-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz dellfanboy #45853 üzenetére
Ilyennel nem férnék hozzá. Harangos vagy karmos volt a terv.
⭐ Stella
-
gabor9991
őstag
-
#27070592
törölt tag
Hey, mivel már 20+ éves az autó, megfontolnék egy hűtőrendszer öblítést. Nem kizárt hogy a fűtőradiátorodban van egy szép adag lerakódott szlotty, ami nem segíti kifejezetten a rendszer működését.
Öblítés alatt nem agresszív vegyszerezést értek, hanem tényleg öblítést, tiszta vízzel. Persze ezt ideálisabb lenne nyáron előadni. Aztán ha tiszta a rendszer, kaphat egy új adag hűtőfolyadékot (ha a most bennelévő kora és állapota ismeretlen). Ha nem régi a hűtőfolyadék, akkor leengedés és alapos szűrés után vissza is mehet, nem kell kukázni. De szerintem az alapos hideg vizes öblítés sokat javítana.
Ha nem akarsz csapvizet rakni a rendszerbe akkor ioncserélt vízzel is mehet az öblítés, az se egetverő összeg. -
n1nja
tag
válasz gabor9991 #45855 üzenetére
Szia.
Minden mozog, ahogy kell. Sőt egy diagnosztikát és beállítást is lefuttattam. Valószínűleg a hőérzékelőt kell tisztítani vagy cserélni. Befényképeztem, környezete és maga az érzékelő is ronda...
Keresek videót, hogy hogyan lehet szétszedni. Gondolom első lépés, hogy rádió ki...
-
radi8tor
MODERÁTOR
Olajcsere sikeres volt.
Ezek a harang leszedők csak felrakáshoz jók. Egy megszorult szűrőt nem tudott leszedni.
Szerencsére volt a szereldmagadnál egy karos rászorulós leszedő, azzal lejött könnyen. [kép]
De eléggé elcseszett a szűrő helyzete, ha nem vagy óvatos akkor a könyöködön csurog az olaj
Jó nagy olajdeklije van. Valahol el kell férnie az 5.4 liter olajnak.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
molnarpeter
nagyúr
válasz radi8tor #45862 üzenetére
Leszedéshez szoktak alá rakni csiszolópapírt, ha nehezen indul meg, próbáld ki esetleg későbbiekben. Illetve bár nem sok ilyen fajta van itthon (inkább centrifugál és betétes), de bevált az a módszer, hogy ütök egy lyukat a szűrő aljára és először hagyom lefolyni az olajat, akkor kevesebb jut a kézre - idő az mondjuk kell hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #45864 üzenetére
Ez a lyuk ez jó ötlet, a csiszolópapíros megoldás is jó lenne, de akkor tökölni kéne vele mekkora harang fér rá.
Rendelek egy ilyet leszedéshez, aztán mindig viszem magammal. Szorításhoz jó amit vettem, nagyon passzentosan rámegy a gyári szűrőre.Csepegtetésre amúgy volt idő, így is kb 20 percet vártam mielőtt vissza raktam a csavart a helyére. Márkaszerviz gondolom 1-2 perc után visszateszi. Én el maszatoltam majdnem egy órát, ők múltkor 25 perc alatt már visszaadták nekem a kocsit.
Még egy Torx T7 fejet is kell vennem, hogy ahhoz se kelljen corva-bitfej átalakítót kunyizni a behajtóhoz folyton (motorvédő burkolat leszedés).
Aztán simán fog menni az olajcsere évente.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz #27070592 #45867 üzenetére
Persze én is így csináltam, csak ugye az utolsó 2-3 fordulatnál már orrán száján csurog és észnél kell lenni hogy ne a könyöködön csurogjon.
Legközelebb majd nem kapkodok és hagyom ebben az állapotában 5 percet csurogni.
A betöltőtő kupakot leszedtem persze.Egy vízszintesen álló szűrőnél nem kell ennyit trükközni szerintem, simán le lehet tekerni miközben csurog. De majd bele jövök ebbe is.
Ami viszont nagy előny, hogy nem csurog végig a motor oldalán.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
molnarpeter
nagyúr
válasz #27070592 #45867 üzenetére
Nekünk az 1.9 SDI és az 1.3 Multijet is pont felülről cserélődő betétes, azt mondjuk szeretem, hogy elég a csavar miatt aláfeküdni (gyakorlatilag csak a Fiatnak, a VW-ben nem én cserélem ), hátrány a csöpögő olaj mikor kiveszed, félrebillentve ott hagytam múltkor is lecsepegni.
Csak félig off, volt Ford jelvénnyel az 1.9 és 1.3 is! -
#27070592
törölt tag
válasz molnarpeter #45869 üzenetére
A felülről cserélhető az irigylésre méltó. 1.8 Zetec blokkon csak alulról hozzáférhető, ráadásul fent van a hengerfejnél, szépen végigfolyik az olaj a blokkon. Lehet bekészíteni 150méter papírtörlőt.
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #45872 üzenetére
Igen, az hajlamos rá.
De egy pet palack is hasznos tud lenni (YT short alert) -
TigerCat
nagyúr
Erre esetleg van ötlete valakinek?
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #45876 üzenetére
Az alkalmazás bugol be néha, nekem is szokott ilyet csinálni.
⭐ Stella
-
amdboy
senior tag
sziasztok. Nemrèg találtam rá a topicra én is ford tulaj vagyok, igy hát beköszöntem
-
TigerCat
nagyúr
válasz molnarpeter #45876 üzenetére
Ááá, az app a béna. Pl. hiába állítom be, hogy este 7 és reggel 7 között értesítsen ajtónyitásra, ennek ellenére délben amikor megyek ebédelni, simán jelez. Pedig nem kellene.
Na mindegy, azt hittem csak nálam csinálja ezt.
♛ Kanapékirály Bútor és Kanapé Webáruház »»» https://kanapekiraly.hu
-
n1nja
tag
Úgy néz ki, hogy a fűtés probléma megoldódott: belső hőérzékelő tisztítás.
Egy másikat vettem észre:
klímát bekapcsolva ugrál a fordulatszám. Hideg és meleg motor esetén is. Szerintetek mi okozhatja? Pár hónapos kompresszor, szintén pár hónapos benzin pumpa, tiszta fojtó- és alapjárati szelep, új vákuumcsövek, kartergázcső rendben...
Szerelő később tud ránézni. Igazából nem sürgős, 4 fok alatt úgyse kapcsol be.Köszi.
(Focus mk1 1.6b) -
DeFranco
nagyúr
alapjárati szabályozószelep tisztiítással és a levegőt vezető csövek átnézésével érdemes kezdeni, ezek a triviális, és olcsón javítható hibaokok, nálam ez többé-kevésbé rendbehozta.
tökéletes soha nem volt, de normál esetben csak egy enyhe ingadozást tapasztaltam, rosszabb esetben a motort is megrángatta a beesett fordulat egy pillanatra.
amikor az akkut más okból lecseréltem a sokéves kis AH-s [valamilyen]bull-ról egy 47AH-s exide premiumra, az is javított valamennyit, gondolom a régi már nem tudta rendesen megtápolni a kompresszort.
[ Szerkesztve ]
-
n1nja
tag
válasz DeFranco #45885 üzenetére
Alapjárati tiszta, kapott pici olajat is, de előtte is könnyen járt.
AC nélkül néztem, az igényelt fordulatszámot tartja olyan 25% IAC mellett, tehát bőven tud még nyitni, ha szükséges. Fojtószelep nyáron volt tisztítva, légszűrő se régi...
Levegőcsövek újak és hibátlanok.
Egyedül az alapjárati illetve a fojtószelep tömítése, ami régi.Értem, hogy terhelődik, ingadozik, de amit most csinál, az nagyon gáz.
-
n1nja
tag
válasz DeFranco #45890 üzenetére
Pár hónapja. Augusztusban a gyári kompresszor elhalálozott. Októberben vagy novemberben cseréltettem. Akkor töltés, nyomáspróba... minden, ami ilyenkor kell.
Egyszer-kétszer járattam azóta hosszabb ideig, hogy a kenés meglegyen. Kompresszor és környéke is száraz, nem gondolom, hogy távozott volna belőle az olaj.[ Szerkesztve ]
-
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz DeFranco #45722 üzenetére
update: számomra meglepő, de több szakmabeli ügyintéző / ismerős / stb. egybehangzó állítása szerint a GTK valóban nem jelent semmiféle következményt a további biztosítási eseményekre vonatkozóan, ugyanúgy fizet utána is rá a biztosító kártérítést, stb.
a többi részlet változatlan, tehát helyreállítható, műszakiztatható, használható, stb. semmi extra, akár így is mehet tovább.
ezt csak a további referencia miatt írtam meg.
-
n1nja
tag
válasz gabor9991 #45895 üzenetére
Új utángyártott. Márkájára nem emlékszem, számla lent van az autóban (AVA? van ilyen?) én meg most értem vissza lakásba.
Próbáltam levideózni a jelenséget. Természetesen most nem csinálta. Bekapcsoltam a klímát, kapcsolt a kompresszor, indultak a ventilátorok, alapjárati fordulat enyhén megemelkedett, fogyasztás felugrott 1.0-1.1l/h-ra és stabilan tartotta is még akkor is, amikor épp kikapcsolt a kompresszor. Enyhe ingadozások voltak.