-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vasinger!
nagyúr
Láttam ma ezt a jó akciót: [link]
5k-ért Husban X4. Mennyire lehet megszokni a jobb gázkaros irányítást? Nekem az agyam a balra van állítva. Meg lehet tanulni, vagy nagyon szenvedés lenne így az irányítása?
[ Szerkesztve ]
-
vegyszer
addikt
válasz #42007296 #4333 üzenetére
Alin épp ma vettem. Kicsit olcsóbb, de nem szántam rá többet. Vettem pár hónappal ezelőtt egy piros sima szettet, de a felemás felrakás eredménye azonnali bukfencet eredményezett... Nem azonos a tömegű a vett piros, és a meglevő kék. Ez talán kicsit jobb lesz
"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell
-
veterán
válasz wyattthoearp #4346 üzenetére
wyatthoearp és jony77: a failsafe-t már többször kipróbáltam, úgy azért könnyen bátor az ember ez nagyrészt 300 méteren volt, ott már a híd sincs útban menet közben, már lehet menni tökön-paszulyon keresztül, meg általában a failsafe-et érdemes végiggondolni, amikor a megyeri híd körül repkedtem, akkor még a wikin is megnéztem, mi az a magasság, amikor már biztos nem akadok bele egy pillérbe
a körülmények nem voltak ideálisak, kíváncsi vagyok, hogy ha nincsenek fák útközben, úgy mikor veszti el a jelet. de itt is eltelt fél perc a jelvesztés után, mire visszajött a kép, az azért hosszú volt ezek szerint a gép mögött jobb a vétel, mint előtte.
most nd8 volt fent, szerintem veszek egy nd16-ot is, mert ilyen időben még simán jöttek 1/200s idők, ami 25 fps mellett simán darabosnak látszik. nagyobb baj, hogy ebben a videóban is sokszor van pici víszintes remegés + jello, azt valahogy meg kellene szüntetni.
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
air
nagyúr
válasz Teréz Atya #4350 üzenetére
Úristen!
Nem gondoltam volna, hogy ilyet látok még.
Hosszú évek után az első ember, aki helyesen tudja írni ezt a szót: centrírozva.Tintatartó, aligátor, búzavirág, csók, gyalupad, fogpiszkáló
-
jony77
tag
Ez egy kicsit elbizonytalanitott a gép épitéstől! Drón törések
nd16 az jobban kiszüri az erősebb fényeket,vagy miben más?
Sport kamerára tudnál ajánlani valamilyen szürőt?!
Ezt a vidit milyen géppel,felfüggesztéssel ,fényképezővel csináltad? -
Teréz Atya
senior tag
Istenigazabol a videos esetek tobbsege user error. Meg azert boven kijart volna a f*szkorbacs azoknak a kreteneknek akik lakott teruleten, emberek es kocsik kozt ropkodnek. Megha egy Hubsan x4 lenne...
@ air - ugy latszik nem keltem fel foloslegesen. Megyek is aludni. Joccakat mindenkinek
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
vegyszer
addikt
Be kell valljam, tetszik a videó. A dolog kapcsán viszont tényleg egy kérdés motoszkál egyre inkább a fejemben:
Ahogy az elején elkezdesz emelkedni. Látszik, hogy a Duna túlsó partján lévő hegyekre, illetve a Megyeri híd pilonjai egyszer csak a horizont nívó szintje alá kerülnek. Ergo: nyomtad neki fölfelé mint meszes. Értem én, hogy el akarsz kerülni minden légben lévő buktatót. De azt nem szabad elfelejteni, hogy Dunakeszin sport reptér üzemel. Te magad írtad, hogy 300m fölé ment. Ott egy Ceszna, vagy egy Góbé pilóta nem biztos, hogy örömmel találkozna "veled". Sőt, én még komoly utasszállító gépet is láttam pár éve itt meglepően alacsonyan a városra fordulni. Bocsi, de igazából a reptértől a második házban laktam 7 évet...Ne érts félre, nem beszólni szerettem volna, de a 300m az túl van azon a határon, ahol elvileg egy ilyen gép engedély nélkül lehetne.
(egyáltalán hol is tart a nyárra beígért drón törvény?)Persze, ha volt érvényes légtérhasználati engedélyed, akkor nem szóltam. Sőt, direkt kérdezem, hogy milyen nehéz ilyen dokumentumra szert tenni?
"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell
-
marciart11
aktív tag
válasz vegyszer #4358 üzenetére
Jelen Pillanatban 150 méter fölött már AirCargo és nem NKH, tehát 150 méter fölött engedélyt kell kérni.
150 méter alatt ha nem reptér közelében van tudtommal nem kell engedély, persze van egy súly határ.Vagyis egy Phantom méretű kopter 150 méterig emelkedhet engedély nélkül. De Budapesten a Duna vonalában gyakorlatilag Tilos Drónozni mert a Ferihegy kifutó körzete. Valószínűleg ebbe erősen beleesik a Megyeri híd és környéke, de ennek utána kell nézni. Meg 300 méter túl magas egy ilyen gépnek, erősebb szél és nem fog visszajönni.
http://mno.hu/belfold/mit-tehet-ma-meg-egy-dron-magyarorszagon-1283930
Drón törvény sehol se tart egy régi RC modellekre szóló törvény van.
[ Szerkesztve ]
-
Waikiki
tag
Newbie kérdés: ekkora tavolsagnal hogyan iranyitod? Vizuálisan már nem látod a gepet, a tavrol meg elmegy a jel, de honnan tudod, hogy épp merre fordulj? Ennyit atvisz az FPV? Vagy valami programozott útvonal volt?
Xiaomi, LeEco, ZUK, (Yi M1 Mirrorless, Redmi Pro, 360N4S, Redmi Note 4, Mi5S (plus), Le Pro 3!!!! stb.) SPEmall kuponok https://goo.gl/P3v6B0 Hardverapro csoport: https://goo.gl/EPnfc1
-
veterán
vegyszer és marciart11: nem veszem beszólásnak, sőt
a magasság szempontjából ezt a siklóernyősöknek szánt térképet vettem alapul abból a megfontolásból, hogy a nagygépekkel úgyse eresztik össze őket a sárga mezőben 600 méterig tart tengerszint felett, pest elvileg a tenger felett 100-150 méterre van. dunakeszi repteret meg csak saját szemmel-füllel figyeltem, lehet tényleg, hogy ez nem elég. taláélkozni kisgéppel sem szeretnék nyilván.
a 150 méteres határral nem találkoztam, ez szintén lehet, hogy az én hibám.Waikiki: a phantom 3-ban lightbridge van, ott a kommunikáció két iránya többé-kevésbé egyszerre vész el. ha megáll a kép, akkor az irányítás is hamar végetér. a videóban amikor megáll budakeszin, ott vesztette el a jelet, rögtön vissza is fordult, fél percig még nem volt kép, utána pár mp kimaradással végig. visszaúton az automatika hozta nyílegyenesen, csak a vége felé kezdtem ereszkedni, mert függőlegesen lefelé háromszázról sokáig tart
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
dudicukrasz
tag
válasz marciart11 #4361 üzenetére
Szerintem sem kapacitás,sem technika nincs arra ma még hogy drónokat nézegessenek a szervek.
Persze "lekaphatja" valaki magát a gépet a levegőből és az nagy érvágás a tulajnak,de ennyi és nem több.ha elkapnák véletlenül az irányítót is,az hivatkozhat szélre,műszaki hibára stb,de szerintem mostanság senki nem foglalkozik ezzel.
A legnagyobb félelem az lehet jelenleg szerintem az hogy feltámad a szél és fél milla elrepül az éterben.
Az meg hogy hol repülünk a saját felelősségünk,hisz köztudottan veszélyes lehet 2kiló zuhanó műanyag. -
jony77
tag
válasz marciart11 #4360 üzenetére
Syma x8w+ gagyi sportcamera!(most tervezek rá venni egy sj4000+)
Ez csak egy kép a tegnapi videóbol szettem ki mint az ezelőtieket.
Sajna csak egy aksim van még hozzá igy naponta munka után csak 9 percet tudok rögziteni
De már van kb 12x9perc, a használható részeket összevágom és igérem felrakom
De nem lesz olyan szép,látványos mint qnadam videója -
Sanki
addikt
Érdekes ára lett a hubsan x4-nek.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz vegyszer #4358 üzenetére
"egyáltalán hol is tart a nyárra beígért drón törvény?"
Kijott az. Csak kicsit eszakabbra. Idezet magamtol:
"No, gyerekek, Szlovakiaban augusztus vegen eletbe lepett az uj, modellekre vonatkozo torveny.
0 - 0.5 kg - jateknak szamit. Annyi a kitetel h 2X olyan messze kell lenned embertol, kocsitol, haztol mint amilyen magasan vagy. Max 30m-re mehetsz fel. Vegre nyugodtan eregethetem a 130g-os Dromidamat a parkban
0.5 -20 kg - mint eddig mindentol (ember, jarmu, epulet) min 50 m tavolsag kotelezo, max 120 meter magassag.
termeszetvedelmi terulet, etc. hatosagi engedely kell. Repterek kozeleben repkedesert is harapnak.
Meg nincs torveny a felvetelekre, csakha profi videos vagy, arra meg vizsga kell."A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
dudicukrasz
tag
válasz Teréz Atya #4370 üzenetére
Lehet törvényt hozni,de minek,nem lesz aki betartja,sem aki számonkéri.
-
jony77
tag
Segitséget kérnék!!
A syma x8w-ém,még mindig gondol eggyet a levegőben és lezuhan.
Nem állnak le a motorok teljesen,de másabb lesz a hangjuk.
Esés után rögtön hiba nélkül tudom reptetni!
Okozhatja ezt,az hogy a kamera elől van ezálltal a súlypont is(ami a drónnak nem kevés) ,az első két motorra nehezedik?!
Ezért bizonyos bedölési szög után már nem bírja magát megtartani? -
Akos_512
csendes tag
Szerintetek megéri megvenni a JJRC H8C-t 26 dolcsiért? DFD verzió tehát jár hozzá minden.
-
vegyszer
addikt
Az igazság az, hogy én is, mint itt sokan mások a fehérben repkedek. És ott is ott (vagyis onnan egy kilométerre se), ahol gépmadár is jár bár ott az északi kifutó pálya eléggé belövi a szöget, és a magasságot is, hogy honnét jöhet gép, akár kétszáz fővel. Így igen csak nagy tisztelettel, alázattal, és fokozott figyelemmel nézem őket, és lombkorona szint fölé ma már ritkán emelkedek még itt is.
Sajnos a Liszt Ferihegyi L31 leszállópálya túl közel hozza a gépeket.
[ Szerkesztve ]
"Újságírás az, amit a hatalom nem akar nyomtatásban látni. Minden más csak propaganda." George Orwell
-
Teréz Atya
senior tag
Nekem a H8 mini-jeim egyik tavja produkal ilyeneket. Repules kozben sehol semmi a kopter elveszti a jelet majd leesik. A baj az h az utolso command-ot ismetlia kopter meg par masodprecig, szal siman elerpulhet a csaba. Ekkor egy hatalmasat ra kell csapni oldalrol es mar mukodik is.
Elobb szetkaptam a tavot es nem lattam semmi hidegkotest. Ja, meg valami. Gyakran akkor jon elo amikor gombot nyomok. A vege az lesz, h kukazom a tavot mert meg van 3, csak sajna ezen csinaltam meg a yaw mod-ot@ Akos_512 - a h8c nem rossz, csak eszi a motorokat. Ennyi penzert kibirhato. 3 dolgot csinalnek:
1. A bronzcsapagyakat cserelnem golyosakra. Mind banggood-on, mind gearbest-en talalsz. Meretre vigyazz, de szerencsere van egy fanatikus francia, SeByDocKy, o mindent megmer. Innen is egy fohajtas neki.
2. Valamilyen hutobordat eszkabalnek a motorokra es ahol lehet lyukat fornek a motortarton h levegozzon a motor. Persze nem esz nelkul, h aztan leszakadjon.
3. Jobb tolto. 2S akkuhoz nagyon halvany toltot szoktak adni kinai barataink.
+1 emberek, draga autok fole nem vinnem.Na leptem melozni. Joccakat!
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Meg azt kiprobalhatnad h biztonsagos magassagban kikapcsolod a tavot. HA ugyanolyan hangot fogsz hallani a motorokbol akkor a bajod a jelvesztes lesz.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Akos_512
csendes tag
DFD tényleg valami mást jelöl, de mindegy lényegtelen.
itt a link -
jony77
tag
válasz Teréz Atya #4382 üzenetére
Köszönöm a válaszokat ma neki állok ezeket kipróbálom.
Aztán vagy vezérlő panel csere (kb 4000huf),vagy táviránytió az is kb ennyi.
Mert amúgy nagyon megszerettem,jó vele reptetni. -
Upo
addikt
válasz Akos_512 #4384 üzenetére
18$-t ír nekem postaköltségre, plusz usa-ból jövőt a vámon is biztos megnézik, úgyhogy áfa+kezelési költség is jön rá. Úgyhogy szerintem inkább bukó mint nyereséges pénzügyileg. Kína-ingyenposta 2$-al olcsóbb, csak 42$.
Meg most újratöltve már nem számol postát, csak cache-ből bennemaradhatott a shipping to hungary, úgyhogy el se küldenék. Meg azért kínából talán nagyobb esély van hogy átcsúszik.[ Szerkesztve ]
Blogom: https://logout.hu/blog/upo/index.html | "Az átlagember alvásigénye még 5 perc"
-
wyattthoearp
aktív tag
Valaki meg tudná nekem nézni, hogy a H8 miniben a jobbos, azaz cw motornak milyen színűek a vezetékei?
-
#42007296
törölt tag
válasz wyattthoearp #4391 üzenetére
CW - piros-fehér
CCW - piros-fekete -
cerb
tag
Ezt a videót szeretném, ha megnéznéd. Ugyan nem Phantom, de NAZA vezérlős gép. A tanulság csak annyi, hogy kipróbált failsafe is tönkre tud menni, és ami felment az le is fog jönni, szért nem érdemes ilyen nagy forgalmú utak fölött rephedni:
[ Szerkesztve ]
-
SpydeR3412
aktív tag
-
Teréz Atya
senior tag
válasz SpydeR3412 #4399 üzenetére
Meh, en tisztessegesen megtortem.
Aztan megjavitottamJuhu, 36 km/h-s szel van. Rohanok reptetni.
[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Renault, Dacia topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Synology NAS
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Raspberry Pi
- Parfüm topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs