Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
isdt q6 HKn 40 usd. Ugyan a lite, de őszintén én a 200w ot sem maxolnám ki sosem
Ha még 10 usd értékben vmit mellé raktok akkor freeship és 1 hét alatt itt is van"Oh my Goa'uld!"
-
david335
tag
válasz AMDaZERG_1 #54448 üzenetére
Enyémen sincs full speed felirat és jó. Led-et próbáltál rajta? Nekem az szar rajta valamiért. Meghülyíti az akksi ha rádugom.
-
david335
tag
válasz AMDaZERG_1 #54432 üzenetére
Hmm valamit valamiért Teréz atya ajánlásaval vettem egy Beitian BN-880-at. Mondhatom, hogy brutál jó 2 sec alatt találok 15 műholdat. Annyit nem értek, hogy a magnetométer jó irányba néz, de csak úgy jó a headling-em ha 270 fokkal el offsetelem. Ez miért lehet?
Betaflight alul ki se próbáljan a pos hold-at? Emlékeznék rá, hogy valami kehe van vele. -
stefi81
tag
Tegnap sikerült eldurranni a levegőben megint egy másfajta proppnak, de nem lett baj a géppel.
Nekem is van liHV aksim és pont múltkor írtam hogy több mint 100 repülés van benne és erősebb mint pár új aksi. A belső ellenállása jobb mint a 10x töltött tatunak. Persze nincs 3 ember aki 100 fajta aksiből egyformán azt mondaná hogy ez jó. Mindenki másra esküszi a saját tapasztalata alapján. Szerintem sokszor az is fontos honnan vesszük meg azt az aksit, mert ez a tatu pl. GB-ről van ahol még a nevét sem írják ki néha, mert lehet más üzlet meg sem veszi a 2éve álló aksikat, de a GB-nek az is jó, mert úgyis el tudja adni ha pár dolcsival olcsóbban adja mint más üzlet. HK-ra mondják mikor akciózik aksikat hogy "azért olyan olcsó biztos mert már ott áll 1éve is." Szerintem ez hülyeség mivel 2havonta akciósan 15dolcsi a turnigy aksi.
De erre is csak azt tudom mondani kinek a pap...
Ha mindenben egyet értenék akkor minden ember egyforma gépekkel és aksikkal repülne. (a valóságban meg lehet csak minden át van címkézve )
Itt látszik a tegnapi esés hogy még a sáros föld is benne van az aksiban. Érdekes egybeesés hogy 2ből 2x ezzel az aksival robban a propp aminek a legjobb az ellenállása...[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
Töltő téma, csak mert nekem már volt pár:
- nem számítva a noname töltőket volt 3 db Skyrc Imax B6 másolat
- 1 db Skyrc Imax B6
- 2 db ISDT nemtommi (a régebbi kis kocka)
- 1 db Skyrc Q200A Skyrc-től nem kell elájulni, semmivel nem jobb, mint a másolatok (ezt nem én mondom, hanem egy elektrotechnikus aki szétszedte), de vannak dolgok, amiket csak ők gyártanak, például nagy teljesítményű, belső tápos 4 különálló csatornával rendelkező töltőt
Ami a töltést illeti, és hogy én miért nem szeretem a külső tápegységet:
- mindenki megveszi az 5.000 forintos 300-400 W-os tápegységeket, mert rá van írva egy nagy szám, na bumm és? Mit akarunk 400W-tal tölteni?1,5x16,8=25W ez egy átlagos, 4 cellás drón akksihoz szükséges teljesítmény. Ha egy para boardon töltünk 4-et, akkor 100, 6-ot akkor 150 W. Ennél nem kell több.
Ráadásul az emberek hajlamosak arra, hogy ők nem 1 C-vel, hanem majd hárommal meg néggyel töltenek, vááá az már 600W. Ahelyett hogy belegondolnának, hogy ezzel mennyivel lecsökkentik az akkuk élettartamát és megnövelik a para boarddal a kockázatokat. Valójában 4-6 30W töltő sokkal hasznosabb lenne egymás mellett, mint ezek a bika tápok. Arról nem beszélve, hogy én mindenképpen olyan töltőt vennék, aminek van XT60 bemenete is, arra az esetre ha terepen akartok tölteni, oda meg egyébként is fölösleges a nagy teljesítmény, kivéve persze, ha autó akksiról nyomod, de úgysem tudsz kirepülni annyi akksit, amennyit ezek visszatöltenek, és a töltő nem fárad el, te pedig igen.
Egyetlen jó okot tudok mondani a külső tápozás mellett, ez pedig a kiváló ISDT töltők, amiben nincsen belső táp, na azok vannak olyan jók, hogy megérje tápot venni hozzájuk. Akkor viszont én már olyat vennék - Hobbykingen van - aminek egyből két kimenete van, és két ISDT töltő megy rá, plusz figyeli az elektronika a felvett teljesítményt, a melegedést stb.
Persze aki méteres kamera platformokkal repül, oda kell a nagy teljesítmény, mert 10.000 mAh-s 6S akku élből igényel 250W-ot, de ezen a fórumon ez extrém ritka.
Én a fentiek miatt vettem meg végül a Skyrc Q200-at, mert 4 akkut terepen tudok kockázat nélkül tölteni vele, és elég sok ugyanilyet láttam versenyen is, tehát a versenyzők is használják, nem véletlenül. Ott egyébként, egy edzésnapon lenne értelme több C-vel gyorsan tölteni, mert van aki állítólag egy nap alatt 30-40 akkut is kirepül. De szerintem ez itt kevés embert érint
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz david335 #54454 üzenetére
Nekem is van (a kicsi gépre akartam, de nem lesz bevetve).
Jónak tűnik, de én úgy vettem észre alapállapotban nincs bekapcsolva a "Galileo" vagy a "GLONASS" nem emlékszem melyik. De bekapcsoltam. Amúgy míg a régi antennám "Pixhawk" fogott a panelházban jelet ez nem... Valószínűleg el van forgatva rajta, de ez nem egyedi. BF -el ne kezdj GPS funkciókat! (szerintem)A Leader meg kicsit mégis aggaszt, de ma bemutatkozik, vagy szét törik
Nekem más gondom van, ami idegesít. Egyszerűen nem tudom rávenni az R-XSR vevőt, hogy az RSSI jelet valahogy kinyomja OSD -re.
[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
-
-
david335
tag
válasz AMDaZERG_1 #54457 üzenetére
Nekem az erkélyre kirakva 10 műholdat találtam sec perc alatt.
Mi az a két funkció? Én csak a i2c portot élesítettem. Próbáltál gps funkciókat vele?
RSSI-hez sötét vagyok sajnos -
stefi81
tag
válasz Jackal2 #54456 üzenetére
Te valami nagyon jó másolatot fogtál ki, mert nekem volt olyan ami használhatatlan (nem lehetett kalibrálni és vagy túl vagy alul vagy rosszul ballonszolt) volt és olyan is ami 2hetet bírt. Igaz az ára is annyi volt. Egy ismerős megcsinálta az eredeti b6-ot más szoftverrel ami sokkal többet tudott, de a klónt már nem lehetett, mert teljesen más cucc volt a belsejében.
Nekem a Hypeion töltőm volt a legjobb és ott nincs szórás, ha valaki biztosra akar menni akkor azt vegyen.
A isdt meg skyrc meg ár/teljesítményben a legjobb, most a piacon.
Egyébként most adtam el a HTRC H4AC ami duál volt és nem rossz, de az teljesen automata töltő, semmit nem lehet állítani rajta. -
Jackal2
senior tag
válasz stefi81 #54461 üzenetére
harom tok kulonbozo darabom volt, Marciartbszetszedte, es aztbmondta, az aramkori elemei tul vannakntervezve
viszont 50 es 60w helyett 80w tbtudtak igaz egynek kinyuvadt a tapja. es.mindegyik vagy hangos volt vagy melegedtek.Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Peaceliker
addikt
válasz Jackal2 #54462 üzenetére
Nekem is volt klón és nem vt vele bajom. Ellenben sokaknak hamar döglött a klón plusz hajlamosak voltak elkezdeni túltölteni egyszer csak... Jah de 1 rossz volt nekem is ugyan ezt csinálta. Elkezdett 4.22 re tölteni. És mivel kalibrálni nem lehet ment kukába..
Viszont skyrc qxx széria olyan hangos hogy én meg is moddoltam. Katasztrófa gyárilag (nekem q100 van)... Max úgy lehetett használni, ha jó messze volt tőlünk és rá volt csukva 2 ajtó xD
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
syler123
veterán
Lehetséges, hogy alultölt a Skyrc b6 mini. Multiméterrel mérve 4,15V-osak a feltöltött cellák, erre a B6 mini 14,2V-ot mutat. Kell ezzel foglalkoznom, vagy kalibráljam? De lehet a jó kis banggood-os multimeterem mér rosszul
[ Szerkesztve ]
-
vandor01
őstag
válasz AMDaZERG_1 #54457 üzenetére
en tapasztaltam pörgést leader es tarsainal.... de nalam egyertelmu az indok.... power loopbol visszajövet tolnam neki es elfogy az aksi (2S ZOP).... de hasonlot csinalt az EG130-as is a gyari 350/30C aksival egy gazadas azt kép elment azt leesett.... ha magassan tortent akkor meg ossze tudtam szedni.... szoval ha jo aksikat használsz benne csak nem lesz probléma...
[ Szerkesztve ]
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Baku
aktív tag
válasz Saccco #54459 üzenetére
+1 az iSDT "kis kocka"-ra....
Nagyon elégedett vagyok vele.Megcsináltam ezt a fránya variálható dzsekszlis kapcsolós univerzális töltőboardot ....
Hát .... mire átforgattam 6db 1.25-ös aljzatot a nyákon, a fele hajamat kitéptem, a másik fele meg beleőszült .....Még úgy is, hogy a 6-ból 4-et sikerült forrasztás nélkül egyszerűen a tüskékről a műanyag ház lehúzásával, és fordítva visszadugásával megoldani ..... Kettőnél viszont helyhiány miatt nem működött ez a trükk, ott muszáj volt forrasztani .... No az jó nagy szopacs volt.... Emlegettem a sárgák felmenőit egészen sűrűn.....
Egyébként így már tökéletes, és nagyon praktikus, hogy ugyanazzal a boarddal 1s- től 6s-ig bármennyi kis akkut tölthetek egyszerre a cx-10 - től az x5-ig ....
Csak hát jobb lett volna szopacs nélkül ......[ Szerkesztve ]
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz david335 #54460 üzenetére
Ne csináld már!
Jól tudod, hogy nekem indult meg az űrbe, és tovább
Erről van videó is. Ne akarj BF alól GPS funkciókat, legalábbis eddig nem volt ajánlott.RSSI... sikerült kicsalni. 13 órától hajnal 2:30 ig szívtam. Bár két gépet építettem össze, de a legtöbb időt az RSSI gond volt R-XSR -el (ami nem vevő R-XSR hiba)
Nekem is volt KÉK, PIROS, ZÖLD fény karácsonyi hangulat rajta, de mitől volt nem tudom, mert folyamatosan szívtam vele, és csak arra figyeltem fel, hogy némááá minden világít, de aztán bindeltem egy újat, és jó volt.
Szóval most van végre RSSI ( a hiba szerintem bennem volt, mert nem kerestettem meg az érzékelőket a Taranis Q X7 távon. Ezt megcsináltam, és BF -ben azonnal ment a vételi jel jelzése.
Most elkezdem bepakolni a gépeket, és szét reptetem az agyukatVandor01, ez hamarosan kiderül
[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
syler123
veterán
RSSI-nél ti mennyi dbm-re teszitek a figyelmeztetést? 9-nél van failsafe, 16-ra teszem a csipogást, akkor van időm visszafordulni failsafe előtt?
Persze lehet hogy a 9 és a 16 között van 200m távolság, nem tudom.[ Szerkesztve ]
-
david335
tag
válasz AMDaZERG_1 #54467 üzenetére
Akkor jól emlékeztem relax
-
syler123
veterán
válasz Peaceliker #54470 üzenetére
Az ott % lehet. Flysky-nál dbm van, itt 38dbm a max jelerősség, amikor közvetlen közel van a táv a vevőhöz. 9-nél van failsafe.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz david335 #54454 üzenetére
Ha már BorisB is csak saját felelősségre ajánjla a posholdot, akkor tudhatjuk, hogy nem érdemes BF alatt ezzel játszani.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
válasz Peaceliker #54463 üzenetére
Nekem van egy Gemini, ami két SkyRC B6 klón egy tokban. Na, abból behalt az egyik. Cseréltem benne söntellenállást meg pár egybetokozott tranyót. Kibírt pár töltést, megint behalt. Kicseréltem kb. az alkatrészek felét, megint behalt. Na, mondom, ott egye meg a fene, vettem egy iSDT Q6-ot.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
david335
tag
válasz Teréz Atya #54472 üzenetére
oké Más kérdés: Ne tudom, hogy emlékszel rá múltkor a ledes történetre. Most azt félre raktam megvagyok nélküle. De olyan kehém van, hogy 2 cellás aksit rádugok a Leader-re tudok ARM-olni, de ha 3 cellás (GAONENG 550mAh) akkor meg szét dobja a vevő nem látja a távot.......Eddig jó volt... 3db akksival ugyan az tehát nem az akksi a rossz.
Mi a kehe...?[ Szerkesztve ]
-
syler123
veterán
Ekkora szélben élvezhetetlen a repülés. Konkrétan nem is a géppel van a baj, hanem hogy engem felborít a szél fpv szemüvegben. Minimális imbolygásom már fpv-zésnél is van, na ha még kapom a széllökéseket.
Nyélgáznál van egy pici remegésem a géppel, ezt mivel lehetne korrigálni? 60-70%-is teljesen smooth, nyélgáznál nem teljesen. Ilyenkor melyik értéket szoktátok állítani?Mondjuk az tetszett, hogy mind a 4 akkut pontosan úgy raktam le, hogy az összesnél a cellák 3,8V-on voltak. Tökéletesen storage-ra töltve
[ Szerkesztve ]
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz syler123 #54476 üzenetére
"úgy raktam le" nekem a ~20-ból egyszer volt olyan, hogy leraktam.
Estem, keltem. Betett a hajnal fél háromig való szerelgetés. Két prop, egy VTX antenna, és csupa kosz a gép.
A Leader meg fel sem szállt. ARM és azonnal bukfenc. Olyan, mintha magas lenne az alapjárat. Kézbe emelve egyszerre pörögnek, billenésre korrigál. A 130-aban elég csúnyán ment el többször is a VTX jel... Nem voltam boldog. Egyszer még vakon disarmolnom is kellett valahol a magasban. Kénytelen voltam fák felett elmenni, mert ahova járni szoktam, és még néhányan most széttúrták gépekkel, ráadásul amikor kényszerleszállást csináltam nem is találtam a gépet, mert a csipogót nem lehetett hallani a dózerektől. Egy kisgyerek hozta oda hozzám Mondjuk jobb lett volna, ha csak szól, hogy hol találom, mert utálom, ha propellerek közt nyúlkálnak.szerk: ja, és az akkuk nagyobb része 3.5v, de egyen 3.3v maradt, így hamarjában azzal kezdtem a töltést.
[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
vandor01
őstag
válasz Jackal2 #54477 üzenetére
föleg ha tobb viszkit mint colat
CSAK az INNOVACIO jegyeben! dr Palkovics: "Továbbá Magyarország, legalább régiós szinten, vezető szerepet kíván betölteni a dróntechnológia elterjesztésében, mivel a technológia térnyerése számos további előnnyel, kedvező hatással jár egyebek mellett a szoftverfejlesztésben és a mezőgazdaságban."
-
Peaceliker
addikt
válasz Jackal2 #54477 üzenetére
ez baromság. épp hogy így kíméli az akkut és kb 30-60mp repidőt áldoz be. Terhelés alatt az 3.6 körül lehetett.
3.5 alá meríteni, még inkább ha annyin áll meg az akku szadizmus. Főleg, hogy pl egy 5000mah autós akkuban is 3.5 és 3v között olyan 2-300mah van esetleg...akkor egy 500-1300as akkuban mennyi van? Na majd egyszer megnézem merítéssel. Nekem most szobai gép száll le (vagy esik, mikor hogy) 3.8 körül (ennyi áll meg, pihi után), 500as akkuba 330 megy vissza. Ez szép kímélős üzemmód. Mondjuk ez így is 4p, néha sok is"Oh my Goa'uld!"
-
syler123
veterán
válasz AMDaZERG_1 #54478 üzenetére
Le lehet azt rakni szépen. Ennél az 5 colos géppel, amivel mentem nehezebb, mert nagyon felnéz a kamera, nem is tudom lentebb rakni, így a kép legalsó részében látom csak a talajt sacc / kb. Csak úgy tudom szépen letenni, ha megyek előre, megfordulok 180 fokot és még a korábbi irányba visz picit a lendület, akkor szépen lassan leteszem, mielőtt megindulna a gép előre. Így nekem a 4 akkunál szép landolás volt mind, nem pördült meg semerre a gép.
Jackal2: nincs abban már utána túl sok, 30sec +al nem sokra megyek, akku pedig hálás, hogy nem végkimerülésig hajtom
Peaceliker: szerintem is így optimális, amikor leraktam a gépet 3,6 - 3,65V volt a cellánként feszültség, mire hazaértem pont 3,8V lett ez az érték. 4 perc környékén repültem az akkukkal, nekem ez megfelelő és kímélem az akkukat. Nem is pufi egyik sem, pedig nem mai csirkék
[ Szerkesztve ]
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz syler123 #54481 üzenetére
No de nekem nem az volt a bajom, hogy hogy raknám le, mert addig nem sikerült eljutnom.
Széttúrták a fa mentes területem, így fák alatt száguldoztam, ami annyiban jó, hogy nagyban igénybe veszi a reflexet, de amikor nem látom a lelógó gallyakat már megváltozik a képlet
Szóval elmaradt az, hogy "ok, most leszállok"Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
syler123
veterán
válasz AMDaZERG_1 #54482 üzenetére
Így már értem Mondjuk még mindig jobb, mint az ingerszegény környezet, én most nem nagyon tudok normális helyen reptetni, legalábbis még nem találtam meg a helyem. Mező, rét van látástól mikulásig, de ennyi, ahol erdő van az olyan erdő, ha berepülök, onnan épségben nem jön ki a gép
-
stefi81
tag
Vettem egy ilyen gps-t Elég neki a fc-ről a rx, tx meg 5v? A másik két csati mire kell?
Ha nincs baro meg iránytű, akkor csak sebesség mérésre és koordinátára jó? RTH gondolom akkor felejtős.
Pc-re is lehet ezt kötni? -
Jackal2
senior tag
válasz Peaceliker #54480 üzenetére
Abban az egy mondatban hol beszélek arról, hogy kíméli-e vagy nem? Nem is említettem ilyet.
Semmi baja nem lesz az akkunak akkor sem, ha 3.5 V alá meríted ez egy urban legend, ez az akkumulátor mániások elmélete, akik mindent babusgatnak. Tök fölösleges, a nagy C értékű telepek pont arra vannak kitalálva, hogy leadják az áramot. Simán 3.3-3.4 V-nál szoktam a mini gépeimmel leszállni, ez 6.6-6.8V-ot jelent. Ennyi erővel ne adj nagy gázt sem, mert amikor kirántasz belőle 100A-t egy nagy gépnél (már pedig párszor láttam ilyet DVR felvételen) akkor jaj, tönkre megy, pedig ott aztán bele tud ám nyalni bőven a 3.5V alatti cellafeszbe. Ez erre való, hogy kiadja az áramot, ez a normális használat.
Tapasztalataim szerint nem fél perc az, hanem másfél, és egy 4-4.5 perces üzemidőnek nem fogom azért eldobni a harmadát, hogy a szegény 1.800 forintos akkunak jobb legyen. Ráadásul ehhez kell vagy 100 ciklust repülnöd, hogy a különbség érezhető legyen. Egyébként 3V-ig nem mennek tönkre a cellák, amivel tönkre tudod vágni az a 3V alá merítés, a túltöltés, ha sokáig magas feszültségen tárolod őket, meg ha ütést kapnak. Az hogy áramlik bennük az elektron, ez a normális állapot.
Nem beszélve arról, hogy mire hazaérek, a töltést 7.3-7.4 V-ről kezdem le, tehát az egy pillanatnyi terhelt állapot, amit ott látsz az OSD-n, nem kell ezt így túlkapni.
3.8V cellafeszültségnél nincs az a gép, ami leesik, ez 100%.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
syler123
veterán
válasz Jackal2 #54487 üzenetére
Ebben nincs igazad, mindenhol a 3,6V-ot írják nagyon minimumra, hogy le kell tenni a gépet, onnantól nem tesz jót az akkunak.
Ez hogy neked benne marad 1,5 perc azzal, hogy 3,5V-ra meríted 3,65 helyett nettó hülyeség és nem tudod alátámasztani.
Ezek az ábrák kb jól szemléltetik a kapacitás volt arányt. 3,5V és 3,65V között kb van kb 7% a teljes kapacitásnak, ami ha egy full akku tud 5 percet, akkor az 5 * 60 * 0,07 = 21 sec. De legyen fél perc amivel többet repülsz, cserébe én nyugodtan letehetem a gépet, akkut pedig kímélem.
[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
válasz syler123 #54488 üzenetére
Te azt mondtad, 3.8V-nél teszed le én azt mondtam, 3.3V-nél. Ez 5 tized. Én hajlamos vagyok nem nyomni annyira, mikor már nem olyan erős, hanem (próbálni) technikázni helyette, nekem ez +1,5 perc. Az akkumulátor egyébként is kap egy csomó terhelést menet közben, ami szerintem sokkal többet számít, pl. hirtelen kitéped belőle az elektronokat, fának repülsz, ráesel leszálláskor, stb.
Lehet, hogy csökkenti a ciklust, mert nő a belső ellenállás, de a fáma arról nem szól, hogy mennyivel. Mondju 200-ról 150-re? ha 10 akkuval mész ki repülni, akkor 1500 ciklus egy évben. Napi 10 akku kirepüléssel 150 nap, de ez kb. a max amit tudnál teoretikusan repülni, ha minden adott, mert a másik 200 napban hideg van, szél fúj, esik az eső a hó, meg nem tudom.
Tehát ezzel a logikával minimum 1 de inkább 2 év az, mire tönkre megy egy átlagos embernél (versenyzők persze teljesen mások, de ők mindig). Szerintem ez teljesen normális és ez megint egy olyan eset, amikor semmi más nem történik a telepekkel.
Ráadásul te azt mondtad, úgy raktad le a gépet, hogy 3.8V. Mire bementél a házba meg már 4V lett, mert ennyit simán visszakúszik a fesz. Az hogy terhelés alatt beszakad tök normális, ezért mondtam azt, hogy akkor repülés közben mikor a 16,8V-s 4S cella lemegy 13 V-ra akkor instant meg kéne halnia az akksinak nem? Mégsem hal meg, pedig mindenki nyelezi neki.
Ráadásul pont most vettem 3 db vadonatúj Gaoneng 550-et a régi Ganonengek mellé, amik megvannak fél éve, és azokat is így használtam. Semmi különbséget nem érezek, tehát lehet hogy műszerrel ki lehet mérni egy laborban, hogy ez rossz neki, mert megnőtt a belső ellenállása, de a gyakorlatban én nem veszem észre ezt a romlást.
Ellenben mikor eltettem magas feszültségen a 4S akkukat és elfelejtettem, és úgy álltak 3 hónapig, NA AZT éreztem ...Szarok is lettek.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
ezoltan
tag
válasz david335 #54451 üzenetére
Dustin Dunnill-nek volt az S-sel ilyesmi hibája,és nekem is szinte ugyanezt csinálta.
16:40-nél
Nála épp punch-out után,nálam is viszonylag kövérebb gázra "vadult meg".
Jó lenne tudni mitől van ez a jelenség...QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
syler123
veterán
válasz Jackal2 #54492 üzenetére
3,6V-nál tettem le, 3,8-ra ment vissza.
Ha 0,5V-ot nézel akkor sincs 1,5 perc.
Csak példa: 4,2V és 4,15V között többet repülsz, mint mondjuk 3,3 és 3,55V között. Tehát amit kirepülsz az akkuval az nem a V-al lineárisan csökken, hanem egyre meredekebben.
Ettől függetlenül mindenki úgy használja ahogy akarja, de a 3,3V semmiképpen sem követendő. 4S akku kb 5-6eFt, van 8 szett, akkor már nem olcsó, és talán 5 évig is kiszolgálhat ha vigyázunk rá, vagy tovább, ki tudja.(#54495) Jackal2 : akkor neked is majdnem ugyanannyit kúszik vissza leosztva 1 cellára, nekem 0,2V-ot, neked 0,25-öt, de ez nagyon akku függő.
Infinity pl nem megy vissza annyit, mint pl a márkátlan RTF. Mivel nem is esik be annyira a fesz.[ Szerkesztve ]
-
ezoltan
tag
Csak általánosságban kérdem,srácok,a miheztartás végett:
Normál használat mellett mekkora a hőtermelés a normális az esc-k illetve a motorok esetében?Egy átlagos (mondjuk 2205/2300 KV) BL motor illetve ESC normál használat mellett mennyire "szabad" hogy felmelegedjen?
Hallottam olyan állítást,hogy amíg szabad kézzel megfogható addig elfogadható...Ez mennyire igaz?
Szabályzók esetében a langyos üzem elfogadható?QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
Peaceliker
addikt
válasz ezoltan #54497 üzenetére
Nekem sosem volt még semmi sem langyosnál melegebb. Illetve bh volt gyári vázban 50 fok körül de az kaki váz miatt volt, nem lehetett pid elni rendesen. Inrunner motornál 70fok volt ami alatt tartottuk, de ott belső hő sokkal több ugye. Outrunner meg jobban hűl, de belső hő (mágnesen) kisebb szal nemtom mennyi lehet a para. a mágnes hő a lényeg annak 110 (vagy 130?)fok alatt kell maradnia. Én 60 fokig nem izgulnék, bár eddigi tapasztalatok alapján 40 sincs a moci ha jók a beállítások. Esc 40 alatt van mindig. Lipo elvileg 40 fok alatt kell maradjon.
"Oh my Goa'uld!"
-
ezoltan
tag
válasz Peaceliker #54498 üzenetére
Értem,köszi szépen.
Tehát általánosságban elmondható hogy ami már kifejezetten melegnek érződik ott valami gáz van.QX7S-R9M/GT Rebel LR/iFlight 8”6S LR-FS/M630 6” LR-FS/2xHawk5 5”FS/X215ProMod5S/X220Modded5”/Beta75X/EV800D
-
Baku
aktív tag
válasz Teréz Atya #54474 üzenetére
"Grat a türelmedhez! "
Köszönöm!
(Bár én inkább nevezném dühtől fűtött "csakazértis" makacs elszántságnak .... )[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest