Új hozzászólás Aktív témák
-
juvegamer
tag
Sziasztok!
Nem tudtok egy oldalt ahonnét Lancia Delta (2009-es) használati utasítást magyar nyelven le lehet tölteni? Vagy ha valakinek megvan pdf-ben és elküldené azt megköszönném. -
FerNandor
őstag
Sziasztok!
Egy Fiat Croma 1.9 16V 150LE multijet 2008-as autót mennyire jó dolog megvenni még manapság?
Jelenleg egy azonos évjáratú kombi Megane-om van. Volt régen egy fiat puntonk, pároméknak meg van egy 1.4-es Ideájuk.
Elvileg elég jól karbantartott, sok minden cserélve, jó állapotúnak tűnik, helyben van.
Ahogy néztem elég jól is fogyaszt ez a motor, de olasz dízelem sosem volt. dCi van kb 9 éve.
Mennyire problémás konstrukció, motor stb? Most próbálok még olvasgatni a témában, de hátha van tapaszalat.[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz molnarpeter #11205 üzenetére
Köszi. Fogalmam nincs, mi az Az csere, vagy ki kell iktatni?
Annyit talán sikerült közben megtudnom, hogy faceliftet érdemesebb venni és az automata váltó annyira nem jó. De a 150 lovasnak is alulméretezett állítólag a váltója, amit találtam, az amúgy manuális.Van valami amire ezeknél figyelni kell? Amire érzékeny, kényes stb?
A croma se tűnik rossz konstrukciónak. Signum alapra épült, ha ezt is jól láttam, meg valami Saab emlék-kooprodukció vagy mi, azért is ott, középen van állítólag a indítókulcs helye.Futóműve mennyire kényes/kényelmes/drága rendberakni? (vidéki városban lenne elsődlegesen használva, mármint helyileg, nem városi használatra kell)
Ez a motor akkor nem kényes? EGR, DPF?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
gipsztigris
addikt
válasz FerNandor #11206 üzenetére
EGR-re, DPF-re mindegyik kényes. A kokszosodás forrása az EGR szelep. Egyszer rendbe kell tenni, ki kell takarítani a szívócsövet, a már említett örvénylapátokat le kell blindelni, és az EGR-t "örök életűre" kell átalakítani.
Épp most csináltunk egy ilyen motoron az említett munkákat. Hihetetlenül le tud kokszososdni. Persze, ettől még egy remek dízel motor az 1.9 16V, csak vannak dolgok amiket el kell végezni rajta, hogy problémamentessé váljon. Így néz ki egy eldugult szívócső.
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
Integrale
veterán
válasz FerNandor #11206 üzenetére
Vectra GTS/szedán alapú a Croma, azoknak a tengelytávjával, Signum és a Vectra kombi +10 cm, de igen, ez a platform.
FL elotti modellek bizonyos szempontbol igenyesebbek, FL utániak összességében szebbek (szerintem).Nekem 2009-es a Croma, hanyatt nem estem tôle, igazából ha újra vennék autót ismét Lybra lenne, az sok területen messze jobb autó, mint ez az Opel cucc.
Elôször is, ez egy nagy tank, külsô méretei nagyok, ehhez képest belül rengeteg a kihagyott ziccer, szerintem rosszul vannak kihasználva a lehetôségek (de ennek a GM az oka), Csomagtartó nagy, ülést ledöntve ha nem csodapadlós az autó, akkor lesz egy nagy padka, háttámla az ülôlapra dôl, balfasz megoldás, rengeteg helyet elvesz. Signum es Vectra kombi nem ilyen pl, ott a háttámla leengedi kicsit az ülôlapot is, nem beszélve a háttámla döntögetésérôl és a hátsó pad tologathatóságáról.
Futómûvét tartom a legrosszabbnak, feleslegesen kemény, hullámokon remek, de amint hegyesebb szögû az egyenetlenség kemény, zötyögôs nem ilyen autóhoz való, Saab 93 ugyanez, szoval ez a remek GM alap ezt tudja. Fék lehetne határozottabb, de ez az én fàjásom, jobban szeretem a hirtelen harapós féket, de beszédes az azonos tömegû Lybrához képest a +2 m fékút.
Zajszigetelés jó, szélzaj szintén, de a kerekek felôl lehetne sokkal jobb is.
Belül elférni kényelmesen bárkinek. 5 átlagos felnôtt is simánq
"Bad reklám is reklám too"
-
Integrale
veterán
válasz Integrale #11208 üzenetére
Belül elférni kényelmesen bárkinek. 5 átlagos felnôtt is simán. Belső anyagok nem vészesek, inkább jók, mint nem. Kapcsolókról a gumírozott bevonat lekopik, sérülékeny.
Klíma és a fűtés hatékony, gyorsan meleg van benne, de a szellőzőrendszer elemei pattannak a hőtágulás miatt egyet-egyet amikor hidegben maxon fűtesz, vagy melegben hűtesz.
Rozsdavédelem jó a kasznin, futóműelemeken bölcsőn, csavarfejeken azért elég hamar meglátszik a sós lé hatása.
Könnyen extrázható, legtöbb csatlakozó benne van, sötétedős tükrök, navi, ülésfűtés, tükörbehajtás adott.
Szerintem extrák terén a kor szinvonalát hozza, de alap felszereltségben alulmúlja. Egy Stilo évekkel korábban sokkal felszereltebb tudott lenni (távolságtartó tempomat, kulcsnélküli nyitás és indítás, 7"-os navigáció, színes konfigurálható képernyő az óracsoportban, tologatható hátsó üléssor stb. stb.)Külső és belső kilincsek szeretnek eltörni, manuális dízelek M32-es GM váltóval vannak szerelve, vagy már felújították, vagy még nem. Féltengelyekkel is adódhat gond.
Kipufogórendszer elég jól bírja, dízelek esetében Vectráé egy az egyben jó alá, benzinesé egy korcs, hátsó dob a 2.2-es Vectráé középső dob a hátsóval összekötő csővel az 1.8-é, de a csőcsatlakozás a nagyobbé, szóval vagy egy az egyben cseréled és jó, vagy veheted olaszországból a gyárit.
Minden futómű, fék alkatrész Vectra/Signum/BLS/93, ülések váza, hűtés és fűtés rendszer szintén, kaszni és belső elemek Fiat, bontás egész jól áll, de színazonoshoz kicsi az esély.
FL után első lámpák Bravo 2-ből jók (színben lesz eltérés, vagy a lámpa háttere vagy az index búrája tér el, évjárattól függően).
Automataváltó klasszik Aisin, nem kell félni tőle.Ebben az autóban sokkal több lehetőség lett volna anno. Ez Lancia márkanévvel jött volna ki, igényesebb belsővel, de megegyező formákkal, tologatható és különálló hátsó ülésekkel, asztalkákkal stb stb.
DE! A GM akkoriban hozta be Europába a Cadillacet a BLS modellel, ami Prémium irányba lett eltolva, ott volt a Signum, ami szintén, így ez a modell végül kicsit butítva, a platformtársakat nem veszélyeztető módon lett kiadva "kommersz" márkanévvel.
Így nagyon sok dolog érthető.Mint autó, utazóautó jó, ajánlható, ha kicsit nagyobbak az igényeid, vagy igényesebb autóból ülsz át, akkor nem.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
berek21
senior tag
válasz gipsztigris #11207 üzenetére
1.6 Mjet is örvénylapátos ha jól tudom. Tavasszal nekiugrok én is egy kis pucolásnak. Csak ne lenne olyan rossz helyen!
LG Velvet eladó!
-
gipsztigris
addikt
válasz berek21 #11210 üzenetére
Amit én csináltam, (120 Le) ott fix állásszögű örvénylapát volt a szívócsőben. Egy fogóval ki tudod húzni és már kész is! Az 1.9/2.0-hez képest egy álom leszedni a szívósort az 1.6-ról. :)
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
FerNandor
őstag
válasz Integrale #11209 üzenetére
Hu, nagyn köszi a részletes tájékoztatást.
Renault Megane II Grandtour 1.5dCI 106LE a jelenlegi autó, ha esetleg ehhez tudod hasonlítani.
Csak egy kérdés merült most fel bennem a sok infó között.
A Croma hátsó ülések lehajtásakor nem lehet/kell kivenni az ülőlapokat, hogy a csomagtartóval egy szintben legyen az így kialakult felület? Mert, ha jól értem, akkor ott így ilyenkor van egy szintkülönbség. Mi az a csodapadló?
A jobb első ülés vízszintbe hajtható vagy, ha valami hosszút kell vinni, akkor ki kell szerelni?#11207 gipsztigris Köszönöm. Ez valóban durva. Sokat városoztak vele vajon, azért ez a nagy lerakódás vagy az említett örvénylapát leginkább az okozója?
[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Integrale
veterán
válasz FerNandor #11212 üzenetére
Van olyan, aminek dönthető az anyósülése. A "csodapadlós" az emelhető, süllyeszthető padló. Igazából az ahhoz kell, hogy szintben legyen a ledöntött háttámlával. Megane II-vel sokat mentem, annál összességében (főleg ennyi idősen) jobb a belseje, de az is egy kimagasló autó volt akkoriban. Futóműve sosem tetszett a Magenanak, csatolt lengőkar nekem többnyire nem jön be az akkori felhozatalból.
Annál tágasabb, komolyabb autó. Amit kihagytam, hogy magasan ülsz, az elég jó dolog, olyan magas, mint egy Nissan Qashqai, kívülről is, és belül is hasonló az üléspozició, váltó is jó helyen van. Kilátás is remek, nagyok az üvegfelületek, szellős az egész.
"Bad reklám is reklám too"
-
FerNandor
őstag
válasz Integrale #11215 üzenetére
Köszönöm a sok segítséget!
[link] ezt néztem amúgy. Pont helyben is van. Csütörtökön térünk vissza rá, ha nem viszi addig el a jelenlegi érdeklődő.Egyébként, még az EGR off ok, mert én is megléptem tavaly a Renault-val, de a DPF kiiktatás nem okoz amúgy műszakin gondot? Vagy anélkül is megvannak a hivatalos határértékek?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz alázógyík #11217 üzenetére
A helyesíráson én már azóta nem tudok fennakadni, amióta rendszeresen olyanokat olvasok a facebookon, hogy "hadjál, hidjél, muszály" stb
A sok minden cserére nem tudok mit mondani, nekem 7 éve van meg a Megane, 140 ezer km-t mentem vele eddig és hát elég sok mindent kellett cserélni kormánymű, fékszervo+munkahenger, fújó oldali - azt hiszem - turbócső, fékek, lengéscsillapító elől, kerékcsapágy. Mondjuk a hátsó fékek nem rég lettek lecserélve, azzal vettem még, az első fékekbe kb 80-90 ezer km-t raktam. Tavaly volt kuplung + kéttömegű, még az is gyári volt benne 320 ezer km körül. De én ezekre úgy gondolok, hogy simán kopóalkatrészek és anyagfáradás vagy nem tudom. Ez a dCi motor kényes az olajcserére, amikor megvettük, akkor volt hajtókarcsapágy csere + olajszívattyú csere, Azóta minden ok. Olajat magamnak cserélem 10 ezer km körül.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
-
slett27
addikt
Létezhet az hogy nincs ár/teljesítményben jobb autó a Fiat Bravo 2 1.4 T-Jet-nél ?
Végignézegettem VAG, OPEL, stb... benzineseket igazából egy paramétert néztem a nyomatékot (2002 - 2008-ig). Nem találtam jobbat nagyon, vagy nem voltam eléggé körültekintő. Akárhogy trükközik azt a szívó benzinest (pl változó szelepvezérlés), nem akar senkinek nagyon 150Nm-170Nm fölé menni. 2.0 Toyota Avensis sol is "csak" 196Nm. Azért a Bravo a 206Nm-el nem szégyenkezhet.Létezhet az hogy ennek a FIAT-nak egy sima kétezres szívó felel meg dinamikában, teljesítményben ? Vagy kihagytam a váltó áttételezéseket és nem ilyen egyszerű ?
[ Szerkesztve ]
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
-
slett27
addikt
válasz Integrale #11221 üzenetére
"főleg ha előtted javították már a hibákat". Itt a típushibákra gondolsz kb ?
hobizoli : 1.4 kibírja azt hosszú távon ?
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
hobizoli
nagyúr
válasz slett27 #11224 üzenetére
280Nm-t? az 500 Abarth SS Asetto Corse gyarilag 200lo es 300Nm
es meg az sem a vege ezeknek, mert azt is lehet feljebb irni 230-ra siman megirjak, amikor kb 350Nm van mar hozza
nyilvan mas a csiga hozza, de az a sima SS-ben is mas mardigok meg a hollandok nagyon huzzak ezeket
280 loig a motor bontatalan, onnantol kell a kovidugo bele, ami 150k a Wössner magyar hivatalos disztributoranal a Pinkmotors-nal
olyan 320-330-tol mar kéri a profilos hajtokart is
ez osszen kb 230k-ba kerul, aztan akkor fujhatod 2bar-l is+ injektor, turbo, kuplung, FMIC...
egyik kollegamnek van egy feher TJET GP-ja, az is kovimotoros lett, amiutan egy mapper elqrta es elolvadt a dugo
olaszba kikuldte az ECU-t, megirva jott vissza, meg hozzavalo setup lett osszerakva kovibelsovelhat, nem szar...
annak idejen a 176-s PuntoGT-kkel is a olasz chip-k valtak be
amiket itthon irtak, azzal vagy szarul indult az auto vagy olyan budos CO szaga volt, hogy meretekrol erezted a szagat
a digo chip meg pöcc-röff indult telen-nyaron, es a Kiskunlachazan 0.8sec-l jobb idot ment elsore az auto azzal, ott kint csereltuk ki a chip-t az ECU-ban, ugyhogy ugyanaz nap is volt a ket futam, kb 1 ora elteressel (amig ujra sorra kerulsz)
0.8sec az ~25m a celvonalnal 402m laatt, szoval azert 5-6 autohossz, ami eleg sokmindezt csak attol, hogy masik chip volt az ECU-ban, turbo injektor intercooler kuplung gumik minden tokugyanaz
meg aki vezette is ugyanaz volt[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
FerNandor
őstag
Lenne egy újabb kérdésem. Fiat Idea 1.4 16v 90le
Nincs benne hőmérséklet kijelzés. Ezt meg lehet csinálni utólagosan gyárira? A kijelzőn ott a helye."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
válasz Integrale #11228 üzenetére
Köszi. Gondolom akkor a megfelelő tükröt beszerelve az ajtóban lévő kapcsolócsoportba csak bele kell dugni ideális esetben. Meg gondolom rá kell dugni gépre az autót és aktiválni a funkciót a computerben, nem?
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
juvegamer
tag
Sziasztok!
Nekem már lassan 4 éve van egy ilyen Cromám, igaz az 1.8 benzines FL előtti. Én nagyon meg vagyok vele elégedve. Olaszból származik, 2018-ban honosítottuk, egy olasz tulaja volt, végig vezetett szervízkönyves. Én 149e km-el vettem most 190e km van benne de nagyon megbízható pedig sokat jártunk vele külföldön. Szerintem a futóműve nem rossz, elöl McPershon hátul Multilink. Nagy, masszív, kényelmes csak ajánlani tudom annak aki ilyet keres.
Azt tudom, hogy a 2.2-es benzinmotor nem valami jó és csak régi E5 üzemanyag jó bele.
Ez az 1.8 benzin viszont szerintem nagyon megbízható, nem véletlen, hogy alig lehet kapni.
A dizeleket nem ismerem de nyiván az összes mai dízelnek az EGR, DPF, kettőstömegű a fő és drága hibaforrása márkától függetlenül. -
Integrale
veterán
válasz juvegamer #11230 üzenetére
Nem rossz a futomuve, csak szerintem németesen kemény, ami ehhez az autóhoz nem illik.
2.2-es benzinessel sincs gond, nem közvetlen befecskendezéses az sem (van egy ilyen tévinformáció, valoszínûleg a 159-es 2.2 JTS-e miatt), azt a lánc miatt nem szokták ajánlani, mert drága a csere, de az 1.8 sem olcsóbb, két okoskerék, szolenoidok, vezerles szett és munkadíj miatt.
1.8-ast azert lehet alig kapni, mert alig van, eladások 3/4 része dízel volt, maradékon osztozik a két benzines.
"Bad reklám is reklám too"
-
FerNandor
őstag
válasz juvegamer #11230 üzenetére
Köszi neked is a tapasztalatokat.
Ha nem viszik el, akkor megnézem ezt a kéket majd, amit linkeltem. Minél többet nézem, annál jobban tetszik a Croma, aztán majd kiderül, hogy valóságban milyen, sosem ültem még ilyen autóban
Mondjuk sajnos nem túl nagy a választék hahun. Van még egy patikának tűnű fekete automata a közelben, de 1.6millió az már."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
sagesz93
addikt
Valakinek véleménye az alábbi kocsiról?
[link]
Netán valaki ismeri a tulajt, látta e már élőben, illetve tipp a legtomegmero hibára? Gondolom nem egy egyszerű legtomegmero csere lenne a megoldása. -
sagesz93
addikt
Ez csak erősít a tényben amit gondolok, nálad nem volt hibajelzés, hosszas keresés után lett meg a hiba, na ennél a hirdetett kocsinál oda van írva mi a hiba, de ha ilyen egyszerű volna, már meg lenne csináltatva. Lehet furcsán gondolkozom, de sok ilyet látni itthon + olasz autóról beszélünk
-
gipsztigris
addikt
válasz sagesz93 #11237 üzenetére
"de ha ilyen egyszerű volna, már meg lenne csináltatva. "
Jól látod a dolgot. Én tovább is megyek, szerintem az eladó pontosan tudja mi a baja a kocsinak.
Pont mint amikor mondják, hogy a klíma nem jó, csak gáz kell bele tízezerért és már jó is lesz! A mi macskánk meg lovat eszik!"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
slett27
addikt
Egy apró kérdés. FIAT Bravo 2 1.4 T-JET-ben van váltóolaj leeresztő csavar ? Vagy itt is "élettartamra" tölti fel váltóolajjal ami 200.000 km-ig "biztosított" ? Ha nincs akkor hogy oldjátok meg a váltó olaj cserét ? Azért valljuk be az is elöregszik hiszen olaj.
"Ismerősöm szerint az ő Logitech Z-623-as rendszere (bizonyos esetekben) jobban szól, mert felére feltekerve is adja a mélyet, szétveri a házat a gettób@szó számokban !" by Rasiel :DDD
-
FerNandor
őstag
A Lancia Delta kisebb, mint a Croma? Összességében, csomagtér? Illetve hogyan viszonyul a Cromához?
Továbbá, ott az automata váltó milyen?[ Szerkesztve ]
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
FerNandor
őstag
-
Integrale
veterán
válasz FerNandor #11242 üzenetére
15 cm-rel rövidebb, alacsonyabb, de szélesebb, hátsó sor tologatható, dönthető így a csomagtartó is variálhatóbb. 70 liter van a két csomagtartó között.
Delta igényesebb a részleteit tekintve (kilincsvilágítás, csillapított kapaszkodók stb), viszont az anyagok (könyöklőtől lefele) rosszabbak. Deltában van pár olyan extra ami a Cromába nem is volt rendelhető. Automata parkoló asziszten pl.
Szerintem egy Delta is elegendő méretű lehet, tengelytáv akkora mint a Cromáé."Bad reklám is reklám too"
-
molnarpeter
nagyúr
válasz slett27 #11241 üzenetére
[link] M32? Akkor felújítással együtt szokták cserélni amúgy van minden rajta [link]
Nálam M20 váltó van a Grande-ban, M32 kisebb nyomatékát való változata. Motul 75W90 GL4-5 lett a kiválasztott, mert a GL4+ nem létező dolog szabvány szerint, GL5 meg nem kompatibilis alapvetően, gondoltam az ilyen univerzális, többet bíró EP olaj hátha jobban bírja (meg a váltónak is jobb ha nem melegszik el és nem szakad meg az olaj film), csak drága. Viszont tárgytalanná vált, mert lehet inkább váltót cserélek[ Szerkesztve ]
-
z0d1@Ku$
senior tag
válasz FerNandor #11243 üzenetére
A delta hátul "úristen veri big". Első nap levittem 300km-re anyukámnak vele egy bőrvarró gépet (kb 100 kg, nem igazán szétszedhető gép, de könnyedén befért A hátsó üléssor tologathatósága meg jó kis trükk, már a 2005-ös yarisban is szerettem Egyetlen hátránya szerintem, hogy a csomagtér pereme elég magasan van, így nagyobbat kell emelni a csomagokon.
-
Integrale
veterán
válasz molnarpeter #11247 üzenetére
GL4+ van, Tutela termékei között keress.
"Bad reklám is reklám too"
Új hozzászólás Aktív témák
- Ubuntu Linux
- Ukrajnai háború
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen TV-t vegyek?
- iPhone-t használók OFF topikja
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Politika
- Macska topik
- További aktív témák...