Új hozzászólás Aktív témák

  • _X10Dead_

    aktív tag

    A szépséghez

    Nyilván szubjektív (,ha nem lenne az, csak egy modell lenne a piacon). De.
    Szerintem, ha a forma a funkciót szolgálja, és az tervezés/építés során nem a designer/marketinges volt a csapatfőnök, az szép is. Mint a hidaknál, repülőknél, versenykocsiknál, stb.
    És persze attól is függ a "szépség", hogy milyen célra keresel eszközt. Aki csak a hátsókertjét akarja filmezni az nem fog tech-demonak kinéző cuccot venni a boltban, mert elriasztja a dolog (látszólagos) komplikáltsága. Nem véletlen, hogy a fantom és összes társa gömbölyded, teljes burkolatot kapott.
    Nem véletlen, hogy az U807-es olyan karcsú és filigrán.
    Nem véletlen, hogy az X100-as csak egy darab PCB, meg motorok.
    És persze nem véletlen az sem, hogy Jackal-nek meg (általában) olyan cucc kell, ahol nem csak minden drót látszik, de az is, hogy az miért pont ott van és miért pont az van ott.

    A drón egy gép, és mint ilyen, lehet bármennyire csilli-villi, szofisztikáltan megrajzolt, gyönyörűen festett cucc, ha ordít róla, hogy a célnak nem felel meg, nem látod szépnek.
    Persze, van szép és még szebb, hiszen a jó formát is el lehet rontani igénytelen vagy gagyi megoldásokkal.
    Egy repülő drótkupac pl. nyilván nem szép akkor sem, ha a váz tökéletes és az alkatrészek is a helyükön vannak.

    Zsolti: Egy 30 grammos drónnak nem mindegy, hogy 6 grammos, vagy 25 grammos akkut cipel. A súly nem csak a repülési tulajdonságokat változtatja meg alapvetően, de a gép egyensúlyát is felborítja, hiszen az eredeti össztömegre illetve annak tömegközéppontjára lett tervezve. Szóval, ha van egy 600 kilós Trabantod, akkor sem raksz egy 500 literes pót-tankot a csomagtartóba, ha belefér... Nem erre tervezték sem a kasztnit, sem a futóművet, sem a hajtásláncot.
    Hogy az analógiánál maradjak, nem csak a vezetési tulajdonságai változnak meg, de a fogyasztása is felzárkózik a ZIL-hez.

    [ Szerkesztve ]

    LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc

Új hozzászólás Aktív témák