Hirdetés
Küldetések, térkép és szintlépés
Habár a Sacred játékmenetének fő eleme az ellenfelek kardélre hányása, a háttérben azért egy sztori áll, melyről már egy rövid összefoglalót írtam korábban. Ezen történetet a főküldetéslánc teljesítésével lehet végigvinni, melynek során elég erős és jobban felszerelt nem lesz karakterünk a végső ütközethez. Habár Bronz nehézségi szinten játszva valószínűleg lesz rá esély, hogy gyorsan végig tudjuk vinni a programot, Silver fokozatban már nem árt némi figyelmet szentelni a mellékküldetéseknek is, hogy elég erősek legyünk a végén. No meg persze az sem mellékes, hogy sok jó tárgyat kapunk értük.
Amikor elvállalunk egy küldetést, arról bekerül naplónkba annak rövid összefoglalója, melyet a (L) billentyű lenyomásával hívhatunk elő. Itt láthatjuk összes küldetésünket, zölddel kipipálva, melyeket már teljesítettünk, valamint pirossal kiikszelve, amit elbuktunk. Naplónkban a küldetés szövege mellett ott látható a feladat célállomásának madártávlati képrészlete is, így nagyjából meg tudjuk állapítani, hogy mit is keresünk (barlangot, sírhelyet, lejáratot, stb.). Ezzel párhuzamosan a világtérképünkön (M) is jelölve vannak feladataink, ezeket nyitott könyv alakú ikon jelképez.
Sárga színű könyv mutatja a főküldetés következő célállomásának helyét (ráadásul kétszer akkora a mérete is, mint a mellékfeladatokéi), kékkel az aktuális mellékküldetéseket láthatjuk, zölddel a már megoldottakat, pirossal pedig a sikertelen küldetéseket jelzi nekünk a program. A piros pontok a már felderített terep határvonalát mutatják, végigjátszás közben megjegyzi a játék, hogy a lehetséges bejárható területből mennyit fedeztünk már fel (Aki eléri a 90%-ot, az már elmondhatja, hogy szinte minden bozótot megvizsgált, hatalmas a terület). Arról már volt szó, hogy kérdőjel-felkiáltójel (?!) jelzi a küldetéseket adó, míg szimpla felkiáltójal (!) a küldetéseket fogadó NPC-ket.
A pályákon érdemes nyitva tartani a szemünket, mert sok helyen van elrejtve felszerelés. Ezek a helyek időről-időre felcsillannak, de nappali világosságban ezt nem vesszük észre könnyen (éjjel annál inkább, vámpírok előnyben). Karakterünk a feladatok teljesítéséért, valamint az ellenfelek legyőzéséért tapasztalati pontokat (XP) kap, melyekből ha elég összegyűlik, hősünk szintet lép. Ha ez bekövetkezik, összes alaptulajdonsága 10 százalékkal megnő. Egy "+" jelű ikon jelenik meg karakterünk portréja mellett, ami azt jelenti, hogy elköltetlen tulajdonság és/vagy képességpontjai vannak.
Minden szintlépéskor a 10% növekedés mellett mi magunk is adhatunk egy pontot az általunk választott tulajdonságra. Ez elsőre kevésnek tűnhet, de bőven elég biztosíték arra, hogy az általunk leginkább favorizált oldalát fejlesszük karakterünknek. Minél nagyobb lesz ugyanis egy tulajdonsága, szintlépésenként egyre több bónuszt is kap rá a karakter, így az is megeshet, hogy két démon között is nagy különbség alakulhat ki a 30. szint elérése felé.
A képzettségek már jóval fontosabbak, hiszen ezek kiválasztása határozza meg a karakter fő stílusát is. Én a démonomat főleg harcra fejlesztettem - ezért is a magas Strength érték -, valamint kezdetben pajzs+kard stílust használtam, majd áttértem a kétfegyveres küzdelemre. Vannak általános képzettségek, melyeket minden karakter elsajátíthat, de vannak olyanok is, melyeket az adott hős nem tud alkalmazni. Két képzettséggel kezdjük a játékot, majd 3. szinten választhatunk újabbat, ezután pedig a 6., 12., 20., 30. és 50. szinten kapunk újat, afelett már nem. Összesen nyolcféle képzettségünk lehet.
A megtanulható képzettségek segítségével tovább növelhetjük karakterünk harcképességét, továbbá minél magasabb szintű karakterünk, annál több képzettségpontot oszthat szét közöttük szintlépésenként. Első és második szinten kettőt, 3.-5. szintig hármat, 6.-11. szintig négyet, 12.-19. szintig ötöt, 20.-29. szintig hatot, 30.-49. szintig hetet, végül 50. szint felett 8 pontot adhatunk képzettségeinkhez. Az alábbi táblázatban a karakterek által megtanulható képzettségeket láthatjátok, valamint, hogy az egyes képzettségek hányadik szinttől válnak elérhetővé. Nagyon gondoljuk meg, amikor szétosztjuk pontjainkat és/vagy képzettséget választunk, ugyanis ezeket nem lehet visszavonni!
Sok olyan tárgy van, melyek megnövelik bizonyos képzettségünket, valamint egyes tulajdonságmódosítóik csak egy bizonyos képzettség ismeretében fejtik ki hatásukat. A kaszt-specifikus tárgyakon felül akadnak szép számmal olyanok is, amiket nem használhatjuk addig, amíg egy bizonyos képzettség birtokába nem kerülünk. Ezért vegyük figyelembe, miképpen fejlesztjük és öltöztetjük fel karakterünket. Képzettségnek azt válasszuk, ami illik ahhoz a stílushoz, amit használunk (például ha nehéz páncélt akarunk viselni, ajánlott az Armor képzettség, enélkül ugyanis a magasabb szintű vértek komolyan hátráltatnak bennünket).
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!