Hirdetés

2018. szeptember 21., péntek

Gyorskeresés

Elite Dangerous: Beyond – Chapter 1

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Nemrégiben nagyot bővült az Elite Dangerous, hiszen megkezdődött a Frontier űrszimulátorának harmadik szezonja.

Mindenen túl

PC-n 2014 vége, Xbox One-on 2015 nyara, PS4-en pedig tavaly nyár óta hódít a jelenleg létező egyik legnagyobb és legösszetettebb játék, a Frontier Developments által évek óta fejlesztett és csiszolt Elite Dangerous. A dátumokból is látszik, hogy a játék szépen lassan azért öregszik, így teljesen új mechanikák bevezetése helyett az idén érkező Beyond alcímű évad a meglévő tartalmak átalakítására és jobbá tételére koncentrál. Ettől persze még nem maradunk újdonságok nélkül, ahogy azt a február végén érkezett első fejezet is ékesen bizonyítja.

Elite Dangerous: Beyond

Maga a Beyond egyébként nem külön fizetős DLC – aki már korábban megvette a játékhoz a Horizons kiegészítőt, az továbbra is minden újdonságot megkap. Az idei első nagy frissítés zászlóshajója (szó szerint) az új Alliance Chieftain űrhajó, amely egy radikálisan új dizájn, egy rendkívül fürge, elsősorban harcra tervezett jármű (de meglepően jól használható más feladatokra is). Az újdonságok és a változások teljes listáját szinte lehetetlen volna egytől egyig átvenni – elég, ha arra gondolunk, hogy csak ez az első frissítés több, mint ezer bugot javított, és több fő játékmechanikát is jelentősen átalakított.

Aki ezentúl rosszalkodni akar az Elite-ben, mondjuk kalózként vagy gyilkosként, jó, ha tudja, hogy megváltozott a játék büntetési rendszere. Egyrészt magasabb vérdíjakat kapunk a bűncselekményekért, másrészt kapunk egy új értéket is fejünkre. Ha ez a rossz hírnév (notoriety) túl magasra emelkedik egy adott rendszerben, akkor durván felfegyverzett rendőrség fog a nyakunkba szakadni. A kilőtt bűnözők költségei nagyon magasak, és ezentúl egy büntetés-végrehajtási intézetben élednek újjá, nem az utoljára meglátogatott űrállomáson.

Elite Dangerous: Beyond

Hasonló nagyszabású átalakításon estek át a mérnökök is, akiknek RNG rendszerét sok játékos bizony joggal kritizálta. A mérnökök ezentúl jóval kiszámíthatóbban, fix pozitív és negatív értékekkel dolgoznak, cserébe valószínűleg több alapanyagra lesz szükségünk, ha egy új modult a nulláról maximumra akarunk fejleszteni. Ezt kompenzálandó, megjelentek a játékban az alapanyag kereskedők (material trader), akiknél cserélgethetjük az összegyűjtött anyagokat, meglehetősen magas felárral. Némelyik űrállomáson hasonló újdonság a Tech Broker, aki komoly mennyiségű alapanyagért cserébe egzotikus technológiákat, fegyvereket és modulokat nyit meg a számunkra.

Aki se harcolni, se anyagok után kajtatni nem akar, az a szebb Tejútnak örülhet – galaxisunk bolygói és holdjai sokkal szebbek lettek. Az egyszerű sárgásbarna és bézs színek helyett most már kémiai összetételük határozza meg a színüket. Soha nem látott színek, kontrasztok és minták láthatók az űrben, kész öröm lett landolni ezeken az égitesteken – igaz, játékmenet szempontjából nem nyújtanak többet, mint eddig.

Elite Dangerous: Beyond

A Frontier végre a csapatokra is odafigyelt, így megjelentek a játékban a Wing küldetések, amiket egyszerre akár négyen is végezhetnek. Ezek hosszabb vagy nehezebb missziók, amikhez kell is a több ember, de a jutalom is nagyobb. Átalakult egyébként az egész küldetés rendszer, most már szinte mindegyiknél mi választhatunk, hogy pénzt, reputációt, alapanyagokat vagy árunk kérünk jutalmul. Ezzel is sok idegesítő apróságnak inthetünk búcsút, és végre mi dönthetjük el, mennyire akarunk beleszólni a játék mögötti szimulációba, ami a frakciók befolyását illeti.

Persze ne hagyjuk szó nélkül az Elite egyik legforróbb témáját se: tovább folytatódik a Thargoid háború – az idegenek mind közelebb érnek az emberiség által lakott csillagrendszerekhez, újfajta idegen űrhajók jelentek meg, cserébe mi is új fegyverekkel támadhatunk, köszönhetően a Guardian technológiáknak. Aki tehát ebben a tevékenységben akar részt venni, minden korábbinál több lehetősége van rá. Hogy hová fut ki ez a háború, egyelőre senki sem tudja – a fenyegetés mindenesetre fokozódik.

Mindez persze nem jelenti azt, hogy az Elite tökéletessé vált volna, de az biztos, hogy jelenleg összetettebb, élőbb és érdekesebb, mint valaha. A választható űrhajó hangok, az élőbeszéddel lejátszható hírcsatorna és hasonló apróságok csak a habot képezik a tortán. Az Elite Dangerous hangulatos űrszimulátorból egyre inkább mély és élő univerzummá válik. Az utazás folytatódik, hiszen idén még három fejezet érkezik a Beyond évadhoz, még nagyobb újdonságokkal és változásokkal.

dreampage

Hirdetés

Előzmények

  • Elite Dangerous: Horizons bemutató (Xbox One)

    Egy ideje már az Xbox One tulajdonosok is élvezhetik az Elite Dangerous második szezonját, lássuk, hogy mit is kínál ez a grandiózus kiegészítő.

  • Elite: Dangerous teszt (Xbox One)

    Xbox One-ra is elkészült a Frontier Developments űrszimulátorának végleges változata, érdemes górcső alá venni, mire számíthatnak a konzolosok ebben a sci-fiben.

Gyártók, szolgáltatók

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.