-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
sparta2
tag
válasz bajnokpityu #23849 üzenetére
Itt is tudsz nézelődni:
https://www.wheel-size.com/size/ford/s-max/
Talán 220 Nm....[ Szerkesztve ]
-
sparta2
tag
válasz molnarpeter #23850 üzenetére
Kérdés milyen évjáratokra vonatkozik ez a 2015-ös katalógus?! Pl. az MK3 Focust 135 Nm-re kell húzni.
-
sparta2
tag
válasz bajnokpityu #23849 üzenetére
Egyébként megtalálod a kezelésiben a Kerekek és gumiabroncsok --> Kerékanyák címszó alatt! 220 Nm
-
-
nagyúr
válasz gabor9991 #23858 üzenetére
Utoljára mikor gyertyákat vettem csak a fomoco volt rajta. Bagóért adtak 4-et, de nem láttam rajta más írást.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
nagyúr
-
purechill
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, hogy az alábbi témában milyen irányba induljak el:
'10 Ford Focus 1.6 dízel
Az autó indításánál megjelent az Engine malfunction hibaüzenet, továbbá a gázpedál lenyomására az autó nem reagált és a kormányt is csak nehezen tudtam tekerni.
Lehetséges, hogy az aksival lehet a gond?
Köszönöm előre is a válaszokat![ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
Arra gondolok, hátha generátor (vagy annak meghajtása) a hiba Alattam egyszer Fiesta generátora múlt ki, akkor szépen sorban ment el a szervó, rádió, műszerfal. A motor fix fordulatszámát nem nagyon tudom így hova tenni, persze nem lehetetlen, hogy ott is tiltson valami, de nem ismerem annyira a típust.
Esetleg még kábelkötegre is rá lehetne nézni, rágás is lehet akár a gázpedál miatt (nameg töltés gond is származhat belőle).
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz molnarpeter #23866 üzenetére
Van ilyen vészüzem, mindenesetre egyértelműen hibakódot kell olvasni, és kész. Távgyógyítás ritkán van
-
darvinya
titán
Na ez elég jó magyarázat miért nem kell olajat cserélni a kéziváltóban. [link]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz darvinya #23868 üzenetére
Nekem jobb lett, mint előtte volt. Könnyebben veszi a fokozatokat, még a rükivel sem kell annyit szórakozni.
Az élettartam garancia nem azt jelenti, h ameddig meg nem áll alattad a szekér. A DDR3-as memóriáimra is élettartam garancia volt, vagyis ameddig gyártják addig garis a gyártóhoz, utána "sanyi".
A levélíró szerint 128e km volt a kocsiban, ekkora futásteljesítménynél én sem cserélném hacsak nincs amúgy is valami kézzelfogható hibája a váltónak.
Ennél már csak a "korlátozott élettartam-garancia" a szebb fogalom./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
CaNNa3IS
senior tag
Sziasztok
S-MAX 2014 1.6 Ecoboost az alany. Párom használja. Szombaton még faszán ment viszont tegnap már nem indult de úgy hogy se kép se hang.
Ha elfordítom a gyújtáskapcsolót akkor egy pillanatra valami piros kis visszajelző felgyullad a felső sorban és semmi más.
Ami érdekes, hogy a tompított bekapcsol amikor a gyújtás rajta van és valami halk sipolás jön a motortér bal oldalából (ha szemben állok vele)
Az akksi kb 2-3 hónapos baren 80Ah-s. Fel is lett most töltve hátha az a gond de nem.
Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
-
darvinya
titán
Nem cseréltem, mert semmi baja nincs, tipikus IB5-ös váltó, +vásárláskor egyből teszteltem.
Persze mostanra kezdem megszokni a korlátait, mert hát ez nem MTX75 váltó, ami rettentően pontos, erős, pörgethető és gyorsan pakolható sebesség.
Eleinte a mostaninál gyorsan pakoltam a sebességet, és hát nem bírta úgy, és reccsent.
Gyorsabb voltam, mint ahogy váltó rendszer vette volna.
Meg kellett tanulnom öregúriasan váltani, s mellette kávézni, de lassan koffein mérgezést kapok.
Már többször említettem asszonynak, hogy ideje lerakni a jogsit, vagy veszek bele MTX75 váltót.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23862 üzenetére
Én ma egy kicsit jobban bementem az erdőbe, nyitottam egy Focus bontót Van vele munka, ha elkezdi az ember
Ja, ugyanitt márkafüggetlen és aprólékos alváz-rozsdátlanítás és motorblokk-tisztítás, de csak hozott rozsdamaróval és brigéciollal. (a vegyszerek nem képezik részét a munkadíjnak!)
-
darvinya
titán
válasz #27070592 #23872 üzenetére
Marad valami kocsiból, vagy csak T modell marad belőle.
Tegnap, mikor szenvedtem gyetryákkal, mellettem lévő parkolóban állt F2.5, aminek 5 küllős lemez felnie volt.
Mára nyálam összefolyt, hogy azzal milyen jól nézne ki pici E.
De sajnos nincs hozzá, pedig jó lett volna rajta és küllők közepét autó színre spray-ztem volna.
Holnap, ha lesz kedvem (mert hát utcán csinálni), akkor újra neki állok mai fényezésnek, és kap egy vízes csiszolást.
Ma erre nem került sor, mert már néztek mit csinálok az utcán.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Legutóbb lepucoltam teljesen a blokkot, h lássam honnan jön az olaj. Ma is mentem vele egy kicsit majd felpattintottam géptetőt és a hengerfej és a blokk illesztésénél látok olajpárát. Tömítés csere?
Képet nem lőttem, nem volt nálam a teló./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
-
A Zéé
addikt
Nekem annó azt mondták még a Fiestánál, hogy kicsi olajpárával ne foglalkozzak. Kicserélik nekem nagyon szívesen a hengerfej tömítést egy kisebb afrikai állam éves költségvetésének megfelelő összegért, de 90% a valószínűsége, hogy hengerfej síkolás nélkül nem ér semmit sem. Ezek után én úgy hagytam, és még több, mint 100k km-t mentem el a kocsival, és nem változott a helyzet. Figyeld az olajszintet. Ha elkezd látványosan fogyni, akkor be kell avatkozni, de addig nem hiszem.
Amúgy ezt már a múltkor leírtam neked, de nem küldtem el végül a hsz.-t, de ezzel tönkre fogod tenni magad teljesen. Kb. minden héten találsz valami új hibát azon a szerencsétlen autón, mint aki folyton azt keresi, hogy mit kell már megint javítani. Ha ennyire nem bízol a gépsárkányban, akkor el kell adni. (tudom, nem fogod, már mondtad). De ez már lassan beteges dolog lesz nálad. Ismerős a helyzet, én sem akartam eladni a Fiestát, mert másra kellett volna a pénz, de már ugyanígy voltam, mint te, kb. minden Zeg-Bp út után valami új zajt, folyást, nyüszörgést, vagy szokatlant véltem felfedezni. Ez az a pont, amikor el kell engedni az autót, akármennyit is költöttél már rá (én akkor 2 év alatt többet, mint amennyit az autó ért), mert ez már a kínlódás, és az önsanyargatás. Persze, ha neked ez egyfajta hobbi (van ilyen cimborám, aki minden autóját addig élvezte, amíg volt mit javítani rajta, utána megunta, eladta), akkor nem szóltam.
Just a simple Lineman...
-
darvinya
titán
Síkolást is max. 2x lehet elvégezni, utána már új hengerfej kell.
Hab a tortán, mikor síkolás és új tömítés után 1000km alatt újra olaj pára képződik.
Akkor blokk a kuka, tehát egy új motor.Abba igazad van, hogy egy autón csak hibát keresni nem szabad, mert mindig van.
Ha meg tényleg ilyen rossz, akkor el kell engedni.
Ha meg felújítós hobbista, az meg úgy is kihívást fogja keresni, és egyre idősebb autót pofozza ki.Engem most csak kisebb esztétikai hiba zavar, de közeli bontóba nincs, így elengedtem, marad így.
Nekem hengerfej fedél tömítés és kupaknál van olaj, de nem érdekel, mert olaj fogyást 5000km után tudnám megállapítani.
Persze a felni nagyon kerget, de…Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
gabor9991: Holnap lövök.
Azért kérdeztem, h mennyire vészes az ha körben olajpára van, mert nem tudom. Mondjuk anyag ár nem olyan vészes még egy készleté sem ahogy néztem, de a leírtak alapján eltekintek a kétesélyes javítástól. Figyelem az olajszintet aztán meglátjuk. Ha 100e km-t még elmegy így akkor nekem tökéletes. Az kábé 8 év alatt meglesz. Ha csak 50-et anélkül, h meg kéne piszkálni még azzal is kibékülök.
A blokk hátulján van az a lemez ami megy a kaszni alá, ott megy bele fent egy érzékelő. Nem akarok hülyeséget írni mi az mert nem tom fejből és nincs képem róla. Gondolom a kipuf takaró a csati mögött meg valami szenzor lehet. Na ott nem igazán sikerült a brigéciolos tisztítás majd a vizes mosás, pedig a slagot is bedugtam oda hátra, de nem vitte le az olajos ganyét így azt sem tudom ott mi ereszthet illetve ereszt-e.
De elölről és az akksi felől szépen látszik az illesztésnél a pára.Az az igazság nem akarok már nagyobb összeget rálocsolni, ennyi elég volt. Megkapja évente a kötelezőt meg ami ha elfárad rajta azt cseréltetem, de ha eljön az ideje el fogom engedni. Nem érzem úgy, h nem bíznék meg benne, nem pattintom fel minden indulás előtt a géptetőt, nem keresek rajta szándékosan hibákat. Épp eleget tudok róla. Most használni szeretném.
Gondolkodtam már rajta egyébként, h vajon mi a túrót fogok venni ha egyszer a JUHocska csere érett lesz, de nincs konkrét eredmény. A hibridek, kimotoros turbós bigyók és elektromos talicskák terjedésével egyre jobban háttérbe szorulnak azok a nagyobb motoros kocsik amilyenek az elérhető álomautó kategóriámba tartoznak. Olyat kéne találni ami mindennapi használatra is alkalmas, nem túl prémium, viszonylag olcsón fenntartható, benzines "nagymotoros" (2L de inkább nagyon felette, elvégre egyszer élünk), nincs benne ennél több elektronika, élvezet vezetni (kézi váltós), nem randa (szubjektív) és elég nagy a családnak. Igazából ezeknek a többsége pont illik a Ford Focus 2 és 2.5-re. De nem, nem vennék még egy ugyanilyet.
De ez már másik topic témája lehetne.
De lehet minden problémám megoldódik, ha ma végre nyerek a lottón.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz #27070592 #23872 üzenetére
És láttad a "fucktól" az erdőt?
Az enyém nem ennyire rozsdás alul, szóval megnyugodtam. Utána kép van/lesz?
Végre láthatom a híres rámpát is!darvinya: Escort 4x108-as ha jól tévedek. Gyönyörű felnik vannak pedig rá, legalábbis facén szoktam nézni a Ford felni adok-veszek csoportban miket árulnak. Sokszor szebbek, mint némelyik 5x108-as.
Felni felújítást egyelőre jegeltem. Le és felszerelés, felújítás, fújás, lakkozás alsó hangon is 40k fölötti kiadás lenne.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
darvinya
titán
válasz troll81 #23883 üzenetére
Ez tetszet meg. [link]
De korábban raktam be képeket, amik tetszenek Alu felni(k).flymi
Már nem lesz normális motoros autók, mert azok min. 25 évig mennek.
Kíváncsi vagyok, hogy kis motor + turbós autó 10 éven felül fognak menni a saját motorukkal.Már néztem pár felnit, ami tetszik is.
Tudom, hogy van Escort-ra is hasonló 5 ágú Alu, de azok fél éven belül tojások lesznek.zoger
Akkor csak név szállítók lett a Motorcraft, és Bosch gyártja.
A 2900Ft-ért vett készlet jobb vétel volt, mert hát gyárilag Bosch jobb minőségű, mivel márka sajátját nem rontja le.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
Lehet akár NGK is, a motorcraft márka alatt futó alkatrészek közel gyári minőségűek.
Olajszűrőnél is van fekete motorcraft az jó esetben egy Hengst filter, van a fehér szűrő az meg mann filter.Vagy a lengéscsillapítót lehet még példaként felhozni ami motorcraft névvel monroe gyártmány, de jóval olcsóbb mint a gyári FoMoCo viszont minőségben ugyanolyan jó lehet. -
#27070592
törölt tag
Rendes fák vannak, nem fuck..
"Utána" kép még nincs, a hetet a rampán fogja tölteni az autó. Azért is van ezekkel a határozott farönkökkel alátámasztva. Ráérős munka lesz, letakarítok alul mindent, pormentesre. Szalonban volt utoljára ilyen tiszta. Persze a kipufogó rozsdás marad, de nem érdekes. Csak azért nem cserélem le. Még a gyári van rajta.
Különben nem volna rossz konstrukció a mk1 Focus, a szétszedés közben tetszettek a megoldások, csak a rozsdára figyelhettek volna jobban. A hangfogó szivacsot nem fogom visszarakni az első sárvédőbe, az biztos. -
darvinya
titán
válasz gabor9991 #23888 üzenetére
Én nem úgy tapasztaltam, hogy Motorcraft olcsóbb lenne.
Gyertyákban 4000Ft lett volna a szett, míg Black 2900Ft.
Monroe gázos lengéscsillapító is 35000Ft lenne, Motorcraft név alatt futó eredeti 60000Ft (a normál olajos).
Tudom az árakat, mert körülnéztem mi mennyi.
Főleg lengéscsillapító, mert annak a különbségét megéreztem és gondolgodtam lecseréljem.troll81
Tudsz link-et adni pontosan mit adnak.
[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #23891 üzenetére
Nem néztél rendesen körül
[Egy PÁR motorcraft 31,434-ért] [Egy Darab gyári 43000] -
gabor9991
őstag
Mi volt vele a bajod?
Én innen a petrányi webshopból vettem vagy 3 éve, még drágábban is mint amennyi most az ára és egyelőre nincs vele bajom.
Ránézésre Monroe-nak néz ki de nem 100% hogy tényleg az is.
Bilsteint nem vállalta a szerelőm azt mondta annyi a selejt hogy nem éri meg neki garanciában ingyen ki-be szerelgetni.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz gabor9991 #23892 üzenetére
Hát ez nem Escort, másik, hogy márkaszerviz kívüli külsős cég Ford nevet kihasználva drágábban adja dolgait.
Innét rendeltem először festéket, amit 1.5x drágábban, mint amit készítettem, mert nem tudták teljesíteni.
Ez kellene nekem [link] , [link]Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz Earl_Muttley #23896 üzenetére
Köszönöm, könyvjelzőbe raktam.
Már csak piros/sárga monroe lengéscsillapító pontos típusát kellene meg találnom.
Mert az volt előző Escort-on, s nagyon jól teljesítet.
Pedig sokan azt hitték rossz, mert lenyomáskor szuszogot, miközben gázos ilyen.
Kemény volt mikor kellett, lágy mikor az kellett.
Macskaköves útra felkanyarodva nyitott aludobozos üdítő meg sem rezzent vele/nem löttyent ki.
Mostanival ezen teszten biztosan megbukna.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Most jött ki, hogy mennyire feledékeny vagyok.
Új gyertya után elfelejtettem a kalibrálást, ami egyszerű művelet.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
válasz diablo1984 #23899 üzenetére
A gázpedál teljesen kinyomva gyújtásra kapcsolva, és után lassan felengedve a gázpedált és indítani.
Akkor rendszer lenulláz minden szenzort, stb., és kapot adathoz igazít mindent.
Mivel új a gyertya, azt újra méri kell-e nagyobb energia a szikrához, stb.
Most még jobban lecsendesedett.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke