ha jól számolok.
Ezt kéne leredukálni pár darabra, amibe teszek időt. 70 kilós 188cm-es emberszabású a cél. Inkább beton, mint sárdagonya. Ha 250k akkor annyi, de érjen annyit, ha 150k, de éri, akkor nyilván az is tökéletes, nem cél elkölteni a fizuemelést.
Kap a topik egy tálca sört, ha megfejtitek, mert mire én bemagolom az összes hardvert osztályonként megkeresem az árát egy újnak is.
Sorszámokat ha bedobáltok, amikre rá kell menni bőven tökéletes.Köszöntem!
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
jjeahh
nagyúr
Nem csak mtb sisakok, hanem trail-enduro sisakok, amik kevesebb mászásra, több lejtőzésre vannak kitalálva. Nagy sebességnél lehet, hogy furcsán zúg, nehezebb, nem szellőzik olyan jól, cserébe van tarkó védelem és nagyobb napellenző.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Weareus
addikt
#284205 parandroid Szép az a Cube! Köszi a helpet is!
#284207 ZolkoW Köszi az ajánlást!
#284202 jjeahh a beépítési magasságra kiemelten figyelek majd, ezzel kapcsolatban kérdésem is lenne, ill., mielőtt fel lesz téve a pont az i-re, kerékpár szervizessel is egyeztetek.
#284202 jjeahh Igen, egy Og-Evkin karbon mellett tettem le a voksot egyelőre. Ha minden igaz, ez bőven 1000 g alatt van, a mostani telós meg, eh, nem nagyon találok pontos adatokat a neten, de szerintem két kiló körül van vagy a fölött...
[link] Nem ez a kiszemelt darab, csak "illusztráció".
Méretügyileg tanácstalan vagyok.
Ha pontos méretet nem is lehet így adni, de rá tudnánk "zoomolni", hogy kb. mekkora kell? Mit kellene lemérnem pontosan a villán?Váz: 21", 55 cm. Alu, Stevens.
Kerekek: (keskeny, minimális mintázatú "pályagumi" lesz rajta, a mostani még túl balonos és mintás, de már valami...), 28-asak.Villa, ami "költözik ki": SR Suntour NRX-S RLD Air Spring (Remote spped locout). Szerintem ez simán 2 kg vagy több...
Valami ilyesmi, ha nem is pont ez: [link]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tikakukac #284526 üzenetére
Mennyi?! 68?! ...kellene nekem is egy a tiédhez hasonló avatar.
#284517Fall-N... én amíg volt nekem is bizony sokat használtam az első váltót, főleg éles visszafordítóknál, vagy hirtelen le-fel gödröknél erdőben jó volt egyből visszaejteni elől ami ugye kb. 2-2,5 hátsó váltást jelentett. Aztán persze megszoktam nélküle mert hát sokkal több előnye van mint hátránya ha elhagyod az első váltást, nálam ráadásul fel-fel hozta a láncot is néha a láncvilla mellett a hirtelen visszaváltásnál, a hírhedt chain-suck (magyarul találóbban láncszopás ) ami kész katasztrófa volt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Weareus #284531 üzenetére
Egyáltalán nem tűnik gyenge telónak amúgy, szvsz én így utánnanézve lehet megtartanám és kapna egy alapos szervizt. Ez egy levegős teleszkóp, ami kb. a montis Raidon szintjén lehet és elvileg egyáltalán nem nehéz, 1600g körül van . Egy nagygenerál után valszeg nagyon szépen mozoghat és gondolom masszív is, szal nem biztos érdemes leváltani egy merev villára. A beépítési magasságról nem találtam infót, de gondolom 470-480mm körül lehet.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #284527 üzenetére
Köszi az infókat. Egyszerűen meguntam a keresgélést, ezek még tényleg jó áron vannak, és tényleg biztonságosnak tűnnek. Nyilván nem ideálisak országútra, viszont a nyári meleget leszámítva jó lennének nekem hétköznapi gurulgatásra meg kirándulásra, szóval az egyiket szerintem megtartom, ha nem mondjuk 2020-as gyártásúak. Van 3 országúti sisak is, amit kiválasztottam, de azok most nem akciósak, vagy macera és drága a visszaküldés (pl. Bikeinn). Azok olyan 80€ körül vannak, csak jó lenne egy helyről berendelni őket, és akkor két körben letudnám a sisakparát is.
És akkor már csak egy normális szemüveg kellene... -
RexpecT
addikt
Most megint elkezdtem nézegetni a bicókat, mert van egy olyan érzésem, hogy jövőhéten sem fogják feladni a Cannondale-t és akkor a jövőhét végén inkább visszamondom.
Amik most tetszenek:
Rose PDQ1
- Ár/értékben ez eléggé ott van. Ezen nem cserélnék semmit, csak vennék egy merev üléscsövet a bikepackingeléshez.
- 120mm rugóút valszeg kicsit overkill nekem
- Ezt a bicót szerintem legalább 5 évig megtartanám, szóval annyira nem érdekes, hogy a használt piacon kevesebbet ér
- 10,8kg droperrel és ballonos gumikkal
Orbea Alma M20
- Meglepően jó áron van itthon
- Korrekt felszereltség, bár a Fox villákat nem ismerem
- Súlyára kíváncsi lennék
FOCUS RAVEN 8.9
- Ez is nagyon tetszik, de ez a legnehezebb az összes közül az biztos(11,6kg ami majdnem annyi mint a mostani alu bicóm pedálokkal..)[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz RexpecT #284535 üzenetére
Egy szavazat az Orbeára! Én is mostanában kerestem bringát, ahogy látom kicsit túltolták a gyártást, mert nagyon jó akcióik vannak az EU-ban! Nem ritka a 30-40% kedvezmény sem. És akció nélkül is jól vannak árazva a bringáik, szóval...
Ez a bringa elvileg 10.9 kg M-es méretben. Neked milyen méret kell? Kicsit körülnézek az általam ismert boltokban (német, spanyol, osztrák).
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz bulikavagyok #284537 üzenetére
Köszi a helpet.
S/M méret a jó általában. 168 centi magas vagyok, az átlépőm pedig 78cm.
Toobee:
Felfelé biztos lassabb valamivel, bár szerintem minimális lehet a különbség mondjuk a Scalpelhez képest. Én ezt a review-t olvastam a bicóról.[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #284464 üzenetére
Trimmelni természetesen kell néha, de mindkét 2x11-es bringámon rendesen be lehet állítani a váltást. A 2x9-es Ultegrát nem tudtam annak idején úgy beállítani, hogy kistányéron a két legkisebb hátsó fokozaton ne érjen az átdobóba a lánc. Persze ez amúgy is durva keresztbeváltás lett volna.
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #284535 üzenetére
Hogy ellenvélemény is legyen, mivel ugyanakkorák vagyunk, csak a súlyunk különbözik, gondolom a legtöbb xc-ből neked is S-es kéne, néha M. Az Orbea geóját elnézve az M-es nagy lenne, de az S-esnek nagyon rövid az effektív felsőcső hossza, így nem tudom elképzelni milyen lehet rajta ülni... szerintem nekem 580- max 600mm az ideális, az Orbeán meg 559mm, ami azt jelenti, hogy lehet mai szemmel furcsán hosszú stucnit kéne raknom egy ilyen gépre . De lehet nem lenne furcsa, vagy elég lenne egy 80mm stucni is. Én a Rose bringára szavazok
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz RexpecT #284539 üzenetére
Első találat egy M10-es, kicsit drágábban. Viszont ő elvileg csak 10.4 kg, és van mindkét méretben/színben. Ők szállítanak Magyarországra is.
Náluk ez enne a best-buy, de sajnos nincs a méretedben. Megnézem még pár helyen. -
RexpecT
addikt
válasz jjeahh #284543 üzenetére
Orbeából elvileg M-es kellene(165-180cm között ezt ajánlja) a Rose-ból pedig S-es(78centis átlépőhöz).
Obea M top tube: 593mm
Rose S top tube: 588mm
bulikavagyok:
Nem rossz az az M10-es de ennyit már nem adnák bicóért. Ilyen 2800 euró körülig nézegetek.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz bulikavagyok #284537 üzenetére
ők nem szállítanak Mo-ra, ugye?
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #284545 üzenetére
Az S-esnek a felsőcsöve rövid, az M-esnek a nyeregvázcsöve baromira hosszú, a nyeregcsöved alig lenne kihúzva. Nekem kissé gnómnak tűnik az a bringa, a Rose arányai viszont rendben vannak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz RexpecT #284545 üzenetére
Ez is szuper vétel - ha nem zavar, h 22-es modell.
Ringman: Ők sajnos nem.
-
Tikakukac
titán
válasz Hasaggymeg #284532 üzenetére
Igazándiból az a vehemencia és idő szükséges ehhez is, ami az Alza bringa fikázásba és további személyeskedésbe lett betolva pár napja.
10 másodperccel számolva 10 perc ez a lista. Nyilván könnyebb irányba folyik a víz, én is inkább írok 4 ezer karaktert, hogy miért hülye a másik, mintsem rányomjak mondjuk az első tucat linkreA fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest