Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    válasz Viszlát #135093 üzenetére

    :R

    Ez így világos. Ámde én a Thanos el akarja csettelni a fél mindenséget, ki kell nyírni 2X részes nagy történetív árnyékából írtam, amit írtam a szereplők (karakterek) vonatkozásában.

    Itt, úgy látom, egy kérdés van, amit tisztázni kellene, mert lehet, hogy tévedek:
    A lélekkőt (követ) hogy lehet megszerezni?
    Thanos-Gamora esetében a szeretet és a feláldozás volt a kulcs, Romanoff-Barton esetében (a szeretet maradt) az áldozat lett a kulcs (önfeláldozás - egyik sem akarta feláldozni a másikat - ez ellentéte az első esetnek).
    Ha ugyanis mindegy, akkor az egész dráma "érdektelenné" válik (az is, amit írsz, mert az én "helyettesíthetőségem" kerül képbe), ha nem mindegy, akkor következetlen a film és ugyanott vagyunk: tök mindegy épp kit írtak oda (ahova éppen) az alkotók, mert eleve széthullott a film...

    Az én verzióm szerint pedig a következő a szitu a karakterekkel a fenti nagy ív vonatkozásában:
    1. Vegyük a Galaxis őrzőit (az egész brancsot). Vicces, szórakoztató a csapat? Igen. Feleslegesek a történet (20-részes ív) szempontjából? Teljesen.
    Miért?
    Mert nézzük meg, mi a szerepük a nettó szórakoztatáson (időkitöltésen) túl. A Galaxis őrzői1-ben azt látjuk, hogy Thanos csatlósai a végtelen kőért mennek, de Quill ellopja az orruk elől, majd mégis megkaparintják, de végül mégis megmentik/elrejtik a jófiúk.
    A Végtelen háború legelején mégis Thanosnál lesz a kő, ergo teljesen felesleges volt A galaxis őrzői 1-2 és a többi szereplésük. Bárki más a Marvel-képregényvilágból bármelyik jelenetükben helyettesíthette volna őket a kerettörténet szempontjából.

    2. Nézzük Thort. Csípem? Igen. Felesleges a kerettörténet szempontjából? Teljesen.
    Miért?
    Mert nézzük meg, honnan hová jutott, mit tett le/mennyire jelentőségteljes a történet szempontjából. A Thor1-ben megismerjük, ennyi. A Thor2-ben megmenti a végtelen követ (éter), amit Thanos végül begyűjt, ahogy az össze többit is egymás után összeszedi, tehát semmi jelentősége nem volt annak, hogy milyen módon került elő és hová rejtették el.
    De ez az egyik ok. A másik, hogy Thornak van egy alulról felívelő, majd onnan leívelő fejlődésgörbéje: önző tahóból erősebb, összeszedettebb főhős válik, majd úgy kiherélik, hogy AmcsiKapcsi félkézzel is lenyomná egy párbajban (mivel őt is ugyanígy, csak késleltetve építik-rombolják). Ergo a végső összecsapás során semmi jelentősége nem lesz annak, hogy Thor egész addig és ott helyben mit művelt. A csettet nem tudta megakadályozni, a Cap jobban helyt áll a végső küzdelemben, mint Thor, és végül mégsem valamelyikük végez Thanossal, hanem Stark csettje. Ilyenformán csak időnyerés (-húzás) a szerepük, és ebben helyettesíthetők. Az egyik részletesen kidolgozott fejlődésgörbével rendelkezik.

    3. Párduc. Teljesen felesleges, egy random másik Marvel-szuperhős is ugyanúgy bevethető lett volna annak saját „világával”.

    4. Hulk. Amilyen elemészthetetlenül erős, annyira leépítik a végére. A csettje révén hasznos a végső csatában.

    5. Romanoff és Barton.
    Romanoffról bemondásra megtudjuk, hogy van múltja, drámája. Látunk egy sehonnan kezdődő sehová tartó félepizódnyi románcot Bannerrel, és egy félepizódnyi drámát Bartonnal (Bosszúállók 1.), ami a lélekkő-drámához vezet.
    Bartonról bemondásra megtudjuk, hogy van múltja Romanoffal (cimbik), kiderül, hogy van családja, amit a Végjáték elején elveszít, ekkor bemondásra megtudjuk, hogy kiakadt, de látjuk, hogy Romanoff 3 perc alatt visszahozza a csapatba. Mindez a lélekkő-dámához vezet.

    6. Víziónak a világon semmi szerepe nincs a szórakoztatáson kívül. Ultron létrehozza, Ultront elpusztítja (mellékvágány), a kő Thanoshoz kerül (így is). Mellékszál-románc: a droid a tiniboszival. Skarlát boszorkány ugyanígy jelentéktelen.

    7. Dr. Strange. A kő segítségével látja, hogy „végtelenből” egyetlen megoldás lehetséges (hagyjuk), ezért „fontos”. A kő Thanoshoz kerül, de épp ezzel okozza a saját vesztét. Kreatív írók rulez.

    8. A Hangya. Semmi jelentősége nem lenne, de ő veti fel a kvantum-lehetőséget, ezért fontos.

    9. Pókember. Semmi jelentősége; közönség kedvenc.

    10. Amerika Kapitány. Az idealista, hazaszerető „bármeddig bírom ezt” etalonhősből egy cinikus, hazájával szembeforduló („ez az Amerika nem jobb a Harmadik Birodalomnál és nem ezért küzdöttem”), önző („most már leélem a saját életemet, oldja meg a gondokat más”) karakterré süllyedt a sztoriív keretében, de ezt elfedendő, előtte még overkill-godmod-ba tolták a végső összecsapásnál, hogy ne tűnjön fel/elégtételként tekintsük e fordulatra. Az egyik legrészletesebben megírt/be is mutatott karakterív az övé.

    11. Stark. Egy önző, nemtörődöm tahóból egy határhelyzeti élmény tudatos jófiút (de nem tökéletes figurát) kreál, és lassan de biztosan eljut a nihilből a zavaron át a megállapodottságig, majd onnan az önfeláldozásig. Ő végez Thanossal. A másik legrészletesebben megírt és bemutatott karakterívvel bír.

    12. Tökmindegykik (mellékkarakterek).

    [ Szerkesztve ]

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák