-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
germinator66
aktív tag
válasz chess001 #52949 üzenetére
Mindegyik BMW, 3000-es motorral és 2000-essel is. Ez most nem a belefér/nem fér bele kérdés, hanem kinek mi a racionális. Én elhiszem, hogy valakinek kell a 30i, de ugyanezek fogadják már el, hogy másnak meg elég a 20i/18i, számba vesz egyéb költségeket is. Ez még nem egyenlő azzal, hogy szarul van fenntartva (mint az itthoni kínálat döntő többsége, ccm-től függetlenül). Egyeseknek csak a motorkínálat legteteje a BMW, de az autót a ccm-en kívül azért más is jellemez...
Tök jó a 6 henger - nagy ccm, csak nehogymár ez alatt egyenlő legyen egy Suzukival... -
Carlytoo
aktív tag
Meglett az autó. Kb 100 átnézése, illetve az ajánlatok mérlegelése után benzin lett a dízel helyett. Sokan írjátok, hogy a BMW hat hengertől kezdődik. Én 4 hengereset vettem. Gyönyörű kasztni, jó futómű, jó motor. E46 318i 143LE lett a vége. Sikerült nagyon olcsón hozzájutni. Szerelővel mentem és átbeszéltük. Holnap reggel viszem is neki. Kb. 280-300.000 HUF lesz a felújítás baráti alapon. A gyerekbetegségeit megelőzzük. Ami típushiba lehet, az fel lesz újítva, illetve cserélve lesz. Erre számoltam is. Köszönöm a tippeket.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Carlytoo
aktív tag
válasz whitezo88 #52953 üzenetére
Kaptam hasonló megjegyzéseket másoktól is, de nagyon megoszló volt. Igazság szerint egy szerelő barátommal választottuk és az ő elmondása alapján ha a rendszeres karbantartás megvan, akkor nem lehet vele gond. Olajcsere 8-9000-ként szigorúan. Nekem ő például a hat hengereseket is szidta. Ugyan elmondta, hogy megbízhatóak, de öregebb szériák és egy négyhengereshez képest lènyegesen drágább a szervizelésük.
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
szimi57
őstag
válasz H.Ezredes #52950 üzenetére
Egy N46-os motorhoz van "szerencsém". 160 e km-nél került hozzám 2 éve, most járok 200 e felett. A korai olajfogyasztás szerintem a 105 fokos termosztát miatt van. Nem csak a szelepszár szimmering, hanem az összes gumi tömités megadja magát. Az olajszürőház-hütő tömitést már másodjára cseréltem. Az előző utángyártott volt, gyorsan megadta magát. A hengerfej hütését nem lőtték be a 105 fokhoz. Az M-es motorok tovább birják a 97 fokos termosztáttal. A bicigliláncos vezérlés egy röhely. 180 e km-töl nem kockáztattam tovább. Átlagfogyasztásom erre a 40 e km-re 6,8. Pálya kb. 2 e km. A többi jellemzően inkább rövid táv (max. 25 km). A száguldozás hidegen hagy és tisztában vagyok vele, hogy nem új a szekér. Mikor megláttam, hogy milyen "húgy" olaj folyik le belőle egyből átálltam a 10w60-as versenyolajra. Ennek a mellékhatása, hogy az olajfogyasztásom 2,5-3 lier 10 ezren. A következő kiszemeltem a FUCHS Titan Race Pro S 10W-50. Kezdetektől fogva kapja a Metabond Ecot és a Spurit. Elég bosszantó, hogy ilyen támogatás kell, hogy még ne lehelje ki a lelkét. De az se aggaszt, ha ettől döglik be, legalább megszabadulok tőle
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Kellemes unnepeket!
Van egy e91 amibe elromlott a jobb oldali iranyjelzo ugye meg szeretnem javitani ha van ra egyszeru mod, hogyan tudnam kicserelni?
Ha a kerekdobnal a kis muanyagot lepattintom, hozzaferek az index izzo cserejehez?
Illetve milyen izzo szukseges hozza? -
szimi57
őstag
válasz BUZZLGHTYR #52959 üzenetére
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
whitezo88
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #52963 üzenetére
Nekem is ez jutott eszembe. Nyilvan nem ajanlok olyat szerelokent amit csak olajcserere kell vinni De hat egy kb 800 ezres autora 3 kilot azonnal rakolteni...
-
szimi57
őstag
válasz H.Ezredes #52967 üzenetére
Nem igazán tudom kitől származik a felujitás, csak az összegre tippeltem mi fér bele. Az alapján, amit leirt nem lehet eldönteni, hogy szükséges a felujitás vagy nem, csak tippelni tudok, hogy nem.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
Carlytoo
aktív tag
válasz H.Ezredes #52967 üzenetére
A javítás jobb szó rá. Amiket felsorolt a kolléga azok meglesznek. Csak anyagárról beszéltem, de lehet én fogalmaztam rosszul. Most beszéltem amúgy a szerelővel és korrekt állapotban van a javítást leszámítva. Nyilván panaszkodnak rá. Utána jártam ennek is. Csomó szétrúgott példány mászkál az utakon és, amit nekem mondtak a magyarországi felhasználók szokásait nem túlzottan szereti ez a motor. Én az indexelős, nyugiban közlekedős típus vagyok. Miattam nem lesz hengerfejes. Azt is tudom, hogy az ős BMW-sek nagy megvetéssel vannak a 4 hengeres motorok iránt. Nekem viszont megfelel. Ha majd kell rá költeni, akkor fogok. Francia autóm volt. Tudom milyen, amikor az autóval felszállsz a szopó express-re. Na ez annál csak sokkal jobb lehet.
Egyik ismerősömnek ilyen van. 340.000 km-rel. 10 éve van nála és abszolút korrekt állapotban van.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
Newlachka
őstag
válasz Carlytoo #52969 üzenetére
ne foglalkozz azokkal akik előre kárognak. ha 4 hengeres kellett neked azt vettél pont.
nekem is 4 hengeres m43b19, kijavítottunk minden hibáját,tisztességesen jó minőségű alkatrészekkel lettek cserélve.Most 2 év után bombabiztos a kocsi,szépen megy,nem fog otthagyni sehol.Lakatolnom kell,mert 20 éves,de annyi amennyi. -
Carlytoo
aktív tag
Köszönöm mindenkinek. Azoknak is, akik kritikát fogalmaztak meg, mert elővigyázatosabb voltam. Nyilván ez hosszú távon fog kiderülni, de akkor mondanám a végét. Az autó karosszériája nagyon szép. Nem rohadnak a küszöbök, sárvédőívek, gépháztető, csomagtartó. Egy kis hiba van, hogy szín árnyalatban a jobb első sárvédőív eltér. Szépen meg lett csinálva. Futóműve nagyon jó. Ezen kívül kaptam egy egész korrekt téli garnitúrát hozzá 17" gyári alufelnikkel. A javítás során a hibás dolgok mind meg lettek/lesznek csinálva (folyamatban). A szerelő, akihez vittem 15 éve barátom. Én segítettem neki a vállalkozásának a beindításában anyagilag is és sok egyéb más módon. Talán megbízhatok benne, hogy nem fog átverni Vételár + szerelés + átírás költsége: 750.000 HUF. Aki nagyon kíváncsi, hogy ezt hogy sikerült kihoznom belőle, akkor privátban keressen meg és szívesen elmesélem. Illetve azt is szívesen elmesélem ,hogy mit javítottak. Viszont én itt ezzel befejeztem a fórumon való beszámolómat. A véleményeket pedig még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek.
Ja igen: Arra a kérdésre, hogy miért nem vásároltam drágább és/vagy új autót ( Ezt is megtehetném), szívesen elmondom ,hogy jelenleg másra is kell jelenleg pénzt befektetni, de autó kell.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
negro
őstag
válasz H.Ezredes #52927 üzenetére
megnovekedett olaj fogyasztas okan (ami azt jelentette, hogy mar 3 liter belement csereperiodus alatt) 300e-nel lett nalam anno ugye genaral de megmondom oszinten nem emlekszem mar pontsan mihez nyultak. tomitesek, lehuzogyuru csere megvolt de ennyire nem volt szetbontva. hozzateszem azota 5w-30-al tolom, most van benne 380e es 15.000km alatt eszik 1 litert. az olaj ha nezem meg ilyen 8-10.000km utan is aranysarga. igaz ez ugye m52 azok jobban birjak mint m54
kivancsisagbol raneztem es meg talaltam a szamlat: hengerfej, szelepfedel tomites, o gyuru, gyurugarnitura (jesszus a 6db 100.000 volt anno?) hengerfej javitas, csavarok, kb ennyi.
[ Szerkesztve ]
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Hol tudok utannanezni hogy milyen tipusu izzo kell a tompitott illetve tavolsagi fenyszoroba?
-
-
BMW-M
újonc
válasz BUZZLGHTYR #52975 üzenetére
-
Chris0321
addikt
válasz freaghill #52978 üzenetére
Pontosan már nem emlékszem mi mindent, márciusban a kocsi mellett állva mutogatta a telefonján a képeket amik a műveletről készültek és ez egy éjszakás műszak után volt már dél körül így nem igazán voltam toppon. A HF-ben biztos vagyok, hogy javítva volt és a sógorom aki autószerelő és ő vitt el + átnézte a kocsit lelkesen bólogatott amikor mesélte mi minden lett megcsinálva.
-
Chris0321
addikt
Hello.
Az új összetételű E10-es benzin tankolás után meddig lesz felhasználható? Én általában nem szoktam elhasználni egy tank benzint egy hónapban úgy, hogy a negyed jelzésnél tankolok és nem szeretném ha probléma lenne a rátankolás miatt. -
Newlachka
őstag
válasz Chris0321 #52982 üzenetére
elvileg az "okosok" azt írták pár hónap után kezd el romlani a benzin minősége.
de szerintem ha nem használsz el egy tank benzint,akkor tankolj inkább 2* kevesebbet.
Amúgy az OMV is E10 már.Pedig arra esküdöztek,hogy a 95-ös az nem E10.Mindenesetre én csak azt tankolok egy ideje már(OMV-t).
Most megnéztem a dieseleket is sima diesel e5, maxxmotion e0 -
Vincsaba
csendes tag
Sziasztok!
A véleményeteket szeretném kérni. Autóvásárlás előtt állok, az erre szánt összeg 5mFt.
2db BMW-vel szemezgetek, az egyik az F10 széria, a másik pedig az F30.
20d motorral vásárolnám meg mind a kettőt (talán az F30-nál a 18d is megfelelne)Arra lennék kíváncsi, hogy a felsorolt 2 modell közül melyik számít a “kiforrottabbnak”, probléma mentesebbnek? Én magamban talán az F30 felé hajlok.
Természetesen, az N47 nyűgjeivel tisztában vagyok
Előre is köszönöm az információkat! -
-
Gsx-rr
veterán
válasz szimi57 #52990 üzenetére
En kivancsi lennek, foleg, hogy miert vegyen 1 auto helyett kettot.
Meg miert jarna regi autoval ha jarhat ujjabbal.
Erdekes is mindenki Bmw-vel jar de meg rabeszelni senkit se hallottam a markara ellenben a fikazas es a lebeszeles annal tobbszor hangzik el.
Ennek ellenere rengetegen megelegedessel hasznalnak Bmw-t, itt a topicban kicsit tul van mar tolva ez a minden Bmw szar es milliokat kell majd ra kolteni.[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz KAMELOT #52993 üzenetére
At kell nezni az autot ha realis a vetelarhoz az osszeg amit ra kell kolteni akkor oke, meg kell venni es megcsinalni par dolgot.
Mondjuk az a baj az en kornyezetemben mindenki gondosan ugyel az autojara es senki se gondolkozik ha valami gond van,hogy ezt nem csinaltatom mar meg mert lehet majd eladom az autot. -
KAMELOT
titán
válasz Gsx-rr #52994 üzenetére
Én is így vagyok. Vigyázok a kocsira. Ha kell akkor megcsináltatom és nem azon jár az agyam hogy mennyi km meg milyen extra van benne, hogy mennyiért tudom majd eladni.
Haverjaim megpróbáltak lebeszélni a generálról. Mondom ok akkor a kocsiért kapnék olyan 2500€ (lpg 2500€ benne, tehát már itt ertelmét veszti a dolog) + generál kb 6000€. Tessék mutatni nekem V8 lpg kényelmes luxus 0km kocsit, ami annyit fogyaszt mint egy 2.0 dízel, 8500€-ért?!?!
Egyik sem szólt semmit! Azért mert ennyiért nincs![ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
válasz KAMELOT #52995 üzenetére
De ne haragudj mitől lesz 0km-es kocsid ???????????????? Enyémbe elszakadt a vezérlés 295E-nél most van benne 345E Km akkor kapott egy valóban teljes motorfelújítást. Hengerfej felújítás összes csapágy csere komplett vezérlés csere új gyűrűgarnitúra és egyéb dolgokat akkor a te értelmezésedben nekem egy 50E Km-es kocsim van... De sajnos LÓSZART.... Maga a beltér és mindenben 345E Km van amit nem lehet úgy kezelni,hogy ÚJ autó mert rohadtul nem új autó... És tiedre is ugyan ezt lehet mondani.... Azért mert a váltóban is lecseréltetted az olajat nem lesz új váltód... Szóval lesz egy jó állapotú HASZNÁLT autód aminek semmi köze az új autóhoz ezt szögezzük le... Meredek egy 15 éves autót újakhoz hasonlítani csak azért mert ki lesz szedve a motor és meg lesz csinálva.... Azt el tudom képzelni lesz egy jó állapotú autód de ne hasonlítsd már folyamatosan új 0km-es autókhoz mert köze nincs hozzá.... Ami valóban igaz lehet az csupán annyi,hogy ilyen áron ilyen felszereltségű / kényelmű új autót nem lehet venni. Így igaz az állításod és ebben a részében egyet is értek de az,hogy ha a motorod megvan csinálva meg kivannak cserélgetve a rossz alkatrészek akkor = egy 0Km-es autóval az egy rossz vicc
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz H.Ezredes #52996 üzenetére
+ Az összehasonlítást persze nem egy 1.2 fabi-ra gondolok vagy mondjuk egy duster... Egy 7-est nem lehet ilyen autókhoz hasonlítani.... Egy ugyan olyan kategóriájú autó ami új azért egyértelműen jobb lesz..... Ha viszont egy 1.2-es fabia-hoz hasonlítod ott én is az "öreg" BMW-t választanám csak nincs értelme az ilyen összehasonlításnak....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
szimi57
őstag
válasz Gsx-rr #52992 üzenetére
Egyrész két auto már Amerika, de minimum nyugat. Ennek vannak előnyei. Másrészt egy 2-2.5 millios BMW (más is) könnyen hanyatt vágja magát és ha fontos a mindennapi használat ott a másik. Egy 5 millios BMW közel sem ér annyit, mint két 2.5 millios azért, mert újabb, tehát szarabb.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.