Új hozzászólás Aktív témák

  • Varlaisaran

    senior tag

    válasz Amarth #11118 üzenetére

    Kirájoss, elsőre frankón ment:) Hogy mit tegyél fel, azt viszont egyvalaki döntheti el, az te vagy. A cikkemben levőket érdemes, de ezenfelül ajánlom a TESNexust mint lelőhelyet, kategorizálva vannak a modok ezrével.
    Van néhány szempont amik alapján érdemes mérlegelgetni, így most sokat fogok írni.

    - Texturacsereberélő jellegű modok. Amik sokszor nem is modok, csak sima turhák, amiket bemásolsz, stbstb. Ezeket jól meg kell nézni, meghozzák e a kívánt célt, tehát megéri e felturni miatta a rendszert. Ha van valami ami kell, readme legelőször: Miket változtat, milyen eljárás kell utána (invalidate stb).Egy ilyen beavatkozás után tesztindítás, nézd meg hogy változott-e és ha igen bugzik-e. Ilyen jellegü cuccokat javallott csak egyesével rakogatni. Aztán ahogy belejössz, kiismered melyik milyen, legközelebbi rakáskor már tudni fogod hogy jó lesz.

    - Questes modok. Ezek ilyen nagy valamik, általában sokmindent adnak hozzá a játékhoz, mint uj modellek, turhák, küldetések, blabla. Ilyen pl. maga a Si is, vagy Ayleid Steps, Lost Spires, Kvatch Rebuilt stb. Első alkalommal itt is célszerű az egyesével/tesztelgetés szabály.

    - Overhaul-ok. Ilyenek pl MMM, OOO és társaik. A játék egy adott területét teljesen átalakítja, sokszor a működési mechanizmust is, értelemszerüen irdatlan buglehetőség, viszont sok új lehetőség, főleg az új OOO-t dicsérik. Itt is readme, és egyesével. Ezeknél célszerü felrakás után játszogatni kicsit, pár órát, hogy fagynak e, illetve beállításuk elég szerteágazó.

    - Funkcionális modok, ilyenek az időjárás, víz, hanghatás, immersion cuccok, stb modok. Ezek szelídebbek, és nem hordoznak sok lehetőséget a hibára, de első alkalommal érdemes egyesével kipróbálgatni.

    A legfontosabb: Egy mod csak egyszer futhat, vagyis lehet bejelölve! Ha van egy adott mod, ami több változatban készült (pl Natural-ok) az nem azt jelenti hogy mind kell, hanem abból egyik, amelyik szimpatikus. A hozzájuk tartozó erőforrásokat mindig precizen másold be, ezek általában a Data könyvtáron belül:

    Meshes, Textures, Sounds, esetleg Shaders, de utóbbi ritka.

    A mod csomagján belül levő (pl meshes) mappa az a benne levő tartalommal ugyanugy kerüljön az Obli Data/meshes-be, beleértve az almappáit is! Magyarul ugyanugy nézzen ki a mappaszerkezet pl:
    ValamMod.zip/meshes/janika/zsotika/marika/valami.nif --> .../Oblivion/Data/Meshes/Janika/zsotika/marika/valami.nif.
    Itt el lehet b*szni könnyedén, főleg ha sok modot egyszerre ömlesztesz befele.

    Ha találtál egy modot ezeket lesd meg mindig:

    - Milyen Obliviont kér (0416 patch/SI/OBSE)
    - Milyen más modokra támaszkodik
    - Van e olyan igénye ami nincs a gépen, pl Cobl, OBGE, mittudomén bármi.
    - Nézz véleményt róla (Nexuson commentek pl)

    Lehetne több csoportba is szedni de nem bonyolítom. A csoportok azért lényegesek elviekben, mert a modoknak a load order-ben elfoglalt pozíciójukkal szorosan kapcsolatosak, valamint felrakás sorrendje néha nem mindegy, de mindenképp előnyös. Én első körben rakom a textura modokat, és a funkcionális cuccokat. Így megvan az alap, amihez már nem nyulsz utána, ellentétben a többi moddal amik olykor jönnek-mennek, questjeik végetérnek, megunod, van helyette jobb stbstb. Ilyen, vagy hasonló logiak szerint csökkented a game leromlásának lehetőségét.

    A texturamodok: Jó példa amit említettél, a LushGaudy. Ha felteszed, megváltoztatja a fákat, füvet, virágot, még almafát is csinál majd:D Namost, ha ezekután találsz egy másik csomagot, ami szintén jól néz ki, akkor jöhet a kérdés hogy mi van ilyenkor. A következő mod felülírja a Lush texturáit, és az fog érvényesülni következő indításkor. Ha a következő mod viszont kevesebb texturát módosít (pl 10féle fából kettőt, míg a Lush 10-ből 8at) akkor a helyzet: 10fából kettő vanilla, hat Lushos, és kettő lesz az uj modból. Mindig a későbbi irja felül az előzőt, ergo szép keveredés lehet belőle, ami néha egész jó, máskor jönnek a lilák a hiányzó normal mapek, vagy turhák miatt. Magyarul turhacserélgetőt leszedni macerább mint feltenni, legalábis alapesetben. Így egy adott texturacsoport (pl háztexturák, növényzet, állatok stb) esetén érdemes az előzőt előtte leszedni és visszaállítani a gyári állapotot, majd aztán jöjjön a következő.
    Mindig OBMM-el invalidálsz/alterálsz az adott mod readme-jében megadott eljárás és paraméterek szerint. Továbbá itt képbe jöhet a Genndy kollega által javasolt Invalidation! is, de ahhoz nem értek, igy ha akar, ír róla neked.

    Ezek után én aszondom' keresgélj, gondold végig mindegyiknél a fenti szempontokat valamennyire, aztán ami megtetszik próbáld ki, előtte be is dobhatod ide, hátha valamelyikünk találkozott már vele.

    35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.

Új hozzászólás Aktív témák