WRC Generations teszt

Korszakváltás előtt állnak a WRC játékok, mint ahogy maga a sport is, ennek megfelelően a Generations még utoljára tövig nyomja a gázpedált.

Az utolsó futam

A francia Kylotonn Racing 2015-ben kapta meg az FIA WRC (Rali Világbajnokság) licencjogait, ám az akkor még viszonylag újnak számító stúdió nem kezdett valami fényesen. A saját technológiára épített első két WRC játék még a középszerűséget sem érte el, elavult látvánnyal és még borzalmasabb fizikával. A fejlesztők azonban kitartóan dolgoztak a sorozaton, és két évvel később, a WRC 7-tel olyan áttörést értek el, amire már mindenki felkapta a fejét. Egy év kihagyás – és még több munka – után tovább folytatódott a menetelés, a WRC játékok pedig csakhamar felzárkóztak a nem túl népes konkurenciához. A WRC Generations megjelenésével éppen ezért elsődleges cél volt, hogy a lehető legjobb formában fejezzék be a szériát, ez ugyanis a Kylotonn utolsó ralija – a licensz jövő évtől az EA Games tulajdonában lesz.

Az alkotók nem is rejtették véka alá, hogy a Generations egy afféle „mindent bele” játéknak készül, összefoglalója és csúcspontja mindannak, amit a stúdió az elmúlt hét évben elért. Emiatt sem WRC 11-nek hívják, no meg amiatt sem, mert a kortárs ralimezőny mellett a legendás autók is szép számmal képviseltetik magukat. Nem az volt a cél tehát, hogy újra feltalálják a kereket, hanem hogy mindent beleadva, eddigi munkájukat összefoglalva, a lehető legjobb és legnagyobb ralijátékot tegyék le az asztalra.

A fentiek miatt első látásra a WRC Generations inkább tűnik az előző részek csiszoltabb, kibővített változatának, semmint vadonatúj játéknak. Aztán másodikra sem, lévén, tényleg nem az, ellenben tartalmaz szinte mindent, amit a franciák az elmúlt években alkottak, plusz természetesen a 2022-es WRC szezon minden helyszínét és a legújabb versenyautókat. A tartalom valóban lehengerlő: adott összesen 35 (DLC-kkel együtt 38) autó, és egészen elképesztő 21 ország összesen 165 gyorsasági szakasszal. A 2022-es versenynaptár helyszínei mellett a fejlesztők belerakták csaknem az összes országot, amik a korábbi években szerepeltek, így újra száguldozhatunk olyan közönségkedvenc szakaszokon, mint Argentína, Németország, Korzika, Wales, és sokan mások, ahogy mondani szokták. Mindössze három régió (Ausztrália, Kína és Lengyelország) maradt ki, de a játék így is páratlan mennyiségű tartalmat kínál, ami mellett bármilyen más produkció eltörpül.

WRC Generations Xbox

Újdonság is akad, annak ellenére, hogy a Generations inkább „összefoglaló”, nem pedig radikálisan új fejlesztés. Ilyenek például a csúcskategóriába induló, hibrid Rally1 kategóriájú autók, amik egy új korszak kezdetét jelzik a Rali Világbajnokság történetében. Nehezebbek, talán kicsit lassabbak is, mint az eddigi négykerekűek, ellenben a hibrid hajtás óriásit dob (néha szó szerint) a vezetési élményen. Az autóknak hihetetlen súlya és inerciája van, brutálisan érezni, amikor kigyorsításnál beüt a hibrid hajtás, és szinte kilövi az autót. Ez más vezetési stílust kíván, de a játék fizikája és irányítása szerencsére továbbra is tökéletes elegye a szimulációnak és az elérhetőségnek. Pont annyira élethű, hogy valódi raliversenyzők is ezzel gyakoroljanak, és épp annyira jó kezelni, hogy akár kontrollerrel a kézben is fantasztikus élményt nyújtson. Természetesen a többi kategória (WRC 2, WRC Junior, plusz a régi, legendás autók) is remek, de a Generations a csúcskategóriában mutatja meg igazán, mire képes.

WRC Generations Xbox

A másik komoly újdonságot a Leagues mód, illetve a platformok közötti csaknem teljes támogatás jelenti. „Liga” módban napi és heti kihívásokat teljesítve a játék mindenkit különböző kategóriákba sorol be, így hosszú távon képességtől függetlenül mindenkinek lehet sikerélménye. A világranglisták nincsenek többé platformokra bontva, a PC-s, Xboxos és PlayStationös játékosok egymás idejével versenyeznek. Ugyanez érvényes a közösségi részre: bárki csatlakozhat bárkinek a klubjához, lehet online csapatokat alkotni, saját bajnokságokat létrehozni, sőt most először az egyedi festéseket is platformtól függetlenül lehet megosztani egymással. Az egyetlen, ami nem támogatott, az a közvetlen multiplayer, a lobbik csak platformon belül működnek, minden más azonban géptípustól függetlenül használható, így végre egy közösségben lehet versenyezni és tartalmakat megosztani – erre pedig már rég nagy szüksége volt a sorozatnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nacon

Előzmények

  • WRC 9 teszt

    Idén is nekiveselkedhetünk az FIA Rali Világbajnokság hivatalos játékának, a Kylotonn Racing sorozata pedig, ha most nem is nagyot, de ismét szép határozottan lépett előre.

  • WRC 7 teszt (PC, Xbox One, PlayStation 4)

    Nagyon sokat fejlődött a Kylotonn Games ralijátéka, de volt honnan, és még mindig látszik, hogy van hova. Az irány mindenesetre jó.

  • WRC 6 teszt (Xbox One)

    A Kylotonn Games másodszor bizonyíthatta volna, hogy képes élvonalbeli ralijátékot készíteni, miután idén is visszatért a hivatalos WRC sorozat. A mutatvány sajnos nem sikerült.