-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Sziasztok,
autovasarlason gondolkozom (a kovetkezo 3-4 honap alatt valoszinuleg meg kellene lennie), es szoba jottek BMW-k is, konkretan az E90-es szeria -- 5er-rol nem hallottam annyira jokat, es valoszinuleg gond nelkul el fogunk ferni a 3-asban is. E90-bol kb. 2009-2010 a hatar, annal ujabbat nem akarok kifizetni (lehet, hogy E90-bol is csak valamivel regebbit vennek). Nem fogok evi 20k-nal tobbet jarni vele, ez szinte biztos. Benzinesben es dizelben is a sorhatosok jonnek szoba - ha ugy latom, hogy nem akarok ra ennyit kolteni, akkor nem BMW lesz.
Ilyen eves futasteljesitmeny/eletkor mellett ti inkabb benzineseket vagy a dizeleket javasolnatok? A fogyasztas nem annyira erdekel (fokepp, hogy benzinesek olcsobbak), viszont olyan autot szeretnek, amilyen a Honda motorjaim voltak: sose kelljen azon aggodnom, hogy beindul-e reggel (ertsd: nagyon-nagyon megbizhato kocsit akarok, ha kell, koltok ra, viszem szervizbe, megkap mindent majd, de ne legyenek veletlenszeru hulyesegek).
Ja, es bar csak 183 centi magas vagyok, szeretem a tagas kocsikat. 1-esben meg 5-osben ultem, harmasban meg nem, az 1-es az kicsi volt nekem. A 3-as jelentosen nagyobb?
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz KINKY_007 #19323 üzenetére
Koszi. Kulfoldon vennem es kulfoldon hasznalnam egyebkent. Tartossagi kulonbseg van a dizel/benya kozott? (Mindenkepp 100k km alattit vennek.)
@wertigo1984: fogalmam sincs. Nincs meg semmi eldontve, az sem, hogy BMW lesz. Probalom felmerni a lehetosegeket.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #19328 üzenetére
Ertem, koszi. Elegge sokat fog szamitani, hogy kell-e naponta hasznalom a kocsit vagy sem - ha igen, akkor nyilvanvaloan nem fogok ketszazotven loeros benzinest venni.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz KINKY_007 #19346 üzenetére
Jo, el fogok. Egyebkent a racionalitasra visszaterve: nem csak az imidzse miatt akarok BMW-t, sot, elsosorban nem. Egyszeruen ha
- relative eros
- jo uttartasu
- lehetoleg hatso vagy ossszkerekhajtasoskocsit keresel, akkor nem sok mas van. A mobile.de-n osszeszedett kb. 20 auto (amiknek a jo resze nem igazan realis, csak nezegetem oket) kb. ugy epul fel, hogy sok BMW, par Alfa 159, par Audi A4, ket Insignia (V6-osak), egy Focus ST meg egy Mazda3 MPS. Ezek azok, amik viszonylag jatszos autok is, meg hetkoznap sincs veluk gond.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Az E90 335i megbizhatosagarol mik a tapasztalatok?
while (!sleep) sheep++;
-
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz MPowerPH #19839 üzenetére
Rengeteg ember ismertem, akik boven 4k felett kerestek, es nem volt V10-uk, sot. Ennek sok oka van egyebkent, pl. ha sokat keresel, akkor jo esellyel a kornyezetedben az emberek elkezdenek relative uj autokkal maszkalni - viszont uj M5-re meg keves a 4k havi. Meg ilyesmi.
Offtopik, csak megjegyeztem.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MPowerPH #19842 üzenetére
4k mellett nincs ra penzed. Mert ha 4k-t keresel, akkor valoszinuleg fogsz majd hazat venni. Egy haz mondjuk 600-800 ezer font. Satobbi. Szoval a 4k folott kereso ismeroseim altalaban kozepkategorias kocsikkal jartak (Passat, VW Touran, ilyesmi). Uj Range Rovert a 250k eves brutto fizu mellett kezdtek venni az emberek, Aston Martin, Porsche 911 meg hasonlok pedig 500k brutto fizu korul.
Egyszeruen azert, mert hulyen nez ki, ha van egy M5-od, es mellette meg nincs egy rendes hazad, legalabbis Angliaban az emberek nem ezt szoktak meg.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #19845 üzenetére
Termeszetesen. Tenyleg jo sacc az, hogy max. 6 havi netto fizetesbol erdemes kocsit venni (esetleg kifejezetten stabil csaladi helyzetnel tobbol is), tehat 4k-s fizetes mellett mondjuk 25k a limit. Amibol peldaul kijon egy jol felszerelt Focus, vagy egy alsokozepes Mondeo, ujonnan.
(Most igy Munchenbol, hogy Londonban hajszalnyival tobbe kerul az elet fontban, mint itt euroban, a fizetesek hasonloan aranylanak egymashoz.)
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz varsam #19846 üzenetére
Persze, a kulvarosban. Chelsea meg Mayfair kozeleben 'enyhen' dragabbak, 300 millaert egy kethaloszobas lakast kapsz, korulbelul. Ez van. Munchen sem sokkal olcsobb, ahogy nezem - 50 nm-es ujepitesu lakas a kornyekunkon 250e euro. Hala az egnek nem fenyeget az a veszely, hogy lakast vegyek, de erdemes ezeket belevenni a szamitasba, amikor az ember 4k-s fizubol 80k-s autot szeretne venni.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MPowerPH #19849 üzenetére
270k 20 evre a mostani kamatok mellett kb. 20k/ev, azaz 1650/ho. Marad 2350 fontod. 4k-s fizetes mellett az ember hajlamos normalis kajakat vasarolni, meg netan van csalad, havi 300 font rezsi minimum... szoval ha marad 1000 fontod a honap vegere, akkor jo vagy. Abbol meg kevesen sporolnak M5-osre.
Na, de ez itt tenyleg off. Csak akartam jelezni, hogy eleg sokan keresnek ennyit, es meg se fordul a fejukben, hogy telne egy M5-re, realisan.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz Shadowbull #19854 üzenetére
En most meg hasznaltan se talaltam olyan, szamomra elfogadhato allapotu 35d-t (sot, meg 30d-t se), amit nyugodtan kifizetnek (a tiedhez hasonlo szituacioban).
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz whitezo88 #20049 üzenetére
A meghibasodasban egy ilyen auto eseten - szerintem - nem az a legrosszabb, hogy kolteni kell ra, hanem az, hogy egyaltalan foglalkoznod kell az egesszel. Ha azt nezed, hogy egy 335i-hez milyen fizetes szokott tartozni, akkor gyorsan kiderul, hogy nem az a 30-50-100e forint az erdekes, amiket kisebb hibakra elkolt az ember.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz fireproof #20458 üzenetére
Maga a BMW Welt epulete epiteszetileg is nagyon erdekes, de persze az autok is szepek voltak.
A muzeumban nekem az 1983-as 635 kupe volt az egyik legszebb, a BMW Vision (i8 concept) pedig a legerdekesebb. Azok kozul az autok kozul, amikben eddig nem ultem, a BMW M3 volt a legjobbnak tuno sportkocsi, a legnagyobb csalodas az M6 kupe (egyszerre szukos es csicsas) es a 750i (abban mondjuk mar ultem regebben, akkor se nyugozott le, most sem). A legszebb forma a 6-os Gran Coupe. A legstricisebb auto a feher M6 piros borulesekkel. A legunalmasabb auto az F10-es.
Erdemes elmenni, kb. 3-3.5 orat mindenkepp erdemes raszanni. Lehet, hogy a hetvegere azert kiberlunk egy Z4-et vagy 650Ci-t, egy napra 150 eurobol megvan a berles a BMW Weltben.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
Sziasztok,
velemenyeket kernek ket autorol, illetve a motorjaikrol. Nem a kulsejukrol
Az egyik egy 2016-os 330xi, a masik egy szinten 2016-os 535xd. Mindketto GT verzio. Mindketto gyari javaslat szerint volt karbantartva, dokumentaltan, markaszervizben. Ez azt is jelenti, hogy a gyari szervizintervallumot tartottak -- evente vagy 30k km-enkent olaj, stb.
Mennyire kell felni a hasznalt N57-es (535) es a B48-as (330) motoroktol? Nem tul nagy drama, ha nehany szazezret ra kell kolteni idonkent a karbantartasra, viszont semmikepp sem szeretnek teljes motorgeneralokba belefutni (nem csak a penz, hanem az ido miatt sem).
Ezekrol van szo: https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/gran_turismo/bmw_gran_turismo_535_xd_gt_panorama-14812028
Eddig annyit tudok, hogy az 5-osben a soft close nagyon problemas, ill. valaki szerint a duplaturbos N57 nagyon erzekeny az olajcserere, es a gyari intervallum keves neki.
Koszi.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #50212 üzenetére
Nekem igazabol barmelyik megfelel, csaladi autokent funkcionalna, szoval nagy csapatasra nincs szukseg. A megbizthatosag a kerdes.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50218 üzenetére
Inkabb azzal van a gond, hogy nem tudom, kiben bizhatok meg.
> Sokturbós használt német prémium dízel és a családi megbízható nekem valahogy don't compute.
Most francia premium dizelem van, es tok jol mukodik sok-sok eve, ilyenbol szeretnek egy erosebbet, meg szebb hangut
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50223 üzenetére
> A francia prémium az melyik márka?
Fullos felszereltsegu C5. Nem BMW, persze, de inkabb arra gondolok, hogy hozzaszoktam olyasmikhez, mint automatikusan sotetedo tukrok, stb.
> akkor legyen a nagyobb, abban sem fogtok elférni
Elferunk. Felesegem szerint a 2 gyerek melle kabriot kellene vennunk, mert minel nagyobb a csomagter, annal tobbet pakolsz. O pedig nem szeretne, ha sokat pakolnank. Mi 4 hetes nyaralasra 1 nagy boronddel megyunk, ilyen a csalad.
> A legjobb megoldás a két autó, egy szép bömös, és egy nagy batár.
Eh, sajnos a kornyezetvedelem szempontjabol ez mar tul sok lelkiismereti problemat jelentene, meg nem is jarok munkaba, szoval evi kevesebb, mint 10k-t megyunk.
Szoval az idealis egy kombi 5-os lenne, de abbol meg nem talaltam jot.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50226 üzenetére
> akkor egy bajor ennél még csak jobb lehet, mert a német autó jó, ahogy tartja a népi bölcselet.
Nem, csoppet sem gondolom ezt. Azt szeretnem, ha a rendszeresen karbantartott autom _keves esellyel_ produkalna brutalis hibakat. Elofordulnak hibak mindenutt, a legjobb markanal is vannak szar peldanyok. Azt nem szeretnem, ha 'szinte garantalt' lenne a problema.
Ezert kerdeztem, hogy a 330i meg az 535d-rol mi a velemeny. Eddig ezt mondtak az 5GT-rol masol:
"Készüljön a barátod évi 1-1,5m ft-os üzembentartásra, és akkor nem nem éri nagy csalódás"
"Térdreereszkedve fog zokogni, ha megveszi, hogy miért volt ekkora hülye"Szoval en siman belerakok evi nemtom, 300-400e-t, de mondjuk 1M az sok.
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz MoP_FX 57 #50231 üzenetére
> Ha kell a hely, akkor nem is értem ezt a 3 vs. 5 összehasonlítást.
Ez erdekes -- csomagtarto mindkettoben kb. ugyanaz, hatul a 3 GT-ben is sok hely van.
#gsx-rr
> Emvy: Tudok olyat aki megbízható és behozza neked kintről az autótLegyszives ismertess ossze minket
Szoval szeretnek egy gyors, kenyelmes csaladi autot nem tul nagy, de egy 3-as szedannal nagyobb csomag- es labterrel.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50233 üzenetére
> Még a szerelők is azt mondták anno a citroennél, hogy c5-öst nehogy vegyek, mert egy betegágy
Az elozo verziorol mondtak ezt, a 2011 utanirol pont azt mondtak, h 'nemetebb, mint a nemetek'.
> Egy dologgal tisztában kell lenni: a BMW teljesen más világ, mint a citroen. Ne csak azt nézd, hogy ennyibe meg annyiba fog kerülni a fenntartás, a javítás, stb. Az élmény és az érzés teljesen más
Persze, ezert nezem ezeket a modelleket. A kerdesem az, hogy melyiket erdemes venni ilyen arban (vagy barmi mast).
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50235 üzenetére
A 3-as mellett a benzin szol (fogyasztas nem erdekes, viszont rovidtavon is lenne hasznalva, relative sokat). Plusz a 3-as meg 2 evig garancialis.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz CharlieDrop #50237 üzenetére
Nagyszervizre oke, evente nem annyira oke
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50285 üzenetére
Hat vagy tudni kell valtani. Ha van eleg fokozat, akkor _csak_ a teljesitmeny szamit (ha van 450 nm nyomatekod 2000-es fordulaton, a masik autonak meg 200 nm 5000-es fordulaton, akkor ugyanugy fogtok gyorsulni).
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz SeniorTilla #50294 üzenetére
> pályán 160 körül nem is szeretem ,ha visszavált, mert 8-asban nagyobbat megy a nyomatékgörbe miatt, mint 7-esben magasabb fordulaton.
Ott valami el van baszarintva. A teljesitmeny gyorsit, nem a nyomatek (nyilvavalo okokbol: a teljesitmeny az, amibol a mozgasi energiat nyered, a nyomatek irrelevans). Lehet, hogy a visszavaltas lassu, vagy nem jol van beallitva a valto, stb. Az az auto gyorsul jobban, ami tobb teljesitmeny ad le, pont.
[ Szerkesztve ]
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Napelem
- Robot fűnyírók
- Milyen autót vegyek?
- Gaming notebook topik
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- További aktív témák...