Lara Croft: Relic Run bemutató (Android, iOS, WP)

Mobilos sírrablás

Videojátékos berkekben gyakori téma az az aggresszív franchise építés, amikor egy kiadó egy nagy nevű sorozatot ahhoz teljesen méltatlan, vagy legalábbis látszólag méltatlan irányba bővít. A rajongók számára sokszor unszimpatikus, üzleti alapú építkezés egyik legújabb és legjövedelmezőbb platformja az okostelefonok világa: míg konzolokra egyre drágább és körülményesebb a játékfejlesztés, addig mobilokon kis befektetéssel nagyot lehet szakítani, ha okosan csinálják. A japán Square-Enix nem mostanában fedezte fel ezt a piacot, de egyik (ha nem a) leghíresebb karakterük, Lara Croft most először kapott nagyobb szabású különálló játékot mobil platformokon.

Az már az indítás utáni percekben világossá válik, hogy a Lara Croft: Relic Run nem kívánja forradalmasítani az okos eszközökön népszerű „endless runner” műfajt, de még túlságosan megbolygatni sem. A játék fejlesztői jó tanulók módjára feljegyezték a stílus legkedveltebb címeinek főbb ismertetőjegyeit, ráhúztak egy klasszikusnak mondható Tomb Raider külsőt, és meglocsolták a kiadóra annyira jellemző, a valóságtól teljesen elrugaszkodott mikrotranzakciós rendszerrel. Mindezzel nem is lenne baj, ha a játék tökéletesen működne illetve hosszabb távon is szórakoztató lenne, de sajnos nem erről van szó.

Lara Croft: Relic Run

Történet mint olyan nincs a játékban. Kapunk egy nagyon rövid bevezetőt Croft kisasszony kalandjairól és egy komoly ereklye vadászatról, de több narratívát hiába várunk. A játék a lehető legegyszerűbb felépítésű: a főmenüben beléphetünk a Relic Run saját boltjába, megnézhetjük az aktuális rekordokat, felszereléseket és képességeket fejleszthetünk (ha van miből), illetve egyetlen érintéssel indíthatjuk a következő Lara-rohanást. Ennek mechanikája is ismert mindenki számára, aki valaha is játszott bármilyen műfajbeli produkcióval: a karakter kötött pályán mozog, nekünk csak az a dolgunk, hogy a megfelelő irányba söpörve, vagy a jó pontokra koppintva átnavigáljuk a különböző akadályokon.

Futás közben Lara érméket gyűjt, amik a játék univerzális pénzeszközeként szolgálnak, illetve nagyritkán találhatunk (vagy kaphatunk) kék gyémántokat is, amelyekkel drágább és fontosabb javakhoz juthatunk. Természetesen mondani sem kell, hogy e két fizetőeszköz valódi pénzért is vásárolható, mégpedig akár óriási összegekért is: a legdrágább csomag több mint tizenhatezer forintba kerül. Az előrehaladást nem ez, hanem a pályán megtalált ereklyék segítik. A képernyő bal felső sarkában lévő kék csíkot úgynevezett „nyomokkal” (clue) tölthetjük fel. Ha ez sikerült, a pályán véletlenszerűen megjelenik az ereklye. Ahhoz, hogy a második pályát (a sivatagos helyszínt) megnyithassuk, 21 ilyen ereklyét kell megtalálni, vagy (megintcsak természetesen) valódi pénzért is feloldhatjuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények