Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #22350 üzenetére
Úgy fogalmaznék, hogy sokkal jobbak lehetnének, ha lenne rájuk egy korszerű DVFS fejlesztve. Egy nem szoftveres. De igen a lényeg ez, és ez nyilván mérnöki szemmel egy probléma.
(#22349) Szaby59: Mondom a proci egy kicsit más, mert nagyon csalóka azoknak a rendszereknek a kihasználása. Azok sokkal homogénebb feldolgozók, mint egy GPU, ami sok szempontból igencsak heterogén.
Az Intel sem tudná 4,5 GHz-en adni a Skylake-et, mert a belső teszteken megbukna az órajel. De a Kaby Lake-et igen, mert az már a második generációs node-on készült. Valószínűleg lesz is úgy 4,4-4,5 GHz körüli boost.(#22337) stratova: Nézd a gyártás leginkább az Intel esetében lényeges, mert ők még a nem kiforrott node-ra is rámennek. Az AMD és az NV esetében nincs igazán jelentősége, mert csak a kiforrott node-okat keresik. Ma láthatod, hogy egyértelműen nem csinálnak pipe cleaner lapkákat. Meghagyják az örömöt az Apple-nek, Qualcommnak, Samsungnak, stb.
Samsungnál biztos tudnák, mert ugyanaz a node. TSMC-hez bármi leportolható, de oda át kell vinni a tervezőkönyvtárakat is.A fogyasztásnak csak közvetve van köze az alkalmazott DVFS/AVFS-hez. Ahhoz eleve szükséges egy architekturális alap. A DVFS/AVFS csak az alap hatékonyságát tudja javítani, de ha az alap fogyasztása más, mint a konkurens alap, akkor azon nem segít semmilyen hasonló funkció. Ahhoz, hogy a fogyasztást az AMD lejjebb vigye le kell butítani az architektúrát. Jó példa itt a mobil GPU-k fogyasztását megnézni, hogy azok mennyire hatékonyak bármelyik asztali verzióhoz viszonyítva. Egyszerűen nem tervezték olyan szintre, mint az asztali verziókat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz #85552128 #22349 üzenetére
Na igen, csak a variancia miatt a gyengébben sikerült kártyák órajelét veszik alapul adott TDP kerethez, hogy biztosan mindegyik bele férjen. Kisebb varianciával a gyengébb példányok kevésbé múlnák alul az átlagot, ergo gyárilag magasabb órajelen lehet kiadni a szériát.
solfilo
-
#85552128
törölt tag
válasz solfilo #22352 üzenetére
Ha a fenti példával élünk és az alsó 5% teljesít gyengébben akkor az alsó 5%-ot eladod valami mini/handicap SKU-hoz amihez nem kell akkora órajel (vagy kidobod és a maradék 95% termel annyi +hasznot hogy megérje mert akkor ezeket adhatják drágábban).
Egyszerűen nem cél gyorsabbat csinálni és nem kell ezzel foglalkozniuk, az újak közül is betudták lőni úgy a 1060-at, hogy még maradjon benne tartalék.[ Szerkesztve ]
-
FLATRONW
őstag
Az új Afterburner beta-ban frissült az RTSS is, és ha minden igaz akkor már támogatja a DX12 alatti OSD megjelenítést.
[link] -
nagyúr
válasz Petykemano #22350 üzenetére
Amit abu technohalandzsázik fényezve az AMD frekvencia-feszültség stabilizációs és modulációs képeségeit, valójában nem mást jelent, mint azt, hogy az nvidia chipek valójában sokkal jobbak, csak a variancia miatt kénytelenek a leggyengébbhez készíteni a specifikációt.
... sokkal jobbak, és ezért úgy tudják belőni a teljesítményt és a fogyasztást is, ahogy a legcélszerűbb a piaci érdekek szempontjából. Vajon miért lehet az, hogy az 1070-es és az 1080-as FE-k 1700-1750 körül boostolnak, az 1060-ak pedig bőven 1800 fölé? Szerencséjük volt az 1060-nal, nem?
(#22356) FLATRONW: na ez jó hír, a Wattmannal nem volt éppen öröm monitorozni...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Yutani
nagyúr
válasz #Morcosmedve #22358 üzenetére
Múlt héten, amikor leenvidijásoztuk, jelezte, hogy 460-at vett. Szóval igen.
#tarcsad
-
bertapet11
tag
Infó vkinek hogy a héten megkapjuk a deusex-hez a dx12-t?
-
nagyúr
válasz #Morcosmedve #22358 üzenetére
Igen, de miért forgatod a szemeidet?
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
->Raizen<-
veterán
válasz bertapet11 #22361 üzenetére
Eddig is megvolt csak lassult vele minden. Sokat gondolkodtam rajta hogy megvegyem e, de az sg-s elemzést elolvasva elment a kedvem tőle. Az elődöt ez sem tudta túlszárnyalni.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bertapet11 #22361 üzenetére
Van egy verzió belőle, ami stabil, de nem ez lesz a végleges, mert nem gyorsul minden hardveren. Lényegében csak az async compute löki pozitívba a DX11-hez képest a sebességet. Async compute nélkül lassabb a kód. Ha az elmúlt héten tudtak bűvészkedni, akkor ez még javulhatott persze.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
NVIDIA Readies GeForce GTX 1050 Based on New GP107 Silicon
És nVidia részről le is van fedve a teljes piac, max valami köztes cucc jön még ha kell...
-
bertapet11
tag
válasz ->Raizen<- #22363 üzenetére
igen-igen, a végleges kódot viszont a hétre ígérték.
(#22364) Abu85
Ebben a dx12-es verzióban már benne volt az AGS ugye?[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bertapet11 #22366 üzenetére
Az PC-re portolt konzolos kódok benne vannak, de a driver nem tudja fordítani a gyors kódokat, tehát igazából teljesen mindegy, hogy benne van-e. Szerintem a héten sem lesz erre fordító a meghajtókban, így mindenképpen a szabványos kódra kényszerül a Radeon is. Ma a shader intrinsics csak Vulkan API alatt működik. Majd valamikor ősszel, ezen belül is ~október felé közeledve(?) lesz aktív a complier pass through DX12-re.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz #Morcosmedve #22367 üzenetére
Á, értem. Akkor csak jelzem, hogy az a smiley kb. azt jelenti, hogy "mit beszélsz? ne má'!"
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
do3om
addikt
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #22371 üzenetére
Írtam korábban, hogy az AGS 4.0 DX12 alatt még nem működik. A Vulkan egyszerű, mert a Khronos a shader fordításra nagyon jó struktúrát alakított ki a SPIR-V-vel. Ezt az IR-t ki lehet egészíteni, vagyis pusztán a rendszer alapvető fordítóinfrastruktúráját használva lehet egyedi függvényeket beletenni. A DirectX alatt a D3BC nem kiterjeszthető, vagyis ahhoz, hogy ott működjön egy ilyen rendszer mellé kell építeni egy alternatív fordítóinfrastruktúrát , ami megkerüli az fxc-t. A nehézséget az adja, hogy a rendszernek egy helyett két fordító biztosítja a shader programot, és ezt össze kell hangolni. Emiatt nincs még engedélyezve a complier pass through DX12-re.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
do3om
addikt
Na most akkor a játékokhoz a lehet írni drivert vagy nem dx12 alatt?
Eddig az volt hogy a játékot kellesz pecselni (ami inkább pöcsölés lesz), a driver nem tudja semmilyen előnyhöz juttatni a VGA-t.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bertapet11 #22377 üzenetére
Akkor nagyjából annyi a sebességelőny, amit az async compute biztosít.
Van egyébként shader intrinsics NV-re is, csak nem használják ki.
(#22378) do3om: Mivel a fordítóinfrastruktúra alapja a DX11-hez képest nem sokat változott, így azt még mindig meg lehet csinálni DX12 alatt, hogy lecseréled a shadert a driverből. Mást már nem igazán lehet megtenni. Nagyrészt csak a lapok kezelésével lehet játszani, de az első pár hónap után eljut a driver egy olyan szintre, aminél hatékonyabbat úgy sem lehet kihozni.
Most is a játékokat kell patch-elni a komolyabb változáshoz, mert a DX12-ben már nem a driver vezérli a memóriát, az erőforrásokat, a hazardokat, stb. Az ezekre vonatkozó optimalizálást alkalmazásból kell szállítani.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Mivel nem is volt eddig olyan játék ami használná érthető, hogy eddig nem volt aktív. De arról szó sem volt, hogy még akkor sem lesz benne amikor megjelenik a DX12-es mód, arról meg főleg nem, hogy ez is csak hónap(ok ?) múlva esedékes, miközben mindenféle %-ok meg "Fury X 1080 szinten lesz DX12-ben"-ről volt szó amihez ugye kelleni fog az AGS...
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #22380 üzenetére
Nem azért nem volt aktív, mert nem volt elérhető játék, hanem azért nem volt az, mert nem jól működött a nyári implementáció. Emiatt letiltották. Az persze nyilván előny volt, hogy ez nyáron történt meg, mert az ubiszezon miatt amúgy sem volt játék hozzá, de alapvetően egy hiba miatt nem aktív, amint azt javítják újra bekapcsolják. Az AGS 4.0 leginkább a Battlefield 1-hez fog kelleni, mert annak maga a leképezője is ezekre a függvényekre épül. A Deus Ex használ Ballot-t és ReadFirstLane-t. Használ a rendszer, mert használ, de nem annyit, mint a Doomban, vagy annyit, amennyit a BF1-ben fog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz bertapet11 #22384 üzenetére
Nézd az Ubisoft eddig konzolon sem igazán használta ezeket a lehetőségeket (egy-két effekt max, mint például a HRAA), tehát ez attól függ, hogy konzolon bevetik-e, mert csak a PC-ért tuti nem fogja érdekelni őket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
=WiNTeR=
senior tag
Az új HALO DX12-jéről lehet valami tudni mennyire lesz pöpec?
"I will become a true hardscoping hitmarking sample text legend."
-
TTomax
nagyúr
Azt neked tapasztalatból mondom,hogy a BF1hez nem fog kelleni AGS 4.0,de DX12 se.1440pben kimaxolható ultrára egy 980Tivel.
DX11ben
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz mcwolf79 #22386 üzenetére
Ez az ovi színvonala. Ez egy szakmai fórum, ahol ki lehet beszélni ezeket a dolgokat. Természetesen ezeket a kérdéseket megválaszolom, de nem mindenki fogja érteni, hiszen alapvető felkészültséget azért igényel az egész. Ha nem értesz valamit, akkor kérdezz, mert nem vagyunk már gyerekek, hogy ovi színvonalon reagáljunk ezekre.
(#22387) =WiNTeR=: Gondolom a szokásos Forza/GoW-féle konverteres port lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #22388 üzenetére
És ki mondta, hogy kelleni fog? Nem azért használják, mert kell, hanem azért, mert konzolra megírták a kódot és az eléggé egyszerű áthozni PC-re, így az egyes hardvereken gyorsíthatnak vele. DX11 és DX12 alatt is működik.
A Frostbite nagyrészt annak köszönheti, hogy ennyire a többiek előtt van, hogy még a konkrét szabványosítás előtt beépítenek dolgokat. Ezért amikor a többiek a szabványos lehetőségeket próbálgatják, addigra a Frostbite Team már kiforrott implementációt szállít. Szóval nem, nem érted csinálják, hanem magukért.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
ez majd arra az állandósult helyzetre lesz igaz, amikor már kiforrott dx12 driverek lesznek minden oldalon. most még vígan kerülnek bele új funkciók, featureok, de ezek nem alkalmazásspecifikus hackek.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
nagyúr
Nem kell komoly paraszti logika a beta után ahhoz,hogy belássuk a BF1 is úgy lesz DX12 cím mint az összes eddigi.Világosan látszik hogy DX11 mod "polished" a DX12 meg lesz amilyen lesz.Ahhoz képest hogy idén nyárra 25-30AAA címet jósoltál,meg minden elsöprő DX12 térhódítást elég vegyes az eddigi felhozatal.Nincs egy olyan játék amire azt lehet mondani,hogy szebb vagy jobban fut mert DX12.Ez így elég gyenge.
Szerk: Lassan pedig már ősz van....
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #22393 üzenetére
Másképp nem is lehet DX12 címet csinálni. Vagy miképp gondoljátok ezt? Nem teljesen értem ezzel mit akarsz összességében mondani. Az explicit API-nak vannak alapvető igényei, amiről egyébként írtunk is. [link] - ugyanakkor amelyik játék DX12-t vagy Vulkan API-t támogat már rég stage 2 motorra épül. A többség már stage 3. Persze az Unreal Engine és a Unity le van maradva, de ott a mobil a fókusz.
Hardverfüggő, hogy jobban fut-e. A DX12 akkor fog jobban futni, mint a DX11, ha a driver megengedi a párhuzamos pipeline-okat, illetve a bekötési szint TIER_3-as, vagyis nem terheli a processzort. A DX12-es hardverek többsége nem ilyen, de idővel mindegyik ilyen lesz. Ha jó DX12-es élményt akarsz, akkor törekedj ilyen hardvert venni, vagy használd a DX11 módot. Mást nem lehet erre javasolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
nagyúr
Ha ez a játék DX12re íródott volna akkor az lenne most olyan állapotban mint a DX11 mod,és az lenne olyan játszható és folyamatos,ezzel szemben pedig pont fordítva van.Nevezd már meg légy szíves nekem azt vga hardvert amivel DX12 élményt kapok 1440p/4Kban,mégis mire gondoltál?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #22395 üzenetére
A Frostbite motor struktúrája már régóta az explicit API-khoz van igazítva. Az meg, hogy a DX12 alpha állapotban még nem gyors leginkább azért van, mert a kernel driver összes feladata átkerült az alkalmazásba. Vagyis minden olyan dolog, amit eddig a meghajtó elintézett automatikusan. Ezeket az optimalizálásokat a fejlesztők az utolsó két hétben szokták megírni.
Minden olyan hardver jól teljesít DX12 alatt, ahol a meghajtó engedélyezi a multi-engine feldolgozást, illetve a bekötés direkten a multiprocesszorba történik, és nem a mintavételezőbe. Ez a két kritikus tényező ennél az API-nál. A gyártókat felesleges idekeverni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
"Ezeket az optimalizálásokat a fejlesztők az utolsó két hétben szokták
megírniösszecsapni."fixed for ya
@TTomax: ez nem Abu/dx12/etc, hanem fejlesztés. az üzlet először a funkciót akarja látni, utána a sebességet. én utólag sem rendelem meg, a bf nem az én világom.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
nagyúr
Nem próbáltad ki a betat ugye? Az lenne a legkevesebb gond,hogy nem gyors... szóval mit is vegyek ha DX12 élményre vágyok?Nagy levegőt?
(#22397) cain69
Ettől félek éni,nem is rendeltem elő.[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
válasz Henkei #22399 üzenetére
Most erre úgy csodálkoztál rá,minta az állatkertben zsiráfot látnál...erről szól a topic...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Politika
- Opel topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Napelem
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Milyen TV-t vegyek?
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Futás, futópályák
- További aktív témák...