Új hozzászólás Aktív témák

  • szakibá...

    senior tag

    válasz #16986 üzenetére

    Csak a történelmi hűség kedvéért, a dolby nem azonos az EQ-zással. Az egy dinamikus szalagzaj-csökkentő eljárás volt az analóg magnók idejében. A műsornak azt a tartományát, ahol a szalagzaj sustorgott, egy dinamika-kompresszorral feltornászták magasabb szintre (a magas tartomány amúgy is kisebb szintű az átlag hanganyagban), majd ezt rögzitette a magnó. Lejátszáskor a kompresszor inverzével, egy expanderrel visszanyomták az eredeti szintjére, ezzel a hozzáadódott szalagzaj is lecsökkent. Volt többféle szabvány, amatőr és profi felhasználásra (dolbyA, B, C, SR). Az EQ egy statikus módszer. Én sem használok EQ-t, de ennek az az oka, hogy az analóg időkben a szűrő áramkörök elrontották a fáriskarakterisztikát, amitől a jelalak-átvitel romlott, pedig annak hűsége felel a finom részletekért és a térélményért. Sajnos a digitális váltáskor a progamozók az analóg szűrőket modellezték, a hibáikkal együtt, csak újabban készitenek lineárfázisú EQ-kat. Az EQ-zás nem ördögtől való, pl. minden tisztességesen szóló mozit a dolby szakemberei bemérnek és egy komoly cuccal kiegyenlitenek. Egy jól beállitott mozi azért elég jól tud szólni.

    Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!

Új hozzászólás Aktív témák