-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #33538 üzenetére
Azért hogy megijedtünk, mikor a 300 Ft alatti benzinnel riogattak Tiszta stresszben voltam, hogy becsődöl az olajipar.
demars: tegnapelőtt nekem is lecserélődött a váltóolaj, a motorolaj, a motorolaj szűrő, a benzinszűrő, így most érzésre ha erősebb nem is lett a kocsi, de érezni, hogy sokkal finomabban, kevésbé nyersen működik az egész szerkezet. A motor is simábban jár, hirtelenebbül veszi a fordulatot, néha túlságosan is hirtelen, ha 2800 körül egyenletesen haladva próbálom tartani, akkor be kell nyomni a tempomatot, mert a pedállal meg-megrángatja ahogy vagy teljesen elveszi a gázt, vagy épp adagol egy kicsit.
A váltó viszont kifejezetten lágyabb, puhább, könnyebben jár, nem koppan a fokozatokban, illetve az 1-2-1 oda-vissza váltások kis sebességnél is zökkenőmentesek, egyáltalán nem akad, és az 1-est bármilyen erőlködés nélkül veszi.A szerelő szerint fölösleges a benzinszűrő-csere is, de fölösleges (volt) a váltóolaj csere is, de megcsinálták, mert nekik mégis munka. Nade tiszteletem mellett: a váltóból leengedett olaj sötétszürke, csaknem feketés árnyalatú, és kb. víz állagú. Mivel a motorolajtól eltérően - ahol égéstermékkel, üzemanyaggal, korommal, vízzel, miegymással érintkezik, és magas a hőterhelése, ezért ezeknek megfelelően adalékolják - itt a váltó alapvetően teljesen zárt rendszer, és ideális esetben sosem melegszik motorolaj hőmérsékletűre, vagy afölé, vagyis se korom, se hamu, se víz, se más egyéb szennyeződés nem kerül bele "kívülről". Ergo a sötétszürke szín a fogaskerekek, gyűrűk, tolóvillák és csapágyak fémkopadéka. Egyrészt ennyi anyag lekopik ezekből az alkatrészekből, másrészt meg a vizes állag alapján a szénláncok a használatnak megfelelően a nyíróerők miatt épp így széttöredeznek, ahogy, és onnantól már nem azt a védelmet, kenést adják a váltónak. A víz nem túl jó kenőanyag.
Tehát szerintem nagyon nem fölösleges a váltóolaj csere. Minél rövidebb az intervallum, vagyis az előírt periódust minél szűkebbre vesszük, annál jobban megkíméljük a váltót a kopástól. Nyilván nem kell évente cserélni, de nem érdemes hosszan halogatni. Plusz ha valaki sokat vált, városi módban sokat használja, az 15-20%-al is jobban "elkoptatja" az olajat a váltóban. Tartós országúti/autópálya üzem valamivel csökkenti, de a fogaskerék-hajtás ott is állandó.
Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
- Trollok komolyan
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Fotók, videók mobillal
- Politika
- Horgász topik
- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- EAFC 24
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen