Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
Ha vótmá', akkor elnézést, de a konkurenciánál volt pár érdekes nV-s hír mostanság:
Újabb pénzügyi rekord az Nvidiánál
Az Nvidia is kihagyhatja a 10 nanométert"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
daveoff
veterán
na a gamescomon freesync monitorokkal tolták a bf1-et, úgyhogy tuti valami amd volt alatta... biztos megint azért volt ilyen brutál tearing....
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz namaste #21240 üzenetére
Csak úgy tudják kicserélni a shadereket, ha ki tudják ütni azt a DRM-et, amin keresztül működik. Ezáltal a rendszer képes ebbe az izolált környezetbe betölteni egy külső shadert. Más formában a GameWorks runtime nem tölt be D3BC-t.
A GameWorks működése egyszerű. Maga a fejlesztő nem szállít direkten GameWorks shadert, azt egy zárt rendszer hordozza, amit az NV odaad. Azt kell beépíteni a programba. Ilyen formában lehet biztosítani azt, hogy a fejlesztő ne módosíthassa a forráskódot, és ne töltsön be egy alternatív D3BC-t a szállított helyett. Volt már ilyenre példa az AC Unity esetén. Ott az Ubisoft írt egy alternatív D3BC-t a Geometry FX-re, de annak a működését a végső GameWorks DRM megakadályozta. Ezért Geometry FX nélkül jelent meg a játék, annak ellenére, hogy agyon volt reklámozva tesszellált felületekkel, amiből végül egy deka tesszellálás nem lett. Pedig a shader az első verzióban ott volt a játékban, csak a GameWorks DRM miatt nem töltődött be. Aztán a későbbi patch-ekkel eltávolították, mert nem jutott megegyezésre az NV és az Ubisoft.
Az AMD számára a DRM feltörése azért fontos, hogy be tudjanak juttatni ebbe a zárt környezetbe egy kicserélt D3BC shadert. Ugyanezt csinálja egyébként az NV is, csak nekik egyszerűbb a saját rendszerüket kijátszani, mert ők írták a DRM-et. Azért sem szólnak igazán az AMD törései ellen, mert ők is tudják, hogy erre szükség van, hogy a GameWorks egyáltalán működjön. Meg eleve a DRM-et a fejlesztők optimalizálásai ellen tervezték, és nem a gyártóik ellen. A gyártó még a D3BC után is tud módosításokat végezni, csak jóval nehézkesebben, de ha kell, akkor akár minden játékra állítanak egy csapatot és megcsinálják. A fejlesztőnek a D3BC shader cseréje az egyetlen lehetőség arra, hogy gyorsabb kódot futtassanak, de a DRM ezt megakadályozza. Ahhoz tehát, hogy a fejlesztői akarat érvényesüljön az adott shadert az NV-hez kell elküldeni mondva, hogy ezt akarják futtatni, és az NV vagy beépíti, vagy ajtót mutatnak.
A shadert nagyon egyszerű megszerezni. Az még a fejlesztőknek sem okoz igazából fejtörést. Cserélni problémás.
Manapság a shaderek cseréje egyre ritkább. Ennek a fő oka az, hogy sokkal egyszerűbb a fejlesztőkhöz odamenni még a megjelenés előtt pár héttel és mondani nekik, hogy ez a shader nem az igazi. Adni helyette egy jobb shadert és azt építik be. Ez nem csak hatékonyabb fejlesztés a teljes iparág számára, hanem megakadályozza azt is, hogy hetekkel a játék kiadás után kelljen a megírt és letesztelt új shadert biztosítani a meghajtóban. Persze ez ma sem akadály, de ma már az új meghajtók nem hoznak +30-40%-ot, hanem leginkább 4-10%-ot, mert ma már nem igazán nyerő nagyon rossz hatékonyságú shadert szállítani. A legtöbb stúdiónak ma már egy zárt csatornája is van, ahonnan a forrást a gyártók elérhetik, és tehetnek javaslatokat a jobb teljesítmény kinyerése érdekében. Ez sokkal hatékonyabban működik, mint a régi modell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #21255 üzenetére
Ennek a legfőbb oka az, hogy a Battlefield 1 csak FreeSync-et támogat natívan. A G-Sync-re nem natív a támogatás, hanem a Microsoft swapchain rétegein keresztül működik, és ugyanez igaz a nem FreeSync-es Adaptive-Sync implementációkra. Valószínű egyébként, hogy a swapchain API-k a mostani programverzióban még nincsenek is támogatva, ezért ma még csak a FreeSync működik a natív támogatás mellett.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
killer095
őstag
Ismerős kapott kulcsot, ott próbáltuk G-syncel adta ugyan azt mint más gamek esetén, nem csúszott a kép szét, nem volt semmi hiányosság, most akkor ez hogy van ?
Azt amúgy lehet tudni hogy a free syncnek mennyi a maximális, és a minimális határa? Van már 200Hz-es free monitor is ki tudja ezt a tartományt használni? Vagy még mindíg 90 a felső határ, úgty emlékszem egy időben ez volt a max!
ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz killer095 #21266 üzenetére
kb. igen. a vezérlő featureje a freesync/adaptive sync, nincs rá különálló modul, mint a gsyncben.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz killer095 #21263 üzenetére
Nagyon egyszerű. Az, hogy nincs natív támogatás nem jelenti azt, hogy nem fog működni. A "hogy van" esetében először is külön kell választani a DX11-et és a DX12-t. A DX11 nagyon egyszerű, mert ott a meghajtó számára megoldható a vezérlés, ugyanis láthat, hogy hol van a képkockapuffer. A DX12 esetén ez nem igaz, ugyanis a meghajtó egy nagy bináris pacát lát. Sokmilliárd 0-t és 1-est, és halvány gőze nincs arról, hogy ezen a végtelenül nagynak tűnő tartományon belül hol van a képkockapuffer. A program több dolgot tehet a variálható frissítés működése érdekében.
1. Megmondja a meghajtónak a címtartományt, de ez nem ajánlott, mert a meghajtó akkora erre lesz beállítva, és minden egyes frissítés után működésképtelenné válik a rendszer, amíg egy új meghajtó nem jön az új frissítésre.
2. Sokkal kézenfekvőbb tehát a Swapchain API-kat támogatni, amelyek szabványosan kínálnak egy teljesen elfogadható megoldást a variálható frissítésre vonatkozó támogatásra. Ilyenkor a meghajtó mindig tudja, hogy mit kell tenni, mert a swapchain API-k gondoskodnak a működésről. A programfrissítés nem gond, ahogy a meghajtók változása sem.
3. A legátfogóbb támogatás a natív támogatás, amikor az adott implementáció natív kezelését választja a program. Ilyenkor az alkalmazás és a meghajtó együtt vezérli az egészet. Ez Swapchain API-kat használó megoldáshoz hasonló működést kínál, csak lehetőséget ad még olyan extrákra, mint a V-Sync párhuzamos kezelése is, vagyis a felhasználó dönthet, hogy a variálható frissítést hogyan szeretné használni. A tartományon kívül képtöréssel, és akkor nem lesz limitálva az elérhető fps, vagy képtörés nélkül, és akkor a tartomány minimumán és maximumán kívül sincs képtörés, sőt a maximum fölé nem is megy.Adaptive-Sync tartományok a táblázatban: [link]
A minimális értéknél a FreeSync bonyolultabb, mert bizonyos kijelzők támogatnak LFC-t, ami tulajdonképpen a minimum frissítést alaposan kitolja. De egyik LFC-s kijelző esetében sem alacsonyabb a minimum 25 Hz-nél.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
mindig rá akartam kérdezni, hogy mi történik, amikor valami miatt (stutter, microlag, jelenetváltás) kiesik az fps a freesync működési tartományból. ha ez egy tranziens tüske, akkor annak nyilván van egy rövid ideig tartó direkt hatása, de hogy szinkronizál újra vissza a freesynces monitor, amikor alulról beér az fps a működési tartományába?
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz killer095 #21272 üzenetére
A swapchain API-k arra valók, hogy szabványos támogatást lehessen írni minden DX12-es programba. Onnantól, hogy a meghajtó támogatja a swapchain API-kat, mindegy lesz, hogy milyen az implementáció. A variálható frissítés egyszerűen működni fog. Bizonyos fejlesztők csupán szeretnének natív támogatást kínálni, mert több lehetőséget biztosít. A swapchain API-k egyöntetű jellemzője, hogy mindent egységesít, vagyis a FreeSync és a G-Sync egységes pontjait működteti, de az egyedi funkcióik nélkül. Ez persze a felhasználók többségének így is elég.
(#21271) cain69: [link] - ebben le van írva, hogy milyen szituációban mi történhet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Sonja
veterán
Ha csalódni akarsz, bízz az emberekben!
-
nagyúr
Továbbra is értetlenül állok ez előtt... fél évig csücsültek a terméken és javítgatták minimum (januárban már demózgatták ezeket a termékeket minimum), és még ígyis egy ilyen hibát hogy tudtak elkövetni...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
killer095
őstag
válasz FollowTheORI #21275 üzenetére
Elvileg már javították a hibát nem ?
ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun
-
Yutani
nagyúr
What this means for AMD is that it cannot display the PCI-Express certification logo on the product or its marketing materials. This, however, may not affect AMD's add-in board (AIB) partners that are PCI-SIG members in their own right, and make graphics cards with their own sub-vendor IDs, provided their power-supply designs comply with PCIe specs. Custom-design cards with an 8-pin PCIe power connector, instead of 6-pin, may qualify as the combination of the 8-pin connector and the slot yields a power budget of 225W. AMD released a software fix to the issue of the cards overdrawing power from the slot, with the Radeon Software Crimson Edition 16.7.1 Beta.
Ez a lényeg. Saját designnal okafogyottá válik a hisztéria. Emellett nem is hallottam itt a PH-n olyan emberről, akinek gondja lett volna a ref 480-assal a gépében a fogyasztás miatt.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
daveoff
veterán
válasz Laja333 #21259 üzenetére
Csak vicceltem, vagy mégsem...?!
Egyébként én pozitívumként tekintek erre, hogy végre az AMD-s játékot AMD-vel demózzák, mert ugye EA Play-en még 1080-akkal tolták...
Már csak az a kérdés, hogy most milyen AMD volt a gépekben. A monitorok ASUS MG278Q voltak, tehát 1440p, 144hz freesync. Ez alá azért kell vas, hogy jól menjen.
De a tearinget tényleg nem értem miért ennyire szembetűnő egy freesynces monitoron, vagy ez a stream miatt van? Nem értek hozzá...
guftabi: igen, az 1080-al is volt tearing
[ Szerkesztve ]
LG 27GL83A 27'' UltraGear™ QHD IPS 1ms Gaming Monitor with G-Sync®
-
nagyúr
válasz killer095 #21276 üzenetére
Hát, én inkább úgy nevezném, hogy szoftveresen "megkerülték/korlátozták" a problémát (jobb híján), de ez egy "szimpla" fizikai PCB-áramköri kialakítási hiba... nem javítható valójában csak újratervezéssel, de hogy 1 év alatt senkinek nem tűnt fel, szvsz gáz.
Vagy a rosszabbik eset hogy feltűnt, csak pl későn és inkább megpróbálták szőnyeg alá söpörni, csak mégis kiderült...[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
TTomax
nagyúr
válasz Yutani #21277 üzenetére
Ettöl még a ref nem válik szabványossá.A szabványok nem véletlen vannak,rebellion ide vagy oda...
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz daveoff #21278 üzenetére
elvileg 42Hztől működik ezen a monitoron a freesync, szóval nincs kizárva, hogy egyszerűen kiesett a rangeből, vagy valamilyen más ok miatt nem is működött vele.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
killer095
őstag
válasz Yutani #21277 üzenetére
Nehéz lenne hallani gondokról, van vagy 2 embernek összesen 480-a.... Pont a problémamentes nem ref dizájnt nem lehet kapni sajnos!
Amúgy elvileg felső kategóriás lapok bírják a többletet, de ugye itt a PH-n is elterjedt az a tzévhit hogy minek lapot venni 40k fölött felesleges, jó lesz a legócóbbgyiku:
Örvendetes, azt olvastam hogy az asus szabta a 90hz-es határt, nem normális dolog![ Szerkesztve ]
ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun
-
nagyúr
válasz killer095 #21286 üzenetére
Hát fölösleges is... racionalitás szintjén, de erről most ne nyissunk itt vitát.
Semmiképp sem a specifikációk nem betartása elleni védekezés a cél egy alaplapvásárlásnál... mellesleg az sem lepne meg ha ugyanakkora eséllyel szállna el ezeken is a PCIE busz. Sok a parasztvakítás ezeken a lapokon. Egyetlen valódi előny a masszívabb VRM, az meg vagy kell vagy nem. Meg esetleg egy két plussz szolgáltatás/képesség (több usb, wifi, hang, stb) bár ezeket meg meg lehet olcsóbban is oldani.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #21275 üzenetére
Nem. A gond az, hogy azt a listát fél évente ha frissítik, mert nem az alapján van eldöntve, hogy mehet-e a logó a dobozra vagy sem. Erről a PCI-SIG egy hitelesítést ad az adott gyártónak. Ezért van rajta a dobozon a PCI Express logó, mert a hivatalos teszteken átment, és megvan a hitelesítés. A listába pedig bekerül, ha valaki leül és frissíti, de a PCI-SIG-nél ez nem fontos szempont, mert nem ez a lista dönt arról, hogy rakhatnak-e rá logót, hanem egy konkrét és direkt mérés eredménye, amiről lesz egy jegyzőkönyve mindkét félnek. Az AMD elismerte, hogy a termék átmegy. [link] - nem csak a belső tesztjeik alapján.
Rég nem az a probléma, hogy nincs meg a PCI-SIG hitelesítése az referencia RX 480-nak, mert ez hivatalosan megvan neki. Az a kérdés ma már, hogy nem kellene-e ezt a hitelesítési módszert felülvizsgálni, mert kérdések merültek fel a helyességével kapcsolatban. Ez most ami a PCI-SIG-nél is zavart okoz, mert nekik most át kell gondolni, hogy a hitelesítésük helyes-e, vagy tényleg vannak olyan helyzetek, ahol probléma lehet. Emiatt valószínűleg egy ideig ezt a listát nem is frissítik, mert egyelőre céltalan lenne belerakni az új hardvereket. Nincs is benne egyetlen olyan új VGA sem, ami nyáron jelent meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
killer095
őstag
válasz FollowTheORI #21287 üzenetére
Csak a hírek alapján gondolkoztam, legyen az drága vagy olcsó lap, egyiknél sem pozitív ha a vga miatt leolvad a slot
ORIGIN/Battlelog: IDaVe_CQCI , PSN: DaVe095hun
-
nagyúr
A lista baromira nem érdekel, nem is az a baj... sose néztem meg egy kártyámnál se amióta élek hogy a dobozon milyen logók vannak és szaványos e... igazából bíztam benne (nyilván nem tudatosan ez sem).
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #21279 üzenetére
A szoftveres fix arra vonatkozik, hogy valójában az AMD-nek sem éppen tiszta, hogy mi az, ami a tényleges határ. Van egy hitelesítésük a PCI-SIG-től, hogy megfelel az RX 480, és emiatt rajta is van mindegyik referenciatermék dobozán a PCI Express logó. Ezt nem rakhatják rá hitelesítést bizonyító papír nélkül. A gond az, hogy a történtek után át kell gondolni, hogy mi történt, mert lehetett az, hogy a PCI-SIG jobb eszközökkel dolgozik, mint egy átlagos újság, vagy lehetett az, hogy a hitelesítési teszt hibás. Mivel ma még erre nincs válasz, így az AMD megcsinálta, hogy az ominózus meghajtótól kezdve átcsoportosította az energiafelvételt. Egyrészt mindkét módban alacsonyabb lett a PCI Express slotból való áramfelvétel, másrészt van egy compatibility mód is, ami a TGP-t is csökkentette egy picit, így a 2003 előtt gyártott tápokkal sem lehet gond.
A hitelesítési tesztre vonatkozóan szerintem az elkövetkező hónapokban nem lesz változás, de biztosan megvizsgálják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Ja igen, csak úgy rémlik hogy így meg a 6PIN-t terhelik szabványon felül... cseberből vederbe.
"You have to wonder why this wasn’t the direction taken by AMD engineers initially. As you will find in our results, the 6-pin connection is definitely drawing more than the 75 watts that it is rated at, but the 6-pin cabling and connectors are actually rated at 8-9A per pin, rather than 5.5A total for the PEG slot. If you are going to draw more power than rated over one of the two options, it’s clear that the over engineered and directly fed 6-pin connection is the way to go. I can only assume it was an oversight on the board team that allowed it to happen. (Also, let’s not forget that using an 8-pin connection and weighting it towards that would have prevented both issues.)"
Amugy igen, érdekes lehet hogy hogy ment át a certifikáción... de az még érdekesebb hogy hogy lehetett ilyet eleve tervezni...
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #21293 üzenetére
Erre van a kompatibilitási mód. De ha nem 2003-as, vagy az előtti gyártású a tápod, akkor ezzel nem kell foglalkozni, mert a nem referenciakártyák 99%-a többet kér a 6/8 tűn. Ennek az oka, hogy feltételezik, hogy ma már nem sok felhasználónak van 2003 előtti tápja. Már a 2005-ös tápok is minden probléma nélkül átvittek 6 A 12 V-os ágon. Ma már vannak olyan tápok, amik 10A fölött sem problémáznak bizonyos csatikon.
Tervezni egyszerű. Meg volt adva a mérnököknek, hogy mi a határ. Letervezték arra, és át is ment a hitelesítésen. Utána merültek fel a kérdések a hitelesítés helyességével kapcsolatban. Innen még simán lehet, hogy a mérnököknek van igazuk, és nem a tesztelőknek, de érdemes kivizsgálni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
A szerecsenmosdatás innentől nem érdekel... majd next time erre is figyelnek.
Nyilván senki nem mondta hogy emiatt nem lehet használni megelégedéssel a kártyákat... itt a PH-n is amugyis sokan szénné húznak mindent, ami már önmagában kilép a szabványokból meg a specifikációkból gyakran.
Csak annyi hogy egy referencia kártyánál, ez ciki... minimum. Helyes is hogy vannak következményei.
Meg hogy vannak partnerek akik kimondottan ezzel reklámozzák a termékük, hogy "nézd mi tudunk VRM-et tervezni jól is, szabványokra figyelve", jobb a PCB-nk.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Motyi
senior tag
válasz korcsi #21296 üzenetére
Mutass már egy ilyen árlistát ahol 10 darabok vannak Ref kártyát lehet pár helyen 90-95k között kapni 1-3 napos szállítással, aztán ki is fújt a dolog. Majd olyan szeptember vége (optimista becslés) mire hívhatjuk az RX480-at kaphatónak (értsd: bemész egy nagyobb számtech boltba és van, választék is.). Az hogy hoznak pár darabot pár hetente az vicc. Nem véletlen adnak el sokszorta annyi 1060-at, hiába jó egy termék, ha nem lehet kapni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya