-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
anorche1
őstag
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
szjoci
őstag
válasz Teasüti #19940 üzenetére
Igen, én is ezért kérdeztem rá mert két féle táblázatot találtam. Az egyik a te féléd, a másik pedig amit Zola007 linkel #19944-ben.
Múlt héten voltam egy picit az erdőben, és a felnin félrecsúszott az 1.95-ös gumi. Először azt hittem 8-as van benne, utána néztem meg jobban hogy el van csak csúszva a külső. Most megigazítottam hogy szépen párhuzamosan fusson a felnivel, meglátom hogy jó lesz-e.Más, bár szintén ehhez a túrához kapcsolódik: földút van végig amerre mentem, egy jó 2-3 km-es lefelé lejtős szakaszon traktorgumi szépen felbarázdálta az utat. Mire leértem, szinte az összes (!) csavar fellazult a montimon. Még jó hogy belekapaszkodtam a szarvba kézpihentetés céljából (akkor vettem észre hogy kilazult a kormányszár) és nem csak rátettem a kezem, mert akkorát zúgtam volna hogy ihaj. Szerencsére volt nálam szerszám. Érdemes lenne menetragasztóval meghúzni a csavarokat? Nem szeretnék ismételten így járni...
Üdv,
Joci[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz anorche1 #19951 üzenetére
látod, pont ezért utálják a bringásokat sok városban.....
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19944 üzenetére
Nem hiszek annak a forrásnak.
Nem látom a logikát benne különösebb érvelés nélkül, hogy 19 mm-nél miért szűnik meg az addigi linearitás a növekedésben.
Ellenben a Yasec-féle táblázatban ésszerűnek látszó lineáris felfutása van a párosításnak, amit akár grafikonon is lehetne ábrázolni.Amúgy a bringagyártók trükkösek, bevett szokás, hogy az olcsó, spórolós vékony felnire ballonos gumikat pakolnak fel a kényelem jegyében, de amennyire tudom nem ez a normális.
A gyakorlat ugyan azt mutatja, hogy némileg el lehet térni a Yasec/Ebike féle tábálzattól, de nem ennyire szélsőségesen, hogy 63 mm-es gumit rárakjak egy 19-es felnire. Az minden, csak nem biztonságos. Lehet, hogy boltba járni gyök kettővel jó lesz, de senki ne mondja nekem, hogy az a gumi nem fog leugrani a felniről intenzív hegyikerékpározás alkalmával jelentős oldalirányú erőknél!Persze nem szentírás a Yasec-féle táblázat sem, de jó iránymutató a maximális biztonság jegyében.
Ettől eltérni csak a felhasználással járó kockázatok mérlegelésével lehet. Attól függ csak hol és mire.És akkor még a gumi szerkezetéből adódó sajátosságokra ki sem tértem, miszerint a túl ballonos gumi túl vékony felnin idő előtt tönkremegy, stb.
(#19941) nauro
Lásd: linkelt táblázat.[ Szerkesztve ]
-
golyós
őstag
Sziasztok!
Szerintetek ő megbízható?
MTB-n használnám szinte csak városban, aszfalt gumival.
3-4 centit emelnék a kormányon arra csak elég lenne?Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #19954 üzenetére
MO. ~50 évvel van csak lemaradva kulturálisan a nyugattól.
Ez ilyen.
Kresz oktatóm mondta, hogy a közlekedés "városi dzsungel", ahol túlélni csak extrém odafigyeléssel lehet.
Semmi nem garantálja, hogy nem esik bajod ha te magad betartod a szabályokat.Másrészt meg nem a kultúrában kell keresni feltétlenül a magatartási problémákat.
Én is sokkal szívesebben engedném át a gyalogost a zebrán, ha nem 400 forintos benzint pöfékelnék éppen el, amíg ő komótosan átbattyog az úton. 200 Ft-os benzin mellett viszont nem zavarna egy komplett óvodás csoport sem.
Hiába van elsőbbsége, az ő türelme ingyen van, a benzin meg nem.
Persze ez is körülmény függő, szvsz a gyalogos csak akkor lépjen le elém, ha ezt a sűrű forgalom indokolja. Mint a zavarás és akadályozás indokolt esetben a Kresz-ben. Viszont gyér forgalomban igenis várjon még 5 másodpercet, amíg elmegyek és utánam le át tud menni zavarás nélkül nekem meg nem kellett eldisszipálni egy rakás mozgási energiát.(#19953) Zola007
+1, többek közt.
Sztem amúgy meg mindenki utál mindenkit.[ Szerkesztve ]
-
Csapi007
veterán
válasz #48525824 #19954 üzenetére
Hy
Azért az más, hogy épp most vált, de én már nem fékezek és átmegyek mikor már néhány másodperce piros.
Olyan autóst aki a "régóta" piroson megy át azért nem látni minden sarkon.
Persze a szabály szempontjából ez mindegy, de azért a mentalitás nagyon más."Csak úgy mondom"
-
syberia
veterán
Ha valaki szeretne nehéz U lakatot venni, nem kell tovább keresgélni 2kg+
https://howbad.info/
-
Teasüti
nagyúr
válasz syberia #19959 üzenetére
"kovácsolt titán acél ötvözet acélból"
Mi van???
330 mm amúgy már elég sok, kényelmesen át lehet fűrészelni, ha jó fogás biztosít a hossza.
Minél kisebb, annál biztonságosabb.MÁS
Montis hátitáskát tudtok jót olcsón?
Ilyen kisméretű kellene (ivózsák nem feltétel, de persze nem is hátrány), ami nem csap tarkón egy ugratásnál.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #19955 üzenetére
Az teljesen mindegy, hogy Te és én mit hiszünk
A Yasec féle táblázat egy elméleti táblázat, a realitáshoz semmi köze
19mm-re már nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is minden gumi rámegy amit az átlag júzer használ. (1.5-2.25)Szóval Yasec ide vagy oda, az sületlenség, hogy 17c esetén 37 és 19c esetén 44 milliméternél véget érne a lehetőségek tárháza.
Nézd meg, hogy az XC gépek 90%-át 17-19 felnikkel szerelik és rendre 1,9-2.0-2.1 gumikkal jönnek ki gyárilag. Gondolom egy egész szakág épült fals infókra
Ha nekem nem hiszel, akkor nézd meg a többi gumigyártó oldalát is és a felnigyártókét is
pl. Mavic EX 721 egy 21 széles felni, Yasec szerint 2.0 a max ami rátehető, ezzel szemben nézd meg a tulajdonságoknál, hogy 2.3 - 3.0 közötti gumikhoz ajánlják
Vagy a Mavic XC 717, ami deklaráltan egy XC felni 17-es belső szélességgel és 1.00 - 2.1 között ajánljákRengeteg hasznos infó van egyébként a Yasec oldalán, de pont sikerült megtalálnod egy hibás pontját.
De majd jön Runner és Lasali kolléga és megmondja a tutit, ha nekem nem hiszel. Ők szakmabeliként láttak már pár vasat.[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
#48525824
törölt tag
válasz Teasüti #19963 üzenetére
Ha normalis tempoval haladsz es tartja a mogottes jovo a kovetesi tavolsagot, akkor meg kell tudnod allni, ha nem, akkor valamit elbasztal, mindig ez a kozlekedes biztonsaga duma szokott lenni a mentoov, pedig az esetek 98 szazalekaban nincs olyan korulmeny, amire ra lehetne fogni. Nekem fixivel tobb szokott lenni, mint negy meter.
-
Zola007
veterán
válasz szjoci #19952 üzenetére
tegyél rá 1.4 -es gumit, az biztos nem fog félrecsúszni, mert a Yasec féle táblázat szerint az a tuti rá
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Én jelenleg most is 21mm es felnivel megyek (külső szélesség), és 2.2 es ballonos gumit használok rajta.
(Nem beszélve arról hogy felni fékes a felni tárcsával használva, valamint 376 gramm a súlya.)
Így ahogy mondod, semmit nem számít szinte ez a felni szélesség téma...
Annyi hogy jobban feszíti kifele a gumi, és így könnyebben leszakad egy versenyzésre tervezett ultra könnyű felni oldala. De egy nagy gumit meg nem fújsz fel 3-4 bar fölé, ahol ez érvényesülne. ZTR meg hozzá hasonló komoly felniknél, amik gyárilag tárcsásak, kicsit szélesebbek is, mindnél van nyomás korlát, 65 psi körül.
Egy igazi hátrányát látom, hogy kanyarba, oldal terhelésnél, jobban csavarodik a gumi a felnin, de nekem még full laposan se fordult le, nem is igazán éreztem ezt a jelenséget.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #48525824 #19954 üzenetére
Melyik volt előbb? A tyúk vagy a tojás? Ki utálta előbb a másikat? Kinek van joga jobban utálni a másikat?
Szerintem a kerékpáros, autós és a gyalogos azért utálja a másikat, mert azt hiszi magáról, hogy csak neki van előjoga szabálytalankodni.
Nem tudom van-e jogosítványod, vezetsz-e a városban, de akkor látnád a másik szemszögből is, hogy egyes bringások (sokszor nem is szándékosan, hanem ostobaságból) mekkora gyökérségekre képesek.
A legtöbb bringás nem ismeri a KRESZ-t elég jól (vagy leginkább semennyire), egy részük ezzel tisztában van és óvatosan közlekedik, keresi a kerékpárutakat. De van aki meg vakmerően hülye. Mint tavaly a barom aki felfeküdt a haverom autójára, aztán még neki állt feljebb, pedig a tábla nélküli kereszteződésben neki kellett volna megállnia. Mivel megsérült az autó, ezért rendőrt akartunk hívni, erre elszelelt. Sosem lett meg az illető, így a haverom saját költségen kellett, hogy javítson. De ugyan ez a haverom volt, akibe oldalról belement egy kerékpáros.
De megemlíthetném a párom apját, aki egyébként fuvarozó, nagyon jól vezet és a cége is megköveteli, hogy szabályosan közlekedjen. Két éve elütött egy ostoba kerékpárost aki nem adta meg az elsőbbséget. A fickó szanaszéjjel csavarodva feküdt a furgon alatt, később a kórházban meghalt. Szerinted egy vétlen (vagy hibás) autóvezető vágyik arra a látványra? Fél évig tartott a bírósági hercehurca, addig a munkájából felfüggesztették. Végül megállapította a bíróság, hogy a kerékpáros volt a hibás.
Szerintem meg utálat és a másikra mutogatás helyett lehetnénk egy kicsit toleránsabbak. Ez igaz mindenkire aki a forgalomban részt vesz. Sokszor az emberek nem tudják a másiknak a helyébe képzelni magukat.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19962 üzenetére
Ezeket a köröket már lefutottam.
A topikbéli tapasztalatok azt mutatják, hogy általában probléma nélkül lehet használni egy-két mérettel a táblázattól eltérő párosításokat is.
Ami engem illet én még életemben nem láttam 19-es felnin 3.0-s gumit, aki ezzel lejtőzik, ott már fejben is lehetnek gondok.
Akik 3.0-s gumival nyomulnak, nem 19-es felnit használnak sztem.Az, hogy a gyártók mivel szerelik a kerékpárjaikat, nem releváns ahogy azt már írtam volt.
Had ne ismételjem magam...Mavic amúgy vállalja a felelősséget is az oldalán közzétett adatokért?
Ha én meghalnék emiatt a szélsőséges párosítás miatt, akkor a Mavic-ot szét lehetne perelni, ugye?
Vagy nem, mert van vhol vmi apróbetűs rész, ami kizárja a felelősséget? Ha igen, akkor nem hiteles adat.
Ha nem, akkor meg csak nem volt még rá precedens.Nálam a városi gépen a 19-es felnin 54-es gumi van fent 4,5 baron. Szinte alig van vmi tartása oldal irányban.
Úgy hajlítgatom kifelé a gépen ülve, ahogy akarom (letérdel a gumi, ahogy riszálom a seggem a nyeregben).
Nem is merem nagyon lefektetni aszfaltra, se kirakni a gép hátsóját, mert majrézok tőle.
Meg merem kockáztatni, hogy talán kézzel le tudnám fordítani a felniről a gumit még azelőtt, hogy teljesen leereszteném.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Tök8 milyen sebességgel haladok, a lámpa időzítésének semmi köze hozzá, h mekkora tempót diktálok. Ha akkor vált sárgára, amikor a lámpa alatt vagyok, igen valószínű, hogy nem fogok satufékezni. Ennyi.
Az, hogy utánam még átjön 3 másik autó, az had ne legyen az én problémám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #19962 üzenetére
19mm-es felni, szerintem 2.35-ig okés, teljesen jól látod, ha ennél szélesebb külsőt akarunk, akkor érdemesebb szélesebb felnit venni, de ez sem szentírás. Emlékszem rá, amikor összeraktam az első kona stinky bringám, a pénz keret igen szűkös volt, váz, tag, villa, fékrendszer elvitte a pénz nagy részét és a többi alkatrészre már alig maradt, így abból kellett építkezni, ami volt. Hátul egy sun ds2-xc felni volt, mint látható 17,5mm a belső szélesség, nekem ezen 3.0 duro külső volt! Nyilván ez egy állatság volt, meg érdekesen is nézett ki, de nem jött le a felniről a gumi egyszer se, szóval nem érdemes ezen annyira aggódni. Aztán persze amit lett egy kis pénzem cseréltem is MTX 33-ra.
Hasonló téma, a belső gumiknál is sokan nézik, hogy rá van írva 2.125-ig, húha akkor a 2.35-be nem jó, fenéket, 3.0-ba is simán belefújtam, de 2.5-be gond nélkül, használtam dh belsőt is, nem vettem észre, hogy az tartósabb lett volna mint a normál ami 2.125-ig ajánlott.
Inkább az lehet gond ha keskenyebb külsőbe akarunk szélesebb belsőt gyömöszölni.
Országútinál is rá van írva 19-23 ig jó, 25-ös külsőbe vagy akár 28-asba is simán bele lehet fújni.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz ---Lasali--- #19966 üzenetére
Köszönöm a megerősítést, ezek szerint a tiéd még kilógóbb példa mint az enyém
Nekem jelenleg a Kellys 16,5C gyári felnije van (szintén külső szélesség 21mm) 1.9-es Land CruiserrelMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #19971 üzenetére
Na meg is van a kivételünk.
Fényképed nincs róla véletlenül?
Nálam már az 54-es gumi is elég ortopéd képet mutat a 19-es felnin.(#19972) Zola007
55 mm 21-es felnin nem kilógó annyira.
Ez a táblázatban egy rubrika.
Néhány rubrika a határ fölött a tapasztalat szerint még oké.
Nem is erre reagáltam, hanem hogy azért szerintem nem lehet felrakni rá bármit.[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz Runner_fxr #19971 üzenetére
nekem vuelta airline 3on van schwalbe black jack 26x 2.1es.akkor ez így jo?
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Ma délelőtt olyan 8 óra tájékán mentem Pöstre.
Pöstiessen szólva.
Na, szóval Agárd után a benyakútnál lehagytam egy fekete-piros Cube-s országútis srácot. Szép szál legény, nem-e lehet, hogy a topikból ismert fehérvári versenyző arc volt? (nem ugrik be a nick szorri)[ Szerkesztve ]
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
bigbuda
aktív tag
válasz Runner_fxr #19942 üzenetére
Koszi. Az a Gepida tetszik... Pontosan melyik tipusara gondoltal? 200 CSR es 200 CSR pro kozotti tudasi kulonbseg megeri az arat?
-
D.Orion
veterán
Endomondo szerint Csabi ma nem tekert még. Régen fekete-piros szerelésben tekert és most már a gép is fehér-fekete-piros, de nem tudom, hogy idénytől milyen ruhában tolja.
-
stracker06
aktív tag
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Nem tudom van-e jogosítványod, de nekem úgy tűnik, hogy nincsen. Ha épp akkor vált sárgára a lámpa, amikor Te csak néhány méterrel vagy előtte, akkor esélyed nincsen arra, hogy 50 km/h-ról biztonságosan lefékezzél 0-ra. Persze, vannak gyökerek, akik csikorgó kerekekkel megcsinálják, de szerintem ők vagy vették a jogsijukat, vagy simán hülyék... (Ez nem csak az én véleményem, ezt így tanítják! )
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #48525824 #19964 üzenetére
Nem igaz.
A sárga azt jelenti, hogy piros következik. Ha biztonságosan már nem tudsz megállni, tovább haladhatsz.
Mit jelent, hogy biztonságosan nem tudsz megállni? Vészfékezni ok nélkül nem szabad. A sárga nem elegendő ok rá. Tehát ha normál fékezéssel valószínűsíthető, hogy nem tudsz megállni a vonal előtt, akkor tovább kell hajtanod. Ha normál fékezéssel meg tudsz állni a lámpa előtt, akkor meg kell állnod. Az nem számít, hogy még sárga a lámpa, mikor megállsz, vagy addigra elpirul, a lényeg, hogy hirtelen lassítást nem csinálhatsz, mert az balesetveszélyes.Amúgy ha már biztonság: a fixiden van fék?
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
hoffman_
nagyúr
válasz Runner_fxr #19936 üzenetére
természetesen igazad van benne, hogy már régen nem a minőségről szól. én sem hasonlítom hajdani önmagához, nyilvánvalóak a hibái. a divatfikázást nem kifejezetten rád értettem, csak kibukott belőlem, mert minden sarkon találkozom vele mostanság, és szerintem nem jogos. ár/érték arányban igenis jó cucc.
egy régi használt pályavázas gép még mindig drága, régi outi-t nem szeretek egysebinek használni, az átpapucsolásnak pedig nem vagyok híve, Pajti bá ide, vagy oda, nekem valahogy testidegen maradt a dolog.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
aztak*....
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
#48525824
törölt tag
válasz -=RelakS=- #19980 üzenetére
Mennyi ideig sarga a lampa? 3 masodperc, bevalt sargara, az elso autos aki a legkozelebb volt a lampahoz atmegy. Akkor megis miert szokott meg utana 3-4 auto atjonni? Erre tudtok valami indokot mondani? Tenyleg minden lampanal ez van.
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz #48525824 #19983 üzenetére
Mert vannak hülye vadbarmok, akik még akkor is átmennek utánam, mikor én a szemem sarkából még látom, hogy pirosra vált a lámpa.
Én a szabályt írtam, nem a sajnálatos gyakorlatotAz meg, hogy mennyi ideig van sárga? Változó. Valahol alig tudsz megállni a pirosig, máshol meg egy regiment is áthaladhat a sárga alatt.
Tüzi, orosz dash cam videókat szoktál nézni? Nna, ott aztán még a pirosat is sokan alternatív zöldnek nézik, a sebességhatárt jelző táblákat meg sordísznek
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #19973 üzenetére
Van róla elvileg, csak a gépemen elég nagy a kupleráj és nem találom a legrégebbi képeket, az meg már igen rég volt. Vicces volt az biztos, de egyébként le a kalappal a sun xc felnije előtt, azt hittem hamar kinyírom, de állta a sarat, pedig kapott rendesen. Mondjuk 18 centi rugóút, fox dhx 5.0 tag és egy brutál 3.0 gumi védte, ami nem ugyan az mint egy merev vázban 2.0 gumival. Kisebb 8-as volt csak benne, párszor centíroztam, azért megnyugtató volt lecserélni egy erősebbre.
bigbuda: Gondolom a crs 200 és 200 pro jöhet szóba, ezek vannak 100 alatt.
200pro-n jobb a hajtómű és a hátsó váltó. Illetve a villa legalább suntour. Én inkább azt venném. -
grizlisandor
addikt
196 cm magas vagyok és 115kg, biciklit szeretnék venni napi 30-40 km megtételéhez 90% kerékpárút.
Kinéztem egy Merida Matts XT(katt) kerékpárt, írtátok hogy ez egy jó kis bringa. 80k-mba kerül postával együtt, kerékpárboltban szétszedik, csomagolják és így kerül nekem postázásra.
Holnap beszélek a helyi kerékpárüzlettel, hogy mennyiért nézik át/rakják össze a kerékpárt és raknak rá sárvédőt meg egyéb dolgokat. Adásvételi szerződéssel hitelesítjük a dolgokat.Képek: a fent említett meg csináltattam még párat a tulajjal: képek(katt)
Kérdésem, ennyi pénzért megéri ez? Papíron a 22" váz 3 cm híján van, de gondolom ez nem probléma.
Lakatnak veszek 2db ilyet: Spyral Zig-Zag(katt) amit ajánlottatok.Bocsi hogy sokadjára megkérdezem, de nem szeretnék kiadni ennyi pénzt, ha nem vagyok benne biztos, hogy megéri.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Estére kiderül, úgy is betéved a topikba.
(#19988) grizlisandor: Én már korábban is ajánlottam és bátorítottalak a megvételére. Most is azt mondom, hogy igen, pláne így, hogy 80K-ért megkapod postázva szakszerűen elcsomagolva. Gondolom nem bontják atomjaira, csak a kerekeket veszik ki, kormányt fordítják el aztán megy bele a kartondobozba sok bubifóliával és kartonlappal. Szerintem az ilyen szintű összerakást te is meg tudod csinálni, szerszám se nagyon szükséges hozzá. Talán egyedül a tárcsa fék beállításával kell majd kicsit játszani. Minimálisan átnézetheted egy helyi bolttal, de szerintem rendben lesz, mivel gondolom az adásvételiben is szervizelt állapot lesz/van feltüntetve. Egy ilyen átvizslatás 3K körül szokott fájni.
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
kresszből szerintem igen is 2 évente újra kellene vizsgázni, nekem 1 éve van meg, de már most fel kell lapoznom a könyvet, hogy valóban jól tudom-e...
minap is majdnem 2 bringás lökött fel egy ilyen szituban (kocsi helyébe kell képzelni őket, én az emberke vagyok):
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Runner_fxr #19987 üzenetére
Úgy érted, hogy kevesebbet kapott, mint egy merev vázban 2.0-val kapna?
(#19990) Because
Szted mennyi bringásnak van jogsija?
Én a forgalomban való részvételt kötném jogsihoz. Bringás jogsi: Kresz alapoktatás, bicikli jármű kezelés, rutinvizsga. Lenne mondjuk 30k a jogsi, az baráti ár. Ki se engedném az úttestre, akinek nincs.
Rutinból meg ilyen feladatok, mint nyomvonal tartás bármilyen sebességen (akár sétatempóban is), iránytartás hátranézés mellett, vészfékezés, váltó működése (a hajam égnek áll a koca női bringásoktól, hogy képtelenek felfogni a láncváltó működését), tájékoztató vezetési mód.[ Szerkesztve ]
-
Zola007
veterán
válasz Teasüti #19973 üzenetére
de itt nem 21-es belső szélességű felniről beszélünk, hanem Lasalinak és nekem is 21mm külső szélességű felnink van.
Na ez a nem mindegy, mert ez belül ~17mm mindkettőnknek és ezen van nekem 50-es, neki 55 széles gumiYasec táblázat viszon C-s szabványméretre, tehát belső szélességre van, ezt fel is tünteti.
Tehát szerinte a Lasali és az én 17C-s felnimre is max 37mm széles gumi mehetne, ami röhej[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
LógaGéza
addikt
válasz Runner_fxr #19942 üzenetére
Ez a Helix 4.3 meg nekem tetszik, még méretben is jó lenne, 26.-án megyek Pestre, lehet még élőben is megtudnám nézni, de megvenni csak részletre tudom - valaki vett mostanában részletre kerékpárt? Én még életben nem vettem igénybe ilyet, mi kell ehhez?
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Because
őstag
válasz Teasüti #19991 üzenetére
ha meridára meg menő szerkóra tellett nekik gondoltam....
de amúgy életképtelen az ötlet sok embernek arra sincs pénze, hogy a 8-ast kiszedesse a rozsdás kerékpárjából, viszont, hogy munkába menjen szüksége van rá... ez Magyaro.LógaGéza : eladod a lelked és lesz a bankkal egy közös tulajdonotok
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Zola007 #19992 üzenetére
Jah bocs, én csak ETRTO méretekben gondolkodtam.
Ha ez nem téma, akkor szerintetek mi a jó válasz ezekre a kérdésekre?
"Mindegy, csak ne trialozz vele?"
És a mi a helyzet a gumi oldalfalának terhelésével? Le van ejtve?(#19994) Because
És mennyiben releváns az, h kinek mennyi pénze van, hogy kell-e jogsi egy jármű forgalomban való részvételéhez, vagy nem??
Elég nagy gáz sztem, hogy emberek Kresz ismeret nélkül ki mernek egyáltalán menni a forgalomba.
Ha most én meg úgy gondolom, h ha a közösségben ezt nem képesek szabályozni önmaguktól, akkor az állam feladata lenne rendszabályozni.[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz Teasüti #19995 üzenetére
gondolom nem voltál sose abban helyzetben, hogy hajnalban órát kellett tekerned naponta hóban havi 70000ft-ért, nem mondom, hogy az ilyen emberek nem jelentenek problémát, de más megoldást kell keresni rá... legyen inkább ingyen az az oktatás és bárki számára elérhető
[ Szerkesztve ]
-
HookR
addikt
válasz D.Orion #19968 üzenetére
Egyetértek. Marhára nem hiányzik, hogy még jobban elmélyítsék a biciklisekkel szembeni előítéletet. Például ez a rész itt a tahóság netovábbja - 14m34s
És sajnos messze nem az egyetlen a videóban.Amúgy #19910-re valaki cyclocross és Quiker Pro témában?
▌www.thunderbolts.info | youtube.com/ThunderboltsProject ▌16personalities.com▐
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Teasüti #19991 üzenetére
Hát ez azért nagyban függ a kerékpározási stílustól, de egy össztelós bringában, egyértelműen többet kibírnak a felnik, mint egy merev vázban. Én kb. 2 m-es letöréseket ugráltam, meg elég tempósan 45-50km/h csapattam lefelé az erdőbe, rengeteg kőhöz, gyökérhez, gödörhöz vágtam oda a hátulját, nem vagyok benne biztos, hogy ezt mondjuk kibírta volna egy merev vázas dirt gépben. Tényleg durvákat kapott és mégiscsak egy xc felniről beszélünk.
LógaGéza: 26.-ára szerintem már itt lesz, de nincs kizárva, hogy már érkezése napján el fogjuk adni.
De ha akkor nem is, pár napot jósolok neki. A 2014-es modellből viszont jön egy csomó nemsokára: [link], de ez szezonáron 160-165 körül lesz sajnos.A hitelhez ez kell:
- Személyi igazolvány, lakcím kártya
- Adókártya
- Utolsó két havi bankszámla kivonat (ha a fizetés számlára érkezik) vagy
Munkáltatói igazolás
- Befizetett közüzemi számla és a hozzá tartozó számlalevélMik a feltételek?
- Minimum 25%-os kezdőrészlet
- Minimum 75.000 Ft-os hitelösszeg
- A futamidő szabadon választható 6 és 48 hónap között[ Szerkesztve ]
-
bigbuda
aktív tag
válasz Runner_fxr #19987 üzenetére
Ertem. Es neked van boltod? Ilyen Gepida-t is forgamazol? Mert ha mar segitettel nalatok vennem meg.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Because #19996 üzenetére
És akkor a szociális helyzete miatt máris jogosulttá válik forgalmi veszélyt képezni?
Ne menjünk el ebbe az irányba, mert igen erős politizálás lenne belőle, de azt itt nem szabad!Nem, nem voltam még ilyen élethelyzetben. Én kicsit többért csinálom ugyanezt és évek óta van jogsim is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...