-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
whitezo88
nagyúr
sziasztok! azért jöttem, hogy innen is tapasztalatot gyűjtsek. Autóvásárlás előtt állok, a kiszemeltem egy E46os családba tartozó 4 ajtós lenne, max 1.200.000 körül, 1,6-1.9 környékén. Amiket találtam egész jó állapotúak, E46ról totalcaron is szinte csak jókat olvasok, de engem kissé zavar a rengeteg futott km, annak ellenére, hogy éppne nincs semmi bajuk. 180,000-250,000 km-ekről van szó, 2000-2002es évjáratok. Megérné ilyet választani? Sajnos más márka nem igazán hoz lázba, imádom őket, főleg miután párszor a bátyámét vezettem párszor (igaz az egészen új, szalonos-céges 316D kombi volt)
-
whitezo88
nagyúr
a futómű esetén hogy derítem ki, hogy rendben van-e? érezhető próbamenet közben, ha hibás?
Jó ugye, ha minél kevesebbet kell rákölteni, bár az pl alap, hogy a gumik már tropák lesznek, lehet az olaj és a gyertyák állapota is...
(3 éve családilag apám akkor 2 éves Octaviát vett 37k km-rrel. Az abroncsok olyan tropák voltak, mintha vagy százezret mentek volna... gondolom okosan raktak rá eladás előtt valami szart ) -
whitezo88
nagyúr
neem, tiptop állapotban volt, sehogy egy karc kívül-belül, rendesen vezetett szervizkönyv, meg ami kell
102k körül van most, eddig csak az akku hibásodott meg (meg se moccant semmire a kocsi, az önindító se, rádió sem), másra (a kerekeken és a kötelező húszezrenkénti szervizen-olajcserén kívül) egyelőre nem kellett költeni. -
whitezo88
nagyúr
igen, jó ideje nézegetem. Nem tudom mik a tapasztalataitok, de ahogy nézem, "kommerszebb" (pl Astra) autók közt 1-1,3 körüli kategóriában (ez fér bele) mindössze pár évvel fiatalabbakat lehet kapni, de jóval gyengébbek és ugye az nem is egy BMW minőség, meg érzés. Sokat volt Astránk, de teljesen átlagos, de csak példának mondtam azt.Nem is megbízhatóbb, a kímélet a fontos mindenhol.
Igyekszem nem elszaladni. Félreraktam már pár hirdetés, az egyik legszimpatikusabb egy 1,029,000ért, amiben átírás benne van, 1999-es, benyás, 150k-val, friss műszakival, ahogy írják jó motorállapottal. Csak pirosAmúgy ezeknél van különbség (megbízhatóság, fogyasztás, erő) D és Benzin közt?
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
-
whitezo88
nagyúr
beléptem a klubba [link] diagnosztika, minden szirszar. Szakiktól egyértelműen igenlő választ kaptam. Jól megy, egy karc nincs rajta. Gyári festés, nulla törés.
-
whitezo88
nagyúr
rendben majd írok csak még papírokat is el kell intézni.
amúgy jobban tisztelhetnének ( ), mert tegnap hazafele egy furgon Lágymányosi meg Népliget közt lazán rámhúzta a kocsit balról, még jó hogy volt még egy sáv ahova tudtam menni mert úgy nekemjön, hogy csak csattant volna. kb negyed órája volt meg a kocsi, csúnya lett volna..
Ja meg valamennyivel előtte meg én mentem neki majdnem egynek mert kb padlófékezett az autóúton előttem miután sávot váltottam a gyorsítóról...mod: van nekem szifonom, 13as macbookom meg most bömösöm. EGYIK SEM azért vettem, hogy villogjak meg jampeckodjak, csakis magam miatt. Előbbiek szinte elengedhetetlen a munkámhoz is. A BMW meg ugye BMW inkább abba ül be az ember akármikor mint egy Renaultba (egyik szaki aki jött segíteni, mesélte, hogy anno volt neki. Aszondja SOHA többet francia autót, de inkább BMWn kívül mást se. Csak szívott vele, egy rakás hulladék volt)
Havernak is van (volt) Lagunája. Hát, menni tudott, de futómű, felfüggesztés egyebek (pl belsőleg is) terén még még1x a kocsi árát ki kellett volna fizetni rá... olcsó húsnak sajnos híg a leve. Barátnőm családja is anno vett Seat Ibizát. Olcsó volt, asszem 300k körül. Hát, olyan is volt. Szinte mindennel baj volt, ablaktörlő elektronika, kasztni foltokban rohadt, váltó szó szerint kiesettt majndem a helyéről, meg még pár dolog... és totál fapad, se klíma se semmi.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz Tálydi #17420 üzenetére
érdekelne, mert kettő szakit (egyik személyesen ismerős elég magas BMW - márkaszerviz, nyilvántartás - berkekben, ő leokázta, másik diagot tolt rá és vagy két órát nézte minden állapotban (Jackson néven fut fórumokon), és egyértelmű igent mondott. Igaz nem volt alánézve, a tulaj mondta a lengéscsillapítót, hogy eltérés van, az átvizsgálásba is teljesen bennevolt készségesen. Ha akkora szar akkor több sumákolás lenne, pláne, mert sok e46 van, ami törve volt, összeganézva, visszatekerve. Ebbe tényleg nem talált 1-2 kisebb dolgon kívül a diag. Az ujrafújás és előélet alapján is (vizsgálva lett az is) csak egy tenyérnyi részen volt, többi helyen 100% gyári vastagságú, egyenletes volt a festék. Szóval itt valaki most eltévesztett valamit
A futómű hibáit meg előbb utóbb úgyis még kell szerelni. Tesztkör alatt se (vegyes úton sokfélekébb megnézve, monitoringolva, ahol mutatja az értékeket is) volt vele gond.De ha megvan, megnézem, pm-be küldd.
-
whitezo88
nagyúr
most kaptam meg a korábbi szervizpapírt, annyira nem látom vészesnek, bár volt ilyen ikszelgetős rész a részek állapotára. Pl a motornál is javításra szorul, meg váltónál is, de nem volt részletezve, mi. Utóbbinál a legnagyobb gond a kicsi holtjáték, de majdnem annyi van az 5 éves Octaviánkon is, 100k kmrel, amúgy nem akad, egyből bemegy sebességbe.
Másik, hogy az utanajárás és a festékmérés alapján nem volt törve, mindenhol fix vastag a festék.
Amúgy azt mondta a Lepke (gondolom ő is ismerős névről), hogy tényleg törött a BMWk nagy része már, de osztrákból a legjobb behozni (ez is onnan van, előző tulajnál 7 évig volt állítólag) mert ott az ember kénytelen szabályosan menni, mert minden bokorban mérő van és úgy megbírságolnak, hogy összeszakadsz. VOlt egy ezüst is 1,3ért, még km se volt írva neki. Arról már látásra megmondta hogy össze lett rakva újra, mert hézagos volt az illesztése. Utánajárt, tényleg rommá volt törve (és M-es szettben árulták - gondolom azzal pótolták ki)
-
whitezo88
nagyúr
Igen, szerencse hogy tudok kitől segítséget kérni, mondták is ha van valami hívjam őket. Lepke édesapám egy barátja munka folytán, úgy jött ez az egész. Ő meg szólt a Jacksonnak, hogy segítsen megnézni a verdát. Tegnap is sok hasznosságot mondtak: pl csak gyári cucc menjen bele, beleértve alkatrészeket, felnit, de még BMW 5W40 motorolajat is. Guminak csak olyat, ami elő van írva, esetleg a nagyobbfajta, legalább lassabban kopik, és persze nem gagyit, hanem márkásat. De hát ez nem is egy Citroen vagy Peugeot vagy Opel... tudtam, hogy ez lesz.
Amúgy hibátlan autó mint tudjuk, csak az, ami nullkilométerrel kigurul a gyártósorról...
Még valami: bátyám újabb Opelje kb ennyiért lett véve, úgy kezdődött, hogy rugócsere, de a klímával is folyton szív mert elromlik. Ez még bírja, csak startnál van egy pillanatnyi nyüszörgés, ahogy a lapátok beindulnak. De ez már tényleg nem tényező, nem bírja örökké ez sem. Amit használnak, az úgyis elromlik...
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
na ma mentem edzeni azt oda vissza meg tudtam kényelmesen nézni hogy megy mit bír. Végre ülést sikerült beállítani, mert nagyon alacsony volt, kényelmetlen volt, most faszán belőttem, könyökmagasságban támasz, rendesen kilátok stb. Futómű jól működik, legalábbis nincs érezhető baja. Motor jól ugrik, kicsit megnyomva jó nyomatékot ad le, könnyedén előzgettem a gyorsforgalmin, hamar fentvan 100on jól le is maradtak a többiek, kicsit kihúzattam, relatíve jó a gyorsulása, legalábbis így 1.6os Octaviából átülve. Jó az útfekvése, handlingje, kanyarodása, szervója. Fék jól fog, váltó mindig könnyen beugrik, nem akad. Pöccre indult természetesen hidegen is. Nem húz jobbra-balra magáról, egyenesen megy (jó, persze szar foltozott úton kicsit rángatja a kormányt, de ezt nem magyarisztáni utakra tervezték bajorországban.Fogyasztása rendben van, 50-60nál könnyű lábbal 5-6l. Automata klíma, hűtés rendesen dolgozik.
Tegnaő a szokatlanság és szar ülésbeállítás miatt rossz volt, de most belőttem, nagyon jó élmény vele menni, szinte úszik az úton, szűken vett kanyarnál is tapad az útra, pedig 5 éves Michelin van az alufelnin, majd cserélem még a hónapban. -
whitezo88
nagyúr
na mindjárt friss gumizás, aztán EÜ csomag vétel és irány Balaton! Megnézzük, mit tud a vas
Igaz, nem tudom neki nyomni mert jól beharangozták, hogy tömeges ellenőrzés lesz. Tegnap is találkoztam egy trafival ott, ahol sose volt még 6 év alatt, de remélem nem mentem 64 felett... mert épp gázfröccsöt adtam, mikor láttam... de sokan is voltunk az úron és belsőbe haladtam kb ennyivel. -
whitezo88
nagyúr
elől hátul ha emblémát akarok cserélni mekkora kell E46-hoz? Vaterán árulgatnak olcsón, csillognak villognak.
-
whitezo88
nagyúr
bmwfanaticson találtam, jó kis online tankolási statisztika: [link]
fel is raktam gyorsan az első két tankolást. 7.77-es fogyasztást számít, a fedélzeti komputer 7.2-n áll. (Tegnapi autópályázás előtt 7.1) -
whitezo88
nagyúr
hülye kérdés következik:
az Inspection-oljacsere mutató (gyújtáskor amit mutat E46) visszafelé számol? mintha egy hete a balatoni kiruccanás előtt több lett volna de nem 100% -
whitezo88
nagyúr
blaszfémia! [link]
mennyit fogyaszt? -
whitezo88
nagyúr
válasz dragonfx #17775 üzenetére
azért a technika is fejlődik, pár évtizede egy 1.5-1.6os meg hasonló (akár diesel) motorok tudtak 50-60 lóerőket. azóta javult, egy 1.6os benzines bmw is 100 paci felett van, és 15 éve így van, sőt még régebben. Mondjuk nem is YUGO meg Zastava színvonal
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
tankoltam ma, 318i e46. 90% város, sajnos az megdobja.
[link]
59 liter ment bele.
csak érdekes ugye mert ez 750km, a visszaszámláló meg 880at mutat. előző tankolásnál meg 910et... ha autópályán mennék végig egyenletesen még ki is bírna annyit.[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz Rics22 #17842 üzenetére
egy E39-esnek 65l a tankja
"De ez a kis szemét bmw nagyon megszeretteti magát,úgynézki "
igen sajnos hamar bele lehet esni, aztán ha megvan, más, alacsonyabb kategóriás autóba nehezebben ül át az ember. mielőtt enyémet megvettem, sokat jártam apám 2007-es (újabb fajta) Octaviájával, 1.6 MPI. hát múltkor is visszaültem de nem volt valami élmény és nem feltétlenül az erő miatt. dől a kanyarban, magasan ülök, nem olyan kényelmes a kormány stb... (enyém ugye 1.9es benzin 1999es) és az 2x annyiba került 2 évesen 37 ezer km-rel (bár lehet tekertek rajta bár elég jó állapotú volt futóművileg is), mint ez 13 évesen 215 ezerrel. Bömbik tartják az árukat az már biztos. ráadásul enyémen fél éve volt cserélve lengőkar, szilent, fékszettek, olajcsere (vagy nem rég, még 15 ezer km van inspekcióig), és gyári felnik is vannak rajta...[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
-
whitezo88
nagyúr
válasz Highend55 #17906 üzenetére
egybe van ez, ne recseg, épp azért mondtam. Ma meg 2 hónap után (akkor tették fel az új papucsokat) megnéztem a nyomást, mert jobbra húzott néha a kocsi, főleg ha ült valaki mellettem aki száz kilót meghaladta. hát, 4 gumira 4 féle nyomás jutott szintre fújtam, így már jobb.
másik hogy hazafele elkezdett a balra index 2x sebességgel működni (csak az és csak balra indexkor). aztán mire hazaértem megjavult.
[ Szerkesztve ]
-
whitezo88
nagyúr
válasz dragonfx #17928 üzenetére
király. bár nem értem, ha elégett, hogy működhet, én ellenállási hibára gondoltam rögtön, ugye ha valami kiesik, akkor ugyanannyi áram kevesebbre jut és többször villog.
akkor indexizzót kell cserélni? de ha csak egy égett ki akkor meg kell nézni melyik a rossz nem? am értem mire gondolsz. autóból nem látom ha nem megy, és akkor villog 2xesen, ha épp az egyik nem működik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...