-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
A bringád ugyan más és könnyebb az enyémtől, de a saját súlyod bőven kompenzálja ezt velem szemben. A sípályás menet az már érdekesebb közeg, mennyi ideig fékeztél vele folyamatosan, vagy milyen szakaszokban a pályán?
Illetve ha egy 1-5 skálán kéne értékelni az adagolhatóságot a az m785-höz képest, akkor mennyit adnál neki, ha az 1-es érték az M785 szintje (ami az én mércém szerint nagyon erős fék de borzasztóan adagolható), míg az 5-ös a sram-ok adagolhatósága? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BigBlackDog #146249 üzenetére
Átalakítással magával nem,de a Manitou távkizárójáról csak jót mondhatok.
(#146225) Chiftain...ha elkezdesz rendesen kerékpározni a kerékpárral adott "gyári" pedál lesz általában az első áldozat.
(#146252) sebgutkopf...nekem M615 van de számomra érthetetlen a 785-ös adagolhatatlansága. 80+kg és 14kg kerékpár felszerelve is tökéletesen fékezhető úgy,hogy hátul hirtelen felindulásból 180mm -es tárcsát tettem,így értelemszerűen még könnyebben megcsúszik...vagyis megcsúszuna,he nem tudnám tökéletesen adagolni.Nem is tudom milyen lehet az ennél jobb adagolhatóság...aztán lehet csak mert nem volt még ennél jobb,vagy mert nem bájkparkozok.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nmate91
tag
válasz Runner_fxr #146238 üzenetére
Wahoo-h használt már bármelyikőtök?
Pl ezElvileg ilyen edzésfunkciókban kevesebb, mint a Garmin, ami nekem pont felesleges pl.
-
6030D
Ármester
válasz benfolds #146242 üzenetére
Független, a versenyzőknek azért nincs felsőteste, mert az plusz súly, plusz energia igény (oxigén, kalória). Ha edzel felső testet, lesz izom, de el kell fogadni, hogy nem te leszel az új Schwarzi, mert ahhoz meg sok a kardio. Bár ez is olyan, hogy ki mennyit teker, ha mondjuk heti 1-2 órát, akkor lehetsz.
Nézd meg a (félprofi) triatlonosokat, szerintem egy olyan felsőtesttel az átlag ember kiegyezne, aztán ők is tekernek meg futnak heti 10+ órákat.
Izmot meg akkor égetsz, ha nincs üzemanyag, az már rég máshol lett elbaxva.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Jester01 #146241 üzenetére
Azért az első kerék csak nem pörög ki annyit, hogy ez jelentős különbség legyen, ugratások alatt pedig a kerék forog tovább, jó eséllyel nem sokat lassulva a földet érés előtt. Viszont ha nincs fordulatszám jeladód, akkor komoly mászásnál, csikicsukis úton, főleg ha még erdő is van, hajlamos úgy érzékelni, hogy nem mész, és bekapcsol az "autopause", vagy 0 km/h-nak veszi a sebességed. Ráadásul van egy pofás kis hiszterézis, azaz ha 4 km/h alá mész, és automatán megállítja a felvételt, vissza csak akkor kapcsol, amikor pár másodpercre 5 km/h felé mész (nem egzakt számok, csak kábé ez a tapasztalatom). Ha mókuskeréken kúszol felfelé, akkor simán lehet, hogy percekig szüneten marad.
Persze mindez full 1st world problem, csak az érzékelő ára sem vészes, annyit tapasztalatom szerint montin javít az egész élményen, hogy megérje aliról berendelni a Magene cuccost. -
ZolkoW
őstag
válasz benfolds #146242 üzenetére
Csak annyit bírok hozzászólni, hogy bringázásnál sem nulla, amit a felsőtestnek ki kell állnia, bár valószínűleg az lenne a jó, ha rendes biciklis edzés mellé jutna olyan edzés is, ami jobban átmozgatja az egész testet. (bort iszom és vizet prédikálok)
cipő: nekem is van egy annó 15 ezres Shimanóm, 5+ évet lehúztam benne közepes használattal, de igazából csak a fűzője adta meg magát, és a gumipánt nyúlt meg, ami leszorítja a fűzőt, magyarul szerkezetileg most is tök egyben van.
agyváltó: egyetlen agyváltóm volt, egy Sturmey 5 sebességes tárcsafékes, szegény pára nem szerettette meg velem az agyváltó intézményét. Lehet,hogy rá kellett volna szánnom a pénzt egy Alfine-ra, vagy Nexusra, de nem akartam annyit költeni, amikor az sem volt biztos,hogy bejön az irány. Egyébként tegnap ránéztem, mintha olcsóbbak lettek volna azóta ezek a cuccok, nekem az volt meg, hogy újonnan 100 alatt nemigen volt akkoriban.. Na mindegy, az SRK5-nél tényleg meg kellett állítani a pedált bizonyos fokozatok között, nem volt elég a terhelést levenni. Én nem tudtam, meg nem is akartam megszokni. (összehasonlításképp, tudom, hogy nem egészséges, és kerülöm is az ilyet, de a GX akkor is vált, ha kiállva taposom éppen, mert valamiért úgy jött ki a lépés) A nyúlás alatt talán azt értettétek, hogy holtjátéka van. Hát igen, az is van, a középső direkt fokozaton kívül. De ennél zavaróbb volt az állandó kattogás, akárhogy állítottam, mindig olyan hangja volt, mint egy rosszul beállított láncváltónak. Ez nem lejáratás akart lenni, de ha agyváltóban gondolkodik valaki, és zavarják ezek, érdemesebb a komolyabb típusok közt nézelődni.
GPS: Én egy dolog miatt fogok talán kerékmágnest használni, hogy ne legyen olyan, hogy 74 km/h-t ír max sebességnek, amikor tudom, hogy valszeg 50-nel sem mentem Eddig egyszer volt ilyen, most hétfőn (a Bryton sem szereti a hétfőt?) , amúgy a GPS-t jobban elfogadom a távolságmérésre, mert igazából az érdekel, hogy Csákberény és Pusztavám között mennyi az út, és nem az, hogy ha jobban lapul a kerék, vagy kacskaringósabban megyek, akkor mennyit mér félre. (pontosabban érdekel, de szerintem könnyű nagyobb hibát belevinni a kerékkerülettel, mint amit egy 30 km-es úton a GPS összehoz)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Hasaggymeg #146253 üzenetére
Ha már olcsó de masszív fék, csak ajánlani tudom a Shimano Deore MT501-et. Négy dugattyú, az első-hátsó pár Rózsiéknál most szumma kb 120 euró, és harap ahogy kell, a fatbike első kereke is blokkolható. Nincs rajta freestroke állítás (van, aki ezt használta eddig?), és szerszámmal állítod a fékkar szögét, de ennyi.
Agyváltó: azért a jobb minőségű "láncos" váltóknál elég, ha elveszed a nyomaték egy részét egy rövid időre, de nem kell ehhez totál megszüntetni a hajtást. Az agyváltónál viszont meg kell állni a tekeréssel (nem próbáltam, de állítólag a Pinion is ilyen: ha forog, nem vált), nem kevés olyan helyet tudok a standard ösvényeimen, ahol ez egyben a tolás megkezdését is jelenti. Nem akarom elvitatni a rendszer előnyeit, de ez és az alacsonyabb hatásfok meg ott van a mérleg másik oldalán.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #146253 üzenetére
Nekem másik bringán az M675 van, ami a betét rögzítésben különbözik csak a 785-től (sasszeg kontra csavar). Nagyon erős fék, nagyon harap, nagyon jól le tudom légteleníteni, frankó a kontakt pont, de elől már sokszor megijesztett. Amikor csak pici fékerő kéne egy nagyon meredek lejtőn, de jön egy kő, egy gyökér, leléptető, valami terepakadály, ami egy picit megrántja a kezem és máris több fékerőt produkálok a kelleténél. Ezek a nem szándékos, a terep által előidézett túlfékezéseket tartom veszélyesnek.
Sőt tovább menve az első féken már fék készenlétben a karon tartani se mertem az ujjamat folyamatosan, mert egy döccenő és máris harap, ezen félelmem azzal tudtam csökkenteni, hogy a kart jóval közelebb állítottam a kormányhoz. Ezek ráadásul pedig még csak 2 dugattyús fékek, akkor milyen lehet a 4 gugattyús shimano?Ezért pörgök ennyit a témán. A shimano ereje, ásványolaj és légtelenítési módszer kéne a sram féle adagolhatósággal.
-
6030D
Ármester
válasz Wombath #146257 üzenetére
Ki kell kapcsolni az autopause-t. Egyébként a Strava alapból ki is veszi az állást, a múltkor nem foglalkoztam az idővel, nem állítgattam meg az órát, 5 óra környékén töltöttem fel a Polar-ra, a Stravára meg 4 órás menetidőnek húzta be. Természetesen az Elapsed time-ben ott volt a rendes érték, de az átlagot a 4 órával számolja. Jobban bíztat, mint egy aggódó anyuka.
ZolkoW: egyszer teszed le közben úgy a bringát, hogy oda vissza húzod a kereket a mágnessel az érzékelő előtt, máris megvan a fals érték. Így vannak nekem is 190-es pedálfordulataim, amikor picit "visszaracsnizom". Ha nagyon kell, vannak ilyen okosprogramok, amivel kiveheted a log-ból a bemelegítést, hogy jobb legyen az átlagod, ott biztos ki lehet venni a mérési hibás szakaszt is. De nem mindegy? Ha tényleg érdekel, otthon végighúzod az egeret a grafikonon, és látod mennyivel mentél.
Wombath: a fatbike első kereke is blokkolható ... szar a gumid.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
Esetleg egy tipp: Magura? Adagolhatóságban nagyon jók. Nekem volt MT2, fékerőben gyenge (jó, nem is arra találták ki, amire használtam), de adagolásban mindent visz, MT7-et használó ismerőstől pedig úgy tudom, hogy az adagolhatóság ott is megvan, csak az erő más. Meg az ár
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
szerintem cseréljünk féket, nekem is 785 van, de elöl el tudnám viselni, ha szögletesebb (digitálisabb?) érzés lenne
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz sebgutkopf #146261 üzenetére
az M675 a freestroke-ban is különbözik a 785-től (igen, a 675-ön is ott a helye, de ugye valamiben kell különbséget tenni, egyébként mirefel lenne árkülönbözet? )
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
cdl
senior tag
válasz Toobee #146259 üzenetére
Nekem outizáskor is fejlődött a mell és a hátizmaim. Persze nem terminátor fíling, de látható. Most ép Pasman szigeten tengetem az életem.
Itt nincs egyenes, csak le és föl.
40 km egy kör, 260 m szint.
Otthon 100-re jön ki 130 m.
Ti istenek vagytok hozzám képest, amilyen szinteket toltok.
De 7-kor a tengerparton tekerni valami csodás. -
Fall-N
veterán
válasz Wombath #146234 üzenetére
Igen arra gondoltam ahogyan írtad. Remélhetőleg azért fejlődik még a navigációs része a dolgaiknak.
A Garmin nekem is szimpatikus cég csak azért vicces, hogy egy piacvezető cégnek nincs arra lehetősége, hogy normális programozókat vegyen fel? (Ugyanígy szánalmas a Facebook is, hogy nem tud értelmes alkalmazást fejleszteni, pedig pénz lenne rá.) Ha így jönnek fel a távol-keleti cégek akkor rá lesznek kényszerülve. Az ára miatt nekem is a Bryton és a IGPSPORT szimpatikus.
-
Fall-N
veterán
válasz Véreshurka #146239 üzenetére
Terhelés alatt a láncváltónál sem árt addig tehermentesíteni, azaz nem tekersz addig a pillanatig. Persze a drágább váltók "bírják" de akkor sem ajánlott, meg idő előtti kopáshoz vezet. Te azzal keverheted, hogy álló helyzetben is lehet váltani.
A nyúlós érzés az a felépítés miatt van. Egy hagyományos váltó sokkal közvetlenebb, nincsen rugalmasság a hajtásban, mint az agyváltónál. Ahhoz tudnám hasonlítani, hogy a négyszögletes hajtás, meg az integrált hajtásnál is van különbség a merevségben az utóbbi javára.
A Rochloff meg relatíve kis cég, kevés dolgozóval ezt tudjuk. De a mecrás szervíz miatt és hogy sokszor Németországba kell küldeni a cuccot az egy plusz macera. Egy láncváltót pár szerszámmal akár otthon is karban lehet tartani. Vagy ha valami baj van túra közben akkor a legkisebb bicikliboltban is helyre tudják pofozni. Agyváltónál nem sok embert találsz, aki ért hozzá. De az biztos, hogy tartós, olcsóbb utána fenntartani ha már megvetted.
-
Fall-N
veterán
válasz benfolds #146242 üzenetére
Én inkább úgy látom, hogy mint a legtöbb sportban csak a funkcionális izmokat edzik, mert a plusz súly ami fölösleges az csak hátráltatná őket. Magyarul minek hordjanak felül nagy tömeget ha nem szükséges? Persze itt is a genetika dominál, mert van aki alapból izmosabb felül és nem is kell külön ahhoz edzeni hozzá.
-
Toobee
veterán
Nagyon szép helyen vagy! Élmény lehet itt tekerni. Otthon meg gondolom olyan szél van (feltételezem Alföld), hogy rendesen fogja a bringát, ezt például az erdőben ritkán érzed. Megvan a szépsége mindkét helynek.
Tegnap volt egy kis öröm, másodszor tekertem ki ezt a szegmenst. Végig a bringán maradtam, igaz a szívem már a fülemen jött ki. A talaj végig köves, igazi szopatós. Itt például úgy húztam magam a kormányra, hogy bedurrant az alkarom. Pedig ez csak egy szaros kis mászás, semmi lefelé atomra elfékezett kanyarral. Azok igazán meg tudják terhelni a felsőtestet.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
szkink
aktív tag
válasz BigBlackDog #146249 üzenetére
Nekem ilyen van fent,rosszat nem tudok róla mondani,szépen teszi a dolgát.
-
acsati
aktív tag
Sziasztok!
Segítene valaki ennek a csapásmérőnek a beüzemelésében?
Telefon Bluetooth beállításainál szeretném párosítani, de csak tölt-tölt és semmi. Látni látja, meg a hozzá tartozó app is látja. Az oké, hogy elem újrahelyezésével váltok módot, de nagyon rövid ideig villog, ez idő alatt nem tudom párosítani.
Van valakinek ebben tapasztalata, ötlete esetleg? -
Fall-N
veterán
válasz 6030D #146263 üzenetére
De lehet kapni giroszkópos sebességmerőt is, azt a kerékagyra kell rögzíteni. A mágneses ahogy írtatok kicsit azért pontatlanabb, kezdve a kerék kerület megadásával.
Nekem is később az a terv, hogy Bryton 10/15 vagy 330 + CAD, + giroszkópos speed sensor. Tetszik a 330 csak nem biztos, hogy kell ennyi adat. Addig marad a Cateye Velo Wireless+.
[ Szerkesztve ]
-
acsati
aktív tag
válasz bringasisti #146282 üzenetére
Akkor, ha én mapmyride-ot használok és az nem csatlakozik össze vele, akkor azzal nem is tudom használni? Keressek hozzá valami másik app-ot?
-
ZolkoW
őstag
válasz acsati #146276 üzenetére
Általában tényleg az szokott lenni, hogy a BT menüben ne párosítsd, ha már megtetted, töröld, és a saját appban párosítsd csak. De lehet hogy erre ez nem igaz, csak tipp.
A giroszkópos nekem kevésbé szimpi, sokkal bonyolultabb elektronika, csak azért, hogy egyszerűbb legyen rögzíteni. De biztos működik mindegyik.
Decathlonosból volt kölcsön, az borzasztó sokat késett a Brytonommal, 5-7 másodperce (!!!) álltam, és még mindig mutatta a sebességet/pedálcsapást. Ettől függetlenül rajzolta a görbét az is. (ja, és amíg nálam volt kb 3 hétig, az egyikben lemerült az elem, igaz, nem tudom, mennyit használták előtte, szerintem csak kipróbálva volt.)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Még mindig országúti bringa vásárláson töröm magam, Amit kinéztem Kellys URC 70 nagyon tetszik, de elég drága 940ezer ft, lehet első Outi bringának nem kéne ennyire bele merülni, tudna még valami ajánlani valamit?
-
bringasisti
őstag
-
nagyúr
válasz ZolkoW #146285 üzenetére
Nekem 4 éve giroszkópos sebesség- meg pedálfordulat mérőm van, soha nem volt gond velük. Garminnál pont akkortájt jöttek be ezek a szenzorok.
Talán mindkettőben egyszer kellett eddig elemet cserélnem.A sebesség mérő amúgy akkor nagyon hasznos mikor alagútban megyek ahol nincs GPS jel.
Més que un club!
-
chatran
őstag
Sziasztok,
Rendeltetek már Áfa határ feletti km órát Kínából? Tapasztalat, elkapják a vámon?
Kinéztem ezt az Igpsport-ot, 64 dollárért, kb 20e Ft. Jelenleg akciós, 80-ért szokott menni.
Nálunk 34-től indul. -
rétisün
veterán
válasz Intruder A 6 #146286 üzenetére
Canyon, Rose, ha jó-ár érték arányút akarsz, és lehet külföldről is. a Kellys szerintem durván túlárazott. 105-ös felszereltséggel ha jól rémlik 150k-val több, mint a Canyon, igaz azt közvetlen a gyártótól veszed, nem jön rá mindeféle plusz költség, ahány kézen csak átmegy.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
nagyúr
válasz Intruder A 6 #146286 üzenetére
Elég jó kis gép de ha még sose outiztál akkor nem ilyennel kezdenék a helyedben, ha nem jön be sokat bukhatsz rajta.
Més que un club!
-
HollyBoni
veterán
válasz chatran #146291 üzenetére
Szerintem teljesen véletlenszerű hogy mit kapnak el vagy mit nem. Volt hogy átcsúszott egy 30 ezres fék Taiwan-ból, volt hogy elkaptak egy 20 ezres cuccot.
Én úgy tudom elképzelni hogy özönlenek a be a csomagok, úgysem tudnak átnézni mindent, vagy megúszod vagy nem.(#146287) 6030D: Köszi, vagy az lesz vagy esetleg rárakom a szenzort itthon egy villanymotorra.
[ Szerkesztve ]
-
truefx
aktív tag
válasz nmate91 #146255 üzenetére
Egy sporttarsamnak van Wahoo Elementje (nem a Bolt), es nagyon elegedett vele. Nagyon jol atgondolt cucc, mobilapplikaciobol mindent jol testre lehet szabni, a kijelzo tokjo kontrasztos, es menet kozben is effektiven nagyitgathato, ez pl. nekem egy fontos szempont, leven nem latom jol a kis betuket/szamokat, a napszemuvegben meg plane. A navigacioja is jobb mint a breadcrumb (csiganyal) utvonal. Vannak a kijelzo mellett LED-ek is, amiket szabadon konfiguralhatsz, pl. valaki a HR-t szereti ott nezni, valaki a pillanatnyi wattokat, de ott mutatja a navi is, ha kanyarodni kell.
En is be fogok ruhazni egy Wahoo-ba, viszont az az uj Roam lesz, mert az meg ratesz ezekre egy lapattal. Igaz az ara az elegge baratsagtalan.
Intruder: mondjuk a 900k-s gepet tenyleg ne vedd meg az elejen, de ne is vmi troger acel, vagy gyengen felszerelt alu bringat vegyel. Csomoan mondjak majd, hogy vegyel hasznaltat... Ne hallgass rajuk, ha van penzed. Igenis karbonnal kell kezdeni, hadd szoljon. En legalabbis majdnem aluval akartam kezdeni, de rabeszeltek egy uj karbon bringara, es nem bantam meg. A topik ikonja (Napfenysuti) is atnyergelt
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
OoS sajnos, és ha megvámolták az EU Priority Line-nal vett cuccodat, akkor reklamálj, mert téríteniük kell a költségeidet. Itt, a Melyik szállítási módok áfamentesek? menüpont alatt tudjátok megnézni webshoponként, hogy melyik módot kell választani.
https://barbieripnk.hu/
-
HEAHEA
tag
válasz chatran #146291 üzenetére
Szerintem benne van a pakliban. Én egy akciókamerát rendeltem Gearbest-ről, nem figyeltem oda rendesen rendeléskor a szállítási opció kiválasztásakor, küldték is az értesítőt. Még így is olcsóbban jött ki mint hazai áron. Viszont már vannak olyan szállítási opciók egyes áruházakban, hogy nem neked kell a vámolással foglalkoznod.[link].
Most legutóbb rendeltem Gearbestről, kerékpáros első lámpát (11e HUF), már jól kiválasztva a szállítási opciót és megjött simán. -
TayRol
veterán
válasz Intruder A 6 #146286 üzenetére
első bringának valami 0-100km-t futott, meggondolatlan vásárlásból való cangát néznék, ami kb féláron van a tiédhez képest. és nem feltétlen rosszabb.
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #146290 üzenetére
Az ANT+ töredék áramot fogyaszt mint a Bluetooth Smart
BENEFON DELTA--------N8
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen processzort vegyek?
- Formula-1 humoros
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Microsoft Excel topic
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen