WRC 6 teszt (Xbox One)

Újra indul a rali szezon

Az FIA Rali Világbajnokság hivatalos videojáték-adaptációi hosszú ideje a középszerűség mocsarában dagonyáznak. Az olasz Milestone, akiknél a sorozat évekig tengődött, néhány éve határozott fejlődés jeleit mutatta, ám ekkor – a legrosszabb pillanatban – a licensz a francia Kylotonn-hoz került, akik elsőként tavaly, egy kritikán aluli produkcióval jelentkeztek. Idén égre-földre esküdtek, hogy megszívlelték a visszajelzéseket, játékuk pedig rengeteget javult. A javulás ténye megkérdőjelezhetetlen, de a végeredmény még mindig mérföldekre van a manapság elvárt színvonaltól.

WRC 6 Xbox One

Az idei produkcióban a hivatalos licensz által kötelezően előírt tartalmakon kívül nem sok mindent találunk. Jelen van az összes 2016-os autó, csapat és versenyző (a királykategória mellett a WRC 2 és a WRC Junior mezőnye is), illetve mind a 14 ország, amely az idei versenynaptárban szerepel – még az a Kína is, amit időközben eltávolítottak onnan. Mindez elsőre jól hangzik, de azt rögtön hozzá kell tenni, hogy országonként mindössze 5 szakasz van, sok esetben abból is az egyik a „Szuper Speciális” pálya, így gyakorlatilag csak négy hagyományos gyorsasági szakaszt kapunk majd’ minden helyszínen. Ezt a karrier mód úgy ellensúlyozza, hogy sokszor ugyanazon a pályán kell végigmenni kétszer, csak más napszakban vagy időjárási körülmények között. Mondani se kell, ez elég olcsó megoldás.

Játékmódok tekintetében is „fapados” lett a WRC 6. Mehetünk külön szakaszt, beállíthatunk saját bajnokságot, vagy indíthatunk karriert, ami egy nagyon egyszerű mód: a Junior kategóriában indulva kell felküzdeni magunkat a csúcsra. Ez néhány menüképernyőn kívül csak versenyek egymásutánját jelenti, teljesen lélektelen, egyszerű kidolgozás, hamar unalmassá is válik. Vannak online funkciók is. A világranglisták mellett kapunk nyolcfős online játékot (de itt is csak a többiek ideje ellen megyünk), és vannak folyamatosan változó heti kihívások.

WRC 6 Xbox One

A kifejezetten igényes, szép menüképernyők tehát egy „csont és bőr” játékot rejtenek, ami a kötelező elemeken kívül nem mutat fel semmit. Ezzel még nem is lenne akkora gond, főleg, hogy az autók fizikája sem eredendően rossz. A vezetési modellen dolgozó fejlesztők munkáját az a Sébastien Chardonnet segítette, aki 2013-ban megnyerte a legkisebb rali kategóriát, tapasztalata pedig érződik a játékon is. Az autók kellemesen farolnak és rugóznak, van bennük élet, nem dobozként viselkednek az úton. Persze nem kőkemény szimulátorról van szó, a WRC 6 valahol félúton van az élethűség és a befogadhatóság között, de alapjában véve, még ha szokni is kell, elég jó élményt nyújt.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • ReCore teszt (Xbox One)

    Egy sztárcsapat és egy nagy kiadó támogatása sem mindig elég ahhoz, hogy tökéletes alkotás szülessen. A ReCore világa nagyon szerethető, de a megvalósítás felemás.

  • Hot Wheels: Race Off bemutató (Android, iOS)

    A szabályok egyszerűek: nyomd neki, ahogy tudod, de ne fogyj ki a benzinből és lehetőleg ne is borulj fel, mert azonnal robbansz!

  • WRC 7 teszt (PC, Xbox One, PlayStation 4)

    Nagyon sokat fejlődött a Kylotonn Games ralijátéka, de volt honnan, és még mindig látszik, hogy van hova. Az irány mindenesetre jó.

  • Szeptemberben jön a WRC 8

    Újragondolt karrier mód, dinamikus időjárás, 50 csapat és 14 ország 100 pályája vár minden rally rajongót az őszi premierkor.

Előzmények

  • DiRT Rally teszt (Xbox One, PS4, PC)

    Sokan messiásként várták a Codemasters visszatérését a ralis játékok alapjaihoz. Mi a Microsoft konzolján próbáltuk ki, hogy vajon tényleg olyan jó lett-e a DiRT Rally, mint ígérték.

  • WRC The Official Game bemutató (iOS, Android)

    Hivatalos játékban köszönnek vissza a rally világbajnokság izgalmai, a valóságból megismert pilótákkal versenghetünk Volkswagennel, Citroennel, vagy akár Forddal is.