Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #24993 üzenetére

    Ez sokkal bonyolultabb. A Vulkannak vannak ebben a játékban igen specifikus követelményei is.

    Például AMD-n a Doom olyan memóriaallokációt használ, hogy elég legyen 2 GB VRAM is. Tehát AMD-n a VRAM igény Vulkan API-ra minimum 2 GB.

    Ezzel szemben az NV-re már nem elég 2 GB VRAM, mert eltérő az allokációs stratégia. 2 GB-tal egy GeForce-on visszautasítja a Doom, hogy elinduljon. Függetlenül attól, hogy AMD-nél elég a 2 GB is. NV-nél már 3 GB kell minimum.

    Az ajánlott az AMD-nél 4 GB, míg az NV-nél 6 GB. De ha mindent be akarsz kapcsolni, tehát nem akarsz automatikus mesterséges korlátozást, akkor Vulkan alatt az AMD-nél 8 GB kell, míg az NV-nél 12 GB.

    Ezen lehetne egyébként még optimalizálni, mert aki csinálta a Vulkan kódot gyakorlatilag elismerte, hogy az NV-re nem nagyon tudott optimalizálni, tehát le tudná szorítani az NV-nek a VRAM igényét az AMD szintjére, csak erre a játékra már nem költenek, ergo marad így. De az ID tech 6 új verziójára épülő játékokban nyilván az NV-nek a memóriaproblémája is meg lesz oldva, lévén ez teljes egészében egy ID tech 6-on belül keletkező gond. Az NVIDIA egyébként erre a problémára hozott egy NV_dedicated_allocation Vulkan kiterjesztést, amivel jobban lehet bánni a VRAM allokációval, így a GeForce-okhoz is jobban lehet igazodni. Ezt majd a Vulkanra fejlesztő rétegnek érdemes lesz használni, mert a GeForce a full szabványos allokációval nincs mindig kibékülve, túl sokat szemetel valamiért.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák