Sacred 2 Gold (Ice & Blood) - Nosztalgia bemutató

Az Ice & Blood újdonságai

Bizonyára sok hack & slash rajongó játszott már a Sacred 2: Fallen Angel című játékkal, így most nagyon részletes leírást nem készítek róla. Viszont azok számára, akik még nem próbálták, valamint akiket érdekel az Ice & Blood kiegészítő, egy kis összefoglalót írok az expanzió által hozott újításokból. Miután maga a Fallen Angel is rengeteg tartalommal rendelkezik, ezért akik eme leírás alapján kapnak kedvet játszani vele, de nem tudnak Sacred 2 Goldot szerezni, azok se csüggedjenek, bátran vágjanak bele az alapjátékba.

Az Ice & Blood kiegészítő legérdekesebb újítása kétségkívül az új játszható karakterként bemutatkozó Dragon Mage (Sárkánymágus). A karakter főleg mágiára van kiélezve, rengeteg offenzív képességgel rendelkezik, melyekkel akár egész tömegeket is szétoszlathat. Ezenfelül képes különféle segítő lényeket, úgynevezett familiárisokat megidézni, akik védelmet nyújtanak számára és/vagy mellette küzdenek a csatákban.

Hirdetés

Amennyiben mégis sikerül őt bekerítenie az ellenségnek, akkor sincs minden veszve, hiszen képes sárkányformát ölteni, ilyenkor közelharcban szinte legyőzhetetlenné válik. Bár ezen képesség csak limitált ideig tartható fenn, mégis az életünk múlhat rajta szorult helyzetekben. A sárkányforma egyéb speciális képességekhez is juttat, ám ilyenkor az összes familiárisunk eltűnik és csak akkor kapjuk őket vissza, ha ismét emberi alakban vagyunk.

Sárkányalakban nem tudunk emberekkel beszélni és a fegyvereinket és egyéb képességeinket sem használhatjuk azok kivételével, melyeket ebben a módban kapunk. Átalakulva főleg közelharcban jeleskedünk, így akkor érdemes felvennünk a sárkányformát, ha sok ellenség vesz körül és nem tudunk tőlük távolságot tartani. Az Ice & Blood kiegészítőben két új területtel bővítik Ancaria földjét, lássuk most ezeket picit részletesebben:

  • Crystal Planes (Kristálysíkok): A területet eredetileg a Seraphimok (Szeráfok) vadászmezejének alakították ki, melyen a szépséges szárnyas lények fejleszthették harci képességeiket. Annak biztosítására, hogy a terület mindig bővelkedjen célpontokban, a legtöbb élőlény T-Energiával mutálódott. Ennek a lenyűgözően szép és egyben veszélyes helynek szívében a kalandorokat egy igazi unikumnak számító ellenfél várja: a Crystal Phoenix (Kristályfőnix). Ezt a vadállatot még nem sikerült senkinek megszelídítenie, ő uralja az egész térséget.
  • The Cursed Forest (Az Átkozott Erdő): Már az első pillanatban látjuk, amint betesszük ide a lábunkat, hogy ez a hely semmi jóval nem kecsegtet minket. Véráztatta gyökerekkel befont, lombtalan fák hajladoznak a sűrű köddel borított tájon, melyeket mindenféle groteszk élőlény népesít be. De az egész csak látszat: a táj teljesen kipusztult, minden amit élőnek látunk nem más, mint a valóság torz tükörképe. Az Ancaria kontinensétől délkeletre fekvő, elszigetelt hely borzalmas titkot rejteget, már ha létezik olyan elszánt kalandor, aki elég erősnek érzi magát hozzá, hogy felderítse.

Az Ice & Blood másik újítása egy játékmód, mégpedig az "Expert Touch". Akik játszottak az alapjátékkal, azok emlékezhetnek rá, hogy egy karakternek háromféle osztályba vannak sorolva a képességei. Mindegyik osztálynak saját "erőforrása" van, azaz amikor például High Elf esetében ellövünk egy tűzgolyót, akkor egy kis ideig a többi tűz alapú spellt sem tudjuk használni. Viszont egy jég vagy villám képességet azonnal lehet a tűzgolyó után alkalmazni, hiszen az már forrásból táplálkozik.

A kiegészítőben bemutatkozó Expert Touch játékmódot új karakter létrehozásánál lehet beállítani. Ha aktiváljuk, akkor ebben a módban annyit változik a képességek kezelése, hogy gyorsabban fognak újratöltődni, viszont ezúttal már minden képesség egy erőforrásból nyeri az energiát. Tehát ilyenkor mindegy, mit használunk, utána bizonyos ideig egyetlen képesség sem lesz elérhető. Kipróbáltam a kettőt, érzékelhetően gyorsabban töltődnek a skillek, viszont az zavaró, hogy ha a mágussal közelharcba keveredsz, kénytelen vagy minden lövés után párat bottal is csapkodni, míg újratöltődik.

Végül pedig aki megveszi a kiegészítőt, az kap egy ládahordó manót is, akit bárhol előhívhatunk és bepakolhatjuk hozzá a felszerelésünket. Így ha megtelik a hátizsákunk, akkor nem kell eldobálnunk a jobb cuccokat sem. A játék többi része megegyezik az alapjátékkal, természetesen az Ice & Blood új helyszínein fegyvereket és egyéb tárgyakat is találunk majd, melyek nem voltak eddig benne, viszont a játékmenetet illetően nincsenek egyéb változtatások. Most pedig térjünk rá a Sacred 2 kezelésére, hiszen aki esetleg még nem játszott vele, annak is szeretnék segítséget nyújtani a program használatához.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt