-
GAMEPOD.hu
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibiajax
nagyúr
válasz hoffman_ #137552 üzenetére
nem hazudok, egyáltalán nem vagyok Keresztapa-fan. maffiózós filmek-fan igen, de az etalonért, éppen a legnagyobbért, annyira én nem.. eleve nem olyan régen láttam életemben először és hát igen, jó volt, de nem néztem meg azóta sem újra. egyszer jó volt, szép volt, kész
a don Ciccio-n bosszúállós szkeccs mondjuk nagyon adta nna az, az a pár perces képsor, ahogy a tücsök ciripeléses, forró déli napsütéses szícíliai határban, a régi villánál kiszállnak a kocsiból, ááh.. az adott annyi filinget, mint a volt egyszer egy hollywood két óra alatt -
Laraxior
titán
Az Amnézia című filmnek van köze a Dean R. Koontz azonos című regényéhez?
(Nicole Kidman, Colin Firth, Mark Strong)[ Szerkesztve ]
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
perempe
addikt
Elkezdem a Müpa filmklubját Réz András nélkül. Ezeket írtam egyelőre össze, amik kimaradhattak. Van kedvenc?
Ha... (Lindsay Anderson, 1968)
Elszakadás (1971)
Az élet értelme (Monty Python, 1983)
Brazil (1985)
Sonka, sonka (1992)
A Kelet az Kelet (1999)
Egy kapcsolat vége (1999)
Ez itt Anglia (2006)
Világvége (2013)* Brahms: 4. szimfónia *
-
emiki6
veterán
válasz Tibiajax #137549 üzenetére
Nem tudom mit szeretek benne, de teljesen beszippantott, nagyon jó élmény volt számomra. Tarantino stílusa megvesz kilóra, de ez igaz Nolan-re, Guy Ritchiere és Villeneuve-re is. Valószínű Wes Andersonnal is így vagyok, de csak egy filmjét láttam.
De ezt már többször megbeszéltük. Nekem a H8ful8 is kiváló élmény volt.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
Viszlát
addikt
válasz perempe #137556 üzenetére
Az Elszakadás, a Monthy Python, a Brazil, a Sonka, sonka, az Egy kapcsolat vége és az Ez itt Anglia mindenképpen. A többi sem rossz (A Ha...-t mondjuk még én sem láttam), de nem egy kaliber az előbb felsoroltakkal. Szép vegyes felhozatal, nem fogsz unatkozni.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Miklós315
aktív tag
válasz Viszlát #137550 üzenetére
Eddig két filmmel kapcsolatban teljesen természetes könnyedséggel merült fel bennem ez a "saját magának készítette/fontosabb volt mint a nézőknek" érzés: előbb Trier Ház-a, majd Eastwood Csempész-e. Ebből (én, a szubjektív valóságot kitöltő univerzum) arra következtettem, hogy lehetnek ilyen alkotások. Na most e fenti filmeknél az alkotóik részéről azért van némi alapja e gondolatnak (életrajz/művészi pályaív), Tarantino-t viszont nem ismerem, mert nem kedvelem, így jó kérdésnek tartom, hogy vajon e leköszönő(?) (összegző?) filmjét milyen gondolatok mentén alkotta meg...
(És persze ezt bonyolítja a fogadtatás: tetszik, akkor a közönségnek / nem tetszik, akkor önmagának, pedig lehet a kettő keveréke is, mint a másik két nevezett mű esetében is...)"Szerintem."
-
Tibiajax
nagyúr
nna, én meg közben bevettem két élénkítő tablettát, és beraktam Tarkovsky Nosztalgiáját, ma esti mozinak. nagy szélhámos vagyok, de lássuk, meg bírom-e nézni
-
nagyúr
válasz Mik76 #137558 üzenetére
+2, teljesen jó film volt.
@Viszlát: ha magának csinálta, attól még tetszhet másnak Jarmusch pl. bevallottan elsősorban maga és a szűk ismerősi köre számára készíti a filmjeit, aztán örül, ha másnak is tetszik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Miklós315
aktív tag
válasz fant0mi #137564 üzenetére
Volt benne pár jó "pillanat" (ötlet, jelenet, szöveg), de pl. a Nimfomániás szövegelős részei, vagy kompletten az Antikrisztus sokkal többet tudott adni, mint ez a filmje. Az a helyzet, hogy nem tudtam mit kezdeni vele: sem a főhőssel szimpatizálni, sem a szimbolikát felfejteni. Lepattantam róla
"Szerintem."
-
Viszlát
addikt
válasz Miklós315 #137561 üzenetére
& gbors: A magának készítette szerintem mélyebb jelentésű ennél. Nyilván minden alkotó törekszik arra, hogy saját tetszésére való művet készítsen, de azt nonszensz feltételezésnek tartom, hogy bárki azért dolgozzon éveket egy-egy filmen, hogy valami totál öncélú akármi legyen belőle, aminél egyáltalán nem számít a szűk és tágabb értelemben vett közösség reakciója. Trier Ház-a borzalmas élmény volt számomra, de még arról sem tudom ezt gondolni, Eastwood meg jutalomjátékozik már egy ideje, de az is más mint a csinálok magamnak egy filmet önnön szórakoztatásomra és mindenki le van tojva...
Meg egyébként is, nagyon emelkedett beszélgetést erről talán nem is érdemes folytatni, amikor burkolt szarozásról van szó tulajdonképpen, hiszen kétszer is elaludt a műértő.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Rigormortiis
addikt
Sokadszorra újranézve a Guy Richie-féle Arthur Kiráky, nem értem, ez miért bukott akkorát... Én imádom minden percét.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Miklós315
aktív tag
válasz Viszlát #137568 üzenetére
Értem. De nem is a "nem számít a közönség" a vád, hanem, hogy a saját elképzelését (Triernér a korábbi alkotásait ért "öncélú, perverz, nácisztikus polgárpukkasztás" vádakra való választ (valódi "meg nem értett ars poeticája"), Eastwoodnál az élete értékelését (munka- és hobbimánia miatt a család elhanyagolása)) jelentheti az adott mű, komoly hangsúlyeltolódással: nyilván a célközönséghez szól, de talán a megfogalmazása/kivitelezése azért neccesebb, mert - és ezért szeretem azt a megfogalmazást - "neki fontosabb ez a mű" (a saját érzelmi/gondolati kifejeződése nagyobb téttel, görcsösebben), így rányomja bélyegét a kész filmre. Ő tudja mit miért, és tán elégedett is vele, de nehezebb külső szemlélőként "szeretni", mert "erőltetett/darabos" (ezek rossz szavak, de...) lett.
Szerinted ez "így" hülyeség, vagy inkább jellemző probléma lehet minden megnyilatkozás (filmek) esetében, ezért nem lehet ezzel az "érvvel" negkülönböztetni filmet filmtől (alkotói "szándék" szerint)?[ Szerkesztve ]
"Szerintem."
-
Viszlát
addikt
válasz Miklós315 #137570 üzenetére
A saját világnézet beillesztése vagy a személyes élettörténet feldolgozása azért szerintem messze nem elegendő alap arra, hogy eljussunk az ezt csak magának csinálta feltevésig. Ha ez így működne, akkor a művészek 90%-át meg lehetne vádolni ezzel. De ismétlem, nem lógna ki (ennyire) a lóláb, ha nem a nemtetszés eszközeként lenne tipikusan használva. Pontosan ugyanolyan mint a nem értem miért lett sikeres/bukott meg megjegyzések...
Az alkotás legtermészetesebb velejárója minden szinten, hogy a saját érdeklődési kör, értékrendszer, ízlés, stb formálja. Tarantino esetében sem újdonság, hogy szeret tisztelegni a filmkészítés számára kedves korszakai előtt, jó pár filmjén tetten érhető ez és rengeteg hasonlóan gondolkodó ember van (a nosztalgia tulajdonképpen népbetegség), nem véletlenül lett korunk egyik legsikeresebb rendezője.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
nagyúr
válasz Viszlát #137568 üzenetére
Ha felrajzolsz egy számegyenest, ahol a baloldali végpont a "totál közönségigény kiszolgálás", a jobboldali meg a "csakis magának csinálta", akkor aligha lesz olyan film, ami valamelyik végponton ül, valóban. Miután a köznapi nyelv az ilyen típusú fogalmakat jellemzően túlegyszerűsítve használja, végtelen vitákat lehet folytatni arról, hogy mi micsoda, anélkül, hogy a kérdés lényegi részével foglalkoznánk Vannak olyan filmek, amik markánsan közelebb vannak a jobb oldali végponthoz - akár Tarantino filmje is lehet ilyen.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Viszlát
addikt
válasz gbors #137573 üzenetére
Én inkább egymást valamilyen mértékben fedő halmazokban gondolkodnék, de amúgy adom amit írsz, viszont ahogy előtted is taglaltam, ha ennek a taglalása a szubjektív megítélésben gyökeredzik, az már régen rossz.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Viszlát #137574 üzenetére
Szerintem is így jobban látható. Hányszor olvasni olyat, hogy az író-rendező 10 éve, 20 éve, születése óta dédelgeti az álomprojektjét, alakítja, formálja és a végén lett belőle egy kommersz akciófilm (Avatar, Prometheus)?
Vagy ott a Boyhood. Nyilvánvalóan egy nagyon fontos film volt Linklaternek és végül nem lett olyan fontos a nézők számára, unalmas, érdektelen, sok szempontból középszerű filmélmény, erősen megvan az az érzés az emberben, hogy ezt a rendező magának csinálta, amolyan "lehetséges-e?" alapon.
Hány ilyesmi lehet még?Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Viszlát
addikt
válasz Bad Pritt #137575 üzenetére
Valószínűleg a legtöbb filmnél van valamilyen szubjektív indíttatás, Linklater is nyíltan vállalta már az elejétől fogva, hogy a Boyhood egyfajta filmművészeti kísérlet és maga sem tudja pontosan mi fog kisülni belőle a végére. Ettől független kizárt, hogy magának csinálta volna, mert akkor ott porosodna a padlásán a sokezer órányi filmtekercs és esélyünk se lenne leszólni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
gyuromoj
veterán
PSN: gyuromoj | R.I.P. Supernatural 2005.09.13.-2020.11.19.
-
cyberkind
félisten
Michael B. Jordan lesz az újkori Tony Montana? (Scarface) Itt az első kvótafilmünk?
Paranormal Cocktivity
-
atike
nagyúr
Tom Hardy... [link]
Ha minden igaz.
-
cyberkind
félisten
válasz Peterhappy #137583 üzenetére
Vagy húzhattak volna egy olyat mint a Warner Pattinson-nal.
Paranormal Cocktivity
-
Laraxior
titán
válasz bagyulajuve #137589 üzenetére
Persze, az Aston Martint meg lecseréljük seprűre.
- Konfig 1.0: Z790F, 14700KF, 32GB, RTX4090, Thor 1200W, 7000D, Odyssey G9 49" oled - Konfig 2.0: x299 Dark, 9980XE, 48GB, 1080HoF, EVGA 850W, Z906, S90C 77" oled
-
Tibiajax
nagyúr
válasz Tibiajax #137562 üzenetére
látom, mindenki szénné izgulta magát, vajon túléltem-e a rögtönzött Tarkovsky -moziestemet.. hááát
Nostalghia
hd,ov
megmondom őszintén, nem fogok tudni itt túl sok mindent írni az alkotásról. ilyeneket meg aztán főleg nem, hogy
a filmművészet rajongói számára felejthetetlen élményt nyújtó, lenyűgöző és értékes képköltemény. Nem véletlen, hogy sokan a filmtörténelem legfontosabb alkotásának tartják.
A Nosztalgia egyfelől elszakadás attól a parttól, ahol egységben voltunk a világgal, ahol otthon éreztük magunkat, másfelől megérkezés a túlsó partra, ahol már csak úgy érhetjük el az egységet, hogy lemondunk a régiről. A régi és új világ együttléte bennünk a legfájdalmasabb.
erre én képtelen vagyok sajnos, de nem is vagyok filmesztéta, max marvel-mozikat tudok elemezni. de tény, erről a filmről igen, ilyeneket lehet írni és írnak is és ez volt a mozgatórugója is annak, hogy nekiüljek két kávéval és megtekintsem, mert állítólag a Tarkovsky-filmek filmtörténeti alapkövek és látnia kell annak, aki önmagát igényes filmrajongónak tartja. én annak tartom magam, én le is ültem elé, megtettem minden tőlem telhetőt, a többi már a mesteren múlt.
de hogy nekem még ilyen rossz moziélményem nem volt , az is szentírás.. brutális, már már elviselhetetlen kínok között lehet végigülni a picivel több mint két órát, és ha elég késő este kezded el, keresztet is vehetsz az egészre.. értem én, hogy csodálatos képsor, ahogy a szerencsecsomag főhősünk 3x - háromszor - indul neki a gyertyával, hogy elérjen az egyik siratófaltól a másikig úgy, h ne fújja el a szellő a gyertya lángját, de mindig elfújja, gondolkodik, kezdi elölről. értem én, hogy valószínűleg önnön boldogságát, vagy az életbe vetett hitét, vagy valami hasonlót jelképezett ez a rendkívül izgalmakkal teli 10perc, amivel a rendező csak ezzel ellopott a tiszta runtime-ból, persze..kell ez. de hogy ez micsoda élményt adhatott annak idején a kultfilm-rajongó moziközönségnek, abba már nehezebben tudok belegondolni
adott ezen kívül még 10-15perces egyhuzam-futamidejű egyállásban felvett képsorok ködös völgyről, kopott falakról, harangról, egy szobáról ahol csak egy ágy van és a főhős az ablakon bámul kifelé, az eső pedig esik végig. valamint egy hölgyről, akinek nem sikerült semmit megértenie a főhősből, csak hogy magányos és boldogtalan
én is annak éreztem magam a vége-stáblista alatt..
ja, az nem is volthadd ne pontozzak.
[ Szerkesztve ]
-
fant0mi
addikt
Collini nem beszel (Der Fall Collini) [link]
Lassan kibontakozo targyalotermi drama. Az elejen meg sejteni sem lehetett, hogy a szalak
tobb evtizedre nyulnak vissza.
Ket oras, de orultem, hogy az elejen tullendultem. Kivaloan mutatja, hogy a jogszolgaltatas nem feltetlen jelent igazsagszolgaltatast.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!