-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parkr
őstag
'dikk vonat jön a síneken [link] az év meglepetése
-
ivana
Ármester
Régebben is szívtam már meg decathlonos belsővel, de ez a mai mindent visz. Megjöttek a montira a continental gumik, ma szabin vagyok így szép nyugodtan le is cseréltem a két fos kendát. Erre felfújom és leereszt mind a kettő, szétszedtem mert attól féltem a küllő szúrta ki (régi araya felnik...), de nem, újra összaktam, felfújtam rendesen megint ereszt lassan... Kotorhatok itthon hagyományos szelepet, mert olyan belsőm akad. Nem véletlen, hogy a normál belsők darabja egy ezres ez meg jóval olcsóbb, kalap szar.
-
trialboj
őstag
Felszáradt az aszfalt gondoltam elmegyek a parkba lefilmezem hogy mekkora egy szar ez a Conti Xking.
Odafele is próbálgattam nevetségesen csúszott. kb 500mre mentem csak, mire odaérek mintha elkezdett volna javulni, próbálgattam és fogott, tapad a kerék, megemelkedett a fara.
Elkezdtem 90 fokos kanyarokat tolni kitett lábbal, úgy sem volt gond, habár az elején ijesztő volt, mennyire nem bíztam a saját bringámban.Hazafelé jöttem rá, hogy eddig még soha nem vettem új külsőt előre, mert mindig a hátsó került oda és annak a helyére az új. Létezik hogy valami enyhe műanyag v nem minőségi réteg volt a felületén, ami miatt az első 1 km ijesztően rossz volt?
Nem gondoltam volna hogy ez is bejáratós mint a fékpofa, vagy féktárcsa. Ijesztő érzés mikor a bringa elején nincs semmi tapadás. Mondjuk az első néhány ereszkedésnél azért így is vissza kell építsem a magabiztosságomat
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #107653 üzenetére
Nekem ez már elég, hogy ne merjek Contit venni . Pedig legutóbb majdnem azt vettem a Smart Sam helyett, csak nem tetszett, hogy vékonyabbnak tűnt, mint az elvileg kb. ugyanolyan széles Schwalbe.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ironizer
tag
válasz trialboj #107653 üzenetére
Esetleg a formaleválasztó miatt lehetett. Ez egy olyan anyag, amivel az öntőszerszámot bekenik öntés előtt, hogy ki lehessen venni a kész cuccot a szerszámból, ne ragadjon bele. Oké, lehet a gumit nem konkrétan öntik, ezt nem tudom, de a lényeget érted. Guglin rákeresve, igaz főleg csak motoros témában, de találni erre a jelenségre hivatkozásokat, pl.: "Az új abroncsok formaleválasztó viasznak nevezett, nagyon csúszós ragadásgátlóval vannak bevonva. Gondosan kerülje ezért a szélsőséges gyorsítást és magas sebességet." [link]
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz Ironizer #107655 üzenetére
Kösz a tippet.
Esetleg más is tapasztalt ilyesmit, Schwalbe v Maxxis abroncsokkal?
Ez még a cikkből, habár, talán a bringás gumikra ez nem jellemző: Ha gumijai annak ellenére kismértékben kopottak, hogy már több éven át használta őket, vagy öregedésre utaló jeleket fedez fel rajtuk, jobb, ha lecseréli őket, mert kevésbé jó a teljesítményük.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Solad
őstag
válasz ivana #107652 üzenetére
Nekem csak olyan gondom volt vele, hogy 18-23mm-es abroncsba ajanlotta, es a 25-ot valoban nem birta, szetrobbant mint a huzat
(#107653) trialboj nekem az lenne a logikus, hogy elol van a jobb allapotu gumi...
[ Szerkesztve ]
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
DUB Inc.
aktív tag
Beszéljünk kicsit a Canyon bringákról pro és kontra. Már korábban is írtam, hogy idővel szeretnék egy outit és bújva az árakat és a felszereltséget, minőséget mindig a Canyonon akad meg a szemem. Vélemények?
-
Véreshurka
senior tag
válasz Pöttön #107384 üzenetére
Sztem jobban jársz ha maradsz a menetes villánál, azt könnyebben szerzel, Eddig itthon csak itt találtam, gondolom ennyit nem adnál érte. Ráadásul figyelned kellene a beépítési magasságra is.
trialboj: csak egy tipp: nem lehet, hogy ahonnan vetted szilikonnal kezelték a felületét? Mondjuk mert már régi volt a készlet, stb... Régebben jártam conti race king-el, meg super sport plus-al is, em volt velük gond.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #107641 üzenetére
Én kettőt szólok.Egy,a teló kellemes meglepetés lenne.Kettö,csak lenne,mert szerintem ez kicsi neked.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
nagyúr
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Napfénysüti #107668 üzenetére
Ezt [link] vagy a hetest, ha nem jön össze rá a pénzem. Én is azt néztem, hogy nagyon jó felszereltségűek adott árkategóriában.
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #107664 üzenetére
Mindegy, azért örülök, hogy már sikerült egy alapvetően, ezek szerint, jó bringára rábökni
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
trialboj
őstag
válasz bringasisti #107662 üzenetére
Esküszöm azt hittem szívatni akarsz! : ))
(#107666) Hasaggymeg: És még nem volt hasonló eseted? Nem tudom honnan van, chainreaction v rosebike, de nem gondolnám hogy ők összekenik a gumikat, azért ott van forgalom.
(#107668) Napfénysüti: Neuront esetleg?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #107670 üzenetére
Megveszed ?
trialboj...nem vettem észre.Aztán meglehet,hohy azonnal kivittem terepre,ahol három perc alatt lekoptattam az első tizedmmereket.Utána meg újat előre,elsőt meg hátra szoktam.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz Hasaggymeg #107674 üzenetére
Dehogyis, már az első posztba is írtam, hogy közben rájöttem, nem néztem meg a méretet, és ki is derült, hogy kicsi. Na jó ennyire azért nem, de sajnálom
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
HEAHEA
tag
válasz DUB Inc. #107673 üzenetére
Akkor látom itt már eldőlt a márka. Csak legyen a méretedben! "....ha nem jön össze rá a pénzem." Összefog az jönni, majd mindjárt telefonálok egyet az asztro tévébe és küldetem a pénzenergiát!
Jól emlékszem, hogy van egy graveled, mert ha igen ,csak lecseréled a külsőt és irány az aszfalt! -
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #106709 üzenetére
Elolvastam a cikket amit írtál: [link]
Sok hasznos dolog van benne, de kicsit az volt az érzésem hogy nem azoknak készült akik semmit nem tudnak az ebikeokról, hanem inkább a haladókat célozta.
Sok fontos v legalább érdekes dolog kimaradt. Pl Mi történik ha 26kmph felett tekersz? Írtál róla pár sort, de szerintem ki lehetett volna jobban bontani.
mi a helyzet a töltéssel, az 1000 ciklus mit jelent pontosan? Ha csak 60%ra merítettem le, de rátöltök 100 ig az is egy ciklus?Az akksik méregdrágák, ezeket lehet használtan is venni, vagy pontosabban érdemes.
Van róla tudomásod mikor jön egy komolyabb árcsökkenés, ami szélesebb rétegnek teszi elérhetővé a pedelec montit? (Hány évet kell még aludni)
Valami tipp, hogy kell használtan ilyen montit venni.
És a végére néhány low budget megoldás hardtail és FS gépre, ami inkább csak felszereltségben gyenge, de az elektromos hajtás rendben van.
Na valami ilyesmikre gondoltam olvasás közben, habár még biztos volt pár kérdés amit időközben elfelejtettem. Ha lesz folytatása, ezeket is tartsd szem előtt ha lehet.
És hogy legyen valami tanulsága is a posztnak, mit gondolsz erről a bringáról?
ELEC TEC FSEgész olcsónak tűnik(felszereltségéhez képest), mondjuk megújul a weboldal, lehet elírtak valamit
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz StLui #107675 üzenetére
Akkor csak félreértettem,hogy sikerült jó brinbára böknöd. ...lehet egy-egy rövid menet erejéig az újdonság miatt nem érzed annyira a méret jelentőségét( fiad bringája,stb.),de később úgy is megéreznéd,ha nem neked való kerékpáron tekernél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz trialboj #107677 üzenetére
Szerintem nem nagyon lehet gyorsabbra tekerni erőből, nekem nem nagyon sikerült, igaz pont emelkedőn értem el a határt, lejtőn ugyanakkor nem fogja vissza.
Töltés szerintem ugyanaz mint bármilyen új aksinál, 5db 20%-nyi töltés ad ki egy egész ciklust, nem megy el egy ciklus egy résztöltésnél.
Szerintem nem lesz árcsökkenés, még a sima de drágább bringáknál sem nagyon látni szerintem. Ezekért meg szinte rohanni kell hogy jusson belőlük, bár most talán kicsit könnyebb hozzájuk jutni már. Ráadásul vicc, hogy annyiért kapsz fully e-mtb-ot, mint egy közepes fully mtb-ot.
.
.
.
A linkelt bringa árához a dropper post-ot hozzátenném anélkül nem is kéne.Hasaggymeg: csak arra gondoltam, hogy tetszett nektek is.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
kentucky
őstag
a Tektro Auriga fékek szerintetek még mindig küszködnek a híres sikító hanggal ha nedvesek?
-
kentucky
őstag
válasz Tothgera30 #107682 üzenetére
Azért kérdem, mert úgy néz ki, hogy mivel Szerbia nincsen messze ezért tudok szerezni onnan olcsón Capirolo Level 9.4 vagy 7.4 kerékpárokat (29" és 27"). A régi verzióból is lehet kapni azok shimano tárcsásak, az újak a fentebb említett tektro-sok. Az ár olyan 115-125 ezer forint között mozog egy ilyen bringánál. Ami gyenge még benne, hogy egy Suntour XCT HLO DS elég belépőszintű villa van benne, de szerintem egy Deore-s hidraulikus tárcsafékes bringába ez belefér.
-
ivana
Ármester
válasz Solad #107660 üzenetére
Ez is lehet valami ilyesmi, de ma azért felment a vérnyomásom amikor kicseréltem a külsőt, a nyilván belül minimálisan szélsebb contira egybe volt, amikor gondoltam, hogy tolok egy 25-30km-es gyors próbakört meg teljesen nullán volt (ezzel jött a használt gép nem én vettem)
Outival is szívtunk régebben decás belsővel, kirepedt miközben elvileg 23-asba raktam, a semmi közepén teljesen szétment, fatert kellett fölhívnom, hogy jöjjön értünk kocsival (haverral mindketten fogtunk valami randa tüskés cuccot, ami benne volt az instant kuka szintre ment, ez volt a csere, a tüskét kiszedtük)
Ehhez képest 2 éve megyek egy 40 éves emerge belsővel
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #107677 üzenetére
Azért azzal nem értek egyet, hogy inkább a haladóknak készült. A cikk elején tisztázom a legalapvetőbb működését, persze biztos voltam benne, hogy sok kérdés fog utólag felmerülni, de épp erre van a hozzászólás lehetősége. Nyilván nehéz olyan cikket írni egy elég összetett témáról, hogy abban mindenki választ kapjon minden kérdésére. Nem is gondoltam, hogy ez sikerülhet. Inkább megpróbáltam a lényegre összpontosítani.
Az, hogy egy kerékpárt mennyire nehéz hajtani, jelentősen függ a kategóriától, felszereltségétől is, hiába van 2 bringába ugyan az a pedelec rendszer, nem mindegy, hogy egy Cross gép, vagy mondjuk egy Enduro, plus-os kerekekkel. Meg az edzettsége is különböző az embereknek. Lehet én azt írom, simán el lehet hajtani rásegítés nélkül akár 35-el is, más meg azt írja, hülyeség, mert ő pl alig tudja. Nehéz ezekre konkrétan válaszolni. Ezt mindenkinek magának kell megtapasztalni. Én annyit tudok elmondani, amit szerintem a cikkben is írtam, hogy sík úton akár rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani egy középmotoros pedelec-et, akár 25 felett is. Emelkedőn vannak gondok. Ha be van kapcsolva a rendszer, és eléred a 25-ös korlátozást, az bizony egy kellemetlen tud lenni. Mintha falba ütköznél, mert onnantól már érzed a bringa súlyát. Persze egy átlag kondival is simán felgyorsítod 30-35-re, sík úton. Az biztos, hogy jóval kellemesebb, és jobban használható, ha nincs benne a 25-ös korlátozás. Bár terepen nem annyira probléma, inkább városban jobb ha nincs korlátod.
Az akkukról azért sem írtam olyan nagyon részletesen, mivel normál lithium akkukat használnak a modern pedelec bringákban. Ilyen akukkal amúgy is körül vagyunk véve, minden ember használ ilyeneket, pl notebook-ban, telefonban, csak kisebb kapacitással. Egyébként a ciklusok teljes ciklust jelentenek, tehát ha 60-ra meríted és feltöltöd 100%-ig, akkor az 0,4 ciklust fog jelenteni. Egyébként ezt számítógépes diagnosztikával pontosan meg tudják neked mondani. Használt bringa vagy akku vásárlásánál jól jöhet.
Lehet akkut használtan venni, de érdemes egy diagnosztikát csináltatni, akkor nem lehet ráfaragni. Megtudsz mindent, ciklusok számát, százalékban az akku állapotát és az elektronika állapotát.
Az ár egy érdekes kérdés. Azért azt is vegyük figyelembe, hogy milyen az alap bringa, amire a pedelec rendszer kerül. Sokan túloznak az ár megítélése kapcsán, amikor ebike-ról van szó. Ha olyan bringát veszel alapul, ami pedelec rendszer nélkül is milliós gép, attól nem várhatod el, hogy olcsó legyen. Hiába zuhan a pedelec rendszer ára, maga a bringa akkor sem lesz olcsó, ha drága alkatrészekből épül fel. Ha megnézed egy gyártó top gépeit, gyakorlatilag elveszik a különbség a pedelec rendszerű és a normál között. Mutatok egy példát. Merida csúcs pedelec Enduro montija: eOne Sixty 900
Itt van kb ugyan ez, normál hajtással: One Sixty 8000
Jó persze egyik karbon, a villany meg alu, de amúgy inkább csak a pedelec rendszer a különbség, értékben hasonló mind a két alap bicó. Ha ebből indulok ki, akkor egyáltalán nincs rossz árban a pedelec, még jobban is jársz vele. Illetve ott vannak az olcsóbb átalakító szettek, meg vannak a belépő modellek, 500-600 ezer körül, középmotorral. Van azért megfizethető áron, csak az a gond, hogy rengeteg embernek a plafonon vannak az igényei, nyilván egy top pedelec monti drága, ez mindig is így lesz. A top pedelec rendszerek kb 600k értéket dobnak hozzá a bringa árához. Nem kevés pénz, de sok mögötte a mérnöki munka is. Az biztos, hogy idővel ezek a mai top-nak számító technológiák lejjebb fognak csúszni a belépő kategóriákba. És akkor elérhetőbb lesz az ára a mai csúcsnak, de a top rendszerek mindig drágák lesznek. Én úgy gondolom, hogy ha valaki sokat költ a kerékpárjára, tehát minimum közép kategóriát hajt, vagy esetleg felsőt, akkor ott már nem érdemes árakon fennakadni, mert a normál, pedelec rendszer nélküli bringa sem olcsó. Azon lehet vitatkozni, hogy a kerékpár ipar úgy általában véve mennyire van túlárazva vagy mennyire nem, de csak a pedelec-et kiemelni belőle, hogy mennyire elérhetetlen, szerintem butaság. Ami mondjuk aránytalanul drága, az a komolyabb pedelec trekking. Na ezek a bringák valóban nem érnek 1 milliót, meg akár még többet. Ahol az alap trekking mondjuk 250 ezer, ráaggatnak egy bosch cx rendszert 500-as akkuval, te meg fizetsz 1,3 misit. Ez valóban nem egy jó vétel. Hercules Futura
De pl láttam már az ebikeshop-ban, még tavaly, karbon vázas Lapierre fully-t. 150-es rugóutakkal, plus-os kerekekkel, gyönyörűen integrált bosch cx-el, mindössze 1,1 misiért. Ez baromi jó ár! Ennyiért még normál hajtással okés egy ilyen gép. Ezt a bringát hirdették tavaly, 1,1 millióért, újonnan. Lapierre Overvolt AM 600+
Vagy itt van pl ez 900-ért. Haibike Sduro AllMtn 5.0 Szerintem ez a bringa is teljesen rendben van ennyiért.Egyébként ha a használt piacot megnézed, kb egy árban mennek a komolyabb Trail/Enduro gépek a pedelec verzióval. Használtan már elolvad az árkülönbözet. Szerintem már most is szélesebb rétegnek elérhető a pedelec monti, csak nem a csúcs kategória. De ugyan ez elmondható a hagyományos hajtásúról is. Nyugat-Európában meg már a csúcs gépek is elérhetőek a szélesebb rétegnek, az árak pedig hozzájuk igazodnak, nem a csóróbb országokhoz.
Használtan venni, ugyan úgy kell mint bármilyen más kerékpárt. Az elektromos rendszerét számítógépes diagnosztikával tudod ellenőrizni, de szerintem amúgy ezt is írtam a cikkben. Annyit ehhez hozzátennék, hogy a mai nagy gyártók rendszerei bolond biztosak. Ez annyit jelent, hogy nagy baromnak kell ahhoz lenni, hogy idő előtt tönkretedd, vagy épp nagy szerencsétlenség kell, hogy kifogj egy hibás darabot. 80-100 ezer km-t is simán elmennek ezek a motorok. 4-5 ezer km, ezeknek annyi, hogy még kb újak. Viszont a kerékpár egyéb alkatrészei nyilván hamarabb kopnak, és van ugye plusz terhelés is, na itt már észnél kell lenni, de ez meg nem pedelec téma. Akinek mondjuk van tapasztalata az adott rendszerrel, az már kipróbálva is megmondja, hogy milyen állapotú a motor, nem kell oda diagnosztika. Az akkuk is nagyon sokat kibírnak. Ha csak 50km/töltéssel számolsz, 1000 ciklussal, az 50 ezer km/akku. De 25 ezerig, biztos, hogy nem gyengül az akku, az is nagyon sok. És ezek mind alábecsült értékek. Ismerek olyan pedelec trekkinges faszit, akinek 80 ezer km van a bosch performance motorjában, kutya baja a motornak.
Nem ismerem ezt a Continental rendszert, de a 612Wh jól hangzik. Geora se rossz a gép. Bár azért nem ezt a bringát ajánlanám.
[ Szerkesztve ]
-
-
ro_bert17
őstag
Köszi a tanácsot a stravaval kapcsolatosan! Úgy tűnik a kivételekhez adás sokat segített.
(#107435) cozmo: Nagyon nem feszülnék rá a témára. Kíváncsiságból monitoroznék, nem komoly célból. Ha nem marad működő képes alkalmazás, marad a kockás füzet, meg a ceruza dedikált eszköznek.
(#107456) flash-: Nagyon köszönöm, szintén!
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz DUB Inc. #107669 üzenetére
Egyik kolléga most vett a héten egy Ultimate CF SL 7.0-át, már ráírtam hogy valamikor megnézném élőben.
Ha nem sürgős akkor várd meg a Tour de France akciójukat. Remélhetőleg engednek az összes outiból párszáz eurót. Én is arra várok hátha jobb áron tudom beszerezni amit kinéztem.trialboj: nem, nálam kizárólag outi játszik. Ultimate CF SL DISC 8.0 lenne a cél.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Zsolt74
senior tag
válasz Runner_fxr #107685 üzenetére
Az lenne a jó ha a Pedelec bingáknál a sebesség korlát annyi lenne mint az USA-ban, azaz 32Km/h, azzal már ki lennék egyezve, már megfelelő lenne közútra is.
A 26Km/h-t azért kevésnek tartom, az S-pedelec-nél a 45Km/h-t meg soknak, mert akkora tempónál a fogyasztás lesz csak feleslegesen nagy.
Közúton jól jönne a 32Km/h enyhe emelkedőn, egyenesben ennél gyorsabban úgy se tudnék tekerni, enyhe lejtón viszont teljesen mindegy, úgy is nagyobb tempóval lehet menni.Zsolt
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Napfénysüti #107688 üzenetére
Kíváncsi vagyok a beszámolódra...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #107684 üzenetére
A Dekas belsők sz@rok,de legalább jó nehezek. Én is vettem lyukasat is,de olyan is volt,hogy foltot találtam rajta.Legalább kettő olyant használtam melyen gyárilag már volt egy fekete,alig lát6ó folt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz Napfénysüti #107688 üzenetére
Értem, akkor sajnos nem egy ligában játszunk Nagyon képben vagy az akciókkal kapcsolatban, nem tudnál segíteni hogy a Neuron szériára várható akció még a nyár folyamán?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
nagyúr
válasz DUB Inc. #107690 üzenetére
Tegnap ment vele egy kört ezt írta:
"megvolt az első tókörünk óriási élmény lett a végére!az első métereket szokni kellett mert minden új még (ülés- és fogáspozíció, markolat,stopliméret,váltás és fékhatás stb..) ugyanakkor idén csak futottam és kocsmakörön voltam barátokkal, de máris 6 percet hoztam és lett 14 pr-em, a mosoly garantált volt. jó dolgokat vetít ez előre jó befektetés volt "Ha jól olvastam ő cross gépről váltott.
Viszont ha neked előbb lesz meg az Ultimate akkor én kérek tőled beszámolót.
trialboj: már két hónapja ezt a nyamvadt TdF akciót várom, remélem tényleg jó lesz. Most is van a Giro alatt a Canyonnál de inkább kiegészítőre, csak pár outi van egy kicsit leárazva. Sajnos azt nem tudom hogy MTB-okat szoktak-e, országútit gondolom azért mert ugye két World Tour csapatot is ők szponzorálnak és gondolom ezel is ünneplik a dolgot.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Ébri
senior tag
Sziasztok! Tegnap lecseréltem húsz éves bicajom egy hidraulikus fékesre. A fékizé (ami nem bowden, nem tudom a nevét a vázam alatt fut. A bicajt alapvetően egy tartón szoktam tárolni, ami alulról fogja a vázat, ami most úgy nézne ki, hogy a fenti hidraulikus vezetéken van a váz súlya. Ha felteszem lehet baja a vezetéknek, vagy ezért ennél keményebb a burkolata? (Ha jól emlékszem, Shimano M315 a rendszer.)
-
Monyos
aktív tag
Mennyire kell szentírásnak venni a méretajánlást?
A kérdésem oka:
Itthon előre lemértem a magasságom, belső lábhosszam (188 cm, 88cm), majd ez alapján kijött a kalkulátorban, hogy nekem a tökéletes méret az 51cm (de felhasználástól függően 48.5 és 53 cm-ig beleférhet).
Utána megnéztem, hgy mi a megfelelő ülés beállítás, hogy “kell ülni a biciklin”, mi az ami már kicsinek vagy nagynak számít.
Ezután mentem el a boltba, mondhatni tudatosan, hogy mire is van szükségem.
Viszont a boltban először egy M-es Kellys Thorx 10-re ültem fel, aminek belőttem az ülésmagasságát a nagykönyv szerint és ott teljesen megfelelőnek éreztem, viszont a vázon feltüntetett méret 46.5 cm. Amit itthonról biztos nem mertem volna megrendelni.
Thorx 30-ból volt L-es méretben, arra felülve se éreztem óriásinak a bringát, inkább csak nagyon hosszúnak.
Ami furcsa, hogy az L-es Thorx 30 pontos mérete 51.5 cm, ami a kalkulátor alapján nekem a legjobb méret.Én nem veszek valamit figyelembe és valójában később észreveszem majd, hogy mégis kicsi a Thorx 10 46.5 váza vagy ha a boltban kényelmes akkor nyugodtan megvehetem?
Ráadásul a Thorx 10 sokkal jobban felszerelt... XT váltó, XT hajtás, Avid DB3 fékek -
Hasaggymeg
Topikgazda
Azt a csövet,melyben olaj van,ne terheld.semmivel.
Monyos...nézd meg a virtuális felsőcsőhosszt ami a te méretedhez kell,és azt vedd alapul.Ha egy paraméter van ami a legfontosabb,akkor az az.Ne dőlj be annak a hibának,hogy ott a boltban ráülve egyetlen perc alatt te kényelmesnek ítéled,a jó méret fontosabb bármilyen felszereltségnél.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz Napfénysüti #107693 üzenetére
Megbeszéltük!
-
Monyos
aktív tag
válasz Hasaggymeg #107696 üzenetére
Igazából megnézve a két bringa geoját:
Thorx 10 (M)
Thorx 30 (L)A két modell nyeregvázcsöve és felső vázcsöve azonos a megfelelő méretekben, csak a különbő hajlásszögek térnek el.
Viszont a virtuális felsőcsőhossz mindössze 2 és fél centiméterrel tér el az M és L méret között.
Ennek tényleg ekkora jelentősége lenne?
Ezt a különbséget egy megfelelő stucnival nem lehet kompenzálni?[ Szerkesztve ]