Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
haddent
addikt
válasz STC Speed #32950 üzenetére
Extra erőfeszítést nyilván nem tesznek hozzá. De mivel tökmindegy mibe-hogy-mit, mert moduláris a szérián belül, ezért ha valaki szeretné, hát vegye dízellel, vagy 1.6 M pakkal, kit érdekel? Őket nem..
Én sem igazán értem a "sportos" és a "dízel" összefüggést, igen tudom, létezik, van, nem kell kioktatni... egyéni vélemény. De ettől még létezik. Mondjuk a top nálam a dízel cabrio. Az úgy lámpánál szívni a saját mikrorészecskéid -
MPowerPH
félisten
válasz STC Speed #32950 üzenetére
Egyszer mindenki megter. Ha kell a rendes teljesitmeny, es nem akarsz minden 400km utan a benzinkutnal allni, akkor jelenleg csak a diesel lehet alternativa.
Engem is cikiztek anno az ismerosok, hogy sport coupe -ba nem illik traktor motor. En erre annyit mondtam, hogy szerintem sokkal gazabb, amikor a nagy benzin fanok allva maradnak az autopalyan mar akkor, amikor egy ilyen traktor csak 6.-ban megpoccinti a gazpedalt, es meg csak vissza se gangol. Kifejezetten elveztem bealazni az ordito kipufogos benzinzabalokat. Es a bealazast ertsd ugy, mindig ok kezdtek, mert sz@r diesel, akkor ezt bealazzuk.A modern dieselekbol nem dol semmi sem. A kipuffnak nincs szaga, ellentetben a benzinessel(ami mint kiderult, ugyan olyan karos), es meg csak nem is fustol egy grammot sem. En meg dpf regen alatt sem lattam fustot, es ha latnek is, maximum autopalyan.
Egyebkent mi az, hogy sportautoba nem illik diesel? Amig a szabalyok nem folytottak meg, addig a WTCC -ben a Seat tarolt a TDi-vel. Es akkor az Audi fele LMP1 -es TDi palyafutasarol nem kell beszelni, hany even keresztul alaztak a benzines vetelytarsakat.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz MPowerPH #32949 üzenetére
Ma mar ennyi az teny szoval nem a teljesitmennyel van a problema hanem, hogy diesel. Illetve legfobb keppen, h 4 hengeres d. Egy sor6os diesel coupe az ok de amit nem tudok meg erteni, hogyan gyarthatnak 4 hengeres traktor cabriot, bar cabrional a 30d-t se? Lent a teto, kruzol az ember es a hazakrol verodik vissza a kerreges, vagy a szerpentin szikla falairol!? Nem ertem, azt se aki egyaltalan ilyet vesz.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
haddent
addikt
válasz MPowerPH #32953 üzenetére
Nem ciki egyik sem, ez faszság.. Azt meg már egyszer kitárgyaltuk, hogy neked az autózás élménye ebben merül ki főként, hogy az autópályán ki gyorsul nagyobbat egyenes úton Nincs ezzel gond, az is élvezetes, csak kicsit sovány, nekem.
negro van amire nem való egyik, van amire a másik. Meg elhet erőszakolni, és lehet belőle jót csinálni, de nem olyat, mintha arra használnánk, amire "illik". Szerintem. Egyébként én kedvenceim a legjobban a dízelre hajazó benzinesek (és fordítva), azaz nyomatékos és kevésbé pörgős-hörgős benzin (pl. sok henger, kevés szelep)
-
MPowerPH
félisten
A cabriot mondjuk alairom, foleg 4 hengerrel, mert az tenyleg csunyan szol. A 6 -al mar nem biztos, mert engem a vegen mar egyaltalan nem zavart a hangja, tekintve, hogy az uj BMW benzinesek is neha eleg szepen kerepelnek, szoval azt meg kellene hallgatni. A motor szepen el van zarva a kulvilagtol, amig nem nyitod fel a motorhaztetot, addig nincs problema.
haddent: Nem, en a kanyarvadaszatot szerettem... Itt kint UK-ban nem pont okos dolog a motorwayen szaguldozni, foleg annak, akinek szamit a jogositvanya. Kanyarvadaszni legjobb a diesel(vagy a turbos benzin persze), mert ott a nyomatek hirtelen megjon, egybol a csucskozelben van, ami vegett ahogy ralepsz a pedalra, az auto akar siman keresztbe is all. Csucsponton megnyomod, es meg ha gyengebb is az autod, mint egy benzines, a kigyorsitas elejen nagyon durvan helyben hagyod. Emlekszem, mikor a Seat-ok halomra vertek az Si -ket a WTCC-ben. Nem volt ellenszer, mert az apex elejen siman 1,5 autohosszt odavertek a TDi-k, igy elozni sem nagyon lehetett oket, es vedekezni sem ellenuk.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
válasz STC Speed #32952 üzenetére
Nyivan, hisz jobban nez ki de anno egy E30 -at is csak 20i es 25i vel lehetett M technik-el kapni. E39-et is csak 20i 23i 28i 40i. Nem volt M csomagos 25tds Ahogy kesobb a fl utan a 20d-t se lehetett kapni M csomagosan.
En tenyleg ugy tudtam E36-bol is csak 20i felett volt M csomag, compactnal meg csak a 23i mivel ott nem volt 20i.
E46 -nal tudom 20d is volt de konyorgom... Ott kezdodtek a bajok Illletve ezek szerint tevedtem, mert mar az E36 nal.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
-
MPowerPH
félisten
válasz haddent #32958 üzenetére
Most meg igy gondolod. Az a helyzet, hogy az uj szeriakbol kikoptak a szivok, csak turbos alternativa van. Vagy elektromos ugye, ami vagy teljesen az, vagy hybrid. Ott csak az akku korlatoz jelenleg, de ugye egy elektromos auto, ha hirtelen ugrani kell, akkor verhetetlen. Ez a jovo, 10 ev mulva mar tobbsegben csak ilyenek szaladgalnak az utakon, az euro3-4 -es autok pedig lehet mar kilesznek tiltva mindenhonnan.
majnkopf: En nem eroltetek semmit senkire. Leirtam a tenyeket, nem az igazamat(nem en allitom, hogy ez igy van, hanem le van irva, hogy igy van, leirtak masok is, a szimpla fizika igazolja). Mig masok csak annyit fuznek hozza, "azert mert diesel", tehat meg csak nincs is mire kontraznom, csak siman leirom a tenyeket. Es meg csak azt sem lehet irni, hogy ez sajat meglatas/velemeny, mert nem az.
Az egeszben csak annyi volt az en velemenyem, hogy amikor egy gyenge, lusta, szivo motorral felszerelt coupe-t sport autonak lehet nevezni, akkor a 'traktor' motoros coupe-t, ami a hangot leszamitva minden tekintetben es elethelyzetben lenyomja a benzinest, miert nem? Erre mindig az a valasz, "azert, mert diesel".Azt is leirtam, hogy mindossze egy elethelyzetben tudom elkepzelni egy szivo motoros, atlag sport auto jogosultsagat, az pedig a hobbi celra tartott, csapatos, palyazasra elokeszitett gep. De itt szigoruan 200Le+, kulonben a hosszabb egyenesekben a turistak altal vezetett 2L-es utcai TDi -k megeloznek. Ez szinten egy velemeny, amit nem eroltetek ra senkire sem.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
haddent
addikt
válasz MPowerPH #32960 üzenetére
Figyelj, én nagyon jól tudom, hogy a turbóst a szívó soha nem veri el és az elektromosat meg soha semmi nem fogja megközelíteni se. Ettől függetlenül még szerintem vannak páran, vagy én egyedül, az sem érdekel, aki a szívó benyát nem adná oda. Hogy mit hoz a jövő, irodalmi nyelven leszarom. Nem ez az egyetlen terület az életben ahol minden társadalmi normának, szokásnak és divatnak ellentmondok
De azért szerintem nem vagyok ezzel egyedül, csak kissebbségben vagyunk. Ez van, ettől még nincs igazad, és nekem sem. Csak mások vagyunk. Hogy mit gondolok pedig nem fog változni, de nem is kell -
majnkopf
tag
válasz MPowerPH #32960 üzenetére
Jó, de most itt nem puszta tényekről beszélek. Én a büdös életbe nem vennék dízelt (mondom ezt most aztán lehet később rá leszek kényszerülve, de akkor is rossz szájízzel vezetem majd). Hogy miért? Nem tudom, valahogy benzin párti vagyok. Mint ahogy neked nem tetszik valami az autón lehet másnak az tetszik. Én csak ezt nem értem teljesen az miért nem lehet jó noha lehet tényleg nem JOBB vagy a többség szerint nem jó Nem vagyunk egyformák, lehet valaki azzal akar kitűnni és attól, mert a többség szerint nem jobb még attól lehet jó.
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
szerencsére mindenkinek más a preferenciaszintje.
Az enyém a következő:
Most mikor megvettem az off autómat a szerelő is azzal kezdte de miért dízel?1. leginkább abból van választék.
2. fajlagos teljesítmény
3. kevesebbet fogyasztitt ki is jött a pozitívum, jöhet a mivel szívhatunk rész:
1. azért nem akartam dízelt, mert szétrázott az egész, de ez nyugis, nagyon jól csillapított (az e46-ban már minden szilent cserélve lett, de valószínű valamelyik mégsem, illetve itt jön a 30d a 6 hengerével, gondolom sokkal kiegyensúlyozottabb).
2. szívó benzinnél sohasem lesz turbócsere, kettőstömegű is rátkán döglik el (itt az automata előnye, bár a BMW-nél is voltak bajok, hogy nem bírta a nyomatékot), injektorproblémák is ritkábbak stb.
3. és elvileg a fenntartási költség is kisebb, mint egy szívó benzinesészerencsére mindenkinek más kell, én elvagyok a dízellel, még ha egy szívó 30i mindent vitt is volna
Szóval nem marjátok egymást, béke
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
válasz majnkopf #32962 üzenetére
Latod, errol beszeltem... "Én a büdös életbe nem vennék dízelt" Ezt tiszteletben tartom, ez az allaspontod. Ilyenkor szoktam megkerdezni, hogy miert. Es akkor jon a valasz, hogy "mert csak". Tehat nem tudod megmondani Te sem, hogy miert. Es ilyenkor csak csodalkozok, mert nem latom a elony oldalat annak, hogy benzinest hasznalsz. A "mert csak" egy hozzaallas, ami lehet makacssag, vagy csak siman az, hogy idegen szamodra a gazolajos. De ilyenkor nem kellene nekiallni szidni a diesel autokat mindenfele ndok nelkul. Sokaig az volt a vesszoparipa, hogy draga a fenntartasuk. Aztan kiderult, hogy a megkimelt, kulfoldrol behozott 100-200k km-es gepek azert vannak tobbet a szervizben, mint az uton, mert mar 2-3x annyi km van bennuk, mint amit az ora mutat. Azt a futast valszeg egy sima szivo benzin ki sem birna, csak ott nem terjedt el az oratekeres, mert alapbol az eves futasuk is negyed annyi.
En 28i -bol ultem at, es elotte hallani sem akartam arrol a szorol, hogy diesel.(emlekszem az E39 forumra, milyen vitak voltak a 30D vs 28i viszonylatban) Csak mikor a baratom a remappolt D5-el helyben hagyott, es kozben lattam, mennyit tankol vele, mennyit kolt a fenntartasra, akkor fordult a vilag bennem is. Addig a pontig benzines autoban gondolkoztam kizarolag, igaz nem BMW-ben(tudvan, hogy az uj szivo benzinesek nagyon rosszak), hanem S60R-ben. Ezek utan kezdodott el az, ami jelenleg is tart.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
majnkopf
tag
válasz MPowerPH #32964 üzenetére
Én nem szidom a dízelt, azzal, hogy nekem nem kellene a büdös életbe azzal nem szidni akartam, hanem azt közölni, hogy nekem nem kell. Nem írtam konkrétumot, hogy miért ez tény. Nekem nem jön be ennyi. Viszont szerintem te is beláthatod, hogy pusztán attól, mert adatokat hozol róla, hogy kevesebbet fogyaszt meg több a nyomaték meg nem tudom attól még ugyanúgy kerülni fogja x ember csak, mert ő nem akar dízelt ennyi. És nem is kell meggyőzni adatokkal sem mást ha neki nem fekszik, véleményem szerint ennyi a történet Ugyanígy vagyok az automata váltóval, számomra életidegen az a stílus, valakinek meg az az élmény. Nekem az ha magam pakolgatom hiába lassabb, hiába többet fogyaszt. Én ódzkodok tőle és maradok manual
Egy kis ON:
ma indításnál megnyekkentek a mutatóim (e46 sedan 320i). A km/h jelző és a motorolaj hőmérséklet nem megy, alapon áll, mint mikor nincs gyújtáson a kocsi. a többi kijelző megy. Van rá esély, hogy magától megjavul, mert csak valami kis sár került rá az érzékelőre vagy más egyéb? Vagy ez csak szerviz által orvosolható? Illetve kb. mennyibe fog ez fájni? Olcsó alkatrész esetleg lehet nagyobb gond is?[ Szerkesztve ]
-
-v-
addikt
válasz MPowerPH #32964 üzenetére
Én is beszállok ebbe a színvonalas benzin dízel vitába
Ilyenkor szoktam megkerdezni, hogy miert. Es akkor jon a valasz, hogy "mert csak".
Nekem van rendes válaszom is mert a dízelnek ilyen a nyomatékgörbéje: [link]
- tudom, ez most egy régebbi E46 30d, tudom van ennél "szebb" karakterű dízel, a lényeg akkor is ugyanez. Korán hamar nyomatékcsúcs, onnan csak csökken = ahogy forgatod, egyre kisebb a gyorsulás. És sajnos emiatt ezekkel nem jó sportolni, mert ez természetellenes érzés (nekem legalábbis biztos). Teljesen mindegy mennyire megy, meg milyen erős alul. Az idális a lineáris teljesítménygörge a villanymotor feeling, ehhez egy szívó sokkal közelebb áll. Sőt, ha még a tetején rá is tud tenni kicsit, még jobb érzés. Van, akinek az érzés többet számít, mint hogy abszolútértékben mennyire megy.. ha valakit nem zavar, hajtsa a dízelt, jó az automata eléggé elmaszatolja, ha egy jobb karakterű, mondern dízel, 35d is a két turbóval automatával biztos fasza azért, elhiszem (bár lényegileg ugyanaz [link]), de mondjuk egy 20d vs teljesemindegy milyen szívó az számomra elég egyértelmű Hétköznapokra amúgy nagyon kellemesek a dízelek, csak nem sportosak. Az erősek sem.
A másik dolog a közvetlenség, itt is bejön, nem mindenkinek ugyanazt jelenti a "jó vezetni" dolog.. számomra ha minél direktebb és közvetlenebb a kapcsolat az autóval és az úttal. Bármi amin turbó van, az egy plusz visszacsatolás, plusz dolog ami elbassza a direktséget, hiába megy, sosem lesz olyan közvetlen, mint egy jó szívó. Van akinek ez is fontos.. megint csak a villany lenne az ideálisEzért állhat elő az az anomália, hogy egy papíron és életben is sokkal gyengébb, de amúgy nagyon jó szívóbenzinnel sokkal jobb érzés menni, mint egy dízellel. A teljesítméy az egy dolog, mindent meg lehet szokni, vissza lehet szokni gyengébbre is, meg a marha erőset is meg lehet szokni, és utána már nem lesz nagy szám. A rossz karaktert sose lehet megszokni, azzal sose lesz jó érzés sportolni (akinek az, az ilyen célre is dízelt vesz akkor úgyis). Nincs se dízel ferrari, se dízel s2000, se dízel mx5 ..
Szóval nem, nem mindenki fog megtérni
Na persze benzinesből is már csak turbó van, meg jó szarok is az újak, itt egyetértek mindenben, legközelebb a villanymotor lesz már csak értelmes.[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
mentem dízel e60 35d-vel, stock volt és éppen összerakták mert kicsit ki kellett cserélni a két turbót, meg még 1-2 dolgot, és mentem e38 40d-vel is, az sem egy könnyű eset, de azt mondom aztaqvaeget.
Persze, hol van feelingben mondjuk egy ITR-hez képest, ami 8000 fölött még megy, és a hanga is elég jó, vagy bármilyen rendes szívóhoz képest.
Kár veszekedni, kinek ez, kinek az. az e60-at elfogadnám 35d-vel minden kérdés nélkül
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MPowerPH
félisten
Akkor meg egyszer. Ez mondjuk egy tenyleg regi fajta 30D, de a lenyeg itt is latszik. A hasznos fordulatszamtartomany ennel a regi dieselnel is 1600-4200RPM. Az ujabbaknal ez inkabb 1500-4700RPM. A hasznos az annyit tesz, hogy mindig ugrik az auto, ami varosban savvaltasoknal, elozeskor is noveli azt az erzest, hogy jo vezetni. A benzines ellenben 3500-6500RPM kozott hasznalhato azonos dinamikaval, es ekkor is csak szepen fokozatosan jon meg az ero. Tehat ha igy nezed, a dinamikat biztosito tartomany mindegyik motornal ugyan akkora. A kulonbseg csak annyi, hogy mig a dieselnel ez majd a teljes fordulatszamtartomanyt jelenti, addig benzinesnel csak a felso regiot, amit normal temponal nem is hasznalsz. Miert lenne kisebb a gyorsulas azzal, ha forgatod? A loerocsucs az ugyan ugy a fordulatszamtartomany felso szegmenseben van, maga a nyomatek pedig semmit nem er loero nelkul. A sor6 -ot sem erdemes 6000 rpm fole forgatni, mert ott a loerogorbe mar meredeken csokken. Ugyan ez a diesel eseten is, csak 4500RPM-nel. Ugyan ugy leforgathatod tiltasig, de az is teny, hogy a gyorsulas merteke majdnem a teljes tartomanyban ugyan akkora, igazabol nincs is szukseg ra. Tehat akkor melyik a jobb, akar hetkoznapokra?
A villanymotor gorbeje a dieselhez all kozel, ezert van az, hogy 100-ig odaveri meg a legizmosabb sportgepeket is a Tesla. A diesel is majdhogynem egybol huz, nincs keses, csak a minimalis turbolyuk.
Az, hogy a Ferrariba miert nem dieselt raknak, es ugy alapbol a szuperautokba, az teljesen mas dolog. De csak csondben megjegyzem, hogy a szuperautok is dobjak az elavult szivo motorokat, koztuk a Ferrari is mar oda jutott, hogy jonni kell a turboval, mert nem birjak a versenyt a konkurenciaval. A szuperautokban sem hasznalnak szivot, a versenysportban sem fognak lassan, es a szeria autokbol is kikopik. A Honda a legjobb pelda az uj Civic-el. A vilag egyik legnagyobb talalmanya a VTEC, odzkodtak a feltoltos motortol, megis az uj TypeR Civic mar azt kapott, mert mashogy nem tudjak tartani a lepest a konkurenciaval.Az elmenyt megint mashogy latom. A 200 lovas 28i utan nekem hatalmas elmeny volt a majdnem ugyan annyi lovas D5, ami sokkal erosebbnek erzodott, a belso szerveimet mindig atrendezte, mikor letaposta. Soha nem ereztem olyat a 28i-ben elotte. Pedig a vegen ugyan ugy ment.(elhiteti veled, hogy sokkal erosebb)
Az elmenyrol pedig annyit, hogy Honda S2000. Abban tenyleg az a szivo van, amit lehet elvezni, ott van igazan differencia, amikor 8000rpm-nel-nel meg ugy menne, majd letepi a fejed. De ilyen motorbol csak a Honda gyartott, es ahhoz kepest a BMW sor6 -jai is dieselnek tunnek a 'nevetseges' 6000rpm-es loerocsuccsal. Viszont az hetkoznapokban szenvedes...Nalam a kozvetlenseg az a motorral kapcsolatban abban nyilvanul meg, hogy mikor rataposok a pedalra, akkor milyen mertekben kezd el az auto gyorsulni. E teren ismet a feltoltos motor a nyero. ( a benzines is, es mikor a diesel menetteljesitmenyerol beszelek, az igaz a turbos benzinesre is)
De kozvetlensegrol en mar egyebkent sem beszelnek az elektronika koraban, amikor mar annyi layer van a vezeto es az auto kozott, hogy nincs kozvetlen kapcsolatod az autoval.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
szőröscica
addikt
E61 525i-re felmegy a 16-os mankókerék?
Akarok venni az autóhoz, de amit találtam, csak 16-os. Viszont úgy látom, hogy a gyári az 17-es. Vagy van belőle 16-os is, csak rosszul keresem?
-
Magnum_
nagyúr
Sziasztok.
Egy baratomnak segitek, most vett 2012es 1est, 1.6T, N13B16 motorkod.
A szinkodot hol talalom hozza? Feher.
Elvileg okt.vegi az olaj benne, de fekete, szerintem atbasztak es nem toltottek bele.ujat, csak inspekcio volt.De tegnap este vpower benzint tankolt, azota check engine vilagit. Mult heti diagon minden oke volt.
Mi lehet a para?Olajcseren milyen olaj menjen? 0w30?
KoszonomI humbly and respectfully decline™
-
MPowerPH
félisten
válasz szőröscica #32972 üzenetére
A gyari 16"-os felni felfer a feknyeregtol elore is, szoval szerintem azzal sem lesz problemad.
Saint_: VIN number utolso 7 karaktere, azt berakod a VIN decoderbe, es az elso hasabban ott lesz a szinkod.
A Check Engine okkal eg, diaggal ki kell olvasni, es egybol lehet majd latni, mivel van baja.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
sfefe
addikt
válasz MPowerPH #32970 üzenetére
Bocsi nekem csak annyi a diesellel a bajom, hogy budos....
Mindegy milyen auto utan megyek az budos, roviden ennyi.
(cegnel van diesel tenyleg jol mennek van nyomatek az tetszik is de hat budos. )
( ja meg szerintem karosabb is a benzinesnel.... )[ Szerkesztve ]
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
chess001
aktív tag
Utazóautónak (teherautónak) tényleg ideális a dízel. Jobb a hatásfoka, mint a benzinesnek, erősebbnek érezni, hétköznap amúgy sem forgatja az ember 4000 fölé...
Cégautónál Mo-n nincs is már alternatíva, lévén, hogy nem lehet a benzint leírni, a gázolajat pedig igen.
Lesportkocsizni a TD-t nevetséges. Mivel a motorblokknak nagyobb terhelést kell kiállnia masszívabbra csinálják, ezért van hátránya. Ez olyan, mint 100 kg-mal maratont nyerni, meg lehet próbálni...
A mostani F1-ben 1,6-os benzinmotor 800-900 LE olyan karakterisztikával, ahogy akarják. A szívónál 2.0 tudta ezt, de ott kellett a nagy fordulatszám, amire jól lehetett aludni...
Turbódiesel vs szívó benzin nem szabad egy lapon említeni. A seat turbóval volt jobb, mint a szívó benzin Turbós benzinessel simán körbeautózzák a dieselt, a fogyasztás miatt érdekes, a benzinnél tényleg többet kell kiállni a 24 órásnál. A versenysportban ez szabályozás kérdése, mint a hétköznapokban is. A fogyasztási hazugság miatt kellett a benzinre turbó, hogy meglegyen a teljesítmény meg a norma is (papíron).
Turbót azért raknak az összes szuperautóra, amiért változtatható futóművet is: jobban tudják kontrollálni az autót, és jobban vezethető, több arca lesz.
Szerintem a legjobb alternatíva, a 2 autó. Egy hétköznapra közlekedni(automata, dízel, benzin, elektromos, tök mindegy), egy hétvégére autózni (szívóbenzin, amit lehet padlózni, hogy szóljon szépen)...A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
sfefe
addikt
Hehe, imadom is.
Motorban kb 40-50ezer van. ( mikor vettem ismerostol akkor volt teljes motorgeneral meg kasztni felujitas, csak a padlolemez ami ramaty az nem lesz olcso . ) 2004ig jartunk vele de akkor vettem egy 1.4es cordit varosra meghat bevasarolni stb csak 4 ajtaja van.
Az élet nem igazságos csak jobb a halálnál...
-
MPowerPH
félisten
válasz chess001 #32982 üzenetére
En mar nem akarok vitazni, csak kijavitom, mert pontatlan, amit irsz. A mostani F1 -ben az eroforras 900 loero koruli, nem az 1.6-os motor. Ebbol pedig az ERS 160 loerot biztosit. A regi szivok nem 2.0L-esek voltak, hanem a V10 eraban 3L, a V8 eraban pedig 2.4L. A V8-as era vegen tartottak ott az akkori motorok, mint most a komplett eroforras.
A WTCC -ben a dieselek egyeduralkodok voltak, a szabalyokkal oltek meg azt a korszakot. De a szivo motor mar ott sem volt versenykepes.A downsizing nem a fogyasztas miatt kovetkezett be, hanem a karosanyag kibocsajtas miatt. A modern szivokkal sem tudtak tartani az EU iranyelveket a CO2 -ot illetoen, ezert kezdtek el a kis motorokat turboval megtamogatva tolni, kivaltva a nagy benzineseket. Persze mint kiderult, a kis turbok is ugyan ugy rosszak... Viszont a BMW M szeria az elo pelda, hogy a szivo motoroknak bealkonyult. 507Le/520NM egy 5L-es motorbol, derek fogyasztassal, rossz hatekonysaggal. Majd erre jott a 4.4L-es V8-as blokk, 2db kis turboval, amit gyari korulmenyek kozott csucsrajaratva 600Le/700NM-er is megvehettel a Competition Packagel. Tudtommal fogyasztasban is joval kedvezobb ez a verzio(nem mintha itt szamitana)
"Lesportkocsizni a TD-t nevetséges."
Errol csak annyit. Nem tudom mitol lesz sportkocsi valami, a hangjatol, vagy attol, ahogy korbemegy egy palyan? Csak mert ha egy E90 320i -t es egy 320D-t a palyara kuldenenk egymas ellen, akkor az i -nek nem sok keresnivaloja lenne.
Azt soha nem felejtem el, amikor itt a Peak District National Park -bol hazafele az akkor friss futomu felujitas utan, a mar pont idealisan bekoptatott ContiSport6-os gumikkal kicsit megtoltam az autonak a hosszu szerpentines reszen, majd mikor utolertem egy E46 M3-at, akkor az vette a lapot, es odalepett. Azt hivhatjuk sportkocsinak? Ha igen, akkor en a munkageppel, ahogy Te hivod, vegigtoltam a szerpentinen, mert mikor annak a hatulja a kanyar kozepen ideges lett, addig alattam meg sem moccant a gep. Egy darabig csinaltuk, majd a majdnem egyetlen reszen, ahol lehetett elozni, ott kirakta az indexet, hogy menjek. Utana meg probalt kovetni, az egyenesekben jott is velem, de a kanyarokban szepen lassan leszakadt. Majd mikor sajnos utolertem egy feltorlodott konvojt, akkor a mar osszeszedett legalabb 8 auto tavolsagbol utolert, es par perccel kesobb a tilosban el is elozott, jo BMW-s modjara.
Tehat akkor kerdem en, mitol lesz sportauto a sportauto? Azzal a coupeval a Hungaroringen, de meg a Raba ringen is ugy elvertem volna azt az M3-at, mint a huzat. Tan meg a fekek is birtak volna, bar biztosan nem olyan mertekben, mint az M3-nal.
Ebbol megvan, milyen tulajdonsagok szamitanak egy autonal, hogy azt sportnak lehessen nevezni?
Soha nem lesz meg egy olyan autom, mint amilyen az E92 volt. Visszasirom, mert az okorkodes, es az ilyen stilusu vezetes a mostanival mar nem kivitelezheto. Valamit valamiert..... Nem is szeretem.Az utolso mondatoddal egyet ertek. De azt a padlozast a legjobb palyan csinalni, hetvegente.
sfefe: Tyu, gyonyoru autod van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Magnum_
nagyúr
köszönöm, Fiúk
megvan minden.I humbly and respectfully decline™
-
CharlieDrop
veterán
válasz chess001 #32982 üzenetére
ez nem igaz, benzint is le lehet írni költségként, a dízel ÁFÁ-ja visszaigényelhető, amennyiben teherautóról van szó
(#32989) BMW001
80-as évekből F1-es turbós motorok 1500 lóerővel 4 henger volt az ismás kérdés, hogy versenyen kb 1000 le volt a max
de ja, ott is turbós benzines volt[ Szerkesztve ]
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
STC Speed
őstag
Azta
Ennyit hozzászólást most nem olvasok el,de remélem nem értettetek félre,nekem nincs bajom a dizellel,sőt teljesen jó motorok az is,csak egy m packot coupe ba fura nekem, ott valamiért nekem kell az a plusz feeling,hogy szép sima hang,krémes fémes duruzsolás.
Egyébként a modern dizelekkel már a cabrio sem gond,nem büdös, mondjuk évek múlva lehet lesz szaga,de van aki pedig arra gerjed -
H.Ezredes
őstag
-
MPowerPH
félisten
válasz brickm #32995 üzenetére
Az meg a regi idok diesel autoja. E90 -nel 2011 -tol 184Le/380NM -es a 20D, de meg az azt megelozo 177 lovas is brutalisan ment. Csak ott ugye a lanc selejtes volt. Na most ezekre meg ratolsz egy remappot, es a 25i -t is megfogjak.
H.Ezredes: Attol fugg, melyik. Vagy nem, a regebbi az 4.2FSi, de azt hiszem az is majd 350 lovas. Es csak ~1700kg. Engem az uj S3-ak szoktak anno szivatni, semmi eselyem nem volt.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
negro
őstag
Akartam irni, hogy ez a Turborol szol semmi masrol. Ezert jok a dieselek nem azert mert d. Egy turbos benyas ugyanugy jobb egy turbo dieseltol mint egy szivo benyas a szivo d-tol.
Illetve meg volt emlitve a WTCC illetve a TDI Seat. Mivel jo 8-9 eve kovetem a WTCC -et, sokkakal ellentetben akik csak a Norbis hype ota, majd leirom bovebben mi is a valosag ezzel kapcsolatban mivel a BMW ezert is mondta, hogy kosz szepen mi lepunk igy nem is off tema...
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Milyen videókártyát?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Apple notebookok
- Kupon kunyeráló
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Elektromos cigaretta 🔞
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest