Új hozzászólás Aktív témák

  • grHawk

    aktív tag

    Na jó, most megint ide jövök kipuffogni magamat. Olvastam a DevUpdatet, amint ki jött de csak mostanra sikerült feldolgoznom, vagy igazából csak rávennem magam, hogy kiadjam az ezzel kapcsolatos gondolataimat.

    Egy részről örülök, hogy megvalósítják, amit vártunk és tudom, hogy ezek mellé azért más, még eddig nem említett újdonságok is jöhetnek majd, mimt ahogy eddig is történt.

    Más részről pedig MIVAN? Ennyi? Ez a nagy multicrew? Félre ne értsetek, imádom az Elitet, minden frissítésében éreztem a potenciált, ami többé-kevésbé be is igazolódott, nagy fanja vagyok a multicrew dolognak is, főleg azért mert olvastam a Braben féle beszélgetéseket. Erre itt van ez a kis szösz, ez a kis semmi? Mennyünk sorra:
    1. Commander Creator: ezt gyors leakarom tudni magamban, mint téma. Megcsinálhatod az avatárod, nyilván nagy választékkal, de azért mégiscsak limitált lehetőségekkel (lásd: npc arcok, bár talán most ez is bővül majd), kapunk hozzá egy új kamera rendszert, hogy jól arconnézhessük magunkat/egymást, meg mikrotranzakciós ruhaelemeket. Ez teljesen rendben van, ebből húzzák a pénzt, mint sem másból. Be volt jelentve, jön is.

    2. Multicrew: lényegében annyit mondtak, hogy lesz 3 szerepkör. Az első a Helm (helmsman), aki a hajót birtokolja, rendelkezik a crew felett (meghívás, kirúgás, stb...), irányíthatja továbbá a fix és gimball fegyvereket és az npc crew-t is. Én már itt csalódtam, mivel a helmsman nem leváltható. Tehát nem adhatom át az irányítást a haveromnak, miközben épp lefőznék egy kávét. Aha. Már illúziót rombol a dolog, de ne adjuk fel. Mi mást tudunk még? Semmit. Az elmodottak alapján legalábbis biztosan. A második szerep, a Gunner. Fúú na vajon Ő mit tud? Kezeli - most figyelj - a turreteket. Kivitelezés? Harmadik nézetben látja a hajót és 360 fokban belát mindent. Így a szkennerekkel is tud akármerre tekinteni. Ennyi. Ehhez jön a harmadik szerep, a Fighter Con, kinek feladata a fighter irányítása. Hát ez marhajó. Baromira színesítették vele a felhozatalt. A jóhaverokon kívül mekkora lesz erre a vállalkozó? Mert ugye jön egy LFG rendszer is, ami segíti a csatlakozást. Csak kíváncsi leszek hányan fogják hátrahagyni - akárcsak egy órácskára is - a saját gyöngyszemüket, hogy egy olyan dolgot csináljanak valaki más hajóján, ami a sajátjukon is lehetséges + repetatív. Amivel nincs gond, de éppen ezért - jogosan - számíthattunk egyéb szerepekre is, amik teljesen új játékélményt adnak. Mint ahogy azt Braben többször nyilatkozta, a multicrew elképzelésük egyik nagy részét a hackelés téma teszi ki. A hajók oda-vissza hackelése, tűzfalak felhúzása, vírusok, stb egy új fajta mini-game keretében. Vagy hol van a szintén sokat taglalt részletes energiafelhasználás szabályzó? Ezt valahogy úgy mesélte David, hogy egy szintén mini-game szerű ablakban az energia ingadozása látható, és bizonyos elemek dinamikus mozgatásával egy csomó - az egyébkén automatikus rendszer miatt - elvesző energia megspórolódik, ezzel javítja a hajó teljesítményét. De ugyan ilyen téma volt a modul javítás virtualakármivel. Ezek mind megemlített ötletel voltak, amiket nagyon akartak a multicrewba a fejlesztők. Évekkel ez előtt. Erre most előrukkolnak ezzel a lepkefinggal. Már nem azért, de a commander creatoron kívül így ez csak egy apró lehetőség, ami a kezdeti újdonság varázsát túllépve csak egy kihasználatlan featurevé válik. Nagyon vártam ezt és az elmondottak alapján volt elképzelésem, amiből lejjebb is adnék, de ez még így is semmi. Ott van persze még ez a kesze-kusza telepresence marhaság is, de ez a legutolsó, amibe belekötnék, mert akármennyire is vagyok immersion rajongó, tisztán látom, hogy ha csak egy kis nehézség is lenne a haverok hajójára csatlakozásban, akkor már letojnák az egészet. De tényleg ki használ manapság turretet? Híresen a leggyengébb fegyver, 4-es méretben nincs is (3-asban van? Nem tudom.), lassú célpontkövetés, elhelyezkedésétől függ a belátható tere. Harci hajókon eleve nincs, trader hajókon meg nem számít. Mert, ha még lehetne építeni egy igazi gunshipet, ahol én vezetek, a haverom meg harcol, na az oké. De ez így erősen meglövi a nagyobb jószágokat, a kisebbek meg fölös, mert rájuk hasznosabb a gimball/fixed a gyors mozgás miatt.
    Csalódtam ebben a frissítésben, habár még nem is láttam, csak olvastam, tudjuk jól, hogy a Frontier nagyon jól eltudja adni a semmit (nem a játékra godolok, hanem a patch featureökre, nézd meg bármelyik trailerét), és ha ebből ez a maximum, amit figyelemfelkeltésre előtudnak húzni, akkor az elég rossz ómen. De kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is, eleve ezért írtam ide :D

Új hozzászólás Aktív témák