-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
pittlaren
csendes tag
válasz jjeahh #121784 üzenetére
Én egy Kellys't használtam korábban, míg februárban itt a fórumról ajánlották az Osprey Syncros-t. Akciósan az ára is elviselhető volt, gyárilag nincs hozzá ivótasak, azt külön kell(ene) venni hozzá. Nagyon elégedett vok vele, sok cuccot elnyel, és különösebben nem is izzad alá az ember.
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
-
trialboj
őstag
Nézzen már rá valaki erre a bringára pls. Cube AMS 100 CARBON C68
A érdekelne hogy miért NEM jó ötlet megvenni : )) Az igazság az hogy a féket leszámítva nincs szükségem a komolyabb cuccokra, de ettől még szívesen kipróbálnám a következő szintet, felszereltségben.
2x hajtás, clutch-os váltó, xt kézi váltó, a twin lock + fekete becsúszó, és zsivány kinézet oké az utolsó már megvan most is.Na most a legnagyobb hátránya, hogy carbon, és ezt használtan nagy rizikó megvenni, illetve könnyebb benne kárt tenni.
A másik amitől félek, hogy a twin lock olajos rendszer, nem sima bowden, tehát fogalmam sincs hogy lehetne ezen egy sima shock vagy első teló szervizt megejteni, ilyenkor ki kell engedni az olajat, és azzal is szívni hogy ha levegősödik pl?A nagyon futurisztikus és mindent csavart elrejtő geo, vajon mennyire jó dolog? Ez a fajta megoldás, puhább v keményebb mint az én általános függőlegesen felfüggesztett hátsó tagom?
A leírásban mindent bedobáltak, hogy nehogy kimaradjon egy célcsoport "ultimate combination of pace, comfort and performance." De nem lehet egyszerre kényelmes és merev is.A használt ára amúgy 1650euró... ez nem túl karcsú egy ilyen gépnek? vagy ebbe benne van hogy szezon vége van? Esetleg hogy baj lehet a vázzal, és hamar el akarják adni, nyomott áron.Újonnan 2500 ért találtam az országban
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
StLui
veterán
válasz 6030D #121800 üzenetére
nekem heatmap-et sem mutatott, csak átrakott az előfizetéses lehetőségre
meg is néztem most megint, PC-n a heatmap a fekete mezőben van, azaz csak előfizetésre, elmenteni egyébként el lehet, úgy sis ha megnyitod szerkesztésre, tervezésre vagy mi, és lemented az "eredményt"[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
parkr
őstag
válasz StLui #121806 üzenetére
útvonal tervezésnél is bekapcsolhatod a heatmapet, az ingyenes, de a strava.com/heatmap még regisztráció nélkül is használható, ha nem akarsz nagyon ráközelíteni
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #121805 üzenetére
Ez tényleg marha jól néz ki,a kék/fekete nagyon ott van.Ha valóban újszerű,mint a képeken és az árkülönbség az amit írtál,vagyis ~1,6 vs.új ára 2,5,akkor jó vétel lehet.Papírokkal,mindennel,még garis is lehet a váz,nem? Egyetlen hátrányát tudom felhozni,a szükségtelen rugós tag.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz StLui #121812 üzenetére
Nyomkodj be a layer-eknél mindent, akkor azért már el lehet igazodni. Ennél kell részletesebb? Még az is látszik, ahol besétálsz a házba.
Toobee: ... vagy inkább neked kellene az asszony bringája. Vagy nem kell nyeregtáska.
trialboj: Imike nem venné meg, mert eltörik. Elég jó indok, hogy ne vedd meg?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
-
6030D
Ármester
válasz szkink #121816 üzenetére
A linkelt blog tulajának bringájának az első kereke jelenleg.
Ezt most nem értem, hogy mi, mivel szeretnéd, hogy működjön, de nem egyszerűbb, ha letöltöd a gpx-et a böngésző bővítménnyel, és a kilátó parkolójából megnyitod? Onnan indultunk, oda értünk vissza (2 kör után).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Kezdő vagyok
őstag
Sziasztok!
Új kerékpáron gondolkodom,eddig volt egy használt Schauff márkájú,28-as,kontrafékes.
Túra célra,városban is közlekednék vele.
Sokat viszek ezt-azt,a hátsó kosarat nagyon szeretem,nem vagyok egy könnyű egyéniség,jó lenne,ha 120-130 kg-ot csomaggal együtt azért kibírna(vagy még többet,ha hízom. )
Más igényem nincs,csak hogy bírja a napi használatot(minimum napi 4 km),és sokáig jó legyen,kényelmesen,könnyen lehessen hajtani.
Mit javasoltok?
Előre is köszönöm a válaszokat! -
szkink
aktív tag
válasz 6030D #121817 üzenetére
De úgy egyszerűbb,a segments keresésnél akadtam el térkép nézetben,a te útvonaladat csak példának hoztam fel, "Keress rá szegmensre a térképes nézeten, ami szimpatikus, ott nézd meg a toplistát, és az időkre kattintva eléred az emberkének a tekerését, amin ment." ez nem megy
-
trialboj
őstag
Srácok, így nem segítetek )
Hidraulikus lockout, okos dolog, vagy inkább egy potenciális gyenge pont ami ha levegősödik v telik az idő, csak extra karbantartás igényel, amihez persze spéci eszközök meg fancy olaj kell?
Erről a fura cube georól hallott valaki jókat? nehezen hihető, hogy ez nem szuper kemény, még ha puhára is van állítva.
Azért hiába versenygép, miután megdöntöttem az összes PR-met (amíg az új bringa varázsa tart, ez nem nehéz), azért csak arra használnám hogy kényelmesen karikázzak az erdőkben, ahol a lényeg hogy könnyű legyen mászni, és élvezetes ereszkedni/haladni.
Fura érzés, hogy túlzás nélkül pont egy ilyen bringát kerestem/keresek, de szó szerint, a fekete becsúszó twinlock, 2 kulacstartó, TL felni, matt fekete, lehetőleg kék másodlagos színnel mind mind rajta vannak a listámon erre találok egyet, ami még méretben is jó, és most mégis úgy érzem hogy nincs értelme.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
6030D
Ármester
válasz szkink #121819 üzenetére
Van pc-n olyan, hogy segment search (vagy explorer, nem tudom melyik). Ott beíroda a várost, hogy kb hol szeretnéd, aztán ahogy nagyítasz, kicsinyítesz, feldobja a szegmenseket (mostanában nem mindet, erre is van valami másik oldal, volt itt is szó róla, hirtelen nem tudom). Katt a szegmens bogyóra, feljön a kis ablak, és ott set details. Ott lesz a rangsor az időkkel.
trialboj: én olajos lockoutot egyszer láttam, bele is szerettem: nem koszosodik a bowden, ugyanolyan erősen nyomod mindig, évente karbantartod, és olyan, mint az új. Nyilván ha gond van vele, drágább lesz. A rugóstag meg szinte az összes 100-at mozgó bringán fent van (kivéve pl a régi Canyon Lux). Nekem amúgy sár szempontjából szimpibb is ott.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A tárcsafék mizériát nem értem az outiknál....majd megérted mikor olyan 3-5 éven belül az lesz majd mindegyiken.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parkr
őstag
válasz Hasaggymeg #121827 üzenetére
tuti lesz még kereslet normál fékesre is. különben a mostani után már nem lesz új bringám...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parkr #121828 üzenetére
Ezt az úthengert sem lehet már megállítani,ezért nem is tartom túlságosan előremutatónak ma új,felnifékes kerékpárt vásárolni...persze ugyanakkor nem lesz ez egy nagyon gyors kihalás,de mivel a "nagyok" átállni látszanak,a felnifék napjai meg vannak számolva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #121829 üzenetére
Pedig jó lenne ha maradna a felnifék mert sokaknak bőven jó. Mondom ezt úgy hogy váltottam tárcsára és elégedetten használom. A legjobb az ha megmarad a vásárlók számára a választás lehetősége hogy melyikkel vegyenek egy adott típust.
Més que un club!
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #121829 üzenetére
Hobbi szinten van bármi gyakorlati előnye egyáltalán a felniféknek?
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz parkr #121828 üzenetére
De mi hátránya van a hidrós tárcsánaka felnifékhez képest az esztétikát leszámítva? . Nem akarok háborút, csak tényleg nem vagyok képben... Én csak montin és libakergetőn használtam felniféket anno, de amióta hidrós fékem van, már nem tudom elképzelni, hogy visszaváltsak. Outikon ennyivel jobb felnifékek vannak? Sokan mondják, hogy a karbantartása drágább és komplikáltabb a hidrós tárcsának, de én ezzel nem biztos hogy egyetértek, ha a felni elkopik, azt jóval drágább mulatság cserélni, mint egy pár tárcsát.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nagyúr
válasz Toobee #121831 üzenetére
Olcsóbb és egyszerűbb a karbantartása illetve a tömege is kisebb.
jjeahh: sokkal drágább a hidrós tárcsa. Az én Canyonomnál 600 euró volt a felára a felnishez képest. Azért ennyiből van aki már bringát vesz. A felárát leszámítva egyébként nekem nagyon bejön én már lehet nem is váltanék vissza patkósra. Persze az letisztultabb és szebb azt aláírom.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #121832 üzenetére
Outin azért más ám, mert ott egy kb 1x2 cm-es sima felület tapad a "sima" aszfalthoz. Egyszerűbb állóra fékezni a kereket, mert nincs tapadásod. Ilyen esetben elég a felnifék. A gond ott van, ha már vizesen is használják. Nyilván ez sok embernél nem szempont, mert csak száraz időben használja.
Napfénysüti: nem fog maradni egyszerre a kettő, mert nem fognak ugyanannak a váznak (villának) kétféle felfogatást tervezni. Nézd meg a montikat, egy bizonyos szint felett már nincs választás, melyik fék legyen rajta. Gyakorlatilag a belépő hobby bringákon van V-fék. Attól függetlenül, hogy sok embernek elég lenne a V-fék a montira is, arra amire használják, mégsem lehet választani. Meg a kávézó előtt is jobban néz ki a hidrós tárcsa, mint egy XT V-fék.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
válasz Hasaggymeg #121827 üzenetére
A tárcsafék minden szempontból jobb mint a felnifék, ( árát kivéve) de két lényeges kérdést nem szabad figyelmen kívűl hagyni. Nem mindenki megy annyit és olyan körülmények között hogy indokolt legyen, a másik ami életbe vágó hogy volt itt egy fórumtárs akinek a vadi új gépén pattogtak a küllők. Ha egy ilyen keréken tárcsa van az halálos is lehet, ezért csak minőség esetén szabad használni.
BENEFON DELTA--------N8
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #121830 üzenetére
Költséges lenne mind2 típust gyártani,kompatibilis vázakat biztosítani stb-stb,így már csak gazdasági megfontolásból is át fognak állni egyre.
(#121831) Toobee...(1előre) olcsóbb,(1előre) könnyebb,és egyszerűbb a karbantartása.A hidrós karbantartása talán mindig is bonyolultabb lesz,a másik két hátrány viszont hamar ki lesz küszöbölve,hisz ha beindul az igazi tömeggyártás az országúti is egyre olcsóbb lesz,a súly az új szénszálas vázakkal meg szinte már most sem téma.
(#121832) jjeahh...főleg abban látom előnyét,hogy szabad kezet kapnak a felni gyártók,hisz onnan kezdve már csak egy rendeltetése lesz a felninek,nem kell fékezőfelületnek is lennie.Ugyanakkor nem tudom,hogy az aszimmetrikus fűzésnek milyen,a kerék áramvonalasságára,merevségére,stb. vonatkozó hátrányai vannak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz 6030D #121834 üzenetére
Én is azt látom hogy egyre inkább csak a tárcsa felé próbálják vinni a vásárlókat.
Remek példál erre a nemrég bemutatott csúcs aero vázak a különböző gyártóktól: mindegyik kizárólag tárcsás verzióban érhető el.bringasisti: nekem pattognak de ott alighanem egy küllő húzás segíteni fog. Ez is egy vadi új 500 eurós DT Swiss kerékszettnél van ami mondjuk meglepő azért.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #121834 üzenetére
Ez a tapadásos eszmefuttatás érdekes,mert ha egy jó minőségű,száraz aszfalton fékezett minőségi,mondjuk 25-ös gumit hasonlítunk egy a terepen fékezett,akár 60-as,akár csak 1 barra fújt,ugyancsak minőségi terepgumival,kérdéses,hogy az utóbbi nagyobb tapadást biztosítana-e az adott talajon,a stílust jellemző felhasználási szokások mellett.
(#121837) Napfénysüti...valamiért úgy érzem ez a pattogás csak egy "szépséghiba",vagyis tulajdonképp semmi hatása nincs a kerék egyéb tulajdonságaira.Gondolom csavarásos terhelésnél picit elmozdulnak az egymást keresztező,egymásnak feszülő küllők,melyek valami olyan felületi kezelésben részesülhettek,amitől "hangosan" csúsznak el egymáson.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #121834 üzenetére
Amúgy ha a legtöbb felnifék is hidrós lenne, akkor valszeg fel sem tettem volna a kérdést, engem főleg a "nyúlós" érzés zavar a bowdenes fékeknél, hamar rá lehet szokni a hidrós behúzod és fejreállsz stílusához. Szal nem kimondottan a felnifékekre nem tudnék visszaszokni, a mechanikus tárcsákra sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz 6030D #121834 üzenetére
A felnifék lényege az értelmes pofa, pl. a canti fékjeim kool stop-al bőven jók vizesen is, a fékerő meg bőven elég (amikor 40-50 centire elemelkedik a hátsó kerék számomra az teljesen megfelel).
A felnifékek hibája, hogy gagyi fékpofával nagyon rosszak, de az átlagos shimano se egy nagy eresztés, de szerencsére van értelmes fajta a piacon.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #121840 üzenetére
Minden gumit ott nézzünk, ahol használjuk. Terepen nem sík a talaj (sőt!) és a gumi is bütykös, így nagyobb erők fognak rá hatni. Egy slick gumi nagyobb fékhatást kapna terepen (nem ahol elgördülnek a kövek, hanem ahol van tapadás a kiálló köveken, sziklákon), egy bütykös meg főleg. Nem véletlen, hogy egy slick aszfalton elmegy 8-10e-t, terepen meg örülünk a 1-2-3e-nek.
ivana jó, de ez megint aszfalt felhasználás. A hátsó kerék emelgetés meg olyan, hogy ha akarom, "bármelyik" bringát meg tudom emelni, ha akarom, akkor meg nem (ülj be a hátsó kerékre, aztán emeld meg ). Meg esőben, vagy eső után a hegyekben... Vagy esőben a Mátráról lefelé fél órát fékezgetve.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #121837 üzenetére
Én arra értettem hogy pattognak hogy törtek mint a perec. Ilyenkor fejest ugrik az útburkolatba a szenvedő alany.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #121840 üzenetére
A hangot leszámítva tényleg semmi hatását nem vettem észre pedig direkt figyeltem rá. Lehet csak meg kell szoknom hogy ez a másfajta fűzés miatt ilyen. Ráadásul csak akkor csinálja ha kiállok a nyeregből és komolyabban megterhelem a súlyommal. De azért majd a téli szerviznél szólok hogy erre nézzenek rá.
bringasisti: ja akkor az nálam nem áll fent. Nekem csak hangja van de valami olyasmire tippelek amit hasaggymeg írt picit feljebb hogy a fűzés miatt egymást érintve adnak ki ilyen hangot. Érzésre nincs semmi gond vele csak ez a hang fura.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #121842 üzenetére
A Shimano (legalábbis a Deore V fék) fékpofája nemhogy nem nagy eresztés,hanem egyenesen sz@r.
(#121845) Napfénysüti...ha azt mondjék rendben van,akkor pici teflonos spray a küllőátfekvéseknél biztos elhallgattatja...mert azért gondolom csak nem a küllőfej mozdul a felniben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bringasisti
őstag
válasz Napfénysüti #121845 üzenetére
Diletál a felni azért ad hangot a küllő. Mikor 20% a feladat felfelé akkor pont ellenkezőleg feszül mint mikor 20% lefelé és a hátsó kereket gond a földön tartani. Itt vannak erőhatások rendesen! Egy Tesó bringára fel se mernék ülni egy ilyen szakaszon.
BENEFON DELTA--------N8
-
hegyimorc
senior tag
válasz Toobee #121831 üzenetére
"Hobbi szinten van bármi gyakorlati előnye egyáltalán a felniféknek?"
Egyszerű, könnyű, olcsó és nagyon sokszor bőven elég.
Itt van pl ez a bringa az aláírásomban. Csak városban, szép napos időben mentem vele, a fék baromi jól fog, eszembe sem jutott azon gondolkodni, hogy nyúlós-e, pedig már legalább tíz éve csak hidraulikus féket használok montin.
Egy ilyenre minek hidraulikus tárcsa? Hogy rondább legyen, nehezebb és több legyen vele a szopás?
Mert a tárcsafék nagyon jó amíg jó, amikor meg valamiért nem, akkor eszméletlen szopás.
(A régi montimon Avid Elixir 5 van. Kurva nagyokat lehet vele szopni és gyanítom vannak ennél macerásabbak is. Szerencsére ezzel ma már csak évente kb egy hétig járok és valamennyire feledhető, a másikon a Shimanoval pedig semmi gond)Nagyon sok bringára jó a felnifék és hatalmas baromság mindenre erőltetni a tárcsát.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
-=RelakS=-
veterán
válasz hegyimorc #121848 üzenetére
Azért a felnifék is tud vicces lenni, ha eltörik út közben egy küllőd
Ugyanez tárcsafékkel: 40km-es bringázásom kb 2. kilométerénél hatalmas pattanás. Miez?! Megnézem, egyik küllőnek annyi. Tojtam rá, mentem tovább.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #121849 üzenetére
Elkopott a tárcsafék betétem, begyűrte a rugólemezt a tárcsa, hangos kattanások közepette megállt a kerék. Nem volt nálam fogó, amivel a sasszeget ki tudtam volna szedni, ezért a bringát megemelve egyik keréken hazatoltam, mert szerencsére közel voltam már a házhoz. A B megoldás, hogy egy multiszerszámmal leszerelem a féket és hazáig egy fék van. Mindenhol lehet szopni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla