Hirdetés
- Call of Duty: Black Ops 6
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- EAFC 25
- Cyberpunk 2077
- S.T.A.L.K.E.R. 2 Heart of Chornobyl - Befutottak az első tesztek
- World of Tanks - MMO
- Azonnali játékos kérdések órája
- Path of Exile II - A készítők egyórányi stream adásban mutatták meg a játékot
- Xbox Series X|S
- PlayStation 5
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
Intel Xe-HPG Scavenger Hunt suggests ‘Premium’ Arc Alchemist GPU might cost around 800 USD
The prize includes two graphics card models representing Premium and Performance tiers in first-generation Arc GPU with an estimated value of 900 USD and 700U SD, however, this also includes 6 or 3 months of Xbox Game Pass for PC and Intel Arc merchandise.
Tom’s Hardware calculated the value of the bundle and concluded that the GPUs might be worth 825 USD and 650 USD respectively for Premium and Performance models. A monthly subscription to Game Pass PC costs around 10 USD, which gives 60 USD for 6 months. In addition, Intel will be bundling some merchandise with the GPUs, such as the Arc T-Shirt which was sent out to the press just recently. It has a value of 54 USD.
Jar hozza par extra is, szoval az meg eros passz, hogy csak maga a VGA mennyi lesz vegul.
[ Szerkesztve ]
...
-
huskydog17
addikt
Az AMD-nek mostanában nincs szerencséje a Microsoft-tal.
Az RDNA2 VGA-t használók mindenképp várják meg az Adrenalin 21.10.3 driver-t. Bár még azzal is rossz a tempó, de legalább már nem katasztrofális.
Adrenalin 21.10.3 nélkül az RTX 3080-nak 77%-os előnye van a 6800XT-hez képest. Ilyet se mostanában láttunk. Szerintem az AMD nem nagyon fogja reklámozni ezt a játékot.Engem érdekelne itt egy PH-n egy elemző cikk, hogy itt mi is történhetett, szerintem nem csak én lennék rá kíváncsi, főleg, hogy ugye a konzolokban is RDNA2 van.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
KillerKollar
őstag
válasz huskydog17 #44307 üzenetére
Lehet, hogy én vagyok vak, de hol gyorsabb 77%-al a 3080? Mind a 3 felbontáson ~25% előnye van a 3080-nak, érdekes módon 1080p-ben a legnagyobb (ott általában a radeonok szoktak jobban szerepelni) de ott is csak 27,7%.
Félreértés ne essék ez is elég durva, a legtöbb játékban maximum 5-10% különbség szokott lenni a két kártya között, de azért messze van a 77%-tól.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz KillerKollar #44308 üzenetére
"Radeon liegt meilenweit hinter GeForce
Und wie gravierend sind die von Microsoft genannten Probleme? Benchmarks zeigen: Age of Empires 4 bietet auf allen Radeon-Grafikkarten mit dem Adrenalin 21.10.2 eine schier unterirdische Performance. Dabei kommt es nicht auf die Auflösung, die Qualitätseinstellung oder die Testszene an, sämtliche AMD-GPUs sind immer langsamer als konkurrierende Nvidia-Grafikkarten. In Zahlen: Die GeForce RTX 3080 liegt mal eben bis zu 77 Prozent vor der Radeon RX 6800 XT."The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
KillerKollar
őstag
Mivel nem beszéltek németül ezért csak a benchmark számokat néztem, ott 25% körüli a 3080 előnye. Google fordító alapján amit kimásoltál úgy szól, hogy AKÁR 77%-os előnye is lehet, de a jól látomők a 21.10.3.-as drivert használták a mérésekhez és csak a 21.10.2. esetén ennyire gyatrák a számok. Akkor én értettem félre a kollégát, de nem csoda, arra is ritkán van példa, hogy két driver között ekkora teljesítménykülönbség legyen egy játékban. Szerencsére ez egy egyszerű driver frissítéssel kiküszöbölhető, bár az NV-hez képest úgy se fognak jól szerepelni a Radeonok.
-
veterán
válasz KillerKollar #44310 üzenetére
Azért másoltam ki a lényeget, hogy azt fordítsd le.
Igen így van ahogy írtad!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
keIdor
titán
válasz huskydog17 #44307 üzenetére
Azért ez a probléma már legalább 20 éve megvan.
Még az ATi időkben is jellemző volt, hogy nVidián day1 jobban megy valami, erre mondják, hogy jobb a support.
Emiatt sem akarnék RDNA 2-t a mai napig.
Nem a hardverrel van a gond, az nVidia csak simán probléma mentesebb. Mindig is ez volt a helyzet.Konzol más, ott csak az a hardver van.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
-
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Gyuri27
félisten
válasz KillerKollar #44319 üzenetére
Amd-nél van teszt 4-5 éves driver vs mostani. És mindig gyorsabb.
Nézz pl 580-at az akkori vagy a mostani driverrel.Amd - Radeon - Ryzen
-
huskydog17
addikt
válasz proci985 #44317 üzenetére
Mit értesz jobb hosszútávú támogatás alatt?
Az AMD az első három GCN generáció támogatását idén nyár elején leállította, köztük a 2015-ös, 650 dolláros csúcs VGA, Fury X-ét is.
Az NV az 1 évvel idősebb, 2014-es Maxwell generációt a mai napig aktívan támogatja, ők a 9 éves Kepler generáció támogatását állították le nyáron.
Ez alapján nekem inkább az NV hosszú távú támogatása tűnik jobbnak.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
proci985
MODERÁTOR
válasz huskydog17 #44321 üzenetére
a Fury Xbol gyakorlatilag nem adtak el kartyat (ill de, de itt a forumon osszesen volt par es nem azert, mert leraboltak oket a banyaszok mint a Vegakat). itt a 7970 es a 290X volt inkabb az, amibol mai napig meg voltak. es meglepoen jol tartottak magukat. ami problema, hogy most huztak ki aloluk a tamogatast. csaladban egyebkent van egy 280X ami mai napig hasznalatban van (kb 5 eve 80 euroert athidalonak lett veve, csak tul jol bevalt).
Kepler papiron tamogatva volt, gyakorlatilag a 780 TI mar evek ota szornyen tartotta magat. az a kartya valaha a 290Xel volt parban.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
huskydog17
addikt
válasz proci985 #44323 üzenetére
"a Fury Xbol gyakorlatilag nem adtak el kartyat"
Már hogyne adtak volna el belőle. Igaz, hogy egy zsákutca volt a fejlesztés, de attól még nem egy ember vásárolt olyat. Egy kollégám is olyat vett több éve, aztán idén nyáron nem nagyon örült annak, hogy megszűnt a driver support.290X-ek hullottak mint a legyek, nem tudom mit értesz az alatt, hogy jól tartották magukat.
"Kepler papiron tamogatva volt, gyakorlatilag a 780 TI mar evek ota szornyen tartotta magat. az a kartya valaha a 290Xel volt parban."
Nem csak papíron, hanem a gyakorlatban is a GCN1 és Kepler ugyanúgy 9 évig volt támogatva. Te kevered a dolgokat: az, hogy van olyan játék, ahol a 290X gyorsabb, mint a 780Ti az architektúra/optimalizálás kérdése, semmi köze a hosszútávú támogatáshoz, utólag driverrel nem tudják fizikailag módosítani a terméket.
Amúgy a 290X és a 780Ti egálban volt teljesítményben, pár százalékos eltérés lehet játékonként. A két kártya kb. egy időben jött ki (2013 végén), egymás ellenfelei voltak, stimmel. A 780 Ti a 390X ellen is jól tartotta magát, pedig utóbbi 1,5 évvel később jelent meg.
Keplerhez ugyanúgy idén nyárig volt hivatalos driver support, mint az első három GCN generációhoz, vagyis 9 év támogatás mindkét oldalon.Régebben se látom, hogy a piros oldal tovább támogatott volna egy generációt, mint a zöldek. 2010-ben megjelent generációt (Radeon HD 6000) az AMD bő 5 évig támogatta, az NV a GTX 400-es Fermi szériát 8 évig.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
keIdor
titán
válasz proci985 #44323 üzenetére
Keplernél maga az architektúra öregedett rosszul.
Az a DirectX 11-et szerette és oda is szánták, de ilyen címek már nincsenek és ez az oka, hogy lassú. De már 2014-ben lehetett tudni, hogy annak a felépítése miatt nagyon rosszul fog öregedni.
A GCN2-nél meg bejött az, hogy mindig is a jövőre fejlesztett az AMD. Ahogy telt az idő, beigazolódott, hogy így van.
DX12, Vulkan nagyon megy nekik, cserébe DX11 nem.¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
proci985
MODERÁTOR
válasz huskydog17 #44324 üzenetére
de attól még nem egy ember vásárolt olyat.
jo, de attol, hogy ismersz olyat akinek volt, meg nagyon keves kartyarol beszelunk. kb harmadannyi Fury van hasznalatban steam survey szerint, mint R9 300, es utobbi se volt egy nepkartya. R9 200bolt negyszer annyi van.290X-ek hullottak mint a legyek,
290Xbol volt kb harom modell, aminek gyarilag eleg volt a hutese. minden mast a tulajok levizeztek (en is), vagy eladtak, mert elviselhetetlenek voltak a gyakorlatilag 300+Wos fogyasztasukkal. a 390X egy atmatricazott 290X OC 8GB volt, 375Wot tenyleg biro hutovel amire egyebkent szukseg is volt. nalam kb 20%ot jelentett teljesitmenyben csak az, hogy vizesblokkot kapott az elso kartya. jo, persze nalam is ott lett vege 4.5 ev utan a dalnak, hogy az egyik kartya elfozte a memoriait, igaz azon gyarilag is kisse szet voltak feszelve a memoriak.[link] ez 2018as, DX12nel eleg szignifikans volt a 290X elonye. ahogy ment elore az ido ugy nyilt az ollo.
keIdor: ja, visszanezve meglepo volt latni, hogy mennyire skalazodott anno a GCN.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
huskydog17
addikt
válasz proci985 #44326 üzenetére
Nem volt, hanem még van. Az, hogy nem volt népszerű, a tulajokat nem vigasztalja.
Mindegy is, elkanyarodtunk az eredeti témától, ahogy írtam a hosszú távú támogatás inkább driveres supportot jelent, semmi köze ahhoz, hogy évekkel a piacra dobás után bizonyos játékokban hogyan alakul az erőviszony a konkurenciához képest. Ez az architektúrától és a játék kódjától függ.
A gyakorlatban pedig nem látom, hogy az AMD támogatás terén jobb lenne, épp ellenkezőleg.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
tisztelturam
aktív tag
[Marvel’s Guardians of the Galaxy – Ray Tracing & DLSS Benchmarks]
Jók ezek a 4K 30-40fps értékek a 3080tól..nem véletlen jött létre a dlss meg a többi hasonló dolog..
-
veterán
válasz tisztelturam #44328 üzenetére
Bizony, hogy nem véletlen.
Úgy már élvezhető bőven!The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Locutus
veterán
válasz tisztelturam #44328 üzenetére
Tehát a készítők mostmár bármilyen szart kiadhatnak a kezeik közül, mert a DLSS majd úgyis megoldja Szép új világ...
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
bozont
veterán
válasz Locutus #44330 üzenetére
Bár valahol már én is kifejtettem erről a félelmem, de a jelen játéknál szerintem noncs gond. Mindig is volt egy aktuális menő effekt ami megfektette még a csúcskártyákat is. Most az RT az ilyen. Anélkül meg hoz majdnem 90fps-t 4k-ban! Alatta meg procilimites. De 1440p-ben még RT-vel is jól megy.
-
gejala
őstag
válasz keIdor #44325 üzenetére
Keplernek az a baja, hogy kell alá játék és driver oldaláról is optimalizálás, különben benne marad 30%. Na most Pascal óta senki nem foglalkozik Keplerrel (NV sem), el is tűnt a sebessége nagyon gyorsan.
Jövőre Maxwell/Pascal is megy a levesbe, ahogy jönnek a nextgen exkluzív címek. Új játékoknál már ki lesz használva rengeteg olyan szoftveres megoldás, amihez hardveres támogatás kell. Az pedig csak Turing/Ampere-ben (meg RDNA2-ben és részlegesen RDNA1-ben) van.
Illetve most is vannak játékok, amik használják ezeket, de most még csak egyszerű gyorsulásra. Pl. RE: Village-ben 2080 ~40%-al gyorsabb, mint 1080Ti, de ettől még a 1080Ti is teljesen jól elvan. A régi architektúrák akkor lesznek gondban, amikor úgy tervezik a játékokat, hogy a 60 fpshez kelljenek a modern feature-ök. Vagyis amikor már nem kell futniuk PS4/X1-en.Aztán a vég ott jön el, amikor átállnak a fejlesztők mesh shaderre, mivel az egyáltalán nem működik hardveres támogatás nélkül. Ott Turing/RDNA2 előttről minden kiesik majd. Márpedig át fognak állni, mert a konzolok tudják és szépen gyorsít, kétféle shadert meg nem fog írni senki egy játékba.
[ Szerkesztve ]
-
-
AsakuraDave
őstag
válasz tisztelturam #44328 üzenetére
És AMD kártyákon hogy megy? 4K + Quality DLSS -nél azért már kicsit a tűt a szénakazalban szindróma, hogy észrevedd a "romlást". Amúgy is tippre mint minden next-gen játék tele van f0sva TAA-val így a Quality DLSS akár még jobb is lehet ha értelmes élesítés van benne. 1440p + Quality DLSS oké itt lehet kicsit húzni a szánkat de arra meg natívra belég a kártya a 86fps avg-el. Amúgy látszik, hogy a 4K felbontású ray tracing odaver így ha arra kitalálnának egy opciót, hogy 4K felbontás de réjtrész csak 2K vagy valahol adaptív 2K és 4K között... Konzolokon is csak úgy megy az RT hogy a felbontás kb negyede az RT felbontás.
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Callisto
őstag
válasz AsakuraDave #44335 üzenetére
4K + Quality DLSS -nél azért már kicsit a tűt a szénakazalban szindróma, hogy észrevedd a "romlást"
Messziről kiböki a szemem azonnal. AMD-s verziója pedig még rosszabb.
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
Alpi.
addikt
válasz AsakuraDave #44335 üzenetére
Lényegében bármilyen eljárással is felskálázott kép egyre kevésbé "romlik" ahogy növekszik a felbontás. 720p-ről 1080p-re felskálázott kép elég ótvar, míg 1440p-ről 4K-ra nagyságrendekkel kevésbé romlik a natív felbontáshoz viszonyítva. Ez a "viselkedés" majdhogynem önmagában, optimalizáció oldalról képbe kerülhetne. Mert ha valami nem okoz észrevehető romlást, de csökken a gpu terhelés, azt értelmesebb fejlesztők próbálják kiaknázni. Ez a jövőben, 8K, akárhány K-nál még inkább előtérbe kerül majd ha tippelni kéne.
"Konzolokon is csak úgy megy az RT hogy a felbontás kb negyede az RT felbontás." - RT-vel nem vagyok igazán képbe, de általában a fényforrások / árnyékok / tükröződések oldalról rengeteg opció, eljárás, stb. alkot egy rendszert. Úgy kell felépíteni, hogy minden helyzetben jól nézzen ki, de ugyan akkor a feltolunk mindent oszt' jólvan út óriási mellét eredményez. A teljesítményt bármeddig agyon lehet verni, de lehet olyant is, hogy nagyon jól néz ki, mégis ahhoz mérten, alig kérjen "enni". Tuti, hogy RT -nél pont ezek meg még sokkal több opciós a story. Pc-n nagyon ritkán látni értelmesebb optimalizálást vagy kiemelkedően jól összerakott, jól működő engine-ket. Középszar és nagyon rosszat annál gyakrabban. Annak ellenére, hogy nem vagyok nagy konzolos, azért ott tudok mondani jópár olyan művet, ami szinte hihetetlenül jól néz ki, ahhoz képest, hogy egy kenyérpirítón fut ! Ezt most csak amiatt mondtam, hogy én nyitva hagynám itt azt az ajtót, hogy simán beleX@rnak pcs oldalról jópár dologba, mert majd úgyis megveszi az ürge az erősebb vgat, aztán annyi. Valahol meg is értem egyébként őket. Ennek ellenére ami jó az jó, ami rossz az meg nem jó.https://www.youtube.com/channel/UCbJjHfBdTsUw3UJAFr-5Gsg
-
hokuszpk
nagyúr
válasz zsintai1987 #44338 üzenetére
"Minek optimalizáljanak ha sokan az ncorehoz nyúlnak "
hogy gyorsabban letoltodjon !
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Gyuri27
félisten
válasz zsintai1987 #44338 üzenetére
Talán ha nem 60-80 dodó lenne egy beta bughalmaz akkor nem lenne ez pl szájberpunk és lehetne sorolni.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Busterftw
nagyúr
válasz zsintai1987 #44338 üzenetére
Hát ugye több példa volt arra, hogy a DRM nélküli torrentes játék jobban futott mint a jogtiszta
-
huskydog17
addikt
Age of Empires 4 DF Tech Review: A Great Game With Technical Issues To Address
Még egy pocsék DX12 implementáció: Single thread, masszív CPU limit és 30 fps animációk, úgy látom erősen visszafelé fejlődünk.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Televan74
nagyúr
válasz huskydog17 #44343 üzenetére
Még jó hogy csak PC -re fejlesztették a játékot.
Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
wjbhbdux
veterán
válasz huskydog17 #44343 üzenetére
biztos a SEA régió fosi gépeire tervezték ahol az AOE2 népszerű maradt azóta is.
/s
-
keIdor
titán
válasz huskydog17 #44343 üzenetére
Valamivel el kell adni a Golden Cove IPC-jét.
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
hokuszpk
nagyúr
válasz huskydog17 #44343 üzenetére
az utemezo biztos tevedett es az energiahatekony magra tette.
de idovel majd kap az Intel cpudriverben egy profilt...[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Petykemano
veterán
Csak egy újabb számítás, hogy a vámok, az anyagárak és a szállítási költségek emelkedése magyarázza-e az árnövekedést. [link]
Természetesen nem.
Én azt még megkockáztatnám, hogy ha az ellátási láncon valamilyen megemelkedett költséget egy láncszem nem csak simán áthárít a következő szintre, hanem a megemelkedett költségre is százalékosan számol árrést, akkor azért közelebb lennénk a tényleges árhoz a kalkulációval.Mindenesetre a konklúzióval nehéz volna vitatkozni : ha holnap visszaállnának ezek a megemekedett költségek, akkor se változnának a (gpu) árak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
AsakuraDave
őstag
válasz Petykemano #44348 üzenetére
Hmm mennyi logisztikai szakértő van itt...
There's only one thing that hurts people more than lies. It's saying out loud the truth and facts.
-
Devid_81
félisten
válasz AsakuraDave #44349 üzenetére
Pontosan mivel magyaraznad azt, hogy az Intel&AMD&NVidia is rekordokat dontoget minden egyes negyedevben miota a covid van?
Mert ha ellatas gondokkal es logisztikai gondokkal kuzd a vilag akkor szvsz nem lehet eladni sem, hiszen nincs termek ami kijonne a gyarbol es nincs aki szallitsa, avagy a user nem lat semmit sem amit vehetne, de kozben megis hulyere gazdagodnak valakik a taplaleklanc tetejen..!?...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest