A következő generáció hírnöke
Mivel főhősünk egy nyomozó, evidens, hogy ehhez kapcsolódó kisebb játékmechanikákat is kapunk. A fejlesztők kitettek magukért, van itt zárfeltörés, nyomok keresése különböző helyszíneken, bizonyítékok gyűjtése, gyanúsítottak észrevétlen követése, és még több játékmeneti apróság, amik önmagukban végtelenül egyszerűek, de összességében jóval változatosabbá teszik a kalandot. A kiegyensúlyozottság már nem mindenhol ennyire pazar: a követéses szekvenciák néhol túl hosszúra nyúlnak, de a legidegesítőbb az a teljesen ostoba mechanika, hogy a nyílt városban rendszeresen ránk támadnak. A játék későbbi részében még egy újabb klán is érkezik, amelynek tagjai időről időre ellepik a várost, ilyenkor szinte mozdulni sem lehet harc nélkül, amíg a bandavezéreket ki nem iktatjuk. A verekedés önmagában nem sok tapasztalati pontot ad, úgyhogy ez egy feleslegesen időhúzó, értelmetlen, buta dizájn döntés, az így elvesztegetett időt másra is fordíthatták volna a fejlesztők. Ezt leszámítva viszont semmi másba nem tudok belekötni, a Judgment egy tökéletesen játszható, végig izgalmas és érdekes akciójáték.
Beszéljünk akkor az új kiadásról. Tartalmilag ez annyiban több az eredetinél, hogy tartalmaz minden apróságot, amit ahhoz a megjelenés után kiadtak. Ez leginkább abban nyilvánul meg, hogy a játék elején, mikor az irodánk elérhetővé válik, a postaládából több tucat mütyűrt kell kivenni – energiatöltő tárgyakat, bónusz dolgokat, öltözékeket, amiket később a randevúra hívott hölgyeknek adhatunk át, és így tovább. Nem mondom, hogy nem hasznos – az ajándékok között van például végtelenül használható energiatöltő csodaszer is, ami jelentősen megkönnyíti a harcokat.
Sokkal fontosabb azonban a látvány, mégiscsak ez a next-gen változat legnagyobb erőssége. Az új platformokon a Judgment 30 helyett 60 fps-sel fut, ami óriási különbség, hiszen a tükörsima mozgás nemcsak a látóidegeket kényezteti, de a reakcióidőt is felezi, ami egy gyors, verekedős játék esetében igen fontos. Kamurocho és a szereplők szinte életre kelnek a magasabb képfrissítésnek hála, amihez hozzátesznek a még részletesebb textúrák és a jelentősen feljavított bevilágítás. Az eredeti változat túl sötét és túlszaturált színekkel dolgozott, ezt a fejlesztők olyan szinten javították, hogy nekem gyakran elállt a szavam is. Bár az összehasonlító videókon az új verzió „fakóbbnak” tűnhet, valójában sokkal jobban néz ki, természetesebb fényekkel és tónusokkal, és új effektekkel, amiktől már-már fotorealisztikussá válnak a jelenetek. Ennyire élethű látványt az RGG Studio még nem alkotott (a Yakuza: Like a Dragonnál is szebb), úgyhogy ha ebbe az irányba haladnak tovább, elképesztően izgalmas lesz látni a jövőbeni címeiket.
A Judgment felújított kiadása nem szolgál meglepetéssel, ugyanazt a parádés történetet és izgalmas, érdekes játékmenetet nyújtja, amit két éve már láttunk, vagyis a fejlesztők egyik legnagyszerűbb produkciója. Szerintem a legtöbb Yakuzánál is jobb, az állandó (és őrjítően frusztráló) utcai verekedéseket leszámítva egy csodálatos kaland elejétől a végéig, fantasztikus szereplőkkel és cselekménnyel. Arról nem beszélve, hogy az Xbox játékosok most először élvezhetik, ráadásul az eddigi legjobb minőségben. A grafikai fejlesztések és a simább képfrissítés miatt azoknak is érdemes lehet végigjátszani, akik PS4-en ezt már megtették. Van annyira szép és jó, ezt a hangulatos várost ilyen minőségben van értelme újra bejárni. Aki pedig még nem játszott vele, az nem tudom, miért olvassa ezt még mindig… irány a Store, és tessék megvenni!
Pro:
- hosszú, tartalmas, izgalmas kaland;
- szövevényes történet nagyszerű szereplőgárdával;
- remek harcrendszer és „kiegészítő” játékmechanikák;
- a dráma és humor tökéletes keveréke;
- döbbenetesen szép 60 fps látvány.
Kontra:
- állandó utcai verekedések;
- néhány követős szekvencia túl hosszú.
90
Az új kiadású Judgment PS5-re, Xbox Series X|S-re és Stadia platformon érhető el.
dreampage