Új hozzászólás Aktív témák

  • grHawk

    aktív tag

    válasz anatron #27206 üzenetére

    Az Elite fan énem azt mondja, hogy ne avatkozzak bele ebbe a vitába, mert nem kerülhetek ki győztesen, de én erre azt mondom, hogy dehogynem! Át állok a másik oldalra!

    Viccet félre téve, egyetértek ezekben. Jól látszik, hogy az Elite a 84' körüli sci-fi elképzeléseket öleli fel, amiket utólag is csak folyamatos unszolás hatására képesek levedleni egy-egy patchről.

    Egyetértek továbbá a roleplayt érintő kritikával is, engem kifejezetten zavar, hogy a birodalmi/föderációs jó pofizás nem üti egymást. Sőt! Még arra is van elméletem, hogy hogyan vezethetnének be ebbe váltást. Figyelem, elmélet következik!
    Szóval szerintem az egyik pillanatról a másikra bekerülhetne egy kizárólagossági rendszer. Az pedig úgy működne, hogy az ezt behozó patchet követően, játékba belépve megjelenne egy nem kinyugtázható ablak, ami a következőket tárja eléd: A 3(!) frakcióval való reputációd, rangod és a hozzá tartozó százalékos érték, valamint a pozitívumok és negatívumok felsorolása, és egy gomb minden frakcióhoz: konvertálás. A lényeg az lenne, hogy amelyik frakciót választod, ahhoz kerülnek a másik két frakciónál összegyűjtött pontjaid (vagy bizonyos százalékok, nekem mindegy). Persze az is lehet, hogy mindhárom frakciónál a gyomráig nyaltuk magunkat a kontaktnak, ebben az esetben a játék kredittel (vagy! a frakció specifikus engineereknél való reputációnöveléssel) kompenzálna minket. A másik frakciók nem kezelnének minket ellenségként, hiszen nincs globális háború, de nem is élvezhetnénk a szövetségesség nyújtotta előnyöket. Pl. nem vásárolhatnánk MÁR frakció spec hajót, csak a választott frakciónktól. Persze sokkal drágábban beszerezhetnénk feketepiacról, de az megint játékmechanikai kérdés, elkötelezett vagyok, engem nem izgatna. A repukompenzációs dolgot megmagyarázhatnák azzal, hogy kémkedési célokból voltunk jóban az ellenkező frakciókkal, és mivel átadjuk ezeket az értékes infókat, nő a repunk a választott frakcióval, bla...bla...
    Elmélet vége!

    A powerplay nálam vicc kategória. Van egy nem tökéletes, de annál érdekesebb rendszer a geopolitkai játékelemekre, ez a háttérszimuláció. Működik, ahogy működik, foltozgatják, van értéke a megtett dolgoknak, hatással van a lakott űrre, stb. És akkor beraknak a játékba egy ilyen teljesen fölösleges ágat, a powerplayt, aminek összesen annyi érdekessége van, amit a kifarmolható fegyverek nyújtanak, meg esetleg a kínai rendszerekben leárazott holmik, de ennyi. Játékmechanikailag egy komplett grind, egy csőd, ami bizonyítottan kevesebb hasznot hoz, mind ugyanazon időtartamban való tradelés vagy bountyhunterkedés. Amik szintén grindek, de legalább nem próbálják leplezni. Úgy ahogy van törölném a játékból, de még a történelemből is, mert szégyent hoz a játékot érintő többi patchre. Nyilván a fentebb említett értékeit kimenteném és másféle módon, de beépíteném a játékba, de magát a PP rendszert kukába hajítanám a helyükben.

    Az NPC-k szerintem nincsenek túltolva. Habár nyilván több oldalról lehet megfogni azt a kérdést, hogy mi etikus és mi nem egy játék fejlődésének a játékosra való rákényszerítésével kapcsolatban, de az NPC-k szerintem abszolút szükségesen lettek erősek. Ezt az elején nem így vallottam, de miután fullra pimpeltem a Corvettet (most vagyok a végénél, még 1-2 HP és kész), már tapasztalható. Ezzel buzdítják az alapjáték tulajdonosokat, hogy fektessenek be a Horizonsra, mivel ha nem teszik, akkor jelentősen gyengébbek lesznek a többiekkel összehasonlítva, valamint sokkal izgalmasabbá teszik vele az NPC-kkel való küzdelmet. PvP-seknek hiába magyarázom, de azok, akik nem kifejezetten a játékosokban keresik a kihívást, ez hatalmas bónusz. Nincs bajom a PvP-vel, de azért a PvE is jelentsen veszélyt basszus.
    Az interdictálós dologgal kapcsolatban, én eddig azt hittem ez egy bug. Ha egy tonna űrkakival szelem át a galaxist, az biztos, hogy a világ összes kalóza kirángat majd minden lakott rendszerben... Ez életszerűtlen és butaság is, főleg játékelem tekintetben. Ha a tapasztalat szerint egy high sec rendszerben ugyanakkora gyakorisággal szed ki kalóz, mint egy anarchy rendszerben, akkor mindegy milyen számok generálják az esélyeket, mert a rendszer rossz.

Új hozzászólás Aktív témák