Játékmenet, grafika, összegzés
Probléma a játék teljesítményével és tervezésével van. A Windows Phone változat nem fut valami fényesen, illetve ez már tipikusan olyan cím, aminek nem árt, ha egy négymagos processzorral szerelt készülékkel esünk neki. A tesztkészülékként szolgáló Lumia 925-ön a játék nagyon gyakran akad (a grafika és a hang is), ez pedig egy ilyen program esetében gyakori halált jelent. Nem segít a problémán az sem, hogy a pályadizájn sokszor nagyon rossz. Persze nincs kizárva, hogy ez szándékos nehezítés. A színpaletta egysíkú, gyakorta egyszerűen nem látni, milyen irányba kellene mozdulni, ami lejtőnek tűnik, arról kiderül, hogy szakadék, vagy nem látni a faágat, amibe Lara beveri a fejét. De olyan is előfordult, hogy a régésznő orra előtt leomló fal füstjétől gyakorlatilag nem lehetett látni, milyen akadály került elénk.
Hirdetés
A futást és ugrálást járműves szakaszok (például Lara egy quadra pattan) és lövöldözős részek teszik változatosabbá. Ez utóbbiaknál a ránk támadó gyíkembereket kell lelőni azzal, hogy rájuk koppintunk. Ilyenkor legalább nem kell foglalkozni az egyéb irányokkal, bizonyos értelemben tehát ezek jó feszültségoldók. Nagy kihívás nincs ezekben, bár minél tovább haladunk, annál keményebb ellenfelekkel hoz össze a sors, a pályák végén pedig főellenségek várnak. Már ha eljutunk odáig, ami a fentebb említett problémák miatt nem lesz egyszerű.
A játék a látványosabb telefonos címek közé tartozik, de a jelenleg 1.0-ás verziószámon álló kiadás még távolról sem tökéletes. Sokat kellene dolgozni az optimalizáláson (érthetetlen, hogy ugyanezen a hardveren például a látványosabb Temple Run 2 miért fut sokkal simábban és stabilabban), a textúrák pixelesek, illetve néhányszor arra is volt példa, hogy nem azt az irányt érzékelte a játék, amit próbáltam beadni neki. Első indításkor rendkívül sokat tölt, és betöltés után is képes néhány nagyon komoly akadásra. Ha ezeket a problémákat kijavítanák, egy sokkal gördülékenyebb és élvezetesebb játék lenne az eredmény.
A Windows Phone verzió Xbox támogatást kapott, ez ennyiben kínál többet társainál. Nemcsak achievementeket tartalmaz, de a világranglisták mellett Xbox Live barátainkkal is összemérhetjük rekordjainkat. Apróság, de ez olyasmi, aminek a Windows Phone tulajok mindig örülhetnek.
Összességében a Lara Croft: Relic Run nem lenne rossz játék egyáltalán, még akkor sem, ha létezését tulajdonképpen kizárólag a pénzszerzés indokolja, sem a Tomb Raider sorozathoz, sem Croft karakteréhez nem tesz hozzá semmit. Kiegyensúlyozatlan teljesítményével, kérdéses, sokszor idegesítő pályadizájnjával viszont képes gyorsan elvenni az ember kedvét a további próbálkozástól. Így csak óvatosan vele: kétségtelenül nagy név, de ebben a műfajban sokkal jobb játékok is vannak minden platformon.
A Lara Croft: Relic Run elérhető Android, iOS és Windows Phone platformra.
dreampage