-
GAMEPOD.hu
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jaffa75
őstag
-
BlacKSouL
addikt
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Nálunk az 1,4-es (1339) motorral a kocsi átlagban 4,9 - 5,1 . Ezek jellemzően 20-25 km-es utakból, de néha van közte 1-1 hosszabb szinte megszakítás nélküli főleg főút (90-100). Ez a fedcomp adat. Erre kb. 0,3-0,4 jön rá, a kis csalás miatt, tehát 5,3-5,4-et simán lehet vele hozni.
Kb. 10 km az a távolság, ami után folyamatos üzemnél (állandó 50 vagy állandó 90) visszaáll a dúsítás (automata szívató), tehát a 10 km alatti utak zömmel 6,5 - 7 literes átlagot hoznak, minden efölött már 5 vagy akár alatti. Egy a lényeg, hogy mivel nincs benne vízhőfokmérő, és a kis kék led kb. 40-50°C-nál már kialszik, ezért a kialvás után sem üzemmeleg még, vagyis még nem érdemes taposni.
Pillanatnyi fogyasztást ne kérdezz, mert azt nem mutatja (legalábbis nálunk), viszont meleg motorral nullázás után kicsit megkínozva 1-2 km-re bőven 9-10-re jött az átlag (de ez nem reális).
A hidegen fogyasztás akkor zavaró, ha főleg az első néhány km araszolós, városi lámpázós, dugós, meg-megállós. Ha viszont elindul vele a garázsból ember, és onnantól tud haladni lassítás- gyorsítás nélkül akkor arányosan a nagyobb kezdeti fogyasztás is eloszlik a megtett km-re. Vagyis nem lesz olyan szembetűnő.
Inkább úgy jellemezném, hogy amennyivel 10 km vagy rövidebb úton többet fogyaszt, mint egy hasonlóan motorizált kisautó, annyival viszont melegen hosszabb távon meg kevesebbet.
Érdemes ismerni a motor karakterisztikáját, elég lapos a nyomatékgörbéje, de 2800-nál már megvan a nyomatékmaximum. 1500 és 2000 között már megy, de inkább 2000-től érdemes taposni jobban, és 3500-ig húzatva bőven jó. Alacsony fordulaton nem érdemes taposni, és pörgetni sem, bár ha sietni kell, 4-5000 körül még gyorsul szinte bármelyikben.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
Illetve gondold újra picit. Mennyi fogyasztásod van éves szinten ilyen rövid távokból? Naponta mész 10km-t, minden munkanap, hideg motorral, az évente nincs 2500km. Ha ilyen üzemben 2 literrel többet eszik a megadottnál, akkor az évente 50 liter benzin, kemény 18 ropi mai áron.
Ez aprópénz, ennél egy olajcsere többe kerül. Ne az apróval foglalkozz, vegyél értéktartó, jó állapotú autót, nem az a plusz/minusz egy liter fogyasztás lesz az autózás legnagyobb költsége, hidd el.
És az őszinte rész: akinek magáncélú használat mellett komoly kérdés a fogyasztásban egy liter különbség, az nem engedheti meg magának, hogy autóval járjon.
Same rules apply!
-
demars
addikt
Szőnyeg rögzítők:
Nagyon tetszetősek, elég erős anyagból vannak, nem hajlanak, nem tekerednek, gyári Honda alkatrészek...
A helyére illesztés után a felső részt bele kell nyomni és az rögzíti az egészet, így nem kell külön műanyag betét meg csavar a rögzítéshez!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
nagyúr
válasz JoolsNOS #33500 üzenetére
hi!
az, hogy az első kilométeren jóval többet fogyaszt, szerintem minden benzines autóra jellemző, szóval nem kell ezt túlragozni.
Ha már 5-10 km-eket mész, akkor ennek a hatása nem lesz nagy. Szerintem a jazz sem fog többet fogyasztani, mint a suzuki - nekem kb. annyit eszik, mint a régi kocka swiftem evett.
Nekem szeptember óta van meg az 1,4-es jazz-em, csak városi teljes tankom nem volt még, így mért adatom nincs;
a computer szerint városban kb. 7 litert eszik, de ez pesti adat, messze nem folyamatos gurulás.
Volt viszont már olyan, hogy éjszaka nyaralásból hazaérve a Budaörsi útnál tankoltam, majd onnan mentem haza relatíve folyamatosan gurulva, az északai üres utakon, M1 bevezető-Hegyalja út - Erzsébet- híd - pesti alsó rakpart, ez kb. 10 km, és 4,5 litert írt átlagnak a computer, ebből úgy gondolom, hogy tartható lesz az általad megjelölt 5,6 literes fogyi.Az országúti rekordom 4,7 literes mért fogyasztás - a negatív rekordom 7,5 liter autópályán, sietve, 140-150-nel. A b. nejem használja többet, ő ingázik vele Szolnokra, neki picit többet fogyaszt olyan 5,5 körül szokott kijönni átlagban, de abban van autópálya is (M5 - Albertirsa felé)
Ja, még valami, a computer a tapasztalatok szerint kb. +- fél litert téved - nem túl következetes.
Szerk: @Sasa: a Jazz elképesztően jól pakolható, szinte biztos vagyok benne, hogy befér a babakocsi a csomagtartóba is, de amit konkrétan próbáltam, amikor egy barátom b.nőjét szállítottam, hogy az egyil hátsó ülést felhajtva IS tökéletesen befért az összehajtott babakocsi, állítva.
Hihetetlenül praktikus autó.
Egy baja van, hogy ezt is ún. utakra tervezték, nem erre a pesti kátyúhalmazra.[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
rfjanika
tag
vki nem tud esetleg EP3-hoz cat back rendszert? vagy külön hátsódobot természetesen nem gyárit
-
!Overdose!
őstag
válasz ambrus14 #33509 üzenetére
Elképzelhető, hogy eltörtek a rugók a szerkezetben. Szét kell szedni, meg kell nézni.
A fékre visszatérve: a legtöbb Hondán még a gyári fék is elég halovány, ezen tehát inkább javítani érdemes, mint rontani. A Nipparts, Japanparts fékek rosszabbak, mint a gyári Nissin. A Ferodo talán-talán, de csodát attól sem várnék.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
nagyúr
válasz !Overdose! #33510 üzenetére
Nekem hatul ferodo van (dobfek), erezhetoen jobb mint a gyari volt. Bar elore en is valami jobbat raknek
-
nagyúr
válasz !Overdose! #33512 üzenetére
40-50% koruliek voltak a hatso betetek, de 150k km-nel ugy dontottem cserelem oket Engem is meglepett, azt hittem semmit nem fogok erezni belole, hiszen a fekhatas 70%-a az elso beteteken mulik, de a csere hozott egy kis javulast
[ Szerkesztve ]
-
ambrus14
tag
válasz !Overdose! #33512 üzenetére
Az az érdekes a kuplungba, hogy csak akkor jelentkezik amikor már bemelegedett minden, kb 10-15km után...
Am a japanparts, nipparts mellett egyedül a textar amit láttam drágábbat ott ahol tudnék nagyobb kedvezménnyel vásárolni...[ Szerkesztve ]
Xbox 360 user - Gamertag: AMBRUS144
-
!Overdose!
őstag
válasz ambrus14 #33514 üzenetére
Mit jelent a nagyobb kedvezmény? Az Unix-os árakból 30-40% kedvezményt gyakorlatilag bárki kap, ha jó helyen vásárol. Kovács Autó, Autótéka2000, stb. Egyébként az Unix/Bárdi kínálatából talán még a Textar az egyik legjobb.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
m3tr0
senior tag
Nem betervezett első féktárcsa -és betét cserére mit ajánlotok...az ATE kombó cirka 20 ezer km után hullámos lett. A faszom kivan vele.
Ilyet többet nem veszek az tuti, milyen márka jöhet szóba ami jobban teljesít?
Nem is értem,egyik napról a másikra hullámosodott,pedig tényleg utcai használatnak van kitéve. -
demars
addikt
válasz Winner_hun #33517 üzenetére
Akartam is írni... Sokszor szóba jön...
Itt mindenki dícséri aki használja!Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
m3tr0
senior tag
válasz Winner_hun #33517 üzenetére
Nemtom, nem járok pályázni.
Mennyibe lenne egy szett tárcsa betéttel EBC (divat) fékből? -
m3tr0
senior tag
válasz !Overdose! #33521 üzenetére
Jól számolom 33 ezer lenne a Black szett?!
Nagyon hiányzik. -
>>>W!nman*
tag
-
sunny84
senior tag
bosch rol és a brembo rol mi a vélemény ok hogy drága de nem mindig az a legjobb
mondom beparáztam most az elmult napi akcionál" Ez nem autó ez HONDA " - Ha második vagy, te vagy az első, aki veszít. -
-
BlacKSouL
addikt
-
zolynet
addikt
Szerintem az nem drága.
Épp a múltkor néztük hogy az ATE is annyi lenne, így aztán ár-érték arányban szerintem kifejezetten jó ára van.Zimmermann tárcsa linket is tegyen be valaki, plz!
Újra itt, 5nap kihagyás, nem vezetés csak séta séta séta....már nagyon hiányzott a vezetés, öröm volt bejönni a munkahelyre.
Kevésbé örömteli h 6ft-al emelkedik a benya ára.Life is too short to stay stock!
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #33527 üzenetére
Nálam még nem csere érett a betét, de ha cserélek, ebc,-t szeretnék. Bár amit linkeltek oldalt azon nem láttam fd -khez valót. Ha aktuális lesz írok nekik.
Ja a váltó olaj lecserélve! Első fékek ellenőrizve, kipucolva, megjáratva. Beesett nekik du egy audi azt is csinálták... Ma du folytatjuk.
[ Szerkesztve ]
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
Stehe
aktív tag
EBC fékbetétet érdemes felrakni még jó állapotú tárcsára, vagy úgy használható igazán, ha a tárcsát is cserélem?
-
Jaffa75
őstag
válasz EQMontoya #33534 üzenetére
csúsztatásnak nem mondanám, az egy kicsit mást jelent... . A kérdés alapvetően annyi, maga az üzemanyag árának hányadrészét teszi ki a kőolaj? A gyártási ktg-ek nem hinném hogy emelkedtek, viszont a magasabb értékesítés miatt az egy literre jutó fajlagos előállítási ktg-ek csökkentek . (jobb kihasználtság pl.)
Ha nem is a harmadára, de nagyobb mértékben kellett volna csökkenni az árnak, ez nem is kérdés...[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Jaffa75 #33537 üzenetére
A költségek teljesen lényegtelenek.
A finomított termékeknek saját piaca, saját kereslete-kínálata van, az árak ott határozódnak meg.
Plusz, az az ár, amennyiért Te tankolsz a kútnál, minimum 50% adót tartalmaz, amelynek jelentős hányada fix - azaz hiába változik az alapár, a jövedéki adó akkor is fixen rárakódik. Ezért sem csökkent olyan mértékben a benzin ára.Pleased to meet you - hope you guess my name
-
EQMontoya
veterán
válasz Jaffa75 #33537 üzenetére
Kicsit shortolgatott rajta a MOL, de néhány százalékot. Az üzemanyag árának 60%-a adó, és ennek egy része nem is lineáris, mint pl. az áfa, hanem teljesen fix (jövedéki adó), literenkénti összeg. És ugye a jövedéki adó után is fizetsz ám áfát! Tehát az egész móka ott kezdődik, hogy van a benzin árának 120*1,28 (áfa +kkksz), azaz 153ft teljesen fix díja akkor is, ha maga a benzin ingyen van!
Itt azért látszik, hogy az efölötti rész azért elég nagyot csökkent (300->190ft).
Az egyenes arányú csökkenést pedig alapvetően gátolták olyan dolgok, mint a korábban említett finomítás, adalékolás, szállítás, amelynek a kőolajon kívül egyéb anyag- és munkaköltségei vannak, ami ugye nem változott.
Szerintem is nyerészkedett néha néhány százalékot a MOL, de itt néhány forintokról beszélünk literenként.@: megelőztél.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
zolynet
addikt
Legközelebb nem írom ki azt a nyamvadék 6forintot.
Life is too short to stay stock!
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #33538 üzenetére
Azért hogy megijedtünk, mikor a 300 Ft alatti benzinnel riogattak Tiszta stresszben voltam, hogy becsődöl az olajipar.
demars: tegnapelőtt nekem is lecserélődött a váltóolaj, a motorolaj, a motorolaj szűrő, a benzinszűrő, így most érzésre ha erősebb nem is lett a kocsi, de érezni, hogy sokkal finomabban, kevésbé nyersen működik az egész szerkezet. A motor is simábban jár, hirtelenebbül veszi a fordulatot, néha túlságosan is hirtelen, ha 2800 körül egyenletesen haladva próbálom tartani, akkor be kell nyomni a tempomatot, mert a pedállal meg-megrángatja ahogy vagy teljesen elveszi a gázt, vagy épp adagol egy kicsit.
A váltó viszont kifejezetten lágyabb, puhább, könnyebben jár, nem koppan a fokozatokban, illetve az 1-2-1 oda-vissza váltások kis sebességnél is zökkenőmentesek, egyáltalán nem akad, és az 1-est bármilyen erőlködés nélkül veszi.A szerelő szerint fölösleges a benzinszűrő-csere is, de fölösleges (volt) a váltóolaj csere is, de megcsinálták, mert nekik mégis munka. Nade tiszteletem mellett: a váltóból leengedett olaj sötétszürke, csaknem feketés árnyalatú, és kb. víz állagú. Mivel a motorolajtól eltérően - ahol égéstermékkel, üzemanyaggal, korommal, vízzel, miegymással érintkezik, és magas a hőterhelése, ezért ezeknek megfelelően adalékolják - itt a váltó alapvetően teljesen zárt rendszer, és ideális esetben sosem melegszik motorolaj hőmérsékletűre, vagy afölé, vagyis se korom, se hamu, se víz, se más egyéb szennyeződés nem kerül bele "kívülről". Ergo a sötétszürke szín a fogaskerekek, gyűrűk, tolóvillák és csapágyak fémkopadéka. Egyrészt ennyi anyag lekopik ezekből az alkatrészekből, másrészt meg a vizes állag alapján a szénláncok a használatnak megfelelően a nyíróerők miatt épp így széttöredeznek, ahogy, és onnantól már nem azt a védelmet, kenést adják a váltónak. A víz nem túl jó kenőanyag.
Tehát szerintem nagyon nem fölösleges a váltóolaj csere. Minél rövidebb az intervallum, vagyis az előírt periódust minél szűkebbre vesszük, annál jobban megkíméljük a váltót a kopástól. Nyilván nem kell évente cserélni, de nem érdemes hosszan halogatni. Plusz ha valaki sokat vált, városi módban sokat használja, az 15-20%-al is jobban "elkoptatja" az olajat a váltóban. Tartós országúti/autópálya üzem valamivel csökkenti, de a fogaskerék-hajtás ott is állandó.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Jaffa75
őstag
válasz EQMontoya #33539 üzenetére
Volt a Magyar Nemzetben év elején tán egy kimutatás, hogy a benzin ára hogy épült fel 340/450-es fogyáraknál. A "negatív rekordnál" az adók is kevesebbek voltak!! Sajnos nyomtatott formáában volt anyóséknál, és már tuti nincs meg , de nemcsak az áfa volt alacsonyabb...
Zolynet: ez most eszmecsere, nem vita!
[ Szerkesztve ]
-
demars
addikt
válasz BlacKSouL #33541 üzenetére
Tisztában vagyok ezzel... Emiatt is cseréltettem! Bár a fiúk azt mondták, hogy amit leengedtek az nagyon szép volt még... ezek szerint valóban cseréltek 240k km-nél... most 252k van benne... így mondtható, hogy "feleslegesen" cseréltünk, de legalább tuti, hogy le van cserélve!
Motorolajat max 10 ezernél cserélek!!! Inkább 8-9 ezernél... az a lelke... azon nem spórolok! Benzin szűrő csere is be van írva, azt majd ellenőrizzük a szerelő nyílásnál... ha látszik, hogy viszonylag újszerű a teteje akkor azt majd később ejtjük meg (az is 240k-s szervízre be van írva).
Nekem 2-ből 3-ba szokott nehezen bemenni... vagy csak balfaszul váltok. De nem recsegősen nehezen, hanem nem jó helyre megy a váltó. Ha a szoknyát viszem bőröztetni, megnézzük a stifteket benne ( ha van benne) és cseréljük, utána elvileg pontosan a helyére fog menni...(Anno astránál csináltam váltó rudazat beállítást, a váltó rúdnál a motortérben kilazítottam egy fixáló csavart, utána a váltó szoknya fel, üresben közép állásba tettem a váltó kart, van ezeknél két furat, 5-ös fúrószárat beledugtam a kettőbe, hogy pontosan passzoljanak a furatok. Ezután fixre húztam a csavart a motortérben. Ezzel bepozícionáltam a váltó útját, és segített is rajta... )
Az áram alatt lévő alkatrész ugyanúgy néz ki, mint amelyikben nincs áram, csak más a fogása!
-
BlacKSouL
addikt
válasz demars #33544 üzenetére
2->3 nekem szerintem sosem volt akadás, én úgy váltok, hogy kettesből csak kitolom, kiugrik középállásba, és csak simán feltolom. Elég határozott váltási pontjai vannak, hálistennek, nem egy takonyváltó
Láttad már hogy néz ki a szoknya alatt? Én még régről a régi telefonommal csináltam egy videót a cégeséről, annak feljárt a szoknyakeret. Kicsit szar a minőség, de a sajátomat nem akartam még szétszedni [link]
A fehéres műanyag két oldalán és az alján van 1-1 rudazat a váltó felé, azokat húzza és/vagy tolja kombináltan az adott fokozatoknál.
A váltásról meg annyit, hogy próbáld ki, szigorúan álló motornál(!) behúzott kézifékkel(!) a motortérbe ha benyúlsz szemből nézve a motor jobb oldalán, ott látsz egy előre-balra kilógó alumínium tömböt egy kar végére erősítve a váltó tetején. Azt próbáld meg jobbra-balra elmozdítani. Meg fogsz lepődni milyen könnyedén jár maga a váltó. Ha erre valakit megkérsz, és közben figyeled odabent a váltókart, az meg aszerint mozog, ahogy azt a kart mozgatják Nem tudom mi ennek a karnak a pontos funkciója, de mókás.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
EQMontoya
veterán
válasz BlacKSouL #33546 üzenetére
Azért ha így váltasz, az bitang lassú ám. Féktávon visszaváltásnál, ha erős a fékezés, és gyorsan akarok utána továbbhaladni, akkor sarokkal állok a féken, spiccel gázfröccs, közben húzom a váltót egy fokozattal lejjebb (gyorsan, különben nem "tart ki" a gázfröccs)... A féktáv végén így optimális fokozatban vagyok a kigyorsításhoz.
Same rules apply!
-
BlacKSouL
addikt
válasz EQMontoya #33547 üzenetére
Nemtom, ilyen versenyhelyzetbe még sosem kerültem
Én inkább arra figyelek, hogy felváltásnál addig essen vissza a fordulat, ahol a következő fokozat "folytatódik", így nem rángatja meg a motor a váltót vagy fordítva. 2->3 nál ez éppen annyi idő.Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Snoop-y
veterán
válasz EQMontoya #33547 üzenetére
En is almos nagypapi modjara valtok minek folyomanya hogy egyetlen kocsimban sem kellett meg valtot felujitani meg fokozatokat cserelni nem recseg nem ropog vajpuhan mozog meg mindig a fokozatok kozott etc etc
New level... Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Battlefield 2042
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Keresek egy topikot, de nem találom!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Bestbuy játékok
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest