- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- plevips: Építkezünk 3. rész (2024)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz Televan74 #36500 üzenetére
Nem tudom, Abu fogalmazott úgy:
"Az AMD a 7 nm-es gyártókapacitás zömét a TSMC-től rendelte be. Ez a fejlesztések szintjén jövőre három lapkát jelent, egy Zen2-es CPU-t, egy Vega 20-at és három Navit."Persze, tudok számolni, 1+1+3 =/= 3
De abból, amit Abu mond mindig le kell vonni kettőt.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #36503 üzenetére
Jajj mindig ez a személyi kultuszépítés ... én Palvin Barbinak adnám
Inkább arról beszélgessünk hogy lesz középkategória ilyen memóriaárak mellett..
Vagy az megszűnik 12 és 7 nm-en ?
PS5 akkor is lesz 140ért ha 180-ra jön ki a hardvware de ezt hogy oldja meg a közép kat ? include 2060 2050ti
Egy elhúzódó 7 nm segíti a mostani 12nm-es NV gen rendes kifutását.Vajon tudták ???
Nagyon azt mondják hogy most AMD veszélyes vizeken van a TSMC győzelemre meg ha nem szolgálja ki a buktába is vezetheti...[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
válasz Petykemano #36503 üzenetére
Es en Meg a hullo baratom
-
#45185024
törölt tag
Tanuljunk új szavakat mert attól okosabbnak tűnünk rovatunk következik.
ROCm : Radeon Open Ecosystem -
Simid
senior tag
válasz #45185024 #36504 üzenetére
"Nagyon azt mondják hogy most AMD veszélyes vizeken van a TSMC győzelemre meg ha nem szolgálja ki a buktába is vezetheti..."
Ezt, hogy kell érteni? Abban azért egyetérthetünk, hogy a GloFo nagyrészt magának köszönheti a kialakult helyzetet. Az AMD lehet, hogy rásegített erre, de szerintem inkább csak alkalmazkodott. Az biztos, hogy nem ők döntöttek arról, hogy akkor GloFot kiütik.
Így viszont az AMD nem veszélyes vizeken van, hanem szerencsés módon az egyetlen járható útra lépett, a másik lehetőség a totál katasztrófa lett volna. Gondolj bele mi lett volna ha a GloFora építik a termékskálájuk jelentős részét vagy milyen pénzkidobás lett volna ha akár csak több chipet is duplán terveznek a két cégnél.
Szóval lehet végül belebukik az AMD, de az biztos nem azért lesz mert a TSMC mellett döntöttek. -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #45185024 #36504 üzenetére
Sehogy. A középkat marad középkat, a felhasználók csúsznak lejjebb egy szinttel. A High-End PC-gaming elmegy a luxus irányába, a mainstream játékok meg elfutnak a régi/olcsóbb vasakon is. Aki meg kompetitív tolja, annak amúgy sem a grafika a lényeg, hanem a sebesség és az érzékenység.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
TESCO-Zsömle
félisten
Fordítva látod. Nem az AMD tett alá a GloFo-nak, hanem a GloFo nem volt képes kiszolgálni az AMD-t mióta van. Már az első generációs Llano APU is azért késett vagy fél évet, mert nem volt kapacitás. Fél évig a teljes termelést lekapta az OEM-ek kiszolgálása.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Kristof93
senior tag
A TSMC bleeding edge kapacitasa 10x (?) nagyobb mint a Global Foundries-e. Meg sem fog erzodni az Apple meg Qualcomm mellett az AMD. Aztan majd lesz Samsung is.
-
stratova
veterán
válasz Televan74 #36500 üzenetére
De az egyik a tiéd
Szerintem itt egy jó régi szerver roadmapen szereplő Navi 10, 10x2 és 11-es jelölésről lehet szó (bár ez még mindig csak 2 Navi) felettük még jövőre is csak Vega 20 szerepelt az útitervben. Mondjuk maga a dia eléggé amatőr módon szerkesztett (és meglepne ha jövőre már váltanák a tán összel megjelenő lis Vegát).[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
Hogy legyen ma is valami szaftos a kúltúrált tömegek szórakoztatására.
"A Sony keményen dolgozik az AMD-vel a következő generációs PlayStation 5-en, amelyet a Navi GPU architektúrájára épül , amire az AMD jelentős számú RTG mérnököt feladott (ááá ez nem történt meg ááá ), de az Ubisoft vezérigazgatója, Yves Guillemot szerint a jövő nem hardveré. .. a jövőben sztrímen keresztül fogunk játszani."
Na most értetted meg a mindent... AMD miért nem adott ki semmit 2080ti ellen[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #45185024 #36512 üzenetére
Google vs Samsung &mindenki más
Évekkel ezelőtt, a mobil készülékek piacának felfutása során, mielőtt mindenkinek két okosteleon lett a kezében, a küzdelem lényege az volt a szoftver- és gyáróriások között, hogy kinek fog ez hosszú távon megélhetést biztosítani.
A Samsung tudta, hogy a felfutás során jó számokat produkál, egyre jobbakat, ám a piac telítődésével az az eladások csökkenni fognak, a tervezett elavulás és/vagy a szoftverek hardverigényének növekedésének következtében beáll valamilyen szintre (értsd: eleinte 1-2 évente csere, mert lassú, később 3-4 évente csere aksi miatt)
És a google pedig tudta, hogy amikor a piac telítődik készülékekkel, a play store forgalma akkor lesz a legmagasabb. A samsung, vagy más gyártók épp ezért próbálkoztak azzal, hogy készítsenek egy a google-től minél inkább független szoftveres ökoszisztémát, amelyben a samsung felhasználó a samsung szoftver store-ból vásárol és nem a google-től.Azt nem tudom megmondani, hogy a samsung ebben az ellenállásában sikeres volt-e.
De ugyanilyen küzdelmet látok ebben a streamelt gaming vonatkozásában.Nyilvánvaló, hogy 1-2-3 évente új videokártyák széles közönségnek való értékesítéséből meg lehet élni. (Ez persze már nem a mobil felfutási időszakkal analóg, hanem az érett piac) A fejlesztési költségeket készülékek millióira teríted. Jójó, a piac szűkül, egyre kevesebben vásárolnak, mert jönnek az IGP-k, stb és értelemszerűen ezért drágulnak a GPU-k. De valójában nem a datacenterbe drágán eladott PRO készülékek magas ára teszi gazdaságossá a fejlesztést, hanem a millióknak tömegtermelésben értékesített példányok.
Mindig a végtermékért lehet sokat elkérni, mindig a végterméken van a legnagyobb hozzáadott érték. (Ugyebár nem véletlen, hogy a konzolokon az AMD-nek nincs vastag profitja)
Ha most jön a streamelt gaming, vagyis már nem lesz szükséges erős és drága és csak kevesek által ekészíthető készüléket eladni a játékigények kielégítésére, hanem csak kvázi bárki által olcsón előállítható kliensre és erős hardverre (GPU) pedig volumen vonatkozásában csak töredékére lesz szükség, akkor az eléggé borítékolható a fenti példából kiindulva, hogy ebből az jöhet ki jól, aki a jövedelmező végterméket adja, aki innentől már nem a hardvergyártó, hanem a streaming szolgáltató.Az nvidia jól csinálja: a saját hardvereire építve kiépítette a saját streaming szolgáltatását. Ha ez a streaming gaming tényleg a jövő, és a végfelhasználóhoz értékesített GPU modell hamarosan megszűnik, akkor az nvidia még mindig nyerőben van, mert ugyan majd csak nagy és erős GPU-kat kell gyártania és kevesebbet, de a költségeket az általa kiszolgált végfelhasználókra még ugyanúgy terítheti.
Az AMD viszont egy kicsit saját magát lövi lábon, ha ezt a folyamatot úgy segíti elő a multi-useres hardvereivel, hogy közben nem építi ki azt a szolgáltatási infrastruktúrát, amellyel továbbra is közvetlenül elérheti a végfelhasználókat.
Szerintem nagyobb pénz (profit,marzs) van a Geforce Now + Shield kombóban, amihez az nvidia történetesen a saját hardvereit használja fel, mint abban az üzleti modellben, ami ez alapján az AMD-nél dereng: hogy kis volumenű, nagyteljesítményű multi-useres kártyákat ad el streamelt gaming szolgáltatóknak és olcsó vékonyklienshez való alkatrészeket (APU) a végfelhasználónak, pontosabban végfelhasználói készülékeket gyártóknak, vagy ezt is kínáló streamelt gaming szolgáltatónak.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #36513 üzenetére
Azt nem tudom megmondani, hogy a samsung ebben az ellenállásában sikeres volt-e.
Szerintem meg tudod mondani.
#tarcsad
-
Simid
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #36509 üzenetére
Fordítva? Szerintem én ugyan azt írtam mint te.
-
#45185024
törölt tag
Ú haver nagyon jól néz ki látszik a pocsojában a plafon mi ez "ray tracing" ?
-Nem UATM, unnóabutecsnolodzsi mapping
-De biztos nagyon durva gép kell hozzá !
-Neem elfut a 95 ezres gépeden.
- Na de akkor a program nagyon drága biztos....
-Momentán pont ingyen adják az AMD kártyákhoz.
-De akkor mire költsem az 1300 dolláromat ?
-Költsd a családodra haveeer...[ Szerkesztve ]
-
Envo_
aktív tag
válasz #45185024 #36517 üzenetére
"unnóabutecsnolodzsi"
ezeket a fonetikus írásokat nagyon rosszul csinálod :/ ez mi is lenne? unknowable technology? 10x olvastam el de kifürkészhetetlen, és láttam nagyon sokszor csinálod, de nem vicces ha nem lehet kitalálni intuitíven hogy mi is lenne mögötte a szó
-
Petykemano
veterán
unnóabutecsnolodzsi = unknown Abu technology
Én úgy értettem, hogy ez valamilyen AMD (Abu által imádott Istenség) által támogatott/kitalált nem RTX, vagyis nem RayTracing, vagyis nem Nvidia (=eretnekség) technológiával a Raytracinghez hasonló látványt el lehet érni kevesebb számítással.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #36517 üzenetére
Cube Map Capture Points. Ennek egy régebbi verziója van még a Radeon HD 3800-hoz tervezett Ping-Pong demóban. [link]
A Cube Map nem csak úgy használható, hogy generálsz egy statikus alapot, hanem akár a teljes jelenet lementhető, így valós idejű Cube Mapok vannak mindig generálva. [link] - 3:19-nél látható is, ennek a hatása, a pingponglabdák visszatükrözik az adott jelenet teljes tartalmát. Ennek a megoldásnak az előnye, hogy a mai hardvereken nagyon olcsó, gyakorlatilag maximum 4-5%-nyi sebességcsökkenést okoz, miközben van teljes visszaverődés. A hátránya, hogy geometry shadert használ, tehát a memóriára vonatkozóan van egy nagyobb stream out terhelése. Bár ez leginkább tíz éve volt igazán baj, amikor csak 256 MB volt a VGA-kon.A Star Citizen is egy hasonló trükkre épít. Valós időben generálják a cube mapokat, így a visszatükröződés mindig valós idejű lesz, nem egy előre generált állapot. Bár ők nem az AMD megoldását használják, hanem írtak egy sajátot. Elég sok út vezet ugyanoda, nem kell feltétlenül elővenni a tíz éve kifejlesztett megoldásokat. A Star Citizen megoldása úgy tudom, hogy compute shadert használ, és az előző jelenetről dolgozik, így aszinkron compute-tal az egész mindössze 1-2%-os teljesítményvesztést okoz. Ez viszont lényegesen bonyolultabb, mint amit a Strange Brigade használ. Itt jön ki, hogy a Rebellion nem 100 millió dollárból fejleszt. Persze az Asura teljesítménye már alapból megengedi a némileg lassabb, de hasonló eredményhez vezető megoldást, tehát akkora gondot ez nem okoz.
(#36521) Petykemano: Azért tegyük hozzá, hogy az NVIDIA sosem jelentette ki, hogy az általuk mutatott effekteket nem lehet elérni sokkal olcsóbban, más formában persze.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Alapvetően valós idejű global illuminationhöz való ez a technika. Tehát ahhoz már egy csomó dolgot kiszámolsz eleve. A cube mapokat persze. Innen a reflection már csak egy olyan lépcső, ami csak betehetsz némi sebességvesztéssel, de a GI-hoz számolt dolgok zömét fel tudod használni. A GI nyilván jobban zabálja a sebességet, de ha ehhez még rákapcsolod a reflectiont, akkor onnan már csak kevés tempó veszik oda. A GI nélküli eredményhez képes valóban sokkal többet lassul, de úgy meg eleve nincs értelme alkalmazni. Ugyanez igaz a Star Citizenre is, csak egy már meglévő számítást egészít ki ahhoz, hogy olcsó reflectionhöz jussanak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Törzsúr
senior tag
Sziasztok! Jó estét!
Szerintetek (Abu! az NV Ray Tracingre az AMD-nek milyen megoldása lesz? Vegákon bekapcsolható ez a funkció vagy jelenleg olyan mint a PhysX? Úgy tudom a PhysX-re is kitaláltak valamit annó ATI-ék.
Steam: szedibatta | EA, Battlenet: Szedi90
-
#45185024
törölt tag
válasz Törzsúr #36526 üzenetére
"Az NV ray tracingra" biztos semmit mivel AMD oldalon nem lehetne belerakni tensor magokat mert nem venné meg senki a kártyákat 450 ezerért ehhez "célközönség" kell.
ProRender az most is van nem NV találta fel a ray tracinget
Tükröződéseket lehet beletenni "emulálva" azt és hasonlót létrehozni töredék energia felhasználással. mint fentebb #36517 már bizonyára láttad
November végén dec elején jön az éves win frissítés és vele a nagy AMD driver ott várható/remélhető valami érdekes...mondjuk hogy Dice szerű[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
válasz #45997568 #36530 üzenetére
Üdv
Na most nem tudom, hogy ennek van-e valóság alapja vagy csak szokásos "wccftech pletyi" de ez majd kiderül. A hírben viszont az szerepel hogy a vega 20 ereje elég combos lesz, 20.9 teraflops. Utánaszámolva ez úgy jöhetne ki, hogy 64 cu helyett 96 cu van a motorháztető alatt, mondez 1700 mhz közelében ami elég velős lenne. Mondjuk ez megmagyarázná, hogy 486 miliméterről miért csak 335 körülire csökkent a lapka (legalábbis anandtech ennyit saccolt) annak ellenére hogy a tsmc 7nm-e több mint duplájára emeli a sűrűséget. Nyilván van benne 4 gmi link de az nem ehet ennyit. Így ez nem biztos, hogy hamvában holt feltételezés. A cikk másik lényegi része hogy még idén kijön radeon képében. Na mondjuk ez irányban vannak kétségeim de nem biztos hogy hülyeség. Mivel nvidia is elszállt az rtx áraival ez simán jöhetne mondjuk 1000 dolláros áron, szerintem ott már nem lenne veszteséges. A nyereséget meg majd a 8000-10000 dolláros MI gyorsítónak eladott példányok fogják hozni. Ha a 96 cu mellé érkezne 96 rop is még jó is lehetne.
[ Szerkesztve ]
-
#45997568
törölt tag
Sejtettem en hogy munkagep lesz ez is. Akkor marad a Vega amig nem jon valami okossag nekunk is
-
Raggie
őstag
válasz szmörlock007 #36532 üzenetére
Azt se felejtsük el azért, hogy az AMD kártyáknak ugyan akkora gémer teljesítményhez magasabb TFlops kell, mint az nVidia kártyáknak. Legalábbis eddig következetesen így volt. Pl.:
Vega64 : 13 TFlops
GTX1080 : 9 TFlops
Játékokban mégis fej-fej mellett vannak.Tehát ha ezek az igen kedvező előrejelzések be is jönnek, akkor a "csak" 25%-al több TFlops hasonló arányok mellett, mint a Vega64/1080 még rosszabb eredményekhez is vezethet.
Kívánom, hogy ne így legyen!szerk:
Egy reményem van: hátha a RayTracing kicsit jobban ki tudja használni a Radeonokban régóta benne levő általános számításokhoz való eddig szinte feleslegesen szunnyadozó részegységeket. Ha ez bejön, akkor viszont eléggé jól odavágnának az nVidia kártyáknak, mert azoknak most pont a RT támogatás a nagy ütőkártyájuk. Ha ezt sokkal jobban tudnák a már több generációval ezelőtti Radeonok is, akkor az szép gyomros volna![ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
#45185024
törölt tag
válasz szmörlock007 #36532 üzenetére
Jók ezek a kommentek A Mi vs-ünk miért nem ilyen vicces ?
Amikor igazán lusta vagy akkor más emberek kommentjeivel is lehet válaszolni valakinek, most ezt fogom tenni
szmörlock007: ha el tudja adni 4000-ért akkor el akarja adni 1000-ért? Esetleg 1500-ért FEnek.
chapstickbomber:
"The much simpler explanation is that Vega 20 is 96 compute units with only a modest increase in average clockspeed. Double precision (and maybe int8 and int4 packed math) in the CUs would use up a bit of the space gained by the node shrink, but more CUs is the only way that AMD could really have made a node with over twice the density take up the rest of the 320+mm2 estimated from the package photos. Especially considering that the wider a GPU, the less of the proportion of the die area dedicated to I/O and other overhead, so a 50% increase doesn't mean 50% wider than a pure V64 shrink would be."Raggie: NV sem jó ray tracingre nem akarlak elszomorítani megint a városi legendákat oszlassuk ez egy hibrid raytracing a valódi nagyon messze van még innen...
hishnash:
"real raytracing not the fake low bit depth stuff but the full-fat stuff you would use for films cant use the RT compute capacity of turning since the colour depth is so shit on that. The RT pipelines are just for high-speed low-quality small sample depth."Mennyire jó érzés hogy mások okosakat írnak
[ Szerkesztve ]
-
csenor
senior tag
Sziasztok.
Jelenleg egy RX 460-at használok amit le szeretnék cserélni egy RX 480-ra.
De sajnos a tápomon csak 6 pin-es csati van.
Ha veszek egy 6 pin 8 pin átalakítót akkor kapni fog a kártyám elég wattot? -
csenor
senior tag
De lehet inkább egy RX 570 lesz, de ez watt szempontjából mindegy.
-
Raggie
őstag
válasz namaste #36539 üzenetére
Ezt írtam én is, hogy remélem a raytracing számításokra pl ki lehetne használni ezeket a szunnyadó kapacitásokat.
Nyilván nem kell, csak hát amikor megnézi az egyszeri júzer a kártyák összehasonlítását mégis azt látja, hogy Vega64-nál 13TFlops, 1080-nál 9 TFlops és játékban mégis ugyanannyi efpées.Clint Eastwood FTW
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Redmi Note 11 Pro 5G - a bajnokesélyes nem készült fel
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mr Dini: Ha szeretnéd rootolni az LG Smart TV-d, tedd meg most!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen