Castlevania: Lords of Shadow 2 - Bemutató

Játékmenet és irányítás

A Castlevania: Lords of Shadow 2 egy vérbeli akciójáték, a stílusra jellemző előnyökkel és hátrányokkal. Összességében véve nincs vele semmi gond, hozza az elvárható szintet, ám a helyzetmentés teljes hiánya néhol megkeserítette az életemet (A Quick Time Eventeket (QTE) szerencsére menüből ki lehet kapcsolni, aminek én nagyon örültem). Habár a program viszonylag sűrűn ment állást, ám azoknál a részeknél általában nem, ahol sok múlik a szerencsén is. Vegyük például, amikor egy őr háta mögé kell lopakodni és megszállni a testét. Elsőre olvasva viszonylag egyszerűnek tűnik, de én ezeken a helyeken néha a hajamat téptem (Az egyik ilyen példa az alábbi képen látható). A célunk itt az, hogy denevérek (Bat Swarm) segítségével eltereljük az őr figyelmét, és miközben ő csapkod, mi a háta mögé osonunk, és amint elmúlik a skill hatása, gyorsan megszálljuk a testét, majd kinyitjuk a bal oldalon látható szkenneres kaput.

Igen ám, de addig nem tehetjük ezt, amíg ő a denevéreket kergeti, ráadásul még közel sem mehetünk, mert csapkodás közben minket is eltalálhat. El kell kapni a megfelelő időpontot, amikor lejár a skill és az őr egy másodpercig egy helyben áll. De sajnos azt, hogy akkor épp merre fog fordulni, előre nem lehet megmondani. Ha pont felénk néz, egyből meglát és game over. De nem is ez a probléma, mert előbb-utóbb sikerül. A gond az, hogy ha a 20. próbát követően végre összejön, és mi boldogan mennénk tovább, de a következő szobában újabb őrök várnak. Na, ekkor vagy sikerül elsőre továbbmennünk, vagy meghalunk és mehetünk vissza az előző előtti szobába, az utolsó mentéshez. Nem tudom, miért nem lehetett megoldani, hogy a két szoba közötti nyugodt helyen menthessünk? (Na mindegy, ez a kontrolleres célközönség számára biztos nem lesz ekkora gond, ezért nem is fújom fel, de akkor is meg kellett említenem).

A pályákon való közlekedés kimondottan egyszerű, a megfogható párkányokat és kiszögelléseket denevérek jelzik számunkra (Ha nem is látjuk, halljuk a csipogásukat), ráadásul beállíthatunk egy gombot is, hogy azt lenyomva piros körökkel jelezze a lehetséges útirányokat. Szóval eltévedni biztos nem fogunk, annak ellenére sem, hogy a helyszínek némelyike jókora méretű, ahol egyszerre többfelé is haladhatunk. A készítők igyekeztek annak látszatát kelteni, hogy egy nyílt, szabadon bejárható terepen vagyunk, de csak a kijelölt útvonalakon keresztül hagyhatjuk el a helyszíneket, így végülis többé-kevésbé lineáris pályákról beszélhetünk. Kezdetben sok helyre nem tudunk bemenni, ám később, a megfelelő képesség birtokában visszatérhetünk és megszerezhetjük az ott eldugott kincseket. Ha ugrálás közben leesünk, akkor sincs nagy gond, életerőnk kis részét veszítjük csak el és visszakerülünk a platformra.

Érdemes felfedezni a terepet, hiszen sok rejtett kincs található a pályákon elszórva. Főleg Void-, Chaos-, és Life Gemekhez juthatunk hozzá a Pain Box nevű kockákból, ám némelyik elég jól el van rejtve (Van egy relikvia, nevezetesen a Dodó madár, aki megkeresi a közelben lévő kincseket, de erről majd később lesz szó). Ha sikerül öt egyforma drágakövet (Gem) összegyűjtenünk, véglegesen megnövelhetjük velük életerő-, valamint Void- és Chaos pontjaink kapacitását. Erre pedig a későbbiekben szükségünk is lesz, érdemes minél több ilyen Pain Boxot megkeresni és a lehető legtöbb drágakövet bezsebelni. A széttörhető tereptárgyak (hordók, ládák, csontkupacok, stb.) pedig sok extrát rejtenek, elsősorban relikviákat, némi extra XP-t, atrwork-öket és hasonlókat szerezhetünk belőlük. A kapcsolókat a Shadow Daggerrel aktiválhatjuk távolról, ám harcban már kevésbé vesszük hasznát.

A harcokról egy későbbi oldalon részletesebben beszámolok, egyelőre csak az irányítással kapcsolatban annyit mondanék el, hogy kontrollerrel minden bizonnyal gyerekjáték lesz előhozni a különféle kombókat. Sajnos egérrel és billentyűzettel nagyon nem egyszerű, ezért aztán én nem is tudtam annyi képességet fejleszteni, mint kellett volna. Harcok során minél több kombót használunk, annál jobban fejleszthetjük adott osztályunkat, ami kihatással lesz az azon belül található összes képességünkre. Sajnos én egér-billentyűzet párossal csak néhány alapképességet tudtam előhozni - néha összejött pár komolyabb, de szándékosan nehezen lehet őket így kivitelezni. Így mindenképp ajánlott a kontroller, amennyibe valóban hatékonyan akarunk küzdeni. Nélküle is végig lehet vinni a játékot, de közel sem akkora végértékeléssel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények