Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz fokukac #33538 üzenetére

    Azért hogy megijedtünk, mikor a 300 Ft alatti benzinnel riogattak ;] Tiszta stresszben voltam, hogy becsődöl az olajipar.

    demars: tegnapelőtt nekem is lecserélődött a váltóolaj, a motorolaj, a motorolaj szűrő, a benzinszűrő, így most érzésre ha erősebb nem is lett a kocsi, de érezni, hogy sokkal finomabban, kevésbé nyersen működik az egész szerkezet. A motor is simábban jár, hirtelenebbül veszi a fordulatot, néha túlságosan is hirtelen, ha 2800 körül egyenletesen haladva próbálom tartani, akkor be kell nyomni a tempomatot, mert a pedállal meg-megrángatja ahogy vagy teljesen elveszi a gázt, vagy épp adagol egy kicsit.
    A váltó viszont kifejezetten lágyabb, puhább, könnyebben jár, nem koppan a fokozatokban, illetve az 1-2-1 oda-vissza váltások kis sebességnél is zökkenőmentesek, egyáltalán nem akad, és az 1-est bármilyen erőlködés nélkül veszi.

    A szerelő szerint fölösleges a benzinszűrő-csere is, de fölösleges (volt) a váltóolaj csere is, de megcsinálták, mert nekik mégis munka. Nade tiszteletem mellett: a váltóból leengedett olaj sötétszürke, csaknem feketés árnyalatú, és kb. víz állagú. Mivel a motorolajtól eltérően - ahol égéstermékkel, üzemanyaggal, korommal, vízzel, miegymással érintkezik, és magas a hőterhelése, ezért ezeknek megfelelően adalékolják - itt a váltó alapvetően teljesen zárt rendszer, és ideális esetben sosem melegszik motorolaj hőmérsékletűre, vagy afölé, vagyis se korom, se hamu, se víz, se más egyéb szennyeződés nem kerül bele "kívülről". Ergo a sötétszürke szín a fogaskerekek, gyűrűk, tolóvillák és csapágyak fémkopadéka. Egyrészt ennyi anyag lekopik ezekből az alkatrészekből, másrészt meg a vizes állag alapján a szénláncok a használatnak megfelelően a nyíróerők miatt épp így széttöredeznek, ahogy, és onnantól már nem azt a védelmet, kenést adják a váltónak. A víz nem túl jó kenőanyag.

    Tehát szerintem nagyon nem fölösleges a váltóolaj csere. Minél rövidebb az intervallum, vagyis az előírt periódust minél szűkebbre vesszük, annál jobban megkíméljük a váltót a kopástól. Nyilván nem kell évente cserélni, de nem érdemes hosszan halogatni. Plusz ha valaki sokat vált, városi módban sokat használja, az 15-20%-al is jobban "elkoptatja" az olajat a váltóban. Tartós országúti/autópálya üzem valamivel csökkenti, de a fogaskerék-hajtás ott is állandó.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák