Kezelőfelület, irányítás
A Sacred Gold egy hack & slash RPG játék (Úgy is hívják, hogy Diablo-klón, mivel a Blizzard programjához szokták hasonlítani az ezen stílusú játékokat). Műfajából adódóan a Sacred esetében is a hangsúly az ellenfelek tucatszámra történő lemészárlásán van, melynek elérése érdekében az alapesetben gyenge karaktereket egyre erősebbé kell fejlesztenünk. Utunk során tapasztalati pontokat szerezve fejlesztjük képességeinket, míg ellenfeleinktől rengeteg hasznos és haszontalan tárgyat zsákmányolhatunk.
A játék irányításához szinte teljes egészében az egeret használjuk majd, kiegészítve pár hasznos billentyűzet paranccsal és módosítógomb használatával. A Sacred egyik leghasznosabb funkciója, hogy a képernyő alsó szélén látható gömbökbe eltérő fegyvereket, valamint képességeket pakolhatunk, melyeket azután a 0-9 gombokkal bármikor kiválaszthatunk (1-5 = fegyverek, 6-0 = képességek). Érdemes különféle sebzéssel és/vagy védelemmel rendelkező fegyver/pajzs kombinációkat összeállítanunk, melyek közül egy kattintással kiválaszthatjuk az épp velünk szemben álló ellenféllel szembeni leghatékonyabb összeállítást.
Hirdetés
Alapértelmezés szerint az egér bal gombjával hajtjuk végre az interakciókat, a kurzor pedig olyan alakot vesz fel, amilyen cselekvésre lehetőségünk van. Például a talajra kattintva hősünk odamegy az adott pontra, ellenfélre kattintva a nyíl karddá változik, ekkor a lent kiválasztott fegyverrel megtámadjuk a célpontot, ha pedig ajtóra, ládára és hasonló objektumra kattintunk, akkor azt kinyitjuk, bemegyünk oda, földön heverő tárgy esetében pedig felvesszük azt. Jobb gombbal hajthatjuk végre kiválasztott képességeinket, defenzív esetén szövetségesünkön kattintva rajta aktiváljuk azt (Például így tudjuk társunkat gyógyítani), míg az offenzív képességeket egy ellenfélre mutatva tudjuk használni.
Amikor beérünk egy településre, a fontosabb NPC-k feje felett egy ikont láthatunk. Amennyiben ez egy kérdőjel és felkiáltójel (?!), akkor karakterünk számára megoldandó feladattal tud szolgálni az adott NPC. Főküldetés esetén ez sárga, ezeket teljesítve haladunk előre a történetben. Ha végeztünk a feladattal és visszatérünk a városba, akkor az NPC feje felett egy sima felkiáltójelet (!) látunk, ami azt mutatja, hogy átvehetjük megérdemelt jutalmunkat. Amelyik NPC feje felett egy erszényt látunk, ott vásárolni tudunk, a kalapács jelzi a kovácsot, akinél felszereléseket módosíthatunk, a rúnával jelzett mágusoknál válthatjuk be a más kasztokhoz tartozó képességrúnákat sajátunkéra, végül pedig a patkó és erszény jelzi az istállót, ahol hátasállatot vásárolhatunk (A lovakon külön ez tekerccsel van jelölve).
A TAB billentyűvel hívhatjuk elő menet közben a helyszín térképét, ahol jelölve vannak a fontos helyek és NPC-k. Városban fehér pont jelzi a fontosabb, küldetést adó NPC-ket, kék a normálokat. Ez azért hasznos, mert ha egy épület belsejében van az ipse, nem látjuk felette a küldetés ikonját, így viszont könnyen megtalálhatjuk őt. A felvehető tárgyakat csillogással jelzik a képernyőn, ezek neveit az ALT gombbal nézhetjük meg. A SHIFT lenyomására hősünk lassan bandukol, míg a CTRL gombbal ellenség kijelölése nélkül tudunk a nyíl irányába támadni, ami főleg távolsági harcot preferáló karakterek esetében fontos.
Az M billentyűvel hozhatjuk elő a világtérképet, ami Ancaria bejárható területeit ábrázolja. Ezt az egér jobb gombjával tudjuk mozgatni, amire szükség is van, a képernyőre ennek csak kis része fér el egyszerre. Bal gombbal a térképen látjuk a már felfedezett területeket madártávlatból, így könnyebben visszatalálunk egy adott helyre, ha nincs a közelben teleportkapu. Ezen is be vannak jelölve a fontosabb helyek, kereskedők, teleportkapuk, stb. De igény szerint mi magunk is elhelyezhetünk útjelzőket, melyekhez aztán az iránytűnk és kis térképünk mutatja az utat.
Alul középen láthatjuk az iránytűt, valamint a napszakok váltakozását (A nappalok hosszabbak, mint az éjszakák, így ha vámpírral vagyunk, figyeljük az idő múlását, ha ránk virrad vámpírformában, a nap elkezd komolyan sebezni bennünket, amíg vissza nem változunk). A nagy mutató mindig az aktuális fő feladatunk irányába mutat, míg mellette egy kis kék jelzi az alfeladatok helyeit. Amennyiben a világtérképen elhelyeztünk egy útjelzőt, afelé kis, piros nyíl mutat. Az iránytű körül látjuk a hat különféle italt jelző üvegcséket. Ezek sorban a következőek: Piros: Healing Potion (gyógyital), Lila: Potion of Undead Death (nem támadnak fel az élőhalottak), Kék: Potion of Mentor (több XP-t kapunk), illetve Sárga: Potion of Concentration (képességeink egyből újratöltődnek).
Egy jó tanács: Az Undead Death italokat gyűjtsük, mert sokat segítenek. Az élőhalott ellenfeleket ugyanis akár négyszer-ötször is le kell verni, mire végleg kipurcannak (főleg a csontvázak, előbb csak a fejük repül le, majd a kezeik, végül már csak a két lábuk marad, de még mindig rugdosnak minket). Ráadásul még az elején viszonylag sok ilyen italt találunk, ahol viszont a leginkább szükség lenne rájuk, ott elvétve akadnak még a kereskedőknél is. Az iránytű alsó felén pedig a következő ikonokat látjuk: Hátizsák: tárgyképernyő (I), Fogaskerekek: a játék menüje (O), Kéz: tárgyak felvétele (A), Rács: világtérkép (M), végül pedig Könyv: napló (L). Naplónkban tudjuk aktívvá tenni küldetéseinket, kivéve a főküldetést, az mindig aktív. Amelyiket kiválasztjuk, azt mutatja egy kis kék nyíl iránytűnkön és térképünkön, így könnyítve meg annak teljesítését.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!