Új hozzászólás Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz Atomgeszi #11750 üzenetére
Hát, ha FeRRaR1 leírásából indulunk ki, akkor ez az XC 90 egy visszalépés.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Atomgeszi
veterán
válasz belaazallat #11751 üzenetére
Nekem az előadásmód nem tetszett. 3 hónapnyi "tesztelés" után azt mondja, hogy szerinte nincs benne android auto.
Meg, hogy nem villanyos az ülés. Mondja, hogy 18 millió mínusz 5Ft- az autó ára, utána meg mondja, hogy 20 millás autóba nem fér bele a tolatókamera.
Nincs meg az összehasonlítás, hogy más mit ad ennyiért, vagy nincs kiemelve az, hogy ebben a tesztelt példányban nem volt tolatókamera, se elektromos ülés, viszont x Ft-ért kérhető extra.
Esetleg összehasonlítás a magasztos BMW-vel, hogy ő mennyi pénzért milyen extrákat ad..
stb.stb. -
FeRRaR1
őstag
Mind a kettő igaz, ez a teszt egy nem teszt volt, nem igazán tetszett a hozzáállásuk. Pista zsigerből utálja évek óta nyíltan. Neki nem tetszik de attól még mint újságíró függetlenül kéne nyilatkoznia, érvelnie, összehasonlítania.
Ugyan akkor tartom azt is hogy vissza lépés. A V90 amiről nemrég tettem fel ide képeket sokkal de sokkal jobb autó mint az XC90 (új). Az új XC90 túl olcsó, túl műanyag, egyszerűen egy kisujj érintésével benyomódik rajta a legtöbb külső panel mint valami 10 éves Renault Thalián. A kardánboksz mozog, vékony, nyekereg, a bőr minősége is igen csak megkérdőjelezhető. Kicsit túltolták az olcsósítást és a vakulj paraszt dolgokat a valódi értékek helyett. Ennél a V90 nagyságrendekkel jobb, komolyabb, minőségibb érzetet kelt. Egy jobb, többhengeres motorral már lehet elcsábultam volna, de V8 Volvo után úgy érzem már nincs hova tovább nekem márkán belül.
Ezért elindultam a magam útján vele. Cseréltem ugye a kormányt, leszedtem a feliratokat, előre megvan a ráncfelvarott hűtőrács meg hátulra a széthúzott 2009 utáni embléma, csak ezek mennek vissza. Leugrik a rendszám keret, és itt az új letisztultabb rendszám. Fent az új felni, ami egy centit emelt az autón ezért már itt pihen a garázsba a gyári gátlókhoz való Eibach pro rugó szett. Az -3 cm a felni +1 így a végén egy egészséges -2 cm lesz.
Most tettem rendbe a fékeket, szétszedés alapos tisztítás, festés, új nagy teljesítményű betétek. Közbe szervizelem a haldexet, új pumpa, filter, nyomás szenzor, folyadék.
Héten jön a váltó, szöghajtás, hátsó difi folyadék. Mindet megcsinálom magamnak, vettem VIDA olvasót is. Ugye tavaly felkerült a rozsdamentes egyedi kipu.
Tényleg úgy gondolom hogy velem marad határozatlan ideig.
Ami egyedül el tudna csábítani az a 2011/12-es E63 AMG. Az utolsó 6,2L V8 szívó trapéz lámpás E osztály, de abból is ritka mint a fehér holló ami annyira felszerelt mint az én S80-am.
Szóval inkább elindultam az úton hogy költök rá, legyen különleges, egyedi, hozzám szabva még is full gyári, ne lógjon ki a lóláb sehol.
[ Szerkesztve ]
-
Peti78
őstag
EGyetértek FeRRaR1 fórumtárssal.
Nem tudok mit kezdeni a műanyagcunamival, sem a négy hengerrel. Tudom, hogy erre halad a világ, de akkor sem. A tolatókamera hiánya szerintem is elképesztő. Karácsonykor Izlandon voltunk, egy külcsönzött pici kia ceed-ben is volt. Szerintem egy Volvo-ban legyen alapfelszereltség. De nemcsak VOlvo-ban. MIndenben, amelyik éppen igyekszik magát felfelé pozicionálni.
A 2001-es Volvomban is elektromos ülés van mindkét oldalon. Nyilván extra volt, de manapság ne legyen már az.
Amerikában egy 2019-es Chevi Silverado-t béreltünk, abban is volt.Értem én, hogy kína, meg olcsóság, de nem kellene lemenni arra a szintre, hogy pl a Suzuki Baleno-ba extraként sem lehet tempomat-ot kérni. Számomra ez pont az a szint.
Sajnálom, engem sem nyert meg az XC90.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
belaazallat
addikt
válasz Atomgeszi #11752 üzenetére
Értem, én nem néztem végig.
Nem vagyok elvakult Volvo fan és nem vagyok elvakult speedzone rajongó sem.
Az árról:
A gépjármű alap ára: 18 325 000 Ft
Kedvezmény: 3 970 000 Ft (ez a nagycsaládos kedvezmény, de ahhoz kell 3 gyerek)
Kedvezményes vételár: 14 490 000 FtVinyus használta, nem tesztelte. Nem vette a fáradtságot, hogy utána nézzen dolgoknak. Tudni kell helyén kezelni a dolgot.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
Mr X
veterán
válasz #03969024 #11756 üzenetére
Nekem például jól jön, rövid a lábam és szeretek magasan ülni, de így kiszálláskor mindig beleakadok a kormányba. Ezért az első memorizált helyen a vezetési beállításom van, a másodikkal pedig hátrébb megy az ülés, hogy kényelmesebb legyen kiszállni. Persze memóriás ülés nélkül is megvoltam eddig, de így azért kényelmesebb.
-
lorcsi
veterán
válasz Atomgeszi #11750 üzenetére
ráadásul az előzmény..
amikor leadta a X5-öt...már lehetett érezni hogy 99% le fogják húzi a volvot
szerintem egyáltalán nem korrekt, amit összehoztak teszt gyanánt
Bruder pl. tuti nem ezt mondta volna ha ő teszteli+1
máskor felkészülnek számokból is..igen, teljesen igazad van[ Szerkesztve ]
-
Peti78
őstag
válasz #05304832 #11760 üzenetére
Nem, egyáltalán nem lesz rossz. De nekem ez olcsójánosság. Egyszerűen mást várok egy olyan márkától, amelyik egyre feljebb szeretné pozicionálni magát. Nyilván sok minden attól is függ, hogy milyen felszereltségű autót kap "tesztre", használatra az újságíró. Biztos vagyok benne, hogy lehet faberakással is kérni. Kapja meg mindháromból a legolcsóbb, fapados verziót ha az ár is kérdés. Ha nem, akkor nézzük meg, hogy mi a max amit ki lehet ezekből hozni.
Nekem az is fontos, hogy érzem magam benne. Mennyire tudok azonosulni az autómmal.
Számomra ez nem csak egy eszköz az S60 körbeölel. Ültem ebben az új XC90 ben is szalonban. Nem éreztem, hogy kellene. Persze a műszaki fejlesztések tetszenek, de ridegnek találtam. Nekem a faberakás és a bőr a fetishem.Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
Peti78
őstag
válasz #05304832 #11762 üzenetére
Nagyon szemezek a V8-as S0-nal. Azoknak általában ízléses a belterük. Ilyen autót nem az vett anno akinek szimplán volt pénze. Annak stílusa is volt. Érdekes egyébként, hogy az usa-ban 7-10 ezer dolllárért lehet hozzájutni ezekhez, csak ugye 1 misi amíg hazahozatom.
Itthon nagyon lefingottak vannak, ha éppen van eladó. Külföldről behozni meg most nagyon nem érdemes, mert olyan jó a forint. Lengyelországban volt most egy 4 misiért 100.000 km alatt, vezetett szervizkönyv, gyári fényezés, tip top állapotban.[ Szerkesztve ]
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
FeRRaR1
őstag
válasz #05304832 #11765 üzenetére
Nekem nagyon tetszett a Bentley Continental GT, használtan alig kellett volna ráfizetnem a Volvóra pár éve. Kívül is belül is tetszik, különleges, egyedi, szép, olyan minőségi amiről a 3 német prémium csak álmodhat...
Aztán beszélgettem egy tulajjal, akinek 2 év alatt 3x kellett motort kiszednie apró hibák mint pl. vákuum csövek cserélése miatt.
És az még akkor semmi amit néztem az 10 év körüli volt, és kb ebben a korban szokták megadni magukat a légrugók. Az olyan 10.000 lett volna tokkal vonóval, egy 16.000 fontos autón.
Fórumokon utána olvasva meg sok tulaj videót, értékelést megnézve elengedtem. Nem, nem megvenni nehéz. De ha 2 éven belül ré kell költened a vételárát még egyszer... Majd utána a következő két évben még egyszer jó eséllyel... Ennyi banánom nincs így nem kell ez a majom se.
Még az S80 V8-ban most volt egy gyertya csere 13 évesen, meg az olajat, szűrőt kapja baja SOHA nem volt.
Szép a Bentley, de ez olyan mint a BMW M6 V10, az egyik legjobb motor amit soha ne akarj birtokolni, ez meg az egyik legkívánatosabb, különlegesebb, minőségibb autó amit soha ne akarj megvenni, mert elérhető áron van, de az ebben a kategóriában édes kevés.
-
FeRRaR1
őstag
válasz #05304832 #11768 üzenetére
Az XC90 V8 Executivomat egy Zoe-ra, azt pedig egy Lexus-ra cseréltem. Kis városit akartam, de majdnem RX450h lett belőle mert csábított. Aztán mondom az sehogy se kis városi, így vettem egy csúcs CT-t SE-L Premier, Full memóriás, Mark Levinson hifi ami annyira jól szól hogy veri a Volvo Dynaudiot, full led lámpák stb... Napi városi használatra meg havonta egyszer egy hosszabb belföldi útra maga a tökéletesség.
Teljesen egyet értek. A Lexus annyira jó és kényelmes, megbízható... De a forma világukat nem tudja bevenni a gyomrom az elmúlt években...
Lehet hogy még egy csúcs RX450-et veszek egyszer ha nőnek a gyerekek, de egyenlőre tökéletesen elvagyunk a CT-vel, hosszabb meg élmény utakra S80 V8, nagyobb pakolásra meg itt a céges furgon úgy hogy le vagyunk fedve.
Hozzá teszem a saját 7 illetve a családban lévő 30 Volvóból kettő hiányzik néha. A V70 T5 és az XC90 V8, azok őszinte, gyors, megbízható kényelmes élvezetes gépek. A bakancslistán már csak a V70 R maradt, de valószínűleg soha nem fogok venni. Az S80 V8 meg a valaha volt legjobb Volvo amim volt, vagy akár csak amiben ültem. Gyönyörű, időt álló, tökéletes szín ami passzol hozzá. Februárba a szerelő aki dolgozott rajta márkaszervizbe, kijött mikor vettem fel a kocsit, odajön és kezet fogott velem: Figyelj ez egy nagyon nagyon jó kocsi. Soha ne add el. Mondtam neki nem fogom. Tavaly meg menedzser jött ki hogy adjam el neki.
NO.[ Szerkesztve ]
-
garambe
tag
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy nagyjából milyen összeg körül mozog a motortartó bakok cseréje szervizben? S80 2.4 2007 automata
-
rayoliviero
veterán
Az ékszíjat vagy hosszbordás szíjat milyen időközönként kell cserélni Volvo v60-nál? 2013-as évjárat, 1984 ccm, D5204T3.
A vezérnűszíjat 120 000 km-enként. De az ékszíjról vagy hosszbordás szíjról nem találok infót. -
molnarpeter
nagyúr
válasz rayoliviero #11772 üzenetére
60k/10 év
-
rayoliviero
veterán
válasz molnarpeter #11773 üzenetére
Köszi szépen.
-
rayoliviero
veterán
válasz molnarpeter #11773 üzenetére
A Volvo még 90 000 km-t mondott generátor szíjra és azt, hogy kettőt is cserélni kell benne, vezérműszíjra pedig 180 000 km-t. A neten meg 120-at írtak vezérműszíjra.
-
veterán
válasz rayoliviero #11775 üzenetére
Ennek az oldalnak általában hiszek; a 2.4-esre 90/180 ezret ír, viszont a 2.0-ra 60/120 ezret. Nem logikus, ha ugyanaz a 2 motor, csak a löket különbözik.
-
rayoliviero
veterán
válasz rayoliviero #11777 üzenetére
[link] Itt például 180 000 km-t ír a vezérműszíjra. A hosszbordást azt nem írja.
[ Szerkesztve ]
-
tibor.sz
tag
válasz rayoliviero #11778 üzenetére
Ez a vezérmű- és egyéb szíjkérdés engem is érdekelne. Tudom, hogy volt már róla szó többször is, de talán összefoglalóan még nem.
Az én autóm egy 2010. decemberi gyártású, de 2011. szeptemberi forgalomba helyezésű (szalonautó volt) V60 D5 AWD Geartronic. Ez még a 205 lóerős verzió. Jelenleg 137.500 km van benne (valósan).
Akkor ebben van ugye egy vezérműszíj (keresztbordás szíj), egy hosszbordás szíj (ami a generátort hajtja?) és még egy szíj, ami a klímakompresszort hajtja?
Itt [link] azt találtam, hogy a vezérműszíj cseréje 150.000 km vagy 10 év. A többi ékszíj cseréjére nem találtam infót. Nálam árnyalja a képet, hogy 2016. júliusban, 91.500 km-nél a márkaszerviz egy visszahívás keretében cserélte valamelyik ékszíjat és feszítőt (S29461 kóddal), szerintem ez a hosszbordás szíj lehetett.
Az autót a jelenlegi helyzetben gyakorlatilag alig használom, ha el kell ugrani boltba, azt a másik (kis benzines) autóval tesszük, tehát a futásteljesítmény nem nagyon fog nőni egy darabig.
Szóval:
- a vezérműszíj cseréjére a 10 évet honnan számoljam, a gyártástól vagy a használat kezdetétől (forgalomba helyezés)?
- a vezérműszíjra a 150.000 km jó információ? A gépkönyvben erre nem találtam semmit.
- a hosszbordás szíjat és a harmadik szíjat mikor kell / ajánlott cserélni? Egyáltalán jól tudom-e, hogy ezek a szíjak vannak az autóban?
- ha az egyes szíjak cseréjének ideje nem esik egybe, akkor érdemes-e együtt cserélni valamennyi szíjat (ha már egyszer hozzányúlnak az autóhoz)?Bocs, ha valami hülyeséget kérdeztem
-
aneda
aktív tag
válasz tibor.sz #11780 üzenetére
Érdemes egybe cserélni, mivel egy helyen vannak ill. vezérléscseréhez le kell bontani a külső szíjhajtást. A külső szíjhajtást érdemes 60k km-nél cserélni, nagy bajt tud okozni ha felcsavarja a főtengely. Ezért is volt visszhívás rá.
Neked a 10év is csak jövőre jön el addig meg csak mész annyit hogy a vezérlés cserés legyen.
A 10 év azoknak szól akik rövidet mennek, így nem jön el a kilométerben megadott intervallum, de mivel te nem mész rövidet, szerintem nem kell aggódj.Nyilván ha égeti a zsebed a pénz, nyugodtan cseréltess már most, baj nem lesz belőle, a pénznek meg fog örülni a szerviz.
[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
atee_13
őstag
Üdv!
Érdeklődés céljából kérdeznék.
Gyerekkorom nagy kedvence volt a SAAB. Tegnap láttam a műhyelypornos részt és felcsillant a nosztalgia
Kívülről a frissítés előtti a szimpatikusabb belülről az újabb csak, hogy ne legyen egyszerű. 2002 es a konstrukció így azért eléggé elgondolkodtató döntés lenne most belevágni, ha kicsit használja az ember akkor könnyen beleszaladhat, hogy egy 25-30 éves modelltípusa van. Ehhez képest viszont azért nem mondanám diszokontárasoknak.
Az én felhasználásom a benzines változatot igényelné viszont a róla olvasott infók vegyesek. Van aki teljesen elégedett van aki a pokolba kívánja. Nem nagyon értek a szerelgetéséhez és kisvárosban is lakom így az is szempont lenne, hogy szerviz szempontjából mennyire lenne ez macera. A tc on volt egy rész ahol a szerelő gyerek említi, hogy gyári műszer kellene, hogy minden hibakódtípust ki tudjon olvasni. Ez is elgondolkodtató, mert azért nem akarom 100-200 km re vinni szervizeltetni.
Aztán gondoltam ránézek a másik svéd márkára is.
Itt a 2004 utáni S40 est néztem ami szóba jöhetne. Az ajánlott motor többnyire a sajátfejlesztéses 2,4 es ami viszont nekem tuti sok. A többi benzines nem tudom mennyire macerás. Ahogy nézem árban a kb 10 éves nem a világ összes km es autója az kb 2M körül mozog ami egy kb 15 modeltípusért nem csekély.
És ahogy nézegettem a hahut a választék se túl bő. Nem égető a vásárlás egyenlőre csak felmérném, hogy van e értelme ezen a vonalon gondolkodni, ha igen merre kellene menni tovább. Hol lehetne jó vételekre bukkanni és hasonlók. Így a fentebb említettekre bármi infót, iránymutatást, tanácsot örömmel fogadnék -
rayoliviero
veterán
Megkérdeztem a Volvo Galériát, azt válaszolták:
"A Generátort meghajtó szíj csereperiódusa 90000 km.
Az AC kompresszort meghajtó szíjnak a vezérműszíjjal együtt 180000 km."Nálam 153 000-nél volt cserélve a vezérműszíj készlet (VKMA0620) és ékszíj (31325042 cikkszámú). Viszont ékszíjból csak egy szerepel a szervizkimutatáson. A generátor szíj az biztos, hogy ki lett cserélve, mert látja a szerelőm, hogy jó állapotú, szerinte cserét nem igényel.
Akkor ez az AC kompresszort hajtó szíj belül van, amit nem lehet látni, ha belenézünk a motortérbe? Az AC kompresszor szíjszakadás is ugyanolyan komoly károkat okoz, mint a generátor szíj szakadása?A kocsimban most van 216000, elvileg még nem kellene cserélni benne ékszíjakat sem, ha a Volvo Galéria válaszát veszem figyelembe és ha kicserélték 153 000-nél mindkét ékszíjat, mert ugye a szervizkimutatáson csak egy ékszíj van.
-
FeRRaR1
őstag
válasz rayoliviero #11785 üzenetére
Mindegyik nagy kockázat a szíjas motoroknál, mert akármelyik szakadót elkaphatja a vezérlés. Amennyiben nagyon szerencsétlenül jön ki motorcsere. Fater mostani C30 D5-je is motorcserés volt 3 évesen garanciában, mert elkapta a vezérlés a szakadó generátor szíjat... Nem 100% hogy pont úgy szakad, de nagy rá az esély, én nem játszanék vele.
-
rayoliviero
veterán
válasz molnarpeter #11788 üzenetére
Ezeket az ékszíjat kb hány óra alatt tudja kicserelni egy autószerelő? Nekem meg menni kell dolgozni vidékre az autóval.
-
válasz rayoliviero #11789 üzenetére
A generator szij 5-30 perc attol függ milyen helyen van. A vezerles 1.5-2 ora korul standard.
-
FeRRaR1
őstag
válasz rayoliviero #11792 üzenetére
Nálam, meg a legtöbb autónál egy szíjon fut a generátor + klíma.
-
FeRRaR1
őstag
válasz rayoliviero #11795 üzenetére
Még márkán belül is van olyan ami jobbnak mondott, meg olyan ami rosszabbnak mondott gyárban készül. Annak idején mikor szíjas kocsim volt Continentalt vettem bele.
-
válasz rayoliviero #11795 üzenetére
Continental / Dayco
-
-
tibor.sz
tag
válasz molnarpeter #11788 üzenetére
A visszahívás nálam sem azért volt, mert a hosszbordás szíj nem bírta a 90 ezres csereperiódust, hanem állítólag az ékszíjfeszítő rendszeren változtattak valamit. Hidraulikusról mechanikusra vagy fordítva vagy valami hasonló (nem jegyeztem meg, tehát lehet, hogy valami orbitális hülyeséget írtam, de az biztos, hogy a feszítőn változtattak valamit és ezért cserélték ki a szíjat is).
rayoliviero : ezen a fórumon korábban az INA szíjakat / készleteket ajánlották.
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...