Új hozzászólás Aktív témák

  • Baku

    aktív tag

    válasz Allien #50107 üzenetére

    Attól még nem egy katasztrófa, lehet akár jó is, de ennyit bele kell kalkulálni vásárlási szándék esetén mindenképpen ....

    Amúgy meg: Attól "rettegünk", amit nem ismerünk. És amit nem ismerünk igazán, azok a nagyméretű kefés motorok. Valahonnan jött az a légbőlkapott (vagy ki tudja honnan jött ) szám, miszerint a kefés motorok élettartama nagyjából mindössze 4-6 órára tehető. Igen ám! De melyiké??? Mert rohadtul nem mindegy, hogy egy 614-es, 715-ös, vagy egy 1020-as, vagy akár egy még attól is nagyobb méretű motorról beszélünk. Mert míg a kicsik forognak percenként 40-60.000-et, addig a nagyobbak csak 20-30-at, a mégnagyobbak meg 10-15.000- et. Nem hinném, hogy ennek ismeretében mindegyikre egyformán ráhúzható lenne a 4-6 órás élettartam. A másik dolog pedig a repülési mód. Egy kefés racer gépben, ahol kinyomják a szemét is a motornak, ahol a csutkagáz az alapjárat, ott oké a 4 óra, (de lehet hogy kevesebb is), viszont egy nyugis kameraplatform gépnél, ahol nincsenek bukfencek, meg éles fordulók, meg mindenféle flikk-flakkok, biztos, hogy többet futnak el a kefés motorok.

    Tény, és való igaz, hogy a kefe nélküli motorok korszerűbbek,dinamikusabbak, hosszabb élettartamúak, de a kefésekre sem kéne őskövületi torzszülöttként, előítéletektől átitatva, lefitymáló módon beszélni. Nem olyan rosszak azok azért. Nekem az X5-ben előbb purcant ki a gyári akksi, mint az első motor, és - bár óra /perc szerint nem tudom mennyit, de - kurvasokat nyúztam az első motorcseréig ....

Új hozzászólás Aktív témák