Újra indul a rali szezon
Az FIA Rali Világbajnokság hivatalos videojáték-adaptációi hosszú ideje a középszerűség mocsarában dagonyáznak. Az olasz Milestone, akiknél a sorozat évekig tengődött, néhány éve határozott fejlődés jeleit mutatta, ám ekkor – a legrosszabb pillanatban – a licensz a francia Kylotonn-hoz került, akik elsőként tavaly, egy kritikán aluli produkcióval jelentkeztek. Idén égre-földre esküdtek, hogy megszívlelték a visszajelzéseket, játékuk pedig rengeteget javult. A javulás ténye megkérdőjelezhetetlen, de a végeredmény még mindig mérföldekre van a manapság elvárt színvonaltól.
Az idei produkcióban a hivatalos licensz által kötelezően előírt tartalmakon kívül nem sok mindent találunk. Jelen van az összes 2016-os autó, csapat és versenyző (a királykategória mellett a WRC 2 és a WRC Junior mezőnye is), illetve mind a 14 ország, amely az idei versenynaptárban szerepel – még az a Kína is, amit időközben eltávolítottak onnan. Mindez elsőre jól hangzik, de azt rögtön hozzá kell tenni, hogy országonként mindössze 5 szakasz van, sok esetben abból is az egyik a „Szuper Speciális” pálya, így gyakorlatilag csak négy hagyományos gyorsasági szakaszt kapunk majd’ minden helyszínen. Ezt a karrier mód úgy ellensúlyozza, hogy sokszor ugyanazon a pályán kell végigmenni kétszer, csak más napszakban vagy időjárási körülmények között. Mondani se kell, ez elég olcsó megoldás.
Játékmódok tekintetében is „fapados” lett a WRC 6. Mehetünk külön szakaszt, beállíthatunk saját bajnokságot, vagy indíthatunk karriert, ami egy nagyon egyszerű mód: a Junior kategóriában indulva kell felküzdeni magunkat a csúcsra. Ez néhány menüképernyőn kívül csak versenyek egymásutánját jelenti, teljesen lélektelen, egyszerű kidolgozás, hamar unalmassá is válik. Vannak online funkciók is. A világranglisták mellett kapunk nyolcfős online játékot (de itt is csak a többiek ideje ellen megyünk), és vannak folyamatosan változó heti kihívások.
A kifejezetten igényes, szép menüképernyők tehát egy „csont és bőr” játékot rejtenek, ami a kötelező elemeken kívül nem mutat fel semmit. Ezzel még nem is lenne akkora gond, főleg, hogy az autók fizikája sem eredendően rossz. A vezetési modellen dolgozó fejlesztők munkáját az a Sébastien Chardonnet segítette, aki 2013-ban megnyerte a legkisebb rali kategóriát, tapasztalata pedig érződik a játékon is. Az autók kellemesen farolnak és rugóznak, van bennük élet, nem dobozként viselkednek az úton. Persze nem kőkemény szimulátorról van szó, a WRC 6 valahol félúton van az élethűség és a befogadhatóság között, de alapjában véve, még ha szokni is kell, elég jó élményt nyújt.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!