-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Krisz79 #20497 üzenetére
Ha használt is lehet a bringa, akkor Vácon mindenképpen nézzél be a Crazy Biker's-be. Ne a weboldalukat nézd, az aktuális kínálat karbantartása a minőségi szervizeléssel ellentétben nem az erősségük.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
GhostLead
tag
Segítségeteket szeretném kérni.
Northwave Tour napszemüvegemben megrepedt a sötét lencse ( érdekes mert ugy vigyázok rá mint a hímestojásra, és középen a lencse elkezd repedezni).
A kérdésem az lenne: honnan tudok bele szerezni sötét lencsét? A hivatalos forgalmazónál nincsen, csak átlátszó lencse.
Válaszotokat előre is köszönöm! -
dragonfx
veterán
Amugy min múlik a köztudatban hogy márka márka lesz?
Szerintem a rockriderek jól néznek ki. Itt eléggé lehuzzatok...
Amik jó márkák szerintem magellan,merida, kellys,ktm.
Erről a kross,bergamont sosem hallottam.
Régebben nágy névek voltak de eltunoben vannak a moongoose, gt,wheeler.Mindet kínába,indiába,lengyelek csöves bermunkasok csinálják sorgepen. Egyik sem minosegibb a másiknál.szvsz.
[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
LógaGéza
addikt
válasz dragonfx #20507 üzenetére
Ami megkülönböztet az egyik Made in China terméket a másiktól, az a minőségellenőrzés. Amíg az egyiknél nincs / épp ránéznek, hogy egyben van-e, addig a másik több teszten is átmegy, mielőtt kimegy a gyárból, és ennek bizony ára van. Lehet, hogy egyik gyártósoron napközbe (csak mondok valamit random) Gepida készül, éjszaka meg eBayes "filléres" gépek, de az utóbbit biztos nem nézi meg senki, hogy van-e valami baja, és akár még rendeltetésszerűen se lehet használni...
"Go to work, get married, have some kids, pay your taxes, pay your bills, watch your tv, follow fashion, act normal, obey the law, and repeat after me: I AM FREE"
-
Solad
őstag
Feri for president!
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
golyós
őstag
válasz Krisz79 #20504 üzenetére
Nekem pont ez van, 1 hónapja vettem (akkor még 80 volt) pont arra amire te használnád,
szinte csak város, illetve bicikli út.
Rögtön cseréltettem a terepgumit betonra mert iszonyatosan üt és szétráz.
Én a 21" -est vettem 187cm vagyok.
V fékes de teljesen jól megfogja a 100 kilómat.Én meg vagyok elégedve vele, nyilván jobban esne egy minőségibb teleszkóp de erre volt keret.Honor 20 Pro & Samsung GalaxyS23 Ultra & Note 10 lite & Iphone 13PM
-
eddie1978
aktív tag
válasz dragonfx #20507 üzenetére
Kína tud gyenge minőséget és űrhajót is. Különbség csak az, hogy mit fizet meg a megrendelő.
Itt egy történet arról miért sujkolják itt, hogy érdemes megvenni a jobb minőségű bringát. Kollégám közelebb a hatvanhoz, Mega bakony 3 kör, tavaly vett egy 80k-s bringát. Múlt héten szétnyílt neki a felni. Tudom egyedi eset is lehet, de egy jobb gépnél ilyen jellegű hibára kisebb az esélyed.
-
Mewryck
tag
válasz zoli03 #20506 üzenetére
igen létezik 8as menetes lánckeréksor,a 13 fogas lánckerekes dolog is létezik,de csalás van a dologban,ami egy laikus számára nem tűnik fel és itt ha jól emlékszem,erről volt szó...
egyébként létezik menetes 9 sebességes lánckeréksor is,de nincs értelme,csakúgy mint a menetes 8 sebességesnek és a menetes lánckeréksorokon a 13fogas legkisebb lánckeréknek,ezért nem is nagyon terjedt el(minőség és előállítási költség)
multkori ledes 0.5 wattos hátsó lámpa témához:
egy ilyen lámpa volt a téma,a burkolatot nem lehetett leszedni,nem fértem hozzá a ledhez
szereztem egy hasonló lámpát,itt hozzá lehet férni,ha minden igaz,ugyanaz a tipusú led van mindkettőben,kép alapján megtudja mondani valaki,hogy a középső milyen tipusú led?...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Xantomas
őstag
válasz Xantomas #20515 üzenetére
De szemre valamelyik taiwani gyártó PLCC-4-es tokozású LED-je lesz. (szokták 3528, 1210 méretnek hívni , de lényeg a 4 pin) viszont fura, mert ezt a tokozást az RGB LED-eknél szeretik alkalmazni, nem gyakran látok közös anódos, de azonos színűt. Itthon kb beszerezhetetlen, Farnellnél van pár ilyen, de ez a típus tuti nincs.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
dragonfx
veterán
válasz LógaGéza #20509 üzenetére
En orulok ha te ennyire naivan bizol az emberekbe a leirasba a marketing dumaba. Manapság tudod mi a minosegellenorzes??ha te magad heggeszted össze. Az biztos lesz.más meg semmi.meg magas áron sem.
Ez hogy félni vaz szetnyilik relativ...nem sokat használtam es nesze a merida vaz is megrepedt...es most nem kell azzal jönni 12 év anyagfaradas...egy old timer kocsinak se esik le a padlolemez felé 40 évesen se....
Nem azt mondom nem bízok a meridaba.de ezek után 3x atgondolom mi mennyit ér. Egy feliratert adják e 1.5x robbet....lásd pl: ktm bicajok mind tularazottak....merida is. Hiába minőség mégis történt ilyen.
A rockridernek van millas bringaja ergo nem a gyengék közé sorolja magát...én nem védeni akarom.
De ha a standard méretű a vaz lehet ra építkezni. Én abból a 60e.s rockriderbol rakoltom az árát es olyan szintű bicaj lesz mint a meridam,személyre,testreszabva csak épp 2x60 =120k.ert.míg ha meridabol ilyet akarnék hat alsohang 200e....de inkább 250.5 ev gari ott van. Felsőbb szintén amit linkeltem ott már minőségi cuccok is vannak rajta.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
válasz lsebestyen #20520 üzenetére
Sehogy siman városban.Persze a gari biztató.akkoriban csak 3 évet adott a merida.
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Solad
őstag
válasz dragonfx #20519 üzenetére
Garantálom neked, hogy ha te magad hegeszted össze, az rosszabb lesz az esetek túlnyomó többségében...
Fogjuk már fel hogy ezek a gyártók kvázi a megbízhatóságból élnek, mert az alsókategóriás sz@arokat nem mindenhol viszik úgy mint itthon, amit elad az igényteleneknek a 30K-s ára.
Örülök neki hogy ennyire baromira negatív vagy, de ökörségeket azért ne nagyon beszéljünk már.
Bocsi mindenkitől, a stílus a címzettnek szólt
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Krisz79
őstag
válasz lsebestyen #20520 üzenetére
BTWIN ROCKRIDER 340 kerékpár
Szabadidős MTB kerékpározáshoz földúton, erdei ösvényen.
Kényelmes és nagy teljesítményű (könnyű alu váz)!
59 990 Ft
Előnyök:
élettartam-garancia : élethosszig tartó B’TWIN garancia a vázra, a kormányszárra és a kormányfejre.
Könnyű használat : 5 méretben kapható - kényelmesebb irányítás. 21 sebességes.
Ütéscsillapítás : Széles, sokoldalú abroncs, felfüggesztett villa.
Pontosság / kontroll : V-fék: erős és hatékony fékezés.
Univerzális méretek : Méret: XS(145-155 cm) S(155-165 cm) M(165-175 cm) L(175-185 cm) XL(185-200
Tartós használat : Megerősített alumínium váz, váltóvédő
Garancia élethosszig tartó garancia: váz, kormányfej és kormányszár. Részletek: www.btwin.com.Itt sem rossz garanciát kinál...
http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Azért annak nem árt utána járni, hogy mik a pontos garanciális feltételek.
Ha oda jutsz hogy eltörik a váz, előfordulhat hogy mindenbe bele fognak kötni ami épp eszükbe jut, nem megfelelően használtad, módosítottad a felszereltséget, bármi.. nem pont a decathlonnál, de más hasonlóan sok váz garanciát adó üzletláncnál tapasztaltam ezt.
Egyszerűen elakad náluk a folyamat a garanciális ügyintézéskor, tapasztaltam hogy nincs is kidolgozva náluk rá módszer. Egyszerűen visszaviszed a biciklit, nem tud hozzá vázat adni! Mert honnan adjon? Nem tárolnak központi raktárba hozzá el vázakat mikor te megveszed a kerékpárt, hogy majd ha te eltöröd ki lehessen mire cserélni. Egy váz sorozatot általában 1 évig gyártanak, egy limitált darabszámig, a kedvedért nem fogja taiwan újra elindítani a gyártó sort.. ezek a garanciák legtöbbször óriási nagy kamuk, mert arra számítanak hogy sose fognak egy darabot se vissza vinni! Kérdezd meg az üzletekbe hány darab garanciális váz cseréjük volt az utóbbi 5 évbe, max 1 et mondanak.Ha valaki oda kerül hogy mégis cserélni kell, nagyon felkészülten menjen vissza az üzletbe! Olvassa el az összes kisbetűs részt, készüljön fel hogy mindenbe bele fognak kötni. Legjobb ha jogász vagy ügyvéd ismerőssel, valamint kerékpárszerelővel megy be az üzletbe, mert ki fogják filézni!!
Ha kötekedni kezdenek, te is kötekedj azonnal, pl minden garanciális átvételről, ügyintézésről jegyzőkönyvet kell írniuk, 10 ből 10 szer nem írnak! Erre azonnal rá kell szállni, mert utána semmire nem fognak emlékezni, arra sem hogy ott jártál, meg hogy mikor meddig miért..Egyébként meg egy 60 ezer ft os biciklinél a váz, meg ezek a túlépített egyszerű kiegészítők fognak a legkésőbb tönkre menni. Minden más széthullik rajta 5 ször mire a váznak valami baja lesz.
Ha meg túlhúzod a nyeregcsövet, és azért töröd el a vázat, vagy mert nagyobb beépítésű magasságú teleszkópot raksz bele, akkor pedig kiröhögnek ha vissza akarod vinni.Szóval ez a garancia kb semmit nem ér, csak vevő csalogató!
[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz Krisz79 #20523 üzenetére
Az élethosszig tartó garancia az nem az, hogy örök élet, hanem, az, ha eltörik, és még forgalmazzák, akkor kicserélik, ha nem, akkor bizony buktad.
Nem szerettem volna ehhez a szálhoz hozzászólni, de ez már évek óta megy a topicban, és főként minden tavasszal előjön.
Minél több anyag van a vázban (ergo vastagabb a csőfal a hegesztés környékén), minél alacsonyabb hőmérsékletű a hegesztés, és a töltőanyag amivel a hegesztést végzik, a legkevésbé különbözik a cső anyagától, és minél kevesebb épül be a védőgázból, és a végeztével minél jobb a végleges hőkezelés, annál jobb lesz a váz tartóssága.
Az optimális hegesztés drága, az alsó szegmensben utóhőkezelés lényegében nincs, így egyszerűen ezek a vázak össze vannak hegesztve, és csókolom. Jobb esetben porfestve vannak, és a festék ráégetésekor némileg kap egy hőkezelést, de ez még nem az igazi.Lehet variálgatni ezzel-azzal, de komoly, napi sportolásra alkalmas bringát nem árulnak 300e alatt.
Kompromisszumokkal igen, hétvégi kocabringásoknak hétvégénként 20-30 km megtételére az említett Rockrider megfelel egy évig, de utána a karbantartására, hogy funkcionálisan újra ugyan olyan állapotú legyen mint újkorában, többet kell rákölteni, mint az eredeti bringa ára.Többen felvetették már régebben, hogy a "SIS" váltóval szerelt 20 éves bicikli a mai napig tökéletesen teszi a dolgát. Igen, de az a 20 éves TY, TZ széria, ami csupa fém volt, minőségben, tartósságban ugyan ott van, mint a mai Alivio. Meg is hálálják a folyamatos karbantartást, 100km-kénti olajozást, a lánc kopásakor a lánc cseréjét.
Jobban nem is szeretnék belemenni.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
lolka1980
aktív tag
Sziasztok!
Vásároltam mostanában Gepida kerékpárt.Azt hallottam,hogy regisztrálni kell garancia miatt.
Ha igen,akkor hol? -
sghc_toma
senior tag
-
D.Orion
veterán
Előre is bocs a két post-ért egymás után, de most olvasom/találtam/láttam:
Székesfehérváron keresztül - merre halad majd a Budapest Balaton kerékpárút
Miért van az az érzésem, hogy kb. annyira lesz használhatatlan, mint a Velencei tavat megkerülő kerékpárút. Össze-vissza kacsázó, macskaköves, kapualjak előtt elmenő vacak lesz ez is. -
Krisz79
őstag
válasz ---Lasali--- #20524 üzenetére
Belebotlottam az oldalon,ezért linkeltem be.
Én nagy valószínűséggel komolyabb bringát veszek.
Már ha megtalálom a Nekem valót. ...
Bár mi mondható komolynak....http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Krisz79
-
Cyberpunk
félisten
Üdv múltkor írtam, az első váltó ügyben, valószínűleg megvan a baj forrása, fel volt lazulva a nagy lánctányérom a csavaroknál, valószínűleg kontárul rakták össze.
Viszont a lánctányérok állapota nem túl kielégítő. Szerintem cserések lesznek, a nagyon már cápafog szerűek, a kicsi gázabb. Azon már van amelyik félig lekopott. De nem ez a lényeg most. Na szóval a lánc elmozoghat oldalirányban? Lehet a problémám oka ez? Miután meghúztam a csavarjait sokat javult a helyzet, de még mindig eléri, de nem mindig hallom. Szóval ebből gondolom, hogy van hogy elmászik a lánc a lánctányéron kifelé. Egyáltalán mennyit szabad a láncnak oldalirányban elmozdulnia a fogaskeréken? Lehet ez attól, hogy kopott a lánctányér?
Remélem nem fogalmaztam zavarosan.
[ Szerkesztve ]
"You said you'd always be there for me.... but you're not..."
-
Tomi_Sci
őstag
válasz D.Orion #20530 üzenetére
Sajnos az önkormányzatoknak semmi érdeke nem fűzödik hozzá, hogy rendes kerékpárút épüljön, illetve a vendéglátósok lobbija is negatív irányba befolyásolja a dolgokat. Például ha a balatoni kerékpárút végig a főút mentén haladna, akkor egész használható lenne, de mivel minden utolsó porfészekbe beviszik hogy kierőszakolják a hétvégi bringások pénzköltését, teljesen reménytelen.
Városokon belül meg inkább a spórolási faktor van jelen, ha például kéne valahova egy járda, akkor arra viszik a bringautat, aztán gyorsan festenek rá két vonalat és kész. Vagy fel kéne újítani az útpadkát, csatornázást stb stb... És máris van egy több km-es használatatlan és életveszélyes kerékpáros infra, amivel lehet fényképezkedni meg dicsekedni, illetve még a központi költségvetés bevételeit is növeli az útón haladók bírságolásával és "küllőprizmavegzálással".
Off(#20532) Cyberpunk: Nem lehet, hogy a "váltó fogakat" nézed félig lekopottnak? Több sebességes hajtóműveken bizonyos helyeken vannak fel/le váltás segítő fogak.
[ Szerkesztve ]
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
Because
őstag
na ma is megtettem amit tudtam: [link]
néha elgondolkodok a dombról lefelé száguldva, hogy lehet el kellene egy sisak és a macinaci helyett egy bicós nadrág, szemcsivel pedig nem folyna a könnyem
jelzem a váltón még mindig nem kellett állítani semmit pedig egy belépő szintű darab
villában igazatok van semmit se csillapít szinte, hamarosan csere lesz..[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz deicide #20539 üzenetére
Kihagytad a munkás bringát.
Sztem 4 gép az ideális:
egy 100% hegyre durvulni, egy 100 % aszfaltra, egy leharcolt a városba/munkába és utolsónak egy könnyű trial/dirt gép, hogy vmi technikát is tanuljon az ember - mert ugye egyik másik sem praktikus ugrálni, meg bénázni (de azért mennyire jól jönne, ha a hegyen nem kéne áttolnom egy farönkön, vagy outival át tudnék ugrani egy kátyún, stb).[ Szerkesztve ]
-
dragonfx
veterán
válasz ---Lasali--- #20524 üzenetére
ezt akartam mondani. a vázgarancia smemit nem ér.
tuti kitalálnak rá valamit.ez a fogd meg a semmit történet.marketing.
én egy menő bolt szervizesével elegyedtem multkor beszélgetésbe...és őneki meséltem a merida vázam esetét...
mutattam hol vana repedés...mondta a merida kellys ktm életrartam garit ad a vázra de ő biztos benne mind3 elutasitaná a garanciális cserét ha a villanyakcső lenen repedve mondván "biztos" csunyán ugráltam vele....nem ugy állnak hozzá hogy jajj mi ez nekunk ne itt van egy másik tömegtermék 50e.s váz hanem bizonygatnák akár szakértőn keresztül hogy te nem hazsnáltad rendeltetésszerűen...
erre hogy alkatrészt cserélsz erre talán nem fognák rá bár ki tudja....
ha azt veszed egy merida váz 60 ez a rockrider bicaj meg 60 az aegész bőven megéri....vegyük azt 1éven belül széthullik az alkatrészek fele.kicseréled faxára még mindig nem tartasz 100nál....20525>>na ez egy okés érvelés.megfontolt.ezt elfogadom.szerintme napi melojárásba és hétvégi ekrekezésre enyhe terepen a rockrider bőven megteszi.állja a sarat.közel sme biztos az alkatrészek fele széthullik.aki vigyáz rá annak nem fog.doere váltó és lánc is szétmegy 3 év alatt kb....
aki megb extreme hard hazsnálatra vesz az ugyis maga épitit és az tényleg nem lesz 300 alatt...de út csúcstechnika lesz persze.....de amugy nem vágom mi a különbség mondjuk egy 40e.s alu meg 240e.s aluváz közt....[ Szerkesztve ]
"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Keraa
aktív tag
Sziasztok!
Tudnátok segíteni? Adott egy Rockraider 5.1 es bicaj gyárilag 42-es lánckerékkel szerelve, ezt lecseréltem 48-36-26-osra + láncot is cseréltem, de most egyszerűen túlvált a legnagyobb fogaskeréken és leesik a lánc :-(
Ha meg úgy állítom be, hogy ne tolja ki annyira akkor meg nem vált fel csak kattog. Hátul a hét fogaskerék váltható rendesen gond nélkül.Most cseréljem le az első váltót (is) vagy inkább tegyem vissza a régi 42-es lánctányért?..
(Amit szeretnék elkerülni mert azzal nagyon járt a lábam, ha gyorsan akartam menni..)Előre is köszönöm!
-
lsebestyen
addikt
válasz Because #20535 üzenetére
No offense de aki bukósisak nélkül megy el bringázgatni, az elég felelőtlen. És előre leszögezem, h nem a boltba járásról beszélek. Áldozzunk pár ezret egy bukóra, nem kell semmi extra, de még mindig jobb ha az törik szét és nem a fejed...Én például bringára se ültem csütörtök óta, mert összevarrták a fejem aztán nem fér rá a sisak...Illetve, de egyszer muszáj voltam lemenni Gyömrőre, az kb 30km oda-vissza, és tényleg nagyon féltem ha már 30 fölött mentem, ugyanis hozzászoktam, h a bukó rajtam van, ami a biztonságot adja.
Bármi okból kifolyólag eleshetsz, akár egy kő, akár egy kátyú amire nem számítasz, vagy egy sofőr, és az életed múlhat rajta! Amint van időd menjél el venni egy bukót! Aldiba, Lidlbe van pár ezer forintért, hobbi szintre bőven jó. És nem leszel nyomorék, és nem is kell felkaparni téged az útszéléről ha baleseted van.Keraa: szerintem csak jól be kell állítani, és nincs vele gond.A csavarokkal elég érzékenyen lehet állítani, már egy negyed, fél fordulat is sokat számít. Esetleg a láncdobón emelni egy kicsit, bár ezt nem mondom biztosra, majd az okosabbak megmondják
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)