Castlevania: Lords of Shadow 2 - Bemutató

Kezelőfelület és kijelzők

A képernyőn látható kijelzőkön folyamatosan nyomon követhetjük Drakula állapotát és képességeinek jelenlegi helyzetét. A bal felső sarokban láthatjuk életerőnket egy piros csík formájában, mely ha elfogy, meghalunk és tölthetjük be az utolsó mentett állást. Egészségünket harc közben vérszívással - vagyis a legyengített ellenfél kivégzésével -, valamint a Void Sword használatával tölthetjük vissza. A pályákon találhatunk Tears of a Saint nevű relikviákat is, amivel visszatölthetjük, sőt, ideiglenesen meg is növelhetjük életerőnket. Életerőcsíkunk alatt egy koponya és egy szám látható, ami a megszerzett és még elkölthető XP mennyiségét jelzi (Az első képre felírtam, melyik kijelző mit mutat).

Tapasztalati pontokat főleg a legyőzött ellenfeleink után kapunk, annak függvényében egyre többet, minél jobban és gyakrabban használjuk különleges támadásainkat. De találhatunk a széttörhető tereptárgyakban is némi extra XP-t, valamint a rejtett kincsek felkutatásáért is jutalomban részesülünk. Amikor kellő mennyiségű tapasztalati pont gyűlik össze egy skill megvételéhez, ez a szám narancssárgán fog világítani, valamint a játék is közli velünk a helyzetet. Ám nem minden esetben éri meg azonnal elkölteni megszerzett pontjainkat, gyűjthetünk a hatékonyabb képességekre, valamint ha a játék egy pontján kiszabadítottuk a kereskedő Chupacabrát, az ő boltjában szintén XP-ért vásárolhatunk különféle tárgyakat.

Életerő csíkunk alatt egy öt részre osztott, kör alakú kijelző van, melynek négy oldalán kisebb körök helyezkednek el. Itt az aktív képességeket és a használható relikviákat látjuk. Középen a nagy ikon mutatja a kiválasztott relikviát, valamint, hogy mennyivel rendelkezünk belőle. Összesen három lehet egyszerre nálunk mindegyikből, így ha sokat találunk, nem kell fukarkodni velük. A pályákon néha ráakadunk szobrokra, melyeknek szívét kivehetjük és a benne lévő vér segítségével visszanyerhetjük életerőnket. Jobb oldalon felül látjátok a térképet, melyen egy sárga nyíl mutat az aktív küldetés irányába. A TAB billentyűvel hívhatjuk elő naplónkat, ott tudjuk kiválasztani, hogy a térkép a küldetésünket, a legközelebbi farkaskört (Erről később), vagy a kereskedő boltját mutassa nekünk.

A képernyő bal alsó szélén a Void Sword, míg jobb oldalon a Chaos Claws által használt energiák mennyiségét láthatjuk. Ezeket szintén a pályákon elszórva található, vörös köddel borított szobrokból tudjuk helyreállítani (De főleg harc közben kell, hogy miképpen, a következő oldalon leírom). Mint korábban említettem, a pályákon kezdetben lesznek helyszínek, melyekre csak úgy juthatunk el, ha rendelkezünk ezekkel a fegyverekkel. Például a Void Sword nem csak ellenfeleink, hanem a víz megfagyasztására is kiválóan alkalmas, az így keletkezett jégfalon már mi is fel tudunk kapaszkodni. A Chaos Claws pedig robbanó lövedékeket lő ki, így lerombolhatunk vele pár akadályt, ezzel hidat vagy átjárót képezve.

A játék elején, amikor Gabriel Belmont (Drakula) visszatér régi kastélyába, megjelenik előtte a fia is, Trevor Belmont (Alucard), akit némi szóváltást követően megment pár szörnyetegtől. Ezután a fiú egy farkasfejet mintázó amulettet ad Drakulának, melynek segítségével a kijelölt helyeken egy farkas képében meg tudja őt idézni. A játékban így közlekedhetünk az élők és a holtak birodalma között oda és vissza, ezt sokszor meg kell majd tennünk. A pályákon találunk farkasfejjel díszített köröket, itt tudjuk használni a medált, utána pedig követnünk kell a farkast a túlsó oldalra.

Végezetül akad pár hely, ahol gomolygó sötétséget látunk. Bár a játék úgy hivatkozik rá, hogy itt el tudunk rejtőzni, de valójában felvesszük egy kisebb patkánycsapat alakját, így észrevétlenül át tudunk jutni a szellőzőkön és padlórácsokon keresztül, az őrök nem törődnek velünk. Rágcsálóként főleg szabotázs akciókat kell végrehajtanunk (Elrágni pár vezetéket), aminek következtében ott is átjutunk, ahol eddig nem lehetett.

A kijelzőn látható szám mutatja, hány "életünk" van, vagyis hány patkányból áll a csapat. Ha megráz az áram, vagy hasonló módon elpusztulunk, másik patkány áll helyünkbe, amíg az összes el nem fogy, ekkor újra kell töltenünk az állást. Visszaváltozni szintén a gomolygó sötét részeken lehet. Most térjünk rá a harc ismertetésére, hiszen a Castlevania: Lords of Shadow 2 című játékban főleg ez lesz a feladatunk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények